0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda Felicia 1,9 D

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.05.2007 00:16, Felda
Přednost Felicie je zřejmá - opravdu levné náhradní díly.
Tento motor není pro Felicii výhodou. Oproti 1.3 platíte o dvě třídy větší povinné ručení, musíte častěji měnit olej a ještě starost o rozvoďák.
Podle mě rozdíl ve spotřebě 1l/100km tohle všechno vynahradit nemůže. To si může každý lehce spočítat!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.05.2007 06:14, RE: Felda
Peet napisał:
Přednost Felicie je zřejmá - opravdu levné náhradní díly.
Tento motor není pro Felicii výhodou. Oproti 1.3 platíte o dvě třídy větší povinné ručení, musíte častěji měnit olej a ještě starost o rozvoďák.
Podle mě rozdíl ve spotřebě 1l/100km tohle všechno vynahradit nemůže. To si může každý lehce spočítat!
Dobrá recenze, rád jsem si jí celou pročetl!
Měl bych ale dotaz na spotřebu:
Pokud mě paměť neklame, tak do felicie se dával 1.9D, což je ten samý motor, co se dával do Fabie a O1 pod názvem 1.9SDI, jak je tedy možné, že v lehčí Felicii jezdí za 5,5l a v novějších a těžších vozech jezdí ( dle majitelů těchto motorů ) za 3,5-4l?
Nebude to náhodou už koncernovou politikou v zaměření na vysoké přeměřování tachometrů a lhaní palubního počítače ohledně průměrné spotřeby?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.05.2007 07:05, RE: Felda
zigi napisał:
Dobrá recenze, rád jsem si jí celou pročetl!
Měl bych ale dotaz na spotřebu:
Pokud mě paměť neklame, tak do felicie se dával 1.9D, což je ten samý motor, co se dával do Fabie a O1 pod názvem 1.9SDI, jak je tedy možné, že v lehčí Felicii jezdí za 5,5l a v novějších a těžších vozech jezdí ( dle majitelů těchto motorů ) za 3,5-4l?
Nebude to náhodou už koncernovou politikou v zaměření na vysoké přeměřování tachometrů a lhaní palubního počítače ohledně průměrné spotřeby?
1.9D ve felde NENI SDI, neni to primovstrik
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.05.2007 07:08, RE: Felda
zigi napisał:
Dobrá recenze, rád jsem si jí celou pročetl!
Měl bych ale dotaz na spotřebu:
Pokud mě paměť neklame, tak do felicie se dával 1.9D, což je ten samý motor, co se dával do Fabie a O1 pod názvem 1.9SDI, jak je tedy možné, že v lehčí Felicii jezdí za 5,5l a v novějších a těžších vozech jezdí ( dle majitelů těchto motorů ) za 3,5-4l?
Nebude to náhodou už koncernovou politikou v zaměření na vysoké přeměřování tachometrů a lhaní palubního počítače ohledně průměrné spotřeby?
Pokud ja vim, tak motor 1.9D davany do felicii byl ze vstrikem do komurky, zatimco motor 1,9 SDI je s primym vstrikem do spalovaciho prostoru. Proto i to rozdilne oznaceni D a SDI.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.05.2007 07:11, RE: Felda
anonym napisał:
1.9D ve felde NENI SDI, neni to primovstrik
Reagan by měl určitě radost, kdyby věděl, jak se i po 24 letech diskutuje o SDI mezi lidmi... :)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.05.2007 07:34, Combi 1.9D 1999
Mám kombíka z roku 99 také v dieslu. Jsem spíš příznivcem benzínu, ale kupoval jsem auto od tchána jako prvního majitele a za slušnou cenu.
Jezdím s ním už 3 roky(najel jsem 40 tisíc km)a kromě výměny oleje jsem ještě měnil výfuk, brzdové destičky a klouby. To bylo těmi prasklými manžetami na které jsem se včas nepodíval. Jinak jsem naprosto spokojenej. V combíku je to slušnej náklaďák a v kombinaci s vozejkem uvezu opravdu všechno. Jízdní vlastnosti nejsou oslnivé, ale vzhledem k tomu že jsem vyrostl na škodě 110L mi to stačí
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.05.2007 07:42, RE: Felda
zigi napisał:
Dobrá recenze, rád jsem si jí celou pročetl!
Měl bych ale dotaz na spotřebu:
Pokud mě paměť neklame, tak do felicie se dával 1.9D, což je ten samý motor, co se dával do Fabie a O1 pod názvem 1.9SDI, jak je tedy možné, že v lehčí Felicii jezdí za 5,5l a v novějších a těžších vozech jezdí ( dle majitelů těchto motorů ) za 3,5-4l?
Nebude to náhodou už koncernovou politikou v zaměření na vysoké přeměřování tachometrů a lhaní palubního počítače ohledně průměrné spotřeby?
urcite je koncernove auta nejazdia oni len premietaju film na okna aby evokovali v tebe pocit jazdy a este jak rychlo
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.05.2007 07:45, RE: Felda
Peet napisał:
Přednost Felicie je zřejmá - opravdu levné náhradní díly.
Tento motor není pro Felicii výhodou. Oproti 1.3 platíte o dvě třídy větší povinné ručení, musíte častěji měnit olej a ještě starost o rozvoďák.
Podle mě rozdíl ve spotřebě 1l/100km tohle všechno vynahradit nemůže. To si může každý lehce spočítat!
Presne totez me zaujalo. Nevim kde a jakym zpusobem autor jezdi, ale ja s felicii 1.3l 50kW jezdim prumerne za 6.6 l/100km, povinne ruceni mensi, motor o desitky kil lehci a oproti dieselu temer bezudrzbovy. Tedy zatim
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.05.2007 07:51, RE: Felda
anonym napisał:
Pokud ja vim, tak motor 1.9D davany do felicii byl ze vstrikem do komurky, zatimco motor 1,9 SDI je s primym vstrikem do spalovaciho prostoru. Proto i to rozdilne oznaceni D a SDI.
Děkuji, už alespoň vím, že ty motory nejsou totéž!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.05.2007 08:12,
Měnit u Felicie 1.9 D olej klidně až po 15000 tisících ujetých kilometrech je dost hloupí nápad. Olej se u koncernového motoru 1.9 D code AEF mění po 7500 kilometrech !! Stejně tak rozvodoví řemen má výměnu po 90000 km.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.05.2007 08:22, RE: Felda
Peet napisał:
Přednost Felicie je zřejmá - opravdu levné náhradní díly.
Tento motor není pro Felicii výhodou. Oproti 1.3 platíte o dvě třídy větší povinné ručení, musíte častěji měnit olej a ještě starost o rozvoďák.
Podle mě rozdíl ve spotřebě 1l/100km tohle všechno vynahradit nemůže. To si může každý lehce spočítat!
Konečně zase jedna výborně napsaná recenze, bez zbytečného vychvalování a doporučování právě toho mého vozu, protože jsem si "určitě nevybral špatně". Kdybych mohl hodnotit tuto recenzi tak dávám za 1. Čtivé, výstižné s vhodným doporučením ...... tleskám, kéž by takových recenzí bylo víc a netáhlo tady jen všechno od spodu na hlínách a V plné palbě. Přeju autorovi co nejvíce šťastných kilometrů s minimem závad. C.R.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.05.2007 08:23, údržba
Já zrovna jsem ten kdo nic neopravuje a felicii 1,3 jsem opravdu akorát myl a sem tam zkontroloval olej. Odvděčila se mi tím, že jsem s ní najezdil 245.000 a ještě jí občas na silnici potkávám. nemohu říct, že byla bezproblémová, ale nikdy se nezastavila a do servisu vždy dojela vlastní silou.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.05.2007 08:30, výměna oleje
Přesně tak, výměna oleje u feldy byla předepsána po 7500km. Pokud tam lejete kvlitní oleje, tak se při dnešní ceně nafty tento diesel nemůže vyplatit (počítáno 2x výměna oleje do 15000km proti benziňáku)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.05.2007 09:01, RE: výměna oleje
anonym napisał:
Přesně tak, výměna oleje u feldy byla předepsána po 7500km. Pokud tam lejete kvlitní oleje, tak se při dnešní ceně nafty tento diesel nemůže vyplatit (počítáno 2x výměna oleje do 15000km proti benziňáku)
Dneska se 1,9D opravdu nevyplatí. Já kupoval ojetou feldu 1,9D combi ještě v dobách, kdy rozdíl nafta - benzín byl 4-6 Kč/l, při spotřebě jak udává autor (jezdil jsem zhruba za stejně) se to při mén náletu cca 30 tkm/rok dalo. Co však je další věc - přední náprava opravdu není stavěná na tak těžký motor, opravy až neskutečně časté, samozřejmě méně vydrží i komponenty brzd. V extrému se dá jezdit za 4,5 (Chorvatsko, vláček aut, rychlost 60 - 80 km/h na 5. r. stupeň) až 8l (město, knedlík - nebyl bodový systém). Ještě, že jsem ji včas prodal....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.05.2007 09:11, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Měnit u Felicie 1.9 D olej klidně až po 15000 tisících ujetých kilometrech je dost hloupí nápad. Olej se u koncernového motoru 1.9 D code AEF mění po 7500 kilometrech !! Stejně tak rozvodoví řemen má výměnu po 90000 km.
hlopí, rozvodoví -ý

Jinak jsem s touto feldou jel cca 100 km a spíše mne motor zklamal (skoro žádná dynamika), dřívě jsem najezdil na služebních 1,3 i 1,6 hodně km a určitě bych volil benzín 1,3. Jak již bylo řečeno, je to téměř bezúdržbový motor.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.05.2007 09:36, RE: Felda
zigi napisał:
Dobrá recenze, rád jsem si jí celou pročetl!
Měl bych ale dotaz na spotřebu:
Pokud mě paměť neklame, tak do felicie se dával 1.9D, což je ten samý motor, co se dával do Fabie a O1 pod názvem 1.9SDI, jak je tedy možné, že v lehčí Felicii jezdí za 5,5l a v novějších a těžších vozech jezdí ( dle majitelů těchto motorů ) za 3,5-4l?
Nebude to náhodou už koncernovou politikou v zaměření na vysoké přeměřování tachometrů a lhaní palubního počítače ohledně průměrné spotřeby?
Rozdíl je hlavně v hlavě, Felda má ještě stařičkou "klasiku VW" z osmdesátých let s nepřímým vstřikem, která se dá najít mimo zmiňovaného Pola také třeba v dvoujkovém Golfu (ten jsem kdysi řídil, moc nežere, ale také vůbec nejede, třeba se nedá vůbec rozjet na dvojku, a to ani když se auto pomaličku pohybuje), no a také třeba v Audi 80 (tuším do roku 90?, kdy ho nahradilo TDI 66 kW). No a Fabia SDI, ta už má, stejně jako Oktávka SDI, sice objemově stejný motor, ovšem s přímým vstřikováním. Moc to nejezdí, ale fakt to málo žere, no takový "agregát pro důchodce". Lepší se mi však zdá TDI 66 kW, když se to navíc maličko přečipuje, tak to i celkem jede. Navíc to, na rozdíl od novějšího PD, drží a nesypou se tam váhy vzduchu apod. Jinak samozřejmě - jako u čehokoli od VW, bacha na výměny rozvodů. Hezký den.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.05.2007 09:51, Výměna rozvodového řemenu
Opravdu by mně zajímalo, zda autor byl první kdo měnil rozvodový řemen a topo ujetých 120 tis. km a po cca více než 7 letech jeho stáří v motoru (vůz vyroben v r. 1996)
Děkuji za odpověď a reakce k tématu výdrže rozvodového řemenu
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.05.2007 10:03, je to tak...
na felicii combi, motor 1.3 MPI 50 kW - krasne to slapalo, nizka spotreba, rad vzpominam. ale presne jak bylo v recenzi popsano - ty neustale drobne opravy uz byly natolik unavne, ze jsem se s ni radeji rozloucil a poridil si nove auto - zatim 2x pravidelna rocni prohlidka jinak nic. pro kutily a nizkorozpoctove rodiny (s nizkym rocnim najezdem) je felicia (model 98, benzin, combi) dobra volba. a pokud bude mit pod 100 tkm, tak je docela mozne, ze ma stoceny tachometr.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.05.2007 11:26, Felda
Díky autorovi za kvalitní recenzi, početl jsem si. Množství závad - to je dost síla. Jen mě to utvrzuje v názoru, že Felicii nebrat, za stejné prachy dnes můžeš mít o třídu lepší Astru nebo Escorta. Mám 13 let starou Astru a servis mě vidí tak 2x do roka.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.05.2007 11:53, Pro Jirku - astra
Taky mam astru a je v poho. Ale musim priznat jednu vec. U astry F se meni rozvody po 60tis km (benzin). i bezny spotrebni material je drazsi nez na feldu (vyfuk, loziska kol, ...). Takze otazkou je, o kolik je ta astra lepsi, nez felda ? Pokud budu posuzovaz svezeni (jizdni vlastnosti, komfort, silu motoru atd), tak astra prevazuje nad feldou. Pokud bych posuzoval celkove naklady na servis (beru v uvahu bezne vymeny spotr. materialu u ojetin), tak zvitezi felda. Sice nejsou dily na opela predrazene, ale uplna lace to neni. Se rzi bojuji oba vozy ...
reagować
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.