0
powrót
 

diskuze k tématu: Jaký motor zvolit do ojeté Octavie II?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 08.07.2011 20:11, RE: Zadání
Koloss napisał:
O přeskakujícím řetězu u 1.2 TSI čtu poprvé a srovnání s 1.2 HTP je divné, když jsou to motory, které mají společný leda tak objem. Možná by to chtělo trochu rozepsat.

Naopak není 1.9 TDI jako 1.9 TDI. Staré 1.9 TDI 66 kW byly opravdu hodně odolné, ale technika se hodně změnila a ty nové jsou citelně choulostivější.
Mám zkušenost jak s 1.9 TDI 81 kw,tak s TDI 77 kw a bez problémů,jen to chce kvalitní naftu a to koncern nemusím,ale přesun z bodu A do bodu B zvládne těch 20 tis/rok pohoda za rozumnou cenu(provoz).Benzín spíše né,ale lepší volba by byla volba značky v podobě Fordu.Od podvozku počínaje a nevím čím konče,zkrátka cena/výkon jako auto takové,nemá chybu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 08.07.2011 23:33, RE: Vyber motoru
Antonín Kunst napisał:
Octavia II je relativne dobry vuz s mizernou nabidkou motoru.

U veskerých TDI PD je potenciální riziko drahých oprav, navíc jejich velmi vysoká hlučnost je při delších jízdách otravná.

Osobně jsem měl 77 kW variantu (tj. ve většině recenzí doporučovanou) a najel s ní 200tis. km, auto bylo kupováno jako nové. Prvních 150 tis., bylo auto celkem bez problému a servisovaly se jen běžné provozní věci. Posledních 50 tis. se ale začalo sypat (vstřiky, převodovka, dvouhmoťák, spojka...) a výsledná ...
Nevím proč by Vás 1.6 na dálnici sežrala ? Na dálnici si vezme tak do 8 litrů - proti inzerovaným 7l u PD jak uvádíte??? 1.8 TSi se začala dělat až od r.v. 2007 proto jsou trochu dražší.

Obecně na 20tkm ročně v ojetině - jednoznačně benzín !
- 1.6 a 2.0 FSI sice mají předepsaný N98, ale bez problémů je lze provozovat na N95 (mám potvrzeno i ze skodovky) - spotřeba dle stylu - jsou to atmosféry takže rozptyl není tak enormní - 1.6 FSI (6-8ll), 2.0 FSI (7-10l) - pozor 1.6 FSI má proti VW jen 5kvalt a na dálnici točí docela dost, ale není problém ji udržet 160-180km/h tacho se spotřebou kolem 8-9l (osobně vyzkoušeno v DE)
- 1.6 MPI - spolehlivý základ co potěší, ale nenadchne, spotřeba rozumná (6-8,5l)
- 1.8 TSI - lahůdka co sice jede, ale pak i papá není problém jet ze 7l, ale i za 12l - holt benzínové turbo

Naftu co má na hrbu 200tkm+ - děkuji nechci, s 1.9 TDI PD je sice hezká spotřeba, ale zase jak psal předchozí majitel na dálnici nevhodné bez DPF ještě ujde. 2.0 TDi PD - ne ne ne - spotřeba podobná jako 1.6 (jak spodní tak i horní - už jsem reálně viděl spotřebu kolem 8l) jede sice líp (má 6kvalt), ale s tímto náběhem poměrně nespolehlivé zboží a hóóódně drahé opravy.

MPI - lze rozumně předělat na LPG, FSI lze též, ale stojí to balík (asi 42tkm a vstřikuje to trvale benzín x LPG - dle požadavků na výkon, aby se chladily vsřikovače)

reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 08.07.2011 23:41, RE: 1.2 TSI
Fanda napisał:
Nemáte někdo prosím zkušenost s motorem 1,6 Fsi.Zajímalo by mne,zda dokáže být úspornější,než 1,6 mpi.Dík.
Dokáže tak o 0.5-1 litru, proti MPI je to 16V, přímý vstřik, takže ve vyšších otáčkách jede líp. Mám doma naj. 150tkm, jezdím na N95, spotřeba - ekorallye 5.5l - běžně mezi 6,5-7l. Hoňka na autobahnu styl plyn u podlahy tak se vešla do 9litrů. S kolegovo TDI 77kW (nečip.) závod do vrchu - dálniční stoupání - tak kolega s TDI prostě zaostával - FSI má prostě o nějaký ten kw ví. Táhne až nad 3500 ot. dole mrtvo.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 09.07.2011 19:24, Bože, co je to za rady?
Jak někdo může radit takové bludy jako 2.0 TDI 16V (8V je jiný motor - převrtaná 1.9, kromě DPF u ní nebývají problémy, ale ta se do OII nedávala pokud vím) , nebo 2.0 FSI nastavený pro natural 95 (jako je v OII)? Právě 2.0 TDI 16V je pro ojetou OII krajně nedoporučitelný motor! 2.0 FSI není úplně špatný, ale původní verze nastavená na natural 98 funguje lépe, jednoduše líp jede a míň žere.

Rozhodně bych z naftových motorů doporučil základní 1.9 TDI 77 kW. Pokud nemá DPF, mění se olej co 15 000 km, a dodržují se zásady pro zacházení s turbodieselem, jedná se o spolehlivý motor. Akorát pozor na dvouhmotový setrvačník.

Povedené benzínové motory se do OII dodávaly až později. Myslím že od r. 2008 se začal montovat 1.8 TSI, který rozhodně doporučuji. Jezdí se s ním velmi pěkně (i když to už není starý dobrý 1.8T), dá se sehnat i v předfaceliftové verzi. Asi nejlepší motor do obyčejné OII. Sice si vezme cca 7 - 8 litrů na 100 km, ale dá se sehnat v lepším stavu než TDI, má 6st. převodovku, je kultivovaný, tichý a pružný.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 10.07.2011 10:38, RE: Bože, co je to za rady?
Paul napisał:
Jak někdo může radit takové bludy jako 2.0 TDI 16V (8V je jiný motor - převrtaná 1.9, kromě DPF u ní nebývají problémy, ale ta se do OII nedávala pokud vím) , nebo 2.0 FSI nastavený pro natural 95 (jako je v OII)? Právě 2.0 TDI 16V je pro ojetou OII krajně nedoporučitelný motor! 2.0 FSI není úplně špatný, ale původní verze nastavená na natural 98 funguje lépe, jednoduše líp jede a míň žere.

Rozhodně bych z naftových motorů doporučil základní 1.9 TDI 77 kW. Pokud nemá DPF, mění se olej co 15 000...
2.0 TDI PD 8V se do OII samozrejme daval a prevrtana 1.9ka to rozhodne neni, ta se davala pouze do VW Passat B5.5 a mela 100kW, do OII ne!!!!!!!!!!!!!
V OII jsou poruchove 8V i 16V, zalezi na kodu motoru a take na datu vyroby, ve starych je blbe vyresen pohon olejoveho cerpadla a nektere taky maji problemovy pohon vyvazovaciho hridele.
Takze pokud 2.0TDI PD, tak napred zjistit, jestli se jedna o ten problemovy ci ne.
Kapitolou sama pro sebe je 2.0TDI PD 125kW - neskutecne poruchove vstrikovani Siemens Piezo PD - nebrat!!!!!!!!
Ale napsat, ze 2.0TDI PD je doporucenihodny, je mila redakce na presdrzku a vasim radam se lze pouze zasmat a vase rady uzivat pro pobaveni. Jen tak dal.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 10.07.2011 22:38, RE: Bože, co je to za rady?
jaykay napisał:
2.0 TDI PD 8V se do OII samozrejme daval a prevrtana 1.9ka to rozhodne neni, ta se davala pouze do VW Passat B5.5 a mela 100kW, do OII ne!!!!!!!!!!!!!
V OII jsou poruchove 8V i 16V, zalezi na kodu motoru a take na datu vyroby, ve starych je blbe vyresen pohon olejoveho cerpadla a nektere taky maji problemovy pohon vyvazovaciho hridele.
Takze pokud 2.0TDI PD, tak napred zjistit, jestli se jedna o ten problemovy ci ne.
Kapitolou sama pro sebe je 2.0TDI PD 125kW - neskutecne poruchove vstrikovani S...
Petr Varadi: Dobrý den, 2.0 TDI jsem uvedl jako jednu z doporučeníhodných variant, nikoli jako variantu, která by měla být nějakým způsobem upřednostněna. Jako takovou jsem uvedl v roce 2006 montovaný 2.0 FSI. Další doporučeníhodný motor, 1.8 TSI, se v roce 2006 ještě nemontoval, jinak bych uvedl i jej.

2.0 TDI jsem uvedl na základě osobních zkušeností s tímto motorem ve VW Passat (rv 2006 a 2008). Je možné, že mi prošly rukama dva nadprůměrně bezproblémové motory, nicméně při ročním nájezdu cca 70 000 km nasbíraném vícero řidiči s tímto motorem nebyl nestandardní problém. Myslím, že na jednom se řešilo a měnilo v rámci záruky turbo. Je pravda, že po dosažení 150 000-200 000 km šla ta auta z domu (firmy), takže další vývoj jsem již sledovat nemohl...

Každopádně při nájezdu 20 000km ročně do Octavie s rv 2006 jednoznačně benzín. Nevidím důvod, proč si při takto nízkém nájezdu komplikovat život.

PS: 2.0 TDI 125 kW budu sledovat. Je to momentálně náhrada za 103kW. Za rok najeto 60 000km. Poruchy týkající se motoru=nula. Pouze je nutné kupovat častěji pneumatiky...

reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 17.07.2011 10:49, 1,2 TSI verzuz 1,4 TSI
Takže 1,4TSI je dle zdejší diskzuze hodná doporučení.....a to pouze do doby, než přeskočí první rozvodák !! Pak to zas bude nejhorší paskvil VW Lidi vzpamatujte se a začněte používat hlavu a rozum. Vůbec nezpochybnuju, že na TSI 1,2 občas přeskočí rozvodák.....JENŽE, abych mohl zjistit, zda se skutečně jedná o obrovský problém, musím vědět, kolika vyrobených motorů se to týká. Jedině tak lze přeče určit, zda jde skutečně o motor, který se "sere", nebo je to pouze přirozená situace jako u každého jiného výrobku. 1,2TSI se díky cenové politice ŠA (minimální příplatek proti HTP) prodává velmi dobře a toto je důsledek. Každý technický výrobek přece má zavady a může se porouchat. Nejprodávanější motor ve fabii byl HTP (v CZ) a nezmění to ani zdejší diskuze, ani jidne na webu, protože je prostě cenově dostupný a základní motorizace 80% zákazníkům dostačuje. A přestože má technické problémy, lez jej doporučit nenáročnému zákazníkovi, protože vzhledem k počtu prodaných motorů je počet kazících se motorů zanedbatelný. Obrácená je situace právě u 1,4TSI - těch se prodá málo (protože jsou dražší) a proto se nepíše o poruchách.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 29.07.2011 14:47, RE: Bože, co je to za rady?
anonym napisał:
Petr Varadi: Dobrý den, 2.0 TDI jsem uvedl jako jednu z doporučeníhodných variant, nikoli jako variantu, která by měla být nějakým způsobem upřednostněna. Jako takovou jsem uvedl v roce 2006 montovaný 2.0 FSI. Další doporučeníhodný motor, 1.8 TSI, se v roce 2006 ještě nemontoval, jinak bych uvedl i jej.

2.0 TDI jsem uvedl na základě osobních zkušeností s tímto motorem ve VW Passat (rv 2006 a 2008). Je možné, že mi prošly rukama dva nadprůměrně bezproblémové motory, nicméně při ročním nájezdu ...
Pasata 2.0 TDI (zakoupeny kolem r. 2007) jsme meli ve firme, a tak problemovy motor jsem jeste nevidel. Skutecne bych doporucil tento motor pokud bych se nekomu chtel pomstit. Po 220 tis. km se motor zacal kazit a do te miry, ze auto stalo temer porad v servise. Bohuzel jezdil s nim muj sef, ktery neni moc sdilny, takze neznam podrobnosti, jen vim ze to bylo neustale neco z motorem. Vzhledem k tomu, ze sef neni prilis v oblibe, docela jsme se bavili tim ze sef je tu zas nahradnim vozem. Byl dost vzteklej. Ted dostal nove sluzebni Volvo. Rikal ze Wv uz nechce ani videt.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 29.07.2011 15:44, Zkusenost s 1.9 TDI
Pokud to nekomu pomuze, pridam osobni zkusenost. Mam 5.-tym rokem OII 4x4 1.9 TDI, 6st. prevodovka . Koupeno jako rocni vuz (referentske auto z MB). Jezdim podobny najezd cili do 20 tis. km rocne. Dluhodoba spotreba 6.1 l dle PP. Pokud jedu mimo dalnice da se dosahnout spotreba kolem 5.2 - 6.0l dle PP, jinak na dalnici to obvykle stoupne na 6 - 7l. Zavady dosud zadne (skutecne ani jedna zavada od dobe koupe dodnes) , pouze standardni vymeny oleju a filtru. Jako rodinny vuz splnuje vse co od nej ocekavam. Kdybych mel psat nejaka negativa, tak skutecne nic mne nenapada, snad mozna hlucnost po startu pri studenem motoru.
reagować
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.