dpwagen napisał:
1.4 TDi je možná out, nicméně jsem ho asi 2 měsíce užíval, a krom rachotu, který byl ovšem snesitelnější než např. v Ibize nebo v polu, jsem autu neměl co vytknout. Pak možná horší rozestup mezi převodovými stupni, ale to už záleží na tylu jízdy. Jinak spotřeba se držela i ve městě do 6l, mimo za 4,5-5l vč. zap. klimatizace (používal jsem ji v létě). Auto docela i jelo (55kW) a na dálnici nebyl problém konstantně držet 150km/h. Do této rychlosti auto zrychlovalo kopec nekopec. Takže jenom můj do...
Vtip úvodem .. souhlasím s vámi. To nic nemění na tom, že ostatní motory .. fiat, toyota, citroën jsou prostě "lepší" (prostě s tím tříválcem to trochu u VW "přehnali" - ale realita jim dává za pravdu - ušetřili na výrobě /a hodně/ a lidem to nevadí ,-)
S tím tankováním to nebude tak zlé, ale samozřejmě čím "kvalitnější" "sofistikovanější" motor, tím vyšší nároky na palivo - respektive potřebuje NORMÁLNÍ palivo - nevzývala bych, že nějaký motor hravě zvládne směs naftyvodyzbytkůoleje, možná bych raději dbala na "normální" kvalitu paliva - to totiž stačí (a nežijeme v zaostalých částích rumunska či ukrajiny, myslím že většina čechů se považuje za "plnohodnotné" civilizované evropany, tak proč nemít stejné nároky na palivo /i vše ostatní/?)
Motůrek 1.4 TDi má slušný záběr, to souhlasím, jinak je ale (zřejmě) nejhorší maloobjemový diesel na světě - snad překvapivé, (skoro) určitě pravdivé