anonym napisał:
nj to byly ještě 8v TSparky trvanlivé, dneska ty 16v mrdky opravdu nemají šanci přežít škodováckej 1.3 OHV.
No nevím, nevím, je fakt že škoda OHV je ověřená konstrukce pocházející z roku cca 1962, navíc ještě se zkušenostmi z hlubší minulosti .-)), v roce 1984 proběhla vlastně "jen" rekonstrukce vynucená ES83 předpisem, bez jehož existence by tam soudruzi nechali starý motor Š742 s obsahem 1178 kubických centimetrů. To by pane byle ve fáčku a feldě svezeníško, radši to nedomýšlet
.
Nicméně ta rekonstrukce se mimořádně vydařila, požily se kvalitní materiály a dobrá řešení, ale stejně životnost toho motoru není nijak oslnivá.
A to, že staré dobré 8v TS-ka na AR byly lepší, no to je slyšet hodně (furt), ale je otázka, jak je to doopravdy.
Při dobré údržbě a hlavně pravidelném DOLÉVÁNÍ OLEJE, což mnohé jedince ani nenapadne tyto motory dají 250-300 tisíc bez větších problémů. Teda aspoň pár jsem jich viděl, i když zadřených a jinak "vymrdaných" taky dost - ale je to zvětšiny fakt tím, že na to ti lidé kašlou.
Zadřeš klidně i třílitr na steré 75-ce a 164-ce a to je obecně velice odolný motor k neutahání, jenže když to nemá olej, co potom chceš...
Ale nevím, ty nové twinsparky opravdu nemám tolik zmáknuté, takže se nechci hádat.
Každopádně mě je to vcelku jedno jako spokojenému uživateli AR 164. I přes to stáří pořád slušné vozidlo. Můj malý sen je ovšem 3.0 V6 24v - to je šílená strojovna s ďábelským tahem, ale přeci jen vyžaduje "podrbat" za ouškama.
) A také s impozantním mechanických zvukem - ba přímo rykotem, v otáčkách 4500-6500, kdy jeho tah je nejlepší :)))