0
powrót
 

diskuze k tématu: Je lepší Octavia, nebo Mondeo v benzínu?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, česká vozidla, německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 01.03.2008 14:45, RE: převodovky
anonym napisał:
Tady se přesně ukazuje neznalost lidí a jejich hloupost. Jak někdo může napsat, že TDI pomlouvá jen ten, kdo na něj nemá? Vždyť O1 s TDi se dá koupit už za 120 000,- Já jsem dával za Avensise s motorem D4D 190 000 r.v.2001, tak jaké pak, že nemám na TDI? Jste vůbec normální? A svezte se v tom Avensisu a pak v té Chrochtající Oktávii. Je vidět, že jste nejel opravdu ničím jiným, než jenom tou oktávií!!! Pane píše se rok 2008, ne rok 1998, kdy TDI bylo na špici!
přesně tak, ... " kdo nadává na O tdi tak je to jen tím, že na ni nemá" to si zarámuju, takové gegy neměl ani Felix Holzmann ))
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 01.03.2008 16:03, RE: MONDEO
anonym napisał:
no jo prosimtě......zajímavé je, že ten motor ze šedesátých let má řetěz a najede půl milionu, kdežto zetec je ve 250.000km hotovej, Je to jedno, escort stejne driv schnije......Mondeo je lepsi, ale ruku na srdce, schnile mondeo je casto videt, rezava Octavie? To jsem ještě neviděl......JInak je pravda, málo místa, záludnej podvozek, hlučnšjší motory (1.6 55kW, TDi, SDI)....to uznávám. Nejvíc ten podvozek. Dlouhose nic nejede a máte pocit, že je vše OK a najednou ustřelí...mrcha. Palubka takypov...
Ve 13:06 už seš zhulenej?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 01.03.2008 16:09, RE: převodovky
anonym napisał:
pisatel se ptá na benzín,ropáka od fordu neuslišíte,tedy tu část roku co stoji v servisu,takže větší část.A tyto informace mu jsou už známy,proto píše:benzín 1.8 od Fordu,nebo 1.6 Octávie(74kW),proto se divím,že to tu přád někdo píše....Je už logické,že na Octávii TDI bude nadávat jen někdo,kdo na ni nemá,nebo už jezdí v Céčku,ale k věci je srovnávat benzín 1.6 100k....Takže pište ...
...na Octávii TDI bude nadávat jen někdo,kdo na ni nemá..

pravda, nemám na ni...nervy...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 01.03.2008 22:19, RE: TonyK
anonym napisał:
Celkem zajímavé stránky, ale na tom, jak tady chválí podřadné fordy, je vidět, že jsme pořád v tomto ohledu rozvojovou zemí.
si uplny curak,dohovie na com jazdis ty
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 01.03.2008 22:22, RE: TonyK
anonym napisał:
Celkem zajímavé stránky, ale na tom, jak tady chválí podřadné fordy, je vidět, že jsme pořád v tomto ohledu rozvojovou zemí.
ty cesky zobrak s tvojov hnilou octaviou.
asi sa drziz nazoru ze kazdy spravni cech ma mat octaviu-musi ti asi dobre jebat v tej hlave a este mas komlexi ze nemas na nic lepsie.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 02.03.2008 11:28, RE: TonyK
Kolodмj napisał:
Taky si nemyslím, že OII je lepší než Mondeo 2001, ale hlavně - to jste finančně úplně jinde.
jo ale včem je lepší O II od mondea hmm??? Začínám si myslet že Škodovkář to je fakt nemoc..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 02.03.2008 13:18, RE: TonyK
anonym napisał:
to musíte jezdit jak prase(s prominutím)
Není potřeba jezdit jak prase, stačí nečekané blatíčko v zatáčce na okresce a jste sakra rád, když sedíte v Mondeu a ne v Octavii.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 02.03.2008 13:21, RE: TonyK
Ráďa napisał:
No tak na tom že O1 tdi je výrazně nestabilní trvám. Měl jsem co dělat abych to nad 120 km/h udežel v přímém směru. To zametalo v dálničním pruhu ze strany na stranu pořád a nejen na každém hrbolu či poryvu větru. Jsem držel volant obouma rikama jak v autoškole a byl jsem zpocený až na .... . Samozřejmě že to je subjektivní pocit a třeba nějaké Aro/Niva by bylo zas ještě jinde Na druhou stranu uznám že ta O1 má úžasný rejd a ve městě kde já parkuju na 3-4 krát se tam s tím zajelo na pár metr...
To vypadá, že to auto mělo nějakou závadu na řízení, třeba volný čepy nebo silenbloky na nápravě v háji. Jezdil jsem O 1 jako služební a za normálních okolností to atastrofa není, problémy nastanou až v extrémech, třeba ledovka, nebo olej na mokré silnici. Pak rozhoduje v čem jedete, jestli dojedete.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 02.03.2008 13:25, RE: MONDEO
anonym napisał:
Jde o konstrukci toho motoru né o elektroniku na něm. Další věc je vnější vzhled . Třeba Motor 1,4 MPI pochází z 60 let . Motor 1,9 TDI má své předky v I Golfu 1,6 TD a passatu 1,9 TD.Systém PD už používal RUS do sváho bagru po válce a jistě to patřilo USA Nic nového . Co třeba i-VTEC nebo naftové motory BMW mají to vymakané !
Zetec má hliníkovou hlavu a litinovej blok, Duratec je celohliníkovej, to jsou fakt jiný motory, nejde nalít do stejné formy litinu a pak hliník a čekat, že to bude fungovat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 02.03.2008 13:31, RE: MONDEO
anonym napisał:
no jo prosimtě......zajímavé je, že ten motor ze šedesátých let má řetěz a najede půl milionu, kdežto zetec je ve 250.000km hotovej, Je to jedno, escort stejne driv schnije......Mondeo je lepsi, ale ruku na srdce, schnile mondeo je casto videt, rezava Octavie? To jsem ještě neviděl......JInak je pravda, málo místa, záludnej podvozek, hlučnšjší motory (1.6 55kW, TDi, SDI)....to uznávám. Nejvíc ten podvozek. Dlouhose nic nejede a máte pocit, že je vše OK a najednou ustřelí...mrcha. Palubka takypov...
Tak to je blbost. Můj Zetec jsme ve 180 000 měli rozdělaný, protože se měnilo těsnění pod hlavou. Ten motor byl zevnitř jako nový, žádné známky opotřebení, olej to nežralo. Mechanik, který to auto rozdělával si ho o rok později ode mne koupil jako druhé auto do rodiny, i když to byl benzín a on je na diesly. Prostě věděl, že to auto má motor v super stavu, tak to vzal a jezdí v tom jeho přítelkyně. Když jsem to kupoval, tak to bylo osm let staré a na tachometru to mělo 120 000, cemuž jsem nevěřil. Jestli to bylo správně 220 000, to se můžu dohadovat, pak by se to těsnění měnilo ve 270 000 a to byl motor bez problémů. Tedy podel tebe 20 000 posmrti. Nevíš o čem mluvíš.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 02.03.2008 20:09, RE: TonyK
Kolodмj napisał:
Není potřeba jezdit jak prase, stačí nečekané blatíčko v zatáčce na okresce a jste sakra rád, když sedíte v Mondeu a ne v Octavii.
Ha ha ha ,musím se snát mám s O I TDI/81kw najeto k dnešnímu dni 201 000km, vživotě mě nedostala do kritických situacích.Podvozek je jako na kolejích. Měněno 120 000- váha, 190 000 repas turba.Jinač nic co by mě zvedlo ze židle.Možná dobrý kus. Vzadu sem vživotě neseděl.Tedˇsi koupím Mazdu 6 nebo Vectru GTs, možná Volvo S60 a to jen z důvodu že chci benzín. Nesnáším fanatické vyznavače a fanatické odpůrce jakékoliv automobilky.Auto je spotřební materiál,tak si to uvědomte.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 02.03.2008 20:45, RE: TonyK
anonym napisał:
Ani nevím. Snad z nedostatku času. Tomáš Dusil.
Já bych řekl,že pochopili,že nemají co a čem psát.Kdo chce psát,musí něco vědět a umět.Chodit po servisech a loudit informace o tom,kolik vydrží turbo a kdy měnit olej v automatu asi není známka vědomostí,že pane Dusil.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 02.03.2008 23:46, RE: TonyK
anonym napisał:
Já bych řekl,že pochopili,že nemají co a čem psát.Kdo chce psát,musí něco vědět a umět.Chodit po servisech a loudit informace o tom,kolik vydrží turbo a kdy měnit olej v automatu asi není známka vědomostí,že pane Dusil.
My jsme to pochopili, ale Vy zřejmě ne. Já po žádných servisech nechodím a informace také neloudím. Opravdu si myslíte, že když někam přijdu a zeptám se někoho, kdo mě nezná, co se na tom, či onom voze sere, tak mi to řeknou? Asi jste spadl z jahody ne? ) Ano informace v našich článcích pochází od odborníků, avšak dokáži si poradit i bez nich. Snad si nemyslíte, že na každou značku mám známého? A mimochodem jsou auta, kterých zde jezdí jen pár, ale my přesto musíme napsat recenzi. Mymochodem já Vás také nesoudím, neboť Vás neznám, tak nesuďte ani vy mě. Co Vy o mně víte? Zhola nic. Tomáš Dusil
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 03.03.2008 11:00, RE: Dost lamentování
anonym napisał:
jenže z 8 fordu,5x Mondeo jsem dokolečka měnil ložiska v kolech,vpředu,po pár měsícich vzadu,pak řadící klec v převodovce u jednoho snad i 3x,Fokus natom byl líp,přibližně na stejno s Ochcavkou,nelepší fordy,co setýče nákladu byla Fiesta, u mně 2x r.v.98,pak 2x2003,ale u těch 2003 odešly motory v 90tkm(ježděno v půjčovně),generálka u Forda stála neskutečné prachy a vydrželo to dalších 20tkm,pak šly do světa. Ps:ty Fiesty z r.v.98 jezdí dodnes v autoškole,motoricky se hýbou(260tkm)ale mají 2x mě...
To vypadá na průser servisu - opakovaně mění díl, aniž by našli skutečnou příčinu. Však zákazník to zaplatí. Ohánět se spolehlivostí aut v půjčovně je podpásovka - tam kažný na auto sere, však já to platit nebudu.

Měl jsem Mondeo z roku 1993, i ve třinácti letech jsem v pohodě odjel Chorvatsko a zpátky. Měl jsem ho šest let, nové jsem kupoval z důvodu bezpečnosti, nikoli spolehlivosti. Koupil jsem si zase Mondeo, teď rok 2001, za rok jsem akorát vyměnil pneumatiky.

Spolehlivost škodovek je jen mýtus, ložiska se mění na nových Fábiích třeba po 30 000 km. Švagr měl O1mladší než moje staré Mondeo a dle jeho slov "na tom bylo furt něco". Na strém Mondeu jsem měnil jen spotřební materiál - spojka, rozvody, brzdy. Navíc bylo jen stahování okna a váha vzduchu, kterou jsem si zničil sám při čištění.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 03.03.2008 11:05, RE: Dost lamentování
anonym napisał:
Brzdy bídné u obou, to souhlasí, ale jezdit s 1.8 92kw za 8 lze jen klidně a mimo město, jinak po praze kolem 10...
Brzdy v Mondeu II jsou dvoustupňové - při normálním brždění takové normální, ale zkuste na to dupnout trochu rychleji. Doporučuji zkoušet připoutaný. Počítá se s tím, že při panickém brždění na to člověk šlápne jinak a při normálním ježdění tak ostré brzdy nepotřebujete.

Spotřebu 8 litrů mám v kombinovaném provozu i s dvoulitrem.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 03.03.2008 11:16, RE: TonyK
anonym napisał:
Ha ha ha ,musím se snát mám s O I TDI/81kw najeto k dnešnímu dni 201 000km, vživotě mě nedostala do kritických situacích.Podvozek je jako na kolejích. Měněno 120 000- váha, 190 000 repas turba.Jinač nic co by mě zvedlo ze židle.Možná dobrý kus. Vzadu sem vživotě neseděl.Tedˇsi koupím Mazdu 6 nebo Vectru GTs, možná Volvo S60 a to jen z důvodu že chci benzín. Nesnáším fanatické vyznavače a fanatické odpůrce jakékoliv automobilky.Auto je spotřební materiál,tak si to uvědomte.
Podle toho, co jste napsal, jezdíte klidně, auto neničíte. Auto je spotřební materiál, potřebujete ho k přesunu, žádná radost z jízdy, prostě doprava. Proč ne? Nadivím se, že byste podvozek Mondea nevyužil, koupil jste si auto, které vám vyhovuje. Známý má O1 TDI 66kW taky by neměnil. Jsou lidi, kteři s O1 problémy mít nebudou, ale pokud by byli zvyklí na něco lepšího a pak přesedli do O1 (nebo i O2), tak potíže mít budou. Jako můj bratr, který ač není závodník už byl na sněhu dvakrát zaskočen hodinama.

Já si rád jízdu užiju, ale neznamená to, že jezdím jak prase. Prostě když znám trasu, tak jedu podle toho, ale to blatíčko by mě mohlo zaskočit. Kdybych neměl Mondeo, které je i v takových situacích neutrální.

Možná maji ostatní potíže s Váma, když jezdíte pomalu na spotřebu a oni Vás musí předjíždět, ale to jen tak odhaduju podle Vašeho popisu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 03.03.2008 11:26, RE: převodovky
anonym napisał:
Franta už zkoušel,koupil eskorta 1996,1998 a celý štastný ho pak prodal,pak fokuse 1999,2000,mondeo 1998,2001,2002,2004 samý úlet nikdy Forda.Raději koupim Cécko v základu jezdím(zaklad v Cécku je jako ghia u Forda())).)
Při tom počtu problémů s auty vidím problém mezi volantem a sedadlem. Za něco taky může servis, s tím se bohužel v týhle zemi musíme smířit. Nestačí si říct, že budu jezdit do značkového servisu, a bude to OK. Je potřeba si sehnat taky reference a podle toho se zařídit. Třeba jen máte štěstí, že Mercedes má u Vás dobrý servis a Ford má špatný.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 03.03.2008 11:57, Mondeo x Škoda ...
tyhle dvě auta se prostě v diskuzích nemají rádi. Mám zkušenost s oběmi a neodpustím si tedy pár připomínek. Soukromé Mondeo po poslední modernizaci z roku 6/2000 (Mk II, motor 1,8 16 V, výbava Ambiente). Auto je prostorné, spolehlivé, komfortní, motoricky optimální se spotřebou od 6,5 do 8,2 l/100 km a má najeto 105 tis km s jediným problémem a to prohnilým chladičem klimy (oprava výměnou ve Fordu za 4680 Kč včetně nové náplně a desinfekce), jinak vždy pouze pravidelný servis po 15000. Původní jsou všechny díly včetně tlumičů, brzdových kotoučů, výfuku atd. Servis je levný a dostupný, mnoho dílů z druhovýroby. Pokud si v servisu koupím žárovku nebo stěrače tak mi je bezplatně namontují a auto vyčistí. Služební Oktávie II, r.v. 2006, 1,6 i. oproti Mondeu i když je o dvě generace mladší má snad lepší jen rejd...jinak zrychlení a zátah z nízkých otáček je velmi slabý, spotřeba v rozmezí 7,3 - 9,4 l/100 km přenášený hluk do kabiny od motoru je ve vyšších otáčkách znatelnější, podvozek je rozhodně lepší než v O I, kvalit Mondea i když je to předchozí generace nedosahuje (test rychlosti v průjezdu esovitých zatáček : Mondeo 110 km první 85 km druhá, O II 85 km první a 65 druhá --- více nelze začíná pak pochodovat mimo silnici), brzdy jako nové srovnatelné, nyní po 35000 však už lehce slabší, přeposilované řízení s chybějící odezvou, velmi citlivé ABS. Servis cenově dražší (hodinová sazba), originální díly srovnatelné, pokud zakoupím žárovku nebo sadu stěračů tak si servis účtuje jejich výměnu 110 Kč + DPH za úkon, auto se ještě nevrátilo nikdy ani vysáté. Pokud pán překousne připomínky na Ford, které byly oprávněné zhruba tak ve středověku v období Sierry a Escortu tak pokud si pořídí kousek s jasnou minulostí nejlépe od nějakého z dealerů Ford, který nechal někdo na protiúčet tak myslím, že rozhodně nebude litovat. Zídká spolehlivý vůz vyšší třídy než je Octavia. Jak již bylo mnohokrát psáno, tyto dvě auta nelze srovnávat jediný soupeř pro Mondeo je Superb, ten je ale v jiné cenové relaci.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 03.03.2008 12:09, RE: Mondeo x Škoda ...
anonym napisał:
tyhle dvě auta se prostě v diskuzích nemají rádi. Mám zkušenost s oběmi a neodpustím si tedy pár připomínek. Soukromé Mondeo po poslední modernizaci z roku 6/2000 (Mk II, motor 1,8 16 V, výbava Ambiente). Auto je prostorné, spolehlivé, komfortní, motoricky optimální se spotřebou od 6,5 do 8,2 l/100 km a má najeto 105 tis km s jediným problémem a to prohnilým chladičem klimy (oprava výměnou ve Fordu za 4680 Kč včetně nové náplně a desinfekce), jinak vždy pouze pravidelný servis po 15000. Původní ...
Dobře napsáno, snad jen dodat, že pokud by se tazateli podařilo sehnat kvalitní Mondeo Mk II. z roku 2000 - tzn. právě pánem zmiňovaný model, tak je rozhodně lepší investovat do něj než do vybraného Mondea Mk. III z roku 2001. Mk II je model, který byl faceliftován a to velmi zdařile a je ve výrobě od roku 1996 a právě model 2000 prošel jeho poslední modernizací (zesílená náprava, nová diagnostika a ŘJ, upravené zavěšení, snížený hluk a spotřeba, jiný systém seřizování ventilů aj.) a tyto vozy pak mají vychytány prakticky všechny neduhy, které se kdy u těchto aut od roku 1993 vyskytovaly. Model MK III. přišel naopak jako nový v roce 2000 a na rozdíl od posledních ročníků Mk II trpí novorozeneckými nedostatky, které byly také postupně vychytány v modernizacích, ale to až v modelech od roku 2003 a poté ještě jednou v roce 2005. Jinak mnoho informací je na Mondeo klubu cz.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 03.03.2008 15:52, RE: převodovky
anonym napisał:
Tady se přesně ukazuje neznalost lidí a jejich hloupost. Jak někdo může napsat, že TDI pomlouvá jen ten, kdo na něj nemá? Vždyť O1 s TDi se dá koupit už za 120 000,- Já jsem dával za Avensise s motorem D4D 190 000 r.v.2001, tak jaké pak, že nemám na TDI? Jste vůbec normální? A svezte se v tom Avensisu a pak v té Chrochtající Oktávii. Je vidět, že jste nejel opravdu ničím jiným, než jenom tou oktávií!!! Pane píše se rok 2008, ne rok 1998, kdy TDI bylo na špici!
Když srovnávate rok 1998,tak taková toyta(z ještě šedivějším interierem) ma cenu poloviny takové octavky....čím to asi je?A ceny v EU jsou na stejné ůrovni....
reagować
  1 ... 5 6 7 8


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.