Martaslover napisał:
Mam 1,2 44kw jako firemní, byl jsem s ní i ve 4 lidech Praha-Viden, vcera Praha-Pisek ve 4 lidech a rozhodně to není taková vykonová tragedie, jen clovek musi pri predjizdeni premyslet Byla kupovaná jako nová, spotřeba si časem klesla na cca 6-7 litru prumer, jezdim svizneji. Cena se mi zda také vysoká, ale zalezí na konkretnim kuse. Pred tim jsem mel 1,9 SDI, v bazarech se pohybuje celkem prijemne, motor najel 190tis bez jedineho problemu a dynamika srovnatelna s 1,2, spotreba ovsem 4-5 litru. ...
Nejsem obdivovatelem domácí mladoboleslavské automobilky a Fábie v jakékoli generaci už vůbec ne, ale udělal jsem s 1.2 HTP 47kW tuto zkušenost.
Používal jsem verzi Combi k služebním cestám dlouhým 400 až 1200 km, většinou jsem jezdil sám s plným kufrem. Auto nemělo krom posilovače řízení a rádia vůbec nic. Ani klimatizaci, což způsobilo nejedno opření mé dutiny ústní limonádou položenou v létě na sedadle spolujezdce. V ruce mi zůstávali vnitřní dveřní zavírátka, zpětná zrcátka nešlo těmy ťuplíčky nastavit, je třeba doslova flákat pátými dveřmi, malé pravé zpětné zrcátko je kapitola sama pro sebe, atd..
Motor na po nastartování ale i po zahřátí na volnoběhu neskutečně třese celým autem. Někomu to možná nevadí, ale je-li jeden dost vykodrcaný po 1000 km tak…… Jinak až nečekaně skvěle táhne už od nízkých otáček přes střední, ve vyšších už mu dech dochází, ale není divu. V nízkých a středních se dá spotřeba při snaze udržet mezi 6-6,5 l/100 km. Pojedete-li dálnici 130+ a víc tak jednak málem ohluchnete a ukazatel množství paliva v nádrži (mimochodem poněkud titěrné) viditelně upaluje k červenému poli. Ale dá se jet i svižně (já max. tacho 185 km/h – dálnice samozřejmě, i při této rychlosti auto dobře sedí). Ani předjíždění bych s Fábkou v této motorizaci neviděl nějak zle, jen je NUTNÉ míti na zřeteli kolik osob (či jiného materiálu) se nachází na palubě. Dále je potřeba včas podřaďovat. A to až na dvojku a nechat vytočit motůrek k 5 tis. ot./min. To pak máte odpich i s třemi kolegy a plným kufrem.
Dokážu si představit utracení 99 tis. Kč za podstatně lepší vůz, ale proti gustu …... 1.2 HTP 47kW není taková zdechlina jak by se mohlo zdát. Na stařecký třes auta s tříválcem a zvuk pouťové atrakce a vůbec výrobní šlendrián levné škodovky jsem si ani přes né tak špatnou dynamiku nezvykl.
Jinak, Škoda – simply never.