0
powrót
 

diskuze k tématu: Jaký motor zvolit do ojeté Octavie II?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 07.07.2011 08:11, no to jsou tedy odborne rady - 2.0 TDI PD
koupi 2 litru chybu neudelate?
co praskajici hlavy u nekterych typu?
co selhavajici pohony olejoveho cerpadla a vyvazovaku u nekterych typu?
co selhavajici vstrikovace typu PPD Siemens u nekterych typu?
TDI PD 2.0 jo, ale jen nektery typ, rozhodne ne kterykoliv !!!!!!!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 07.07.2011 08:24, 2.0 FSI
Taky by bylo možná fér napsat, že pro 2.0 FSI je předespaný 98 oktanový benzín a že se daleko hůře předělavá případně na plyn, protože je to přímý vstřik.

A označit 2.0TDI 103 kw jako motor, který lze také doporučit.... no to snad nemyslíte vážně....

Za mě buď 1.6 a LPG, nebo 1.9 tdi 77kw....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 07.07.2011 08:28, souhlas s autorem
Benzín je jasná volba, proč si komplikovat život při nájezdu jen 20tkm za rok.
Kde nic není nemá se co vysrat...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 07.07.2011 10:05, RE: 2.0 FSI
Thomassino napisał:
Taky by bylo možná fér napsat, že pro 2.0 FSI je předespaný 98 oktanový benzín a že se daleko hůře předělavá případně na plyn, protože je to přímý vstřik.

A označit 2.0TDI 103 kw jako motor, který lze také doporučit.... no to snad nemyslíte vážně....

Za mě buď 1.6 a LPG, nebo 1.9 tdi 77kw....
Souhlasím.
Četl jsem toho o 2.0TDi PD hodně, pokud koupíte 8V motor, nebude to s poruchami tak hrozný, ale pokud koupíte jeho 16V verzi ( což dle výkonu, ani dle toč. momentu nepoznáte, mají jej stejný ), tak si zaděláte na brutální problémy. Pokud máte rád naftový motor, jistotou bude 1.9TDi 77kw, je to dobrý motor s odolnou konstrukcí, dobrou spotřebou a slušnou spolehlivostí. Pokud benzín, tak určitě 1.6 75kw
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 07.07.2011 10:38, Vyber motoru
Octavia II je relativne dobry vuz s mizernou nabidkou motoru.

U veskerých TDI PD je potenciální riziko drahých oprav, navíc jejich velmi vysoká hlučnost je při delších jízdách otravná.

Osobně jsem měl 77 kW variantu (tj. ve většině recenzí doporučovanou) a najel s ní 200tis. km, auto bylo kupováno jako nové. Prvních 150 tis., bylo auto celkem bez problému a servisovaly se jen běžné provozní věci. Posledních 50 tis. se ale začalo sypat (vstřiky, převodovka, dvouhmoťák, spojka...) a výsledná suma za opravy převýšila 200tis. Kč - vše opravováno v autorizovaném servise, vím že u garážníka by se to dalo pořídit levněji, ale potřebuji denně jezdit.

Auto jezdilo hlavně dálnice, kde je 5ti rychlostní převodovka nedostačující, vysledkem byla poměrně vysoká spotřeba - cca 7 L. V reálu tak naklady na provoz PD vychází v dlouhodobém srovnání cca shodně s benzínem.

Z benzinovych Octavii je asi nej volbou 1,8T, ale ten je hodne drahy a zatim je jich v nabídce ojetin málo. 1,6i je vhodný tak na popojíždění do Kauflandu, při dlouhých trasách a hlavně na dálnici Vás sežere, navíc je poměrně hlučný.

Pokud je cena 1,8T nad Vaše možnosti, je rozumnou volbou i autorem článku doporučený dvoulitr. Osobně bych se ale v připadě ojetiny poohlédl u konkurence. Taková Mazda 6 s benzínovým dvoulitrem je dnes už relativně levná, pritom je oproti Octavii znacne komfortnejsi a servisní naklady jsou cca stejne. Zajímavou alternativou může být i Mondeo předchozí generace, jehož ceny se propadly až neuvěřitelně nízko.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 07.07.2011 11:20, RE: Vyber motoru
Antonín Kunst napisał:
Octavia II je relativne dobry vuz s mizernou nabidkou motoru.

U veskerých TDI PD je potenciální riziko drahých oprav, navíc jejich velmi vysoká hlučnost je při delších jízdách otravná.

Osobně jsem měl 77 kW variantu (tj. ve většině recenzí doporučovanou) a najel s ní 200tis. km, auto bylo kupováno jako nové. Prvních 150 tis., bylo auto celkem bez problému a servisovaly se jen běžné provozní věci. Posledních 50 tis. se ale začalo sypat (vstřiky, převodovka, dvouhmoťák, spojka...) a výsledná ...
O opravě v sumě 200 tis. si dovolím silně pochybovat. Možná pokud je to myšleno celkové servisní náklady. Ono jen pravidelné prohlídky po 15 tis. znamenají cca 70 tis. Kč na 200 tis. km... Navíc označit auto se začalo sypat v souvislosti s výměnou spojky a dvouhmoťáku je velmi zavádějící. Zrovna tohle jsou spotřební věci, které zkrátka mají svoji životnost. Je to jako napsat, že po 4 tis. km se auto začíná sypat, protože je třeba vyměnit pneu...
Navíc upřímně si nejsem jist, zda 1.9 77 kW vůbec měla dvouhmoťák... A pokud jej měla, lze předělat na verzi bez dvouhmoťáku.
Když píšete, že se "sypala" převodovka - můžete to upřesnit?
Co se nedoporučení 1.6 75 kW týká, ano i ne. Na dálnici opravdu příliš vhodný není kvůli spotřebě. Pro cokoliv mimo dálnice je naprosto dostatečný. O hlučnosti nevím. Hlučný byl v O1. OII je mnohem lépe odhlučněná.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 07.07.2011 11:33, RE: Vyber motoru
rohYpnol napisał:
O opravě v sumě 200 tis. si dovolím silně pochybovat. Možná pokud je to myšleno celkové servisní náklady. Ono jen pravidelné prohlídky po 15 tis. znamenají cca 70 tis. Kč na 200 tis. km... Navíc označit auto se začalo sypat v souvislosti s výměnou spojky a dvouhmoťáku je velmi zavádějící. Zrovna tohle jsou spotřební věci, které zkrátka mají svoji životnost. Je to jako napsat, že po 4 tis. km se auto začíná sypat, protože je třeba vyměnit pneu...
Navíc upřímně si nejsem jist, zda 1.9 77 kW vůbec...
Já bych se naopak té sumě 200 tisíc moc nedivil - "opravováno ve značkové servisu" a ten u škodovky dávno není levnou záležitostí. Jen když koupil nové (nikoli repasované) vstřikovače tak vydal 80 tisíc bez práce (20 tisíc/kus). Dvouhmotový setrvačník u TDI PD samozřejmě je (jak u 1,9 tak u 2,0) a originál je se spojkou za 20-25 tisíc (jak v kterém servisu) opět bez práce. Je faktem, že jsou to relativně spotřební díly, ale překvapuje mne, že se opotřebí tak brzy v případě převážně dálničního provozování - tam bych čekal životnost okolo 300 tisíc km.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 07.07.2011 11:37, 1,9tdi 77
sám za sebe bych hledal 1,9tdi 77kw. Odolný prověřený motor, dobrá spotřeba, jede obstojně. Raději s 200-250tkm a serviskou než 130 bez doložení historie.
Benzín se při 20tkm ročně už nevyplatí, pak jedině ten plyn.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 07.07.2011 11:39, RE: Vyber motoru
rohYpnol napisał:
O opravě v sumě 200 tis. si dovolím silně pochybovat. Možná pokud je to myšleno celkové servisní náklady. Ono jen pravidelné prohlídky po 15 tis. znamenají cca 70 tis. Kč na 200 tis. km... Navíc označit auto se začalo sypat v souvislosti s výměnou spojky a dvouhmoťáku je velmi zavádějící. Zrovna tohle jsou spotřební věci, které zkrátka mají svoji životnost. Je to jako napsat, že po 4 tis. km se auto začíná sypat, protože je třeba vyměnit pneu...
Navíc upřímně si nejsem jist, zda 1.9 77 kW vůbec...
rohYpnol : plně souhlasím

Na druhou stranu, koupit si na lítání na dálnici 1.9 která se v dělávala jen 5-kvaltem je taky extrém. Když už Diesel tak 2.0 TDi a u toho zase hraje roli jaký je to typ a jestli je 8V nebo 16V a mnoho dalšího, ale to už tu bylo řečeno ...

Tady pokud budoucí majitel rád naftu tak s tímto ročním nájezdem asi tu 1.9 TDi pokud benzín tak 1.6 ovšem nelze s tím jezdit závody do vrchů ... možná ještě tu 2.0 FSI tam se ale vyplatí tankovat min. N98 pokud nechceme mít v budoucnu problémy ...

mno ale pro nás co máme HTP je každý motor lepší berte to s rezervou



reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 07.07.2011 11:42, RE: Vyber motoru
Antonín Kunst napisał:
Octavia II je relativne dobry vuz s mizernou nabidkou motoru.

U veskerých TDI PD je potenciální riziko drahých oprav, navíc jejich velmi vysoká hlučnost je při delších jízdách otravná.

Osobně jsem měl 77 kW variantu (tj. ve většině recenzí doporučovanou) a najel s ní 200tis. km, auto bylo kupováno jako nové. Prvních 150 tis., bylo auto celkem bez problému a servisovaly se jen běžné provozní věci. Posledních 50 tis. se ale začalo sypat (vstřiky, převodovka, dvouhmoťák, spojka...) a výsledná ...
tak to by som si pozrel ako ide benzinove auto na dialnici pri rovnakych rychlostiach za tu istu spotrebu ako nafta...Tam kde TDI ide za 7, tam benzin pojde tak za 10...prevodovka sa mohla rozpadnut prave pre neskoru vymenu spojky a zotrvaku, proste sa na to kaslalo a jazdilo dalej az bum....zotrvak odisiel pre nevhodny sposob jazdy a nie len tak - holt nie je to uplne blbuvzdorne. A kulancia ked ste firmeny zakaznik?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 07.07.2011 13:44, RE: Vyber motoru
Antonín Kunst napisał:
Octavia II je relativne dobry vuz s mizernou nabidkou motoru.

U veskerých TDI PD je potenciální riziko drahých oprav, navíc jejich velmi vysoká hlučnost je při delších jízdách otravná.

Osobně jsem měl 77 kW variantu (tj. ve většině recenzí doporučovanou) a najel s ní 200tis. km, auto bylo kupováno jako nové. Prvních 150 tis., bylo auto celkem bez problému a servisovaly se jen běžné provozní věci. Posledních 50 tis. se ale začalo sypat (vstřiky, převodovka, dvouhmoťák, spojka...) a výsledná ...
Ad Mazda 6 nebo Mondeo jako alternativa. To jsou auta o třídu výš. Pokud chce Octavii tedy nižší střední, tak může volit i Focus nebo Corollu. V kombi se i velikostí (kufru) octavii +/- vyrovnají. V hatchbacku bude mít Octavia sice větší kufr, zase ale budou mít cestující vzadu víc místa na nohy. A výběr benzínových motorů taky nebude takové dilema.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 07.07.2011 13:52, Zadání
Já teda nevím, ale zadání je příliš nejasné a dá se pochopit různě. Pokud se na to dívám, tak předpokládám, že Octavii z roku 2006 s motorem 1.9 TDI 77 kW tazatel právě má a přemýšlí, čím ji nahradit. Z toho pohledu se dá čekat, že chce koupit nové nebo téměř nové auto a není potřeba se omezovat nabídkou motorů z roku 2006. Tedy především se do uvažované nabídky dostávají nové motory TSI, tedy mám namysli maloobjemové 1.2 a 1.4.

Vzhledem k nájezdu by asi nejvíce přicházela v úvahu právě jednotka 1.2 TSI, která má za účel nahradit archaický 1.6i. Nabízí stejný maximální výkon, ale má lepší kroutící moment v plném rozsahu běžně používaných otáček, tedy 175 Nm mezi 1550-4100 otáčkama. To si myslím je motor, který rozhodně stojí za úvahu, i když se jedná o relativně novou věc, která neměla ještě příležitost přesvědčit o životnosti a poruchovosti. Spotřeba by mohla být nižší než u 1.6 (výrobce to tak udává, i když všichni víme, jak jsou tyto údaje věrohodné), nebo při lepší dynamice jízdy by mohla být přibližně stejná.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 07.07.2011 14:22, RE: Zadání
Koloss napisał:
Já teda nevím, ale zadání je příliš nejasné a dá se pochopit různě. Pokud se na to dívám, tak předpokládám, že Octavii z roku 2006 s motorem 1.9 TDI 77 kW tazatel právě má a přemýšlí, čím ji nahradit. Z toho pohledu se dá čekat, že chce koupit nové nebo téměř nové auto a není potřeba se omezovat nabídkou motorů z roku 2006. Tedy především se do uvažované nabídky dostávají nové motory TSI, tedy mám namysli maloobjemové 1.2 a 1.4.

Vzhledem k nájezdu by asi nejvíce přicházela v úvahu právě jedno...
1.2 TSI nebrat, je to smejd podobne jako 1.2 HTP, ba jeste vetsi, po 25 tisicich preskakuje rozvodovy retez a kdovijake mouchy to jeste bude mit. Az s timhle moturkem nekdo najede aspon 200 tisic a neco napise, pak mozna. Jinak benzin je benzin, ale nafta 1.9 TDI pri rozumnem pouzivani a udrzbe vydrzi skoro naveky...Howgh.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 07.07.2011 15:54, RE: Zadání
gottak napisał:
1.2 TSI nebrat, je to smejd podobne jako 1.2 HTP, ba jeste vetsi, po 25 tisicich preskakuje rozvodovy retez a kdovijake mouchy to jeste bude mit. Az s timhle moturkem nekdo najede aspon 200 tisic a neco napise, pak mozna. Jinak benzin je benzin, ale nafta 1.9 TDI pri rozumnem pouzivani a udrzbe vydrzi skoro naveky...Howgh.
O přeskakujícím řetězu u 1.2 TSI čtu poprvé a srovnání s 1.2 HTP je divné, když jsou to motory, které mají společný leda tak objem. Možná by to chtělo trochu rozepsat.

Naopak není 1.9 TDI jako 1.9 TDI. Staré 1.9 TDI 66 kW byly opravdu hodně odolné, ale technika se hodně změnila a ty nové jsou citelně choulostivější.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 07.07.2011 21:24, RE: 1.2 TSI
Koloss napisał:
O přeskakujícím řetězu u 1.2 TSI čtu poprvé a srovnání s 1.2 HTP je divné, když jsou to motory, které mají společný leda tak objem. Možná by to chtělo trochu rozepsat.

Naopak není 1.9 TDI jako 1.9 TDI. Staré 1.9 TDI 66 kW byly opravdu hodně odolné, ale technika se hodně změnila a ty nové jsou citelně choulostivější.
O přeskakování řetězu u 1.2 TSI jsem četl. Je to šok !!! VW neuměj benzíny dělat do ted !!!
Kromě naftovejch 1.9 TDI, SDI. Ale kam by to lidi z VW dotáhli, kdyby dělali motory na 1 milion kilometrů ŽE ???
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 07.07.2011 23:10, RE: 1.2 TSI
Kama napisał:
O přeskakování řetězu u 1.2 TSI jsem četl. Je to šok !!! VW neuměj benzíny dělat do ted !!!
Kromě naftovejch 1.9 TDI, SDI. Ale kam by to lidi z VW dotáhli, kdyby dělali motory na 1 milion kilometrů ŽE ???
Ano, taky jsem o tom četl, že u 1.2TSi přeskakují řetězy, takže jsou nedoporučovatelné! Je to jako u každýho novýho motoru, kde se musí postupně vychytat mouchy, takže první ročníky 1.2TSi určitě NEBRAT!!!
Naopak výborné hodnocení ve všech výkonových variantách má motor 1.4TSi ( ať už jen turbová verze nebo i verze turbo/kompresor ), ale samozřejmě jen oturbovaný motor bude spolehlivější. Ale abych teď pravdu řekl, tak ani nevím, zda se 1.4TSi vůbec dává do Octávie

Nejspolehlivější, ale líný bude 1.6 75kw, špatný nebude ani 2.0FSi ( je to už přímý vstřik a tam už člověk nikdy neví ), pak dobrá volba bude 1.4TSi ( pokus se tam dával ) a nakonec 1.8TFSi, který údajně hodně žere...

Když nafta, jedině 1.9TDi 77kw, "dvoulitry" pro jistotu nebrat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 07.07.2011 23:13, RE: 1.2 TSI
zigi napisał:
Ano, taky jsem o tom četl, že u 1.2TSi přeskakují řetězy, takže jsou nedoporučovatelné! Je to jako u každýho novýho motoru, kde se musí postupně vychytat mouchy, takže první ročníky 1.2TSi určitě NEBRAT!!!
Naopak výborné hodnocení ve všech výkonových variantách má motor 1.4TSi ( ať už jen turbová verze nebo i verze turbo/kompresor ), ale samozřejmě jen oturbovaný motor bude spolehlivější. Ale abych teď pravdu řekl, tak ani nevím, zda se 1.4TSi vůbec dává do Octávie

Nejspolehlivější, ale ...
Takže 1.4TSi se tam dává, takže určitě zvolte 1.4TSi 90kw a tento motor vám určitě bude dělat jen a jen radost.

Přeji dobrý kup!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 08.07.2011 08:19, RE: 1.2 TSI
zigi napisał:
Takže 1.4TSi se tam dává, takže určitě zvolte 1.4TSi 90kw a tento motor vám určitě bude dělat jen a jen radost.

Přeji dobrý kup!
Nemáte někdo prosím zkušenost s motorem 1,6 Fsi.Zajímalo by mne,zda dokáže být úspornější,než 1,6 mpi.Dík.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 08.07.2011 08:44, RE: 1.2 TSI
Fanda napisał:
Nemáte někdo prosím zkušenost s motorem 1,6 Fsi.Zajímalo by mne,zda dokáže být úspornější,než 1,6 mpi.Dík.
Mám zkušenost pouze jako spolujezdec - úspornější být opravdu dokáže, ale za předpokladu dosažení úplně stejné nebo možná ještě horší dynamiky. Jednoduše řečeno, když využijete výkon motoru ( a ten není nic moc) vezme si víc paliva než mpi. Osobně bych šel do 1,6 mpi s přestavbou na LPG - sice to "moc nejede", ale také to moc nestojí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 08.07.2011 08:44, RE: 1.2 TSI
Fanda napisał:
Nemáte někdo prosím zkušenost s motorem 1,6 Fsi.Zajímalo by mne,zda dokáže být úspornější,než 1,6 mpi.Dík.
Dokáže, ale opět je pro něj předepsaný 98 oktanový benzín, takže je otázka, jestli bude úspornější na klasiku N95...
reagować
1 2


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.