anonym napisał:
No a neni to pravda??? 150 opravdu neni problem......prece kdyz si muzu vybrat, tak nez se sunout okreskama tak pojedu po dalnici. A 150km/h je pro 12V opravdu celkem snadno dosazitelna rychlost, pokud to neni do krpalu...mel jsem moznost otestovat vice aut, ale porad bych si vzal HTP raději, nez nejakou starou 1.4, ktera nejede, akorat 3x vic zere.
150 vám pojede 90% procent aut, ale - když odhlédneme od toho, že je to porušování předpisů, tak ty malé motory na to skutečně nejsou optimální. Jasně, z času na čas se to dá (musí) vydržet, ale určitě bych to nekupoval v případě, že alespoň 50% času trávím na dálnici, osobně mám se starší 1,2 skušenost z Punta I, r.96. Do města ideální, 5 jsem dával v 40km/h, pružný, tichý. Když jsme s tím jezdili párkrát do roka delší cesty, tak i na dálnici jsem víc než těch 110-120Km/h z toho zbytečně nedoloval, k čemu taky? Ano, jel jsem s tím i 150 (kvůli zablokované D1 jsme měli spoždění), ale to byl už hluk jak Tatrovce, volant jsem pevně doslova svíral oběma rukama a nebýt prázdné cesty tak bych to ani nedělal! Teď mám Megana 1,4 a ten taky není právě stavěný na dálnice. Při 130km/h už točí 4000, a ten hluk je tam už prostě slyšet. Optimální je i pro něj těch 100-110. Narozdíl od Punta je však v těch rychloste samozřejmě o moc stabilnější.
No ale tazatel právě psal, že hlavním účelem vozu bude cesta do práce a zpět. A na to bude HTP určitě postačovat + nabídne nízké provozní náklady.
(S Puntem ve 4 osobách + pes + naložený kufr jsme měli na cestách za babičkou - bez dálnice - spotřebu téměr vždy pod 5l, a né podle PC, ale podle dotankování!)