BobanHTP napisał:
KoobaS napisał:
BobanHTP napisał:
Souhlasím, sám bych si koupil raději Clio 1.2 než HTP (VW Polo, VW Fox, Seat Ibiza, Š. Fabia i, ii, Š. Rapid). Bohužel mnoho lidí si jako já myslelo, že snad VW už ve druhé generaci motoru HTP neudělá žádný přešlap, jenže ejhle i u Fabi II můžou rozvody zlobit. Na druhou stranu to není taková tragédie, protože i u klasických 4-válců se také mění rozvodový řemen, cenově to výchází šul-nul.Dokonce i velmi oblíbený a odolný Ford Focus II 1.6 benzín má doporučení vyměnit rozvodový řetěz co 7let/150tis. km myslím...
Focus II 1,6 benzín je motor duratec a rozvody má hnané řemenem, ne řetězem. Interval je 150tkm nebo 8 let.Je rozdíl měnit rozvody řemenové a řetězové. Ty druhé se zpravidla mění pouze při konstrukčních chybách motoru nebo velmi vysokých nájezdech.
Ej, pravda, řetězy mají u Focusů silnější benzíny 1.8 a 2.0. Jinak cenový rozdíl mezi výměnou řemene a řetězu moc není, práce také ne. Právě u HTP už to dělají i malé garážové servisy... A ikdybych měl ten nejspolehlivější motor na řetěz, tak ho raději do 150tis. km vyměním
Jinak u autorizovaného servisu mě dali nabídku za výměnu celé rozvodové sady pro HTP 7000kč i s prací, u garážníka to bylo trochu levnější..
Proč proboha měnit řetěz po 150tkm? Buď má motor konstrukční vadu a prostě něco hasím za výrobce. Nebo jsem paranoidní, to není ani přehnaná starost. Víceméně jediná výhoda řetězu je právě jeho "bezúdržobvost," tak proč se jí zbavovat po 150tkm?Ještě trochu osobnější otázka, pokud měníte řetěz pro klid duše ve 150tkm, jak často provádíte ostatní servisní úkony?