TOM napisał:
Vozy BMW jezdím už pěknou řádku let a pro moje potřeby to byly vždy ideální vozy, ale tvrdit, že mají téměř nulový servis je sakra pěkně zavádějící. Nebudu tady vypisovat co vše jje na takových autech potřeba průběžně servisovat, ale snad jen připomenu, že za dané peníze to bude cca deset let stará E39 a její stav nebude nic moc. Zrovna před rokem jsem sháněl E39 kombi pro známého do 150tis Kč a objel plno aut - většinou to byla dost bída.
takže radit to někomu kdo si vlastně kupuje svůj první ...
E39 a E46 v benzínu jsou dle mé zkušenosti poslední BMW, kde lze v praxi opravdu dosáhnout levného provozu.
Mám možnost přímého srovnání s firemní flotilou, kde většinou používáme Octavii II a několik vozů Passat - vše TDI PD. Od najetých cca 200 tis. km nahoru (což je u ojetin obvyklý nájezd) dochází k extrémnímu zvýšení servisních nákladů - rozsypaný turba a spojky už považujeme za spotřební materiál, občas se přidají problémy s naftou (čerpadla/vstřiky) a to vše je korunováno rozsypanou převodovkou a u dalšího vozu dokonce totální destrukcí motoru z důvodu propáleného pístu.
Průměrná cena za 1 km je tak u těchto "úsporných nafťáků" v reálu často vyšší než u mé a kolegovy E39, kde jsme na těchto km měnili ramena a silentbloky, hardynu, cívky zapalování a další drobnější věci.
Vím o tom, že většina E39 co jsou v ČR na prodej má najeto okolo 300 tis. km (často i půl milionu). Se zanedbanou údržbou se samozřejmě můžou stát kasičkou, a proto je potřeba pečlivě vybírat. To ale platí pro každou ojetinu.