anonym napisał:
Nejlepsi je jak si autor vzajemne odporuje. V prvni casti clanku vykrikuje jak s Fabii RS musite neustale radit a v druhe propaguje pruzne zrychleni, protoze preci clovek nebude podrazovat. Ve skutecnosti budete kvedlat salpakou v obou vozech kazdou chvilku a je vcelku jedno jestli proto, abyste drzeli benzinovy motor ve vysokych otackach a nebo naftovy ve strednich. U obou motoru je vyuzitelne spektrum otacek tak nizke, ze nejake pruzne zrychleni nema moc smysl resit.
Pri posuzovani vozu by byl...
Vážený anonyme. Nejsem si vědom toho, že bych si v článku něčím vzájemně odporoval. Nikde nepíšu, že Fabia má takovou pružnost motoru, že by řidič nepotřeboval řadit, naopak jak se můžete přesvědčit, napsal jsem že někdy je potřeba řadit až příliš často (nejčastěji ve městě). Četnost řazení ovšem nemá s pružností nic společného, je to věc čistě menšího otáčkového rozsahu. Proto si tyto věci, pokud je správně pochopíte, nemohou odporovat...
Jinak co se týká tabulky a věcí okolo pružné akcelerace: Z dotazu tazatele jsem pochopil, že nemá zájem o vůz s ryze čistokrevným sportovním genem (impreza atd). Jde mu spíše o rychlý vůz, který dá majiteli možnost se občas někde „vyblbnout“ ale jinak by mělo jít o vůz všestranně použitelný i pro běžné potřeby (můžete si povšimnout tazatelovy zmínky o zavazadlovém prostoru octavie). Nikde se nezmiňuje o tom, že chce absolvovat akcelerační sprinty na letišti, nebo trávit hodiny na okruzích. Tazatel naštěstí stojí nohama na zemi a docela logicky uvažuje o vozech, které v případě potřeby dovedou zabrat, ale dokáží být i relativně nenápadným rodinným vozem. Ať se to někomu líbí nebo ne, v běžném provozu, v reálném životě na silnicích, je právě pružnost motoru důležitější (a hlavně efektivnější), než špičkový výkon posunutý někam do motocyklových otáček. Dnes a denně se o tom přesvědčujeme na silnicích.