0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia II 1.2HTP: jak často měnit rozvody?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, technické dotazy, česká vozidla
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Wtorek 25.08.2015 13:32, Rozvody vždy měnit kolem 120tis.km a vždy celou sadu
Dobrý den,
chtěl jsem jen pomoct při rozhodování, kdy měnit rozvodový řetěz u Fabi II HTP. Problém je trochu složitější, ale když to zjednoduším:
1) Rozvody měnit vždy a to nejlépe už do 120tis. km
2) Měnit celou rozvodovou sadu! a určitě originál od Škody (u HTP je často namožený nejenom řetěz ,ale i šrouby ozubených kol, napínák apod.)
3) Při výměně rozvodů zdůraznit překontrolování gufer (praskají a zbytečně teče olej, kde nemá )
4) Olej měnit co 10tis. km a rozhodně nejméně 5w-40!! (HTP nemá chladič oleje, olej se přehřívá a znehodnocuje velmi rychle - může dojít pak k nefunkčnosti napínáku atd..)
5) Pokud to finanční situace dovoluje, jezdit na lepší beznín a nejlépe i dávat aditivum jako VIF Super.

To vše platí i pro poslední verze motorů HTP, které jsou např. i ve Škodě Rapid. Jinak koho téma HTP zajímá více, doporučuji navštívit stránky HTP klubu, opravdu se tam snad dovíte vše
http://htpklub.webnode.cz/
reagować
Roman AX
ilość wystąpień134
data registracji09.12.2011
Wtorek 25.08.2015 15:29, RE: Rozvody vždy měnit kolem 120tis.km a vždy celou sadu
BobanHTP napisał:
Dobrý den,chtěl jsem jen pomoct při rozhodování, kdy měnit rozvodový řetěz u Fabi II HTP. Problém je trochu složitější, ale když to zjednoduším:1) Rozvody měnit vždy a to nejlépe už do 120tis. km2) Měnit celou rozvodovou sadu! a určitě originál od Škody (u HTP je často namožený nejenom řetěz ,ale i šrouby ozubených kol, napínák apod.)3) Při výměně rozvodů zdůraznit překontrolování gufer (praskají a zbytečně teče olej, kde nemá )4) Olej měnit co 10tis. km a rozhodně nejméně 5w-40!! (HTP nemá chladič oleje, olej se přehřívá a znehodnocuje velmi rychle - může dojít pak k nefunkčnosti napínáku atd..)5) Pokud to finanční situace dovoluje, jezdit na lepší beznín a nejlépe i dávat aditivum jako VIF Super.To vše platí i pro poslední verze motorů HTP, které jsou např. i ve Škodě Rapid. Jinak koho téma HTP zajímá více, doporučuji navštívit stránky HTP klubu, opravdu se tam snad dovíte vše http://htpklub.webnode.cz/


To je sraní jak s motorem z VW Phaetonu. Takže to taky trochu zjenoduším, auto bych s tímhle motorem nechtěl ani náhodou! Třeba Clio s jeho skvělou 1.2 16V je mnohem lepší!

reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Wtorek 25.08.2015 15:37, RE: Rozvody vždy měnit kolem 120tis.km a vždy celou sadu
Roman AX napisał:
BobanHTP napisał:
Dobrý den,chtěl jsem jen pomoct při rozhodování, kdy měnit rozvodový řetěz u Fabi II HTP. Problém je trochu složitější, ale když to zjednoduším:1) Rozvody měnit vždy a to nejlépe už do 120tis. km2) Měnit celou rozvodovou sadu! a určitě originál od Škody (u HTP je často namožený nejenom řetěz ,ale i šrouby ozubených kol, napínák apod.)3) Při výměně rozvodů zdůraznit překontrolování gufer (praskají a zbytečně teče olej, kde nemá )4) Olej měnit co 10tis. km a rozhodně nejméně 5w-40!! (HTP nemá chladič oleje, olej se přehřívá a znehodnocuje velmi rychle - může dojít pak k nefunkčnosti napínáku atd..)5) Pokud to finanční situace dovoluje, jezdit na lepší beznín a nejlépe i dávat aditivum jako VIF Super.To vše platí i pro poslední verze motorů HTP, které jsou např. i ve Škodě Rapid. Jinak koho téma HTP zajímá více, doporučuji navštívit stránky HTP klubu, opravdu se tam snad dovíte vše http://htpklub.webnode.cz/
To je sraní jak s motorem z VW Phaetonu. Takže to taky trochu zjenoduším, auto bych s tímhle motorem nechtěl ani náhodou! Třeba Clio s jeho skvělou 1.2 16V je mnohem lepší!


U clia se rozvody nemění? Aha.
reagować
Roman AX
ilość wystąpień134
data registracji09.12.2011
Wtorek 25.08.2015 16:55, RE: Rozvody vždy měnit kolem 120tis.km a vždy celou sadu
PetrT napisał:
Roman AX napisał:
BobanHTP napisał:
Dobrý den,chtěl jsem jen pomoct při rozhodování, kdy měnit rozvodový řetěz u Fabi II HTP. Problém je trochu složitější, ale když to zjednoduším:1) Rozvody měnit vždy a to nejlépe už do 120tis. km2) Měnit celou rozvodovou sadu! a určitě originál od Škody (u HTP je často namožený nejenom řetěz ,ale i šrouby ozubených kol, napínák apod.)3) Při výměně rozvodů zdůraznit překontrolování gufer (praskají a zbytečně teče olej, kde nemá )4) Olej měnit co 10tis. km a rozhodně nejméně 5w-40!! (HTP nemá chladič oleje, olej se přehřívá a znehodnocuje velmi rychle - může dojít pak k nefunkčnosti napínáku atd..)5) Pokud to finanční situace dovoluje, jezdit na lepší beznín a nejlépe i dávat aditivum jako VIF Super.To vše platí i pro poslední verze motorů HTP, které jsou např. i ve Škodě Rapid. Jinak koho téma HTP zajímá více, doporučuji navštívit stránky HTP klubu, opravdu se tam snad dovíte vše http://htpklub.webnode.cz/
To je sraní jak s motorem z VW Phaetonu. Takže to taky trochu zjenoduším, auto bych s tímhle motorem nechtěl ani náhodou! Třeba Clio s jeho skvělou 1.2 16V je mnohem lepší!
U clia se rozvody nemění? Aha.


Aha? No jistě že se mění,ale je tam normální řemen a na tento motor nemusel nikdo založit webové stránky a výměnu zvládne skoro každý šikovný člověk. Zkusil si to někdy? Fakt na tom nic není...
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Wtorek 25.08.2015 18:39, RE: výměna řetězu
ivan2 napisał:
Když už jsme u těch řetězových rozvodů, mám mondeo dvaapůlku jako David a natočeno 200tis. km, motor je tedy zatím parádně tichý z venku i zevnitř, tušíte někdo kolik by ještě mohl vydržet řetěz?


Dobrý den, podělte se prosím se svými zkušenostmi s ostaními http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost

reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Wtorek 25.08.2015 23:19, RE: Rozvody vždy měnit kolem 120tis.km a vždy celou sadu
Roman AX napisał:
BobanHTP napisał:
Dobrý den,chtěl jsem jen pomoct při rozhodování, kdy měnit rozvodový řetěz u Fabi II HTP. Problém je trochu složitější, ale když to zjednoduším:1) Rozvody měnit vždy a to nejlépe už do 120tis. km2) Měnit celou rozvodovou sadu! a určitě originál od Škody (u HTP je často namožený nejenom řetěz ,ale i šrouby ozubených kol, napínák apod.)3) Při výměně rozvodů zdůraznit překontrolování gufer (praskají a zbytečně teče olej, kde nemá )4) Olej měnit co 10tis. km a rozhodně nejméně 5w-40!! (HTP nemá chladič oleje, olej se přehřívá a znehodnocuje velmi rychle - může dojít pak k nefunkčnosti napínáku atd..)5) Pokud to finanční situace dovoluje, jezdit na lepší beznín a nejlépe i dávat aditivum jako VIF Super.To vše platí i pro poslední verze motorů HTP, které jsou např. i ve Škodě Rapid. Jinak koho téma HTP zajímá více, doporučuji navštívit stránky HTP klubu, opravdu se tam snad dovíte vše http://htpklub.webnode.cz/
To je sraní jak s motorem z VW Phaetonu. Takže to taky trochu zjenoduším, auto bych s tímhle motorem nechtěl ani náhodou! Třeba Clio s jeho skvělou 1.2 16V je mnohem lepší!


jj. až budu mít potřebu se složitě starat o nějaký strojek, tak si spíš koupím Tamagotchi. Vyjde to mnohem levněji a až mě to přestane bavit, tak to vyhodím do elektroodpadu
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Środa 26.08.2015 00:21, RE: Rozvody vždy měnit kolem 120tis.km a vždy celou sadu
Petr S napisał:
Roman AX napisał:
BobanHTP napisał:
Dobrý den,chtěl jsem jen pomoct při rozhodování, kdy měnit rozvodový řetěz u Fabi II HTP. Problém je trochu složitější, ale když to zjednoduším:1) Rozvody měnit vždy a to nejlépe už do 120tis. km2) Měnit celou rozvodovou sadu! a určitě originál od Škody (u HTP je často namožený nejenom řetěz ,ale i šrouby ozubených kol, napínák apod.)3) Při výměně rozvodů zdůraznit překontrolování gufer (praskají a zbytečně teče olej, kde nemá )4) Olej měnit co 10tis. km a rozhodně nejméně 5w-40!! (HTP nemá chladič oleje, olej se přehřívá a znehodnocuje velmi rychle - může dojít pak k nefunkčnosti napínáku atd..)5) Pokud to finanční situace dovoluje, jezdit na lepší beznín a nejlépe i dávat aditivum jako VIF Super.To vše platí i pro poslední verze motorů HTP, které jsou např. i ve Škodě Rapid. Jinak koho téma HTP zajímá více, doporučuji navštívit stránky HTP klubu, opravdu se tam snad dovíte vše http://htpklub.webnode.cz/
To je sraní jak s motorem z VW Phaetonu. Takže to taky trochu zjenoduším, auto bych s tímhle motorem nechtěl ani náhodou! Třeba Clio s jeho skvělou 1.2 16V je mnohem lepší!
jj. až budu mít potřebu se složitě starat o nějaký strojek, tak si spíš koupím Tamagotchi. Vyjde to mnohem levněji a až mě to přestane bavit, tak to vyhodím do elektroodpadu


Problemy s řetězem u tříválců měla i Toyota a hlavně Nissan, ale neprodalo se jich u nás tolik co HTP. PSA celkem vážné u čtyřválců. To že HTP neni zrovna nejlepší volba je jasný, ale spoustě lidí evidentně stačí. Nový tříválec v citigo už je ale jiná liga.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Środa 26.08.2015 01:00, RE: Rozvody vždy měnit kolem 120tis.km a vždy celou sadu
PetrT napisał:
Petr S napisał:
Roman AX napisał:
BobanHTP napisał:
Dobrý den,chtěl jsem jen pomoct při rozhodování, kdy měnit rozvodový řetěz u Fabi II HTP. Problém je trochu složitější, ale když to zjednoduším:1) Rozvody měnit vždy a to nejlépe už do 120tis. km2) Měnit celou rozvodovou sadu! a určitě originál od Škody (u HTP je často namožený nejenom řetěz ,ale i šrouby ozubených kol, napínák apod.)3) Při výměně rozvodů zdůraznit překontrolování gufer (praskají a zbytečně teče olej, kde nemá )4) Olej měnit co 10tis. km a rozhodně nejméně 5w-40!! (HTP nemá chladič oleje, olej se přehřívá a znehodnocuje velmi rychle - může dojít pak k nefunkčnosti napínáku atd..)5) Pokud to finanční situace dovoluje, jezdit na lepší beznín a nejlépe i dávat aditivum jako VIF Super.To vše platí i pro poslední verze motorů HTP, které jsou např. i ve Škodě Rapid. Jinak koho téma HTP zajímá více, doporučuji navštívit stránky HTP klubu, opravdu se tam snad dovíte vše http://htpklub.webnode.cz/
To je sraní jak s motorem z VW Phaetonu. Takže to taky trochu zjenoduším, auto bych s tímhle motorem nechtěl ani náhodou! Třeba Clio s jeho skvělou 1.2 16V je mnohem lepší!
jj. až budu mít potřebu se složitě starat o nějaký strojek, tak si spíš koupím Tamagotchi. Vyjde to mnohem levněji a až mě to přestane bavit, tak to vyhodím do elektroodpadu
Problemy s řetězem u tříválců měla i Toyota a hlavně Nissan, ale neprodalo se jich u nás tolik co HTP. PSA celkem vážné u čtyřválců. To že HTP neni zrovna nejlepší volba je jasný, ale spoustě lidí evidentně stačí. Nový tříválec v citigo už je ale jiná liga.


O jaké problémy u 3 válců od Toyoty se jednalo? Teda ne že bych si zrovna ten motor chtěl koupit, ale nepodařilo se mi nic vygooglovat. Díky.
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Środa 26.08.2015 10:47, RE: Rozvody vždy měnit kolem 120tis.km a vždy celou sadu
Petr S napisał:
PetrT napisał:
Petr S napisał:
Roman AX napisał:
BobanHTP napisał:
Dobrý den,chtěl jsem jen pomoct při rozhodování, kdy měnit rozvodový řetěz u Fabi II HTP. Problém je trochu složitější, ale když to zjednoduším:1) Rozvody měnit vždy a to nejlépe už do 120tis. km2) Měnit celou rozvodovou sadu! a určitě originál od Škody (u HTP je často namožený nejenom řetěz ,ale i šrouby ozubených kol, napínák apod.)3) Při výměně rozvodů zdůraznit překontrolování gufer (praskají a zbytečně teče olej, kde nemá )4) Olej měnit co 10tis. km a rozhodně nejméně 5w-40!! (HTP nemá chladič oleje, olej se přehřívá a znehodnocuje velmi rychle - může dojít pak k nefunkčnosti napínáku atd..)5) Pokud to finanční situace dovoluje, jezdit na lepší beznín a nejlépe i dávat aditivum jako VIF Super.To vše platí i pro poslední verze motorů HTP, které jsou např. i ve Škodě Rapid. Jinak koho téma HTP zajímá více, doporučuji navštívit stránky HTP klubu, opravdu se tam snad dovíte vše http://htpklub.webnode.cz/
To je sraní jak s motorem z VW Phaetonu. Takže to taky trochu zjenoduším, auto bych s tímhle motorem nechtěl ani náhodou! Třeba Clio s jeho skvělou 1.2 16V je mnohem lepší!
jj. až budu mít potřebu se složitě starat o nějaký strojek, tak si spíš koupím Tamagotchi. Vyjde to mnohem levněji a až mě to přestane bavit, tak to vyhodím do elektroodpadu
Problemy s řetězem u tříválců měla i Toyota a hlavně Nissan, ale neprodalo se jich u nás tolik co HTP. PSA celkem vážné u čtyřválců. To že HTP neni zrovna nejlepší volba je jasný, ale spoustě lidí evidentně stačí. Nový tříválec v citigo už je ale jiná liga.
O jaké problémy u 3 válců od Toyoty se jednalo? Teda ne že bych si zrovna ten motor chtěl koupit, ale nepodařilo se mi nic vygooglovat. Díky.


U některých serií v yarisu se vytahal řetěz. Stejně tak to měla Micra, ale daleko častěji.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Środa 26.08.2015 11:19, Určitě radějí nějaký osvědčený 4-válec než HTP, ale chtěl jsem pomoct těm co už tento motor mají
Souhlasím, sám bych si koupil raději Clio 1.2 než HTP (VW Polo, VW Fox, Seat Ibiza, Š. Fabia i, ii, Š. Rapid).
Bohužel mnoho lidí si jako já myslelo, že snad VW už ve druhé generaci motoru HTP neudělá žádný přešlap, jenže ejhle i u Fabi II můžou rozvody zlobit. Na druhou stranu to není taková tragédie, protože i u klasických 4-válců se také mění rozvodový řemen, cenově to výchází šul-nul.

Dokonce i velmi oblíbený a odolný Ford Focus II 1.6 benzín má doporučení vyměnit rozvodový řetěz co 7let/150tis. km myslím...


reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Środa 26.08.2015 13:13, RE: Určitě radějí nějaký osvědčený 4-válec než HTP, ale chtěl jsem pomoct těm co už tento motor mají
BobanHTP napisał:
Souhlasím, sám bych si koupil raději Clio 1.2 než HTP (VW Polo, VW Fox, Seat Ibiza, Š. Fabia i, ii, Š. Rapid). Bohužel mnoho lidí si jako já myslelo, že snad VW už ve druhé generaci motoru HTP neudělá žádný přešlap, jenže ejhle i u Fabi II můžou rozvody zlobit. Na druhou stranu to není taková tragédie, protože i u klasických 4-válců se také mění rozvodový řemen, cenově to výchází šul-nul.Dokonce i velmi oblíbený a odolný Ford Focus II 1.6 benzín má doporučení vyměnit rozvodový řetěz co 7let/150tis. km myslím...


Focus II 1,6 benzín je motor duratec a rozvody má hnané řemenem, ne řetězem. Interval je 150tkm nebo 8 let.
Je rozdíl měnit rozvody řemenové a řetězové. Ty druhé se zpravidla mění pouze při konstrukčních chybách motoru nebo velmi vysokých nájezdech.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Środa 26.08.2015 23:58, RE: Rozvody vždy měnit kolem 120tis.km a vždy celou sadu
PetrT napisał:
Petr S napisał:
PetrT napisał:
Petr S napisał:
Roman AX napisał:
BobanHTP napisał:
Dobrý den,chtěl jsem jen pomoct při rozhodování, kdy měnit rozvodový řetěz u Fabi II HTP. Problém je trochu složitější, ale když to zjednoduším:1) Rozvody měnit vždy a to nejlépe už do 120tis. km2) Měnit celou rozvodovou sadu! a určitě originál od Škody (u HTP je často namožený nejenom řetěz ,ale i šrouby ozubených kol, napínák apod.)3) Při výměně rozvodů zdůraznit překontrolování gufer (praskají a zbytečně teče olej, kde nemá )4) Olej měnit co 10tis. km a rozhodně nejméně 5w-40!! (HTP nemá chladič oleje, olej se přehřívá a znehodnocuje velmi rychle - může dojít pak k nefunkčnosti napínáku atd..)5) Pokud to finanční situace dovoluje, jezdit na lepší beznín a nejlépe i dávat aditivum jako VIF Super.To vše platí i pro poslední verze motorů HTP, které jsou např. i ve Škodě Rapid. Jinak koho téma HTP zajímá více, doporučuji navštívit stránky HTP klubu, opravdu se tam snad dovíte vše http://htpklub.webnode.cz/
To je sraní jak s motorem z VW Phaetonu. Takže to taky trochu zjenoduším, auto bych s tímhle motorem nechtěl ani náhodou! Třeba Clio s jeho skvělou 1.2 16V je mnohem lepší!
jj. až budu mít potřebu se složitě starat o nějaký strojek, tak si spíš koupím Tamagotchi. Vyjde to mnohem levněji a až mě to přestane bavit, tak to vyhodím do elektroodpadu
Problemy s řetězem u tříválců měla i Toyota a hlavně Nissan, ale neprodalo se jich u nás tolik co HTP. PSA celkem vážné u čtyřválců. To že HTP neni zrovna nejlepší volba je jasný, ale spoustě lidí evidentně stačí. Nový tříválec v citigo už je ale jiná liga.
O jaké problémy u 3 válců od Toyoty se jednalo? Teda ne že bych si zrovna ten motor chtěl koupit, ale nepodařilo se mi nic vygooglovat. Díky.
U některých serií v yarisu se vytahal řetěz. Stejně tak to měla Micra, ale daleko častěji.


Nějaký odkaz by nebyl? Aspoň třeba do diskuze do Toyota klubu?
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Cztwartek 27.08.2015 15:20, RE: Určitě radějí nějaký osvědčený 4-válec než HTP, ale chtěl jsem pomoct těm co už tento motor mají
KoobaS napisał:
BobanHTP napisał:
Souhlasím, sám bych si koupil raději Clio 1.2 než HTP (VW Polo, VW Fox, Seat Ibiza, Š. Fabia i, ii, Š. Rapid). Bohužel mnoho lidí si jako já myslelo, že snad VW už ve druhé generaci motoru HTP neudělá žádný přešlap, jenže ejhle i u Fabi II můžou rozvody zlobit. Na druhou stranu to není taková tragédie, protože i u klasických 4-válců se také mění rozvodový řemen, cenově to výchází šul-nul.Dokonce i velmi oblíbený a odolný Ford Focus II 1.6 benzín má doporučení vyměnit rozvodový řetěz co 7let/150tis. km myslím...
Focus II 1,6 benzín je motor duratec a rozvody má hnané řemenem, ne řetězem. Interval je 150tkm nebo 8 let.Je rozdíl měnit rozvody řemenové a řetězové. Ty druhé se zpravidla mění pouze při konstrukčních chybách motoru nebo velmi vysokých nájezdech.


Ej, pravda, řetězy mají u Focusů silnější benzíny 1.8 a 2.0. Jinak cenový rozdíl mezi výměnou řemene a řetězu moc není, práce také ne. Právě u HTP už to dělají i malé garážové servisy... A ikdybych měl ten nejspolehlivější motor na řetěz, tak ho raději do 150tis. km vyměním
Jinak u autorizovaného servisu mě dali nabídku za výměnu celé rozvodové sady pro HTP 7000kč i s prací, u garážníka to bylo trochu levnější..
reagować
Roman AX
ilość wystąpień134
data registracji09.12.2011
Cztwartek 27.08.2015 16:35, RE: Určitě radějí nějaký osvědčený 4-válec než HTP, ale chtěl jsem pomoct těm co už tento motor mají
BobanHTP napisał:
KoobaS napisał:
BobanHTP napisał:
Souhlasím, sám bych si koupil raději Clio 1.2 než HTP (VW Polo, VW Fox, Seat Ibiza, Š. Fabia i, ii, Š. Rapid). Bohužel mnoho lidí si jako já myslelo, že snad VW už ve druhé generaci motoru HTP neudělá žádný přešlap, jenže ejhle i u Fabi II můžou rozvody zlobit. Na druhou stranu to není taková tragédie, protože i u klasických 4-válců se také mění rozvodový řemen, cenově to výchází šul-nul.Dokonce i velmi oblíbený a odolný Ford Focus II 1.6 benzín má doporučení vyměnit rozvodový řetěz co 7let/150tis. km myslím...
Focus II 1,6 benzín je motor duratec a rozvody má hnané řemenem, ne řetězem. Interval je 150tkm nebo 8 let.Je rozdíl měnit rozvody řemenové a řetězové. Ty druhé se zpravidla mění pouze při konstrukčních chybách motoru nebo velmi vysokých nájezdech.
Ej, pravda, řetězy mají u Focusů silnější benzíny 1.8 a 2.0. Jinak cenový rozdíl mezi výměnou řemene a řetězu moc není, práce také ne. Právě u HTP už to dělají i malé garážové servisy... A ikdybych měl ten nejspolehlivější motor na řetěz, tak ho raději do 150tis. km vyměním Jinak u autorizovaného servisu mě dali nabídku za výměnu celé rozvodové sady pro HTP 7000kč i s prací, u garážníka to bylo trochu levnější..


To je nechutná cena, sada rozvodů na HTP 64 koní stojí 2500 včetně DPH

reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Cztwartek 27.08.2015 17:00, RE: Rozvody vždy měnit kolem 120tis.km a vždy celou sadu
Petr S napisał:
PetrT napisał:
Petr S napisał:
PetrT napisał:
Petr S napisał:
Roman AX napisał:
BobanHTP napisał:
Dobrý den,chtěl jsem jen pomoct při rozhodování, kdy měnit rozvodový řetěz u Fabi II HTP. Problém je trochu složitější, ale když to zjednoduším:1) Rozvody měnit vždy a to nejlépe už do 120tis. km2) Měnit celou rozvodovou sadu! a určitě originál od Škody (u HTP je často namožený nejenom řetěz ,ale i šrouby ozubených kol, napínák apod.)3) Při výměně rozvodů zdůraznit překontrolování gufer (praskají a zbytečně teče olej, kde nemá )4) Olej měnit co 10tis. km a rozhodně nejméně 5w-40!! (HTP nemá chladič oleje, olej se přehřívá a znehodnocuje velmi rychle - může dojít pak k nefunkčnosti napínáku atd..)5) Pokud to finanční situace dovoluje, jezdit na lepší beznín a nejlépe i dávat aditivum jako VIF Super.To vše platí i pro poslední verze motorů HTP, které jsou např. i ve Škodě Rapid. Jinak koho téma HTP zajímá více, doporučuji navštívit stránky HTP klubu, opravdu se tam snad dovíte vše http://htpklub.webnode.cz/
To je sraní jak s motorem z VW Phaetonu. Takže to taky trochu zjenoduším, auto bych s tímhle motorem nechtěl ani náhodou! Třeba Clio s jeho skvělou 1.2 16V je mnohem lepší!
jj. až budu mít potřebu se složitě starat o nějaký strojek, tak si spíš koupím Tamagotchi. Vyjde to mnohem levněji a až mě to přestane bavit, tak to vyhodím do elektroodpadu
Problemy s řetězem u tříválců měla i Toyota a hlavně Nissan, ale neprodalo se jich u nás tolik co HTP. PSA celkem vážné u čtyřválců. To že HTP neni zrovna nejlepší volba je jasný, ale spoustě lidí evidentně stačí. Nový tříválec v citigo už je ale jiná liga.
O jaké problémy u 3 válců od Toyoty se jednalo? Teda ne že bych si zrovna ten motor chtěl koupit, ale nepodařilo se mi nic vygooglovat. Díky.
U některých serií v yarisu se vytahal řetěz. Stejně tak to měla Micra, ale daleko častěji.
Nějaký odkaz by nebyl? Aspoň třeba do diskuze do Toyota klubu?


Vím že za Toyotu bojuješ, najdu ti to. Ale vydrž prosím Pamatuju si že mě to taky zarazilo a že se jedná jen o jednu serii. Jinak kamarádce ted přišla na 12 letou Micru svolávačka na něco s řízením, tomu se říká starost o zákazníkě teda, čuměl jsem.
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Piątek 28.08.2015 09:02, RE: Určitě radějí nějaký osvědčený 4-válec než HTP, ale chtěl jsem pomoct těm co už tento motor mají
BobanHTP napisał:
KoobaS napisał:
BobanHTP napisał:
Souhlasím, sám bych si koupil raději Clio 1.2 než HTP (VW Polo, VW Fox, Seat Ibiza, Š. Fabia i, ii, Š. Rapid). Bohužel mnoho lidí si jako já myslelo, že snad VW už ve druhé generaci motoru HTP neudělá žádný přešlap, jenže ejhle i u Fabi II můžou rozvody zlobit. Na druhou stranu to není taková tragédie, protože i u klasických 4-válců se také mění rozvodový řemen, cenově to výchází šul-nul.Dokonce i velmi oblíbený a odolný Ford Focus II 1.6 benzín má doporučení vyměnit rozvodový řetěz co 7let/150tis. km myslím...
Focus II 1,6 benzín je motor duratec a rozvody má hnané řemenem, ne řetězem. Interval je 150tkm nebo 8 let.Je rozdíl měnit rozvody řemenové a řetězové. Ty druhé se zpravidla mění pouze při konstrukčních chybách motoru nebo velmi vysokých nájezdech.
Ej, pravda, řetězy mají u Focusů silnější benzíny 1.8 a 2.0. Jinak cenový rozdíl mezi výměnou řemene a řetězu moc není, práce také ne. Právě u HTP už to dělají i malé garážové servisy... A ikdybych měl ten nejspolehlivější motor na řetěz, tak ho raději do 150tis. km vyměním Jinak u autorizovaného servisu mě dali nabídku za výměnu celé rozvodové sady pro HTP 7000kč i s prací, u garážníka to bylo trochu levnější..


Proč proboha měnit řetěz po 150tkm? Buď má motor konstrukční vadu a prostě něco hasím za výrobce. Nebo jsem paranoidní, to není ani přehnaná starost. Víceméně jediná výhoda řetězu je právě jeho "bezúdržobvost," tak proč se jí zbavovat po 150tkm?

Ještě trochu osobnější otázka, pokud měníte řetěz pro klid duše ve 150tkm, jak často provádíte ostatní servisní úkony?
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Piątek 28.08.2015 09:34, RE: Určitě radějí nějaký osvědčený 4-válec než HTP, ale chtěl jsem pomoct těm co už tento motor mají
KoobaS napisał:
BobanHTP napisał:
KoobaS napisał:
BobanHTP napisał:
Souhlasím, sám bych si koupil raději Clio 1.2 než HTP (VW Polo, VW Fox, Seat Ibiza, Š. Fabia i, ii, Š. Rapid). Bohužel mnoho lidí si jako já myslelo, že snad VW už ve druhé generaci motoru HTP neudělá žádný přešlap, jenže ejhle i u Fabi II můžou rozvody zlobit. Na druhou stranu to není taková tragédie, protože i u klasických 4-válců se také mění rozvodový řemen, cenově to výchází šul-nul.Dokonce i velmi oblíbený a odolný Ford Focus II 1.6 benzín má doporučení vyměnit rozvodový řetěz co 7let/150tis. km myslím...
Focus II 1,6 benzín je motor duratec a rozvody má hnané řemenem, ne řetězem. Interval je 150tkm nebo 8 let.Je rozdíl měnit rozvody řemenové a řetězové. Ty druhé se zpravidla mění pouze při konstrukčních chybách motoru nebo velmi vysokých nájezdech.
Ej, pravda, řetězy mají u Focusů silnější benzíny 1.8 a 2.0. Jinak cenový rozdíl mezi výměnou řemene a řetězu moc není, práce také ne. Právě u HTP už to dělají i malé garážové servisy... A ikdybych měl ten nejspolehlivější motor na řetěz, tak ho raději do 150tis. km vyměním Jinak u autorizovaného servisu mě dali nabídku za výměnu celé rozvodové sady pro HTP 7000kč i s prací, u garážníka to bylo trochu levnější..
Proč proboha měnit řetěz po 150tkm? Buď má motor konstrukční vadu a prostě něco hasím za výrobce. Nebo jsem paranoidní, to není ani přehnaná starost. Víceméně jediná výhoda řetězu je právě jeho "bezúdržobvost," tak proč se jí zbavovat po 150tkm?Ještě trochu osobnější otázka, pokud měníte řetěz pro klid duše ve 150tkm, jak často provádíte ostatní servisní úkony?


Svět není dokonalý, nevěřím na dokonalý řetěz Nejde jenom o řetěz, ale o celou sadu. Můj automechanik našel např.unavený jeden šroub ozubeného kola. U jiného poškozený hydr. napínák atd.. Je to na Vás zvážit rizika. Jsou lidé, kteří s původním řetězem najedou 200tis.km a nic se neděje a jsou lidé, kterým to přeskočí o zub a je postaráno Jinak olej měním co 1rok/10tis km (5w-40!) a ostatní věci měním až se opotřebují, takže žádné mazlení...
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Piątek 28.08.2015 11:36, RE: Určitě radějí nějaký osvědčený 4-válec než HTP, ale chtěl jsem pomoct těm co už tento motor mají
BobanHTP napisał:
KoobaS napisał:
BobanHTP napisał:
KoobaS napisał:
BobanHTP napisał:
Souhlasím, sám bych si koupil raději Clio 1.2 než HTP (VW Polo, VW Fox, Seat Ibiza, Š. Fabia i, ii, Š. Rapid). Bohužel mnoho lidí si jako já myslelo, že snad VW už ve druhé generaci motoru HTP neudělá žádný přešlap, jenže ejhle i u Fabi II můžou rozvody zlobit. Na druhou stranu to není taková tragédie, protože i u klasických 4-válců se také mění rozvodový řemen, cenově to výchází šul-nul.Dokonce i velmi oblíbený a odolný Ford Focus II 1.6 benzín má doporučení vyměnit rozvodový řetěz co 7let/150tis. km myslím...
Focus II 1,6 benzín je motor duratec a rozvody má hnané řemenem, ne řetězem. Interval je 150tkm nebo 8 let.Je rozdíl měnit rozvody řemenové a řetězové. Ty druhé se zpravidla mění pouze při konstrukčních chybách motoru nebo velmi vysokých nájezdech.
Ej, pravda, řetězy mají u Focusů silnější benzíny 1.8 a 2.0. Jinak cenový rozdíl mezi výměnou řemene a řetězu moc není, práce také ne. Právě u HTP už to dělají i malé garážové servisy... A ikdybych měl ten nejspolehlivější motor na řetěz, tak ho raději do 150tis. km vyměním Jinak u autorizovaného servisu mě dali nabídku za výměnu celé rozvodové sady pro HTP 7000kč i s prací, u garážníka to bylo trochu levnější..
Proč proboha měnit řetěz po 150tkm? Buď má motor konstrukční vadu a prostě něco hasím za výrobce. Nebo jsem paranoidní, to není ani přehnaná starost. Víceméně jediná výhoda řetězu je právě jeho "bezúdržobvost," tak proč se jí zbavovat po 150tkm?Ještě trochu osobnější otázka, pokud měníte řetěz pro klid duše ve 150tkm, jak často provádíte ostatní servisní úkony?
Svět není dokonalý, nevěřím na dokonalý řetěz Nejde jenom o řetěz, ale o celou sadu. Můj automechanik našel např.unavený jeden šroub ozubeného kola. U jiného poškozený hydr. napínák atd.. Je to na Vás zvážit rizika. Jsou lidé, kteří s původním řetězem najedou 200tis.km a nic se neděje a jsou lidé, kterým to přeskočí o zub a je postaráno Jinak olej měním co 1rok/10tis km (5w-40!) a ostatní věci měním až se opotřebují, takže žádné mazlení...


No, jasně že řetěz není dokonalý a věčný, stejně jako olej v převodovce. Třeba výměnu v 250, 300tkm bych naopak pochválil. Ale výměna po km, který jsou běžný pro řemen mi prostě přijde brzo. Ale proti gustu :)
Jinak unavený šroub je prostě smůla. To další si myslím že přicházelo postupně a dá se odhalit při servisu. Stejně tak přeskočení o zub se podle mě děje buď při vytahaném řetězu nebo nefunkčním napínáku, a to jsou věci dějící se zpravidla postupně. BTW. kolik ta auta měla najeto?
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Sobota 29.08.2015 00:13, RE: Rozvody vždy měnit kolem 120tis.km a vždy celou sadu
PetrT napisał:
Petr S napisał:
PetrT napisał:
Petr S napisał:
PetrT napisał:
Petr S napisał:
Roman AX napisał:
BobanHTP napisał:
Dobrý den,chtěl jsem jen pomoct při rozhodování, kdy měnit rozvodový řetěz u Fabi II HTP. Problém je trochu složitější, ale když to zjednoduším:1) Rozvody měnit vždy a to nejlépe už do 120tis. km2) Měnit celou rozvodovou sadu! a určitě originál od Škody (u HTP je často namožený nejenom řetěz ,ale i šrouby ozubených kol, napínák apod.)3) Při výměně rozvodů zdůraznit překontrolování gufer (praskají a zbytečně teče olej, kde nemá )4) Olej měnit co 10tis. km a rozhodně nejméně 5w-40!! (HTP nemá chladič oleje, olej se přehřívá a znehodnocuje velmi rychle - může dojít pak k nefunkčnosti napínáku atd..)5) Pokud to finanční situace dovoluje, jezdit na lepší beznín a nejlépe i dávat aditivum jako VIF Super.To vše platí i pro poslední verze motorů HTP, které jsou např. i ve Škodě Rapid. Jinak koho téma HTP zajímá více, doporučuji navštívit stránky HTP klubu, opravdu se tam snad dovíte vše http://htpklub.webnode.cz/
To je sraní jak s motorem z VW Phaetonu. Takže to taky trochu zjenoduším, auto bych s tímhle motorem nechtěl ani náhodou! Třeba Clio s jeho skvělou 1.2 16V je mnohem lepší!
jj. až budu mít potřebu se složitě starat o nějaký strojek, tak si spíš koupím Tamagotchi. Vyjde to mnohem levněji a až mě to přestane bavit, tak to vyhodím do elektroodpadu
Problemy s řetězem u tříválců měla i Toyota a hlavně Nissan, ale neprodalo se jich u nás tolik co HTP. PSA celkem vážné u čtyřválců. To že HTP neni zrovna nejlepší volba je jasný, ale spoustě lidí evidentně stačí. Nový tříválec v citigo už je ale jiná liga.
O jaké problémy u 3 válců od Toyoty se jednalo? Teda ne že bych si zrovna ten motor chtěl koupit, ale nepodařilo se mi nic vygooglovat. Díky.
U některých serií v yarisu se vytahal řetěz. Stejně tak to měla Micra, ale daleko častěji.
Nějaký odkaz by nebyl? Aspoň třeba do diskuze do Toyota klubu?
Vím že za Toyotu bojuješ, najdu ti to. Ale vydrž prosím Pamatuju si že mě to taky zarazilo a že se jedná jen o jednu serii. Jinak kamarádce ted přišla na 12 letou Micru svolávačka na něco s řízením, tomu se říká starost o zákazníkě teda, čuměl jsem.


V pohodě, vydržím. Počkám třeba i na Godota
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Poniedziałek 31.08.2015 07:41, RE: Určitě radějí nějaký osvědčený 4-válec než HTP, ale chtěl jsem pomoct těm co už tento motor mají
KoobaS napisał:
BobanHTP napisał:
KoobaS napisał:
BobanHTP napisał:
KoobaS napisał:
BobanHTP napisał:
Souhlasím, sám bych si koupil raději Clio 1.2 než HTP (VW Polo, VW Fox, Seat Ibiza, Š. Fabia i, ii, Š. Rapid). Bohužel mnoho lidí si jako já myslelo, že snad VW už ve druhé generaci motoru HTP neudělá žádný přešlap, jenže ejhle i u Fabi II můžou rozvody zlobit. Na druhou stranu to není taková tragédie, protože i u klasických 4-válců se také mění rozvodový řemen, cenově to výchází šul-nul.Dokonce i velmi oblíbený a odolný Ford Focus II 1.6 benzín má doporučení vyměnit rozvodový řetěz co 7let/150tis. km myslím...
Focus II 1,6 benzín je motor duratec a rozvody má hnané řemenem, ne řetězem. Interval je 150tkm nebo 8 let.Je rozdíl měnit rozvody řemenové a řetězové. Ty druhé se zpravidla mění pouze při konstrukčních chybách motoru nebo velmi vysokých nájezdech.
Ej, pravda, řetězy mají u Focusů silnější benzíny 1.8 a 2.0. Jinak cenový rozdíl mezi výměnou řemene a řetězu moc není, práce také ne. Právě u HTP už to dělají i malé garážové servisy... A ikdybych měl ten nejspolehlivější motor na řetěz, tak ho raději do 150tis. km vyměním Jinak u autorizovaného servisu mě dali nabídku za výměnu celé rozvodové sady pro HTP 7000kč i s prací, u garážníka to bylo trochu levnější..
Proč proboha měnit řetěz po 150tkm? Buď má motor konstrukční vadu a prostě něco hasím za výrobce. Nebo jsem paranoidní, to není ani přehnaná starost. Víceméně jediná výhoda řetězu je právě jeho "bezúdržobvost," tak proč se jí zbavovat po 150tkm?Ještě trochu osobnější otázka, pokud měníte řetěz pro klid duše ve 150tkm, jak často provádíte ostatní servisní úkony?
Svět není dokonalý, nevěřím na dokonalý řetěz Nejde jenom o řetěz, ale o celou sadu. Můj automechanik našel např.unavený jeden šroub ozubeného kola. U jiného poškozený hydr. napínák atd.. Je to na Vás zvážit rizika. Jsou lidé, kteří s původním řetězem najedou 200tis.km a nic se neděje a jsou lidé, kterým to přeskočí o zub a je postaráno Jinak olej měním co 1rok/10tis km (5w-40!) a ostatní věci měním až se opotřebují, takže žádné mazlení...
No, jasně že řetěz není dokonalý a věčný, stejně jako olej v převodovce. Třeba výměnu v 250, 300tkm bych naopak pochválil. Ale výměna po km, který jsou běžný pro řemen mi prostě přijde brzo. Ale proti gustu :)Jinak unavený šroub je prostě smůla. To další si myslím že přicházelo postupně a dá se odhalit při servisu. Stejně tak přeskočení o zub se podle mě děje buď při vytahaném řetězu nebo nefunkčním napínáku, a to jsou věci dějící se zpravidla postupně. BTW. kolik ta auta měla najeto?


Zdravím: První mělo najeto 150tis. km - přeskočil o zub, naštěstí při startu, tak se nepoškodily ventily atd. Druhé moje mělo 120tis.km a začal při startu chrastit řetěz, pak se ještě našel ten namožený šroub a prasklé gufero(nejsem závodník, jezdim pohodově a o auto se dobře starám), no a kamarád měl 80tis. km a přeskočil řetětz. bohužel na cestě a potkaly se ventily... Byla to ale opravdu ta problémová verze 44kw(6v), která se dělala 2006-2009. U těch zbylých dvou to byly 12v.
verze. Pak ještě opět 44kw(r.v.2007) od mého automechanika, tam přeskočil řetěz ještě v záruce, při 30tis. km a motor byl zdarma vyměněn, kupodivu, auto má teď 140tis.km a jezdí bez závad.
reagować
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.