Rover623 napisał:
Je docela úsměvné poslouchat tady řeči o bezpečnosti, když je to celé pitomost. Nová auta jsou stavěna na míru testům které podstupují (je to stejný podfuk na zákazníka jako normovaná spotřeba podle metodiky EU. Podle téhle metodiky jezdí Ampera za 1,7l na 100). Stará auta na tohle prostě postavená nejsou, v době jejich vývoje nic takového nebylo. Netvrdím, že se bezpečnost aut nezvýšila, ale o tolik, buďme soudní, to je prostě hloupost. Povšimněte si, že většina testů které se pokoušejí tvářit ...
No především, dnes se u aut počítá s deformačními zónami, které mají pohltit náraz.V rámci návrhu automobilu to je jedna ze stěžejních záležitostí pro kontruktéry.Myslím, že škoda na to používá sw Catia.To v dřívějších dobách, kdy se konstruovaly Favority a Felicie vůbec neexistovalo.Ty stará auta, která dle Vás vydrží víc byla prostě dělaná, ať je to co nejpevnější a při nárazu se tak co nejméně poničí.NJ jenže, zde nastává druhý problém. Pokud je náraz příliš tvrdý, tak při větších rychlostech se prostě stane, že posádka třeba nezůstane zaklíněna v autě, kabina je relativně vcelku, jenomže posádka má mnoho vnitřních zranění laicky řečeno způsobených tzv. utžením vnbitřních orgánů= smrt.Proto je třeba energii nárazu pohltit, na což stará auta stavěna nebyla. takže se může zdát, že nová auta po bouračce dopadnou hůř. Nynější auta jsou dělaná tak, aby pohltila co nejvíce energie z nárazu a přitom zůstala kabina pokud možno co nejméně porušena.Dokonce v rámci deformačních zón je u některých aut projektovaná tzv .progrese.Takže i malý náraz může způsobit na první pohled relativně velké škody. O vlivu airgagů, aktivních opěrek a podobných záležitostech nemá smysl se vůbec zmiňovat. O nosnících které při nárazu se mají deformovat stylem, aby byla hlavní síla nárazu rozložena nebo přesměřována do jiných směrů se tu již psalo.
Takže se dá říct, že stará auta byla sice na oko pevnější ale vlastně už z podstaty nebezpečnější než dnešní a to i v případě, že by byla zcela vpořádku co se týká koroze a únavy materiálu-kdyby to staré auto stálo někde zakonzervované apod.
Už vůbec neberu v potaz, že stará auta ačkoliv zvenku vypadají, že rezavá nejsou-v rámci skrytí vnitřní koroze, koroze dutin, nosníků apod. již mnohem papírovější než když byla nová.Zrovna tak únava materiálu.Si opravdu myslíte, že ten podvozek, nosníky, karoserie apod. je po 200 tis. km , kdy jsou tyto části automobilu namáhány vpodstatě při každém zrychlení, brždění zatáčení, každému nárazu od podvozku je stále stejně pevný jako když auto vyjelo z továrny.
Ohledně vystříhávání z auta.Ono se to nezdá, ale každý náraz je specifický.Často rozhodují jen centimetry, jestli bude pro posádku a případně auto fatální.Např Já měl kdysi dávno nehodu v relativně vysoké rychlosti při smyku se Škodou favorit-boční náraz do stromu.Jenomže jsem měl štěstí, že náraz přišel přesně najpevnější část toho auta zboku-na místo přední kolo-těsně za přední kolo-na místo palubní desku.Dle expertů-Pár cm dozadu nebo dopředu, tak mě z toho budou stříhat hodiny.Vylezl jsem z toho jen ze zlomenou nohou. jenomže jak říkám pár cm jinde, nebo jiný úhel nárazu na strom a možná by ani nikdo nepoznal co za auto to původně bylo.Vidět bouračku a pohledem říct, to je šmejd auto, museli ho z toho vystříhávat je nesmysl.
Nicméně jak někdo poznamenal, udělat bezpečné auto je opravdu věda.Škoda to nedokázala u Fabie a Octavie do datové míry jako 5hvězdičková konkurence dodnes.Snad bude další generace Octavie zase lepší.
Mě vždy dostanou lidi, co mi tvrdí, jak ten jejich 22 let starý Pasat s 600 tis. km je neuvěřitelně bezpečné auto a tvrdí, jak ty dnešní auta se vyrábí nekvalitně -že jsou jak z papíru, že ten jejich paších je ještě kvalitní silný plech.