0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia Combi - s jakým motorem ji koupit?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 10.11.2008 13:01, rada
Jezdil jsem 2 roky s Fabii 1,4 16V 55kW, rv 2001, v kombiku, vybava Comfort a naprosta spokojenost. Nizka spotreba mimo dalnice (na dalnici cca 8l, po okreskach 6,5), dostatecny vykon, pokud nejsi zavodnik (a nemas po strechu nalozene auto), spolehliva (az na stahovacky el. oken). Sla z domu, kdyz mela najeto 310.000 km (ano, skutecne tristadeset, neni chyba v cisle. Mozna jsem mel jen dobry kousek, ale dle vlastni zkusenosti mohu jen doporucit.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 10.11.2008 14:17, rada
Jaký je rozdíl váhy motoru mezi 1.9 SDI a například 1.4 TDI PD 59kW? Není to náhodou jenom pouhý jeden kilogram? Spotřeba je dle mého názoru velice ovlivněna řidičem, jeho naježděnou zkušeností a rozvážností. Druhým faktorem je samozřejmě region kde auto nejčastěji jezdí (město/vesnice/dálenice).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 10.11.2008 14:30, rada
vono tady probíhá několik mimoběžných monologů. pokud někdo příčetnej chce stěhováka, tak nekouká po fabii ale za srovnatnatelné peníze například po o rok dva starším mondeu. když někdo chce pohodlné svezení, kouká po C5 či podobném kočáru. když někdo chce zábavné auto do zatáček, najde si také svoje. když někdo najede 10 tisíc ročně a vozí vzadu dvě mrňavé děti, a v kufru jeden kočárek nebo golfky, a neví ,jaký chce motor do fabie, tak mu stačí i nejlevnější základ, 1,2 6V. nutno ovšem jedním dechem dodat, že v kategorii nezábavných čtyř a pětidvéřových nákupních tašek existují volby z pohledu peněz výrazně zajímavější. některé byly vyjmenovány.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 10.11.2008 15:08, rada
Jedině PD 1.9 tdi 74 kw .Má malou spotřebu a narozdíl od malých benzínů bohatě stačí
( jsem náročnější co se týče výkonu) . Ale sám o sobě bych taky šel do jiné značky.
Já bych volyl asi o 1 třidu většího fokuse nebo golfíka pro případ až děti trochu povyrostou.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 10.11.2008 15:13, rada
V benzinu 1.4-55kw, možná 2.0-85kW
V naftě 1.9 TDi - 74kW
Doporučuji lépe vybavené modely, mají lepší odhlučnění i materiály. (Comfort, Ambiente, Elegance)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 10.11.2008 16:54, rada
Kdyz ojety koncern, tak jedine 1.9 TDi, tady snad neni vubec co resit.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 10.11.2008 16:55, rada
Mám Fábii combi 1,4tdi - 51kw,a jsem s ní maximálně spokojen.Za rok a půl jsem na ní najel 90000km.Do servisu jezdím jen na garanční prohlídky a nebyli problémy.Jízdní vlastnosti jsou také optimální při spotřebě 5,1l.Pokud Vám vyhovuje diesel,tak můžu doporučit.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 10.11.2008 17:57, rada
Za rok a půl 90 tisíc kilometrů? S tříválcem? To je, řekněme, značně originální volba pro TAK výrazně NADprůměrný nájezd!
Ti jež nemají zkušenosti, si to možná neuvědomují, ale právě v TOM je ten NEJvětší rozdíl mezi kategoriemi. Pořídit si na 60 tisíc ročně malý vůz s malým tříválcovým motorem je stejně "fik fik", jako rozvážet pizzu třílirem V6 s automatem.
I přes momentální "zreálnění" cen škoda auto, bych s nákupem vozu fabia počkala (v bazarech se pokles projevil zatím jen částečně, ceny by měly ještě spadnout).
U fabie je opavdu výběr motoru tím největším problémem. Dostatečně silný 2.0 není do malého auta vhodný (konkurence podobný výkon nabízí už u motorů 1.6), navíc krom teoreticky slušného výkonu (NE vzhledem k objemu, POUZE pro naložený kombík fabia!) nenabídne NIC pozitivního.
1.9 TDi je "klasika" (ale má svá ALE), pominuli "chod" motoru (který bych nepodceňovala, on vás totiž provází dnem i nocí vždy všude a stále) a přeci jen vyšší poruchovost, na přední nápravě maličkého vozu polo je váha motoru přeci jen znát (a vám se "hůře" řídí).
Asi "zbyde" jen ten benzínový 1.4 (pro naftu 1.4 hovoří jasným NE, jednak to že jde o tříválec - "odřezek" 1.9 - "druhak" při 10 t. ročně diesel "nevyužijete" a jeho vyšší cena je "nemotivační" "nevýhodná").
Není-li zbytí a opravdu považujete všechny ostatní vozy této planety za "horší" a fabii považujete pro svouji rodinu za jedinou možnou variantu - asi benzínový 1.4 (bude nejmenším zlem).
Jako ještě lepší možnost doporučuji nějaký katalog ojetin koupit a v klidu si list po listu stránky projít (koupě vozu je přeci jenom "VELKÁ věc" a jinou variantu zvolit.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 10.11.2008 18:03, rada
Pán juřička má naprostou pravdu.Ovšem zapálenému škodovkáři se těžko radí,ještě má určitě spoustu radilú,kteří cokoliv co není vyrobeno v MB zhodí okamžitě pod stůl,argumenty drahý servis,poruchovost,atd..,takže poraďte pánovi který špičkový agregát si má do své vysněné fábie pořídit a je to!!stejně si ji koupí.Ale co mu poradit,když všechny stojí za starou belu!!!snad jedině desetiletími osvěčený 1,4Mpi,ale ten se už 2005 nedělá,škoda za 50.let ho dovedli téměř k dokonalosti.Takže jedině 1,2HTP,47KW fakt super,hodně žere,málo jede a to se škodovkářům právě líbí.Takže směle do něj!!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 10.11.2008 19:23, rada
Vhodných motorů do Fabie combi je několik. Já bych se zaměřil na tyto: jako základ 1.4 16V 55 kW. Pokud nejste závodník a jezdíte převážně s prázdným autem tak vám určitě bude stačit. Je tichý, kultivovaný a při běžné jízdě má malou spotřebu. Jestli od svého auta očekáváte víc tak máte 2 možnosti: 100 koňovou 1.4 nebo starý dobrý 2.0 85 kw (115k). Pro rodinné účely bych šel určitě do dvoulitru. Je to osvědčený motor VW. S relativně lehkou Fabií nemá žádné problémy a pěkně táhne odspoda. Nezaskočí ani spotřebou. Ta je sice pochopitelně vyšší než u 1.4 ale tak o litr, mimo město i míň. Vzhledem k tomu, že ročně najedete pouze 10 000 km tak bych to vůbec neřešil. Ta jízdní pohoda kdy se nemusíte bát předjíždět a na dálnici si motor jen tak ševelí za těch pár korun navíc rozhodně stojí. Nehledě na to že je téměř nezničitelný. Já ho zažil v Octavii a mile mě překvapil. A pokud dobře vím tak k dvoulitru se dávaly lepší brzdy (asi z Octavie, ale nevím to jistě) a standardem byla 15“ kola s nízkoprofilovými pneumatikami. Oproti 14“ balonům to je obrovský rozdíl. Ceny Fabií s tímto motorem jsou taky nízké (není o ně zájem). Např. na autoscoutu jsem našel krásnou stříbrnou, r.v. 2005, naj. 40 000 km, s plnou výbavou (i orig. sportpaket 16“ kola, sportovní sedačky a RS volant), s xenony atd. v přepočtu za 250 000 kč. Sám bych to bral. Hodně lidí vás bude od Fabie zrazovat ale já mám s něma dobré zkušenosti (až na HTP) a místa pro 2 dospělé, 2 děti a jejich věci je v kombíku habakůk, nehledě na to, že na pěkných kolech vypadá stále dost dobře (určitě líp než nová, to je grc). Jó jinak kdybyste náhodou šáhl po tom dvoulitru tak ho nechte pojistit u Wustenrotu a budete platit stejně jako za čtrnáctku.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 10.11.2008 19:54, rada
Promiňte, ale o dvoulitru ve fabii sice lze říci "starý", v žádném případě ne "dobrý". Ani "doma" v německu takové hodnocení nenaleznete!
Jde o výkonově výrzně podprůměrný motor, který občas "funkčností" u konkurence předčí i motory 1.6!!!
Zatímco výkon odpovídá motorům o třídu níž, u spotřeby je to právě naopak. Dvoulitr ve fabii rozhodně neee (přispivatel Paul evidentně netuší co to znamená když motor jen tak "ševelí"). Je faktem, že vůz s tímto motorem je "rozumně" dynamický a jeho cena určitě bude nízká - to bezpochyby (tím ale klady končí).
Je-li opravdu jedinou možnou variantou vůz fabia, asi "rozumnější" volbou bude 1.4.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 10.11.2008 22:09, rada
Všechny motory bych v tomto případě doporučil, jen bože chraň od 1,2 htp. Měl jsem to v práci a to není motor. Říkalo se tomu auto s pomocným motorkm. A ten příšernej zvuk. Klimu radím nezapínat, blbě se pak rozjíždí...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 10.11.2008 22:43, rada
2 Kylie: Na odhadovanych 45 let vypadate vskutku skvele.
2 Lukas Hajny: Moc se s tim nemazte a poridte si 1,4 16V 55 kW.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 11.11.2008 09:31, rada
Tenhle problém jsem řešil v létě,mám proštudované katalogy ojetin,SM,AUTOTIP atd. Tři měsíce jsem chodil po bazarech,sjížděl internet,dokonce i německé internetové nabídky,skončil jsem u Fabie kombi 1.4 / 50kw,chtěl jsem 55kw,je jich ale mínˇ.Pokud jezdíte na jih,každopádně klimu a pokud trváte na Fabii ,tak 55kw,tedˇ má myslím už 59kw.Uvažoval jsem o Golfu i Fokusu,důležité je,aby se auto z druhé ruky,alespon první rok nestalo nepojízdným a náklady byly pouze běžné.Za +- 5 let,stejně půjdete do něčeho jiného.Přeji štˇastnou ruku při výběru.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 11.11.2008 12:25, rada
No já mam zkušenosti z Fabií combi 1.4MPI 50 kw/68k a Fabií sedan 1.4 16V 55kw/75k. Z fabií sedan ve třech lidech na na východní slovensko, což je z prahy cca 800km.Ve třech lidech a mírně naložená 140km/h a točila asi 4000 otáček a mohla eště víc. Jinak sem sní jel 170 , omezovač má 180km/h.
Já bych bral tu 1.4 16V 55kw/75k, protože silnější 1.4 16V 74kw/100k v bazerech se moc nevyskytuje.A 2.0 85kw/115k byl spíše na export, takže těch taky moc neni.Nebo 1.4MPI 50kw/68k, ale do kombíku si myslim že lepší je 1.4 16V 55kw/75k.A diesel si myslim že je na fábii moc těžkej motor.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 11.11.2008 14:56, rada
dvoulitr
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 11.11.2008 14:59, rada
Sice je to mezi bratry dvoulitr docela "ostuda", ale bazarová cena asi bude (až VELMi) výhodná a s fabkou určitě "pohnout" umí ...
PS: Nemohu si pomoci, ale za ještě lepší variantu "něco" jiného ještě "zvážit" považuji..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 11.11.2008 15:06, rada
Když Fabii, tak 2-litr, ale raději Astru G s 1.8 16V nebo Focuse 1.6 16V.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 11.11.2008 15:20, rada
Jestli je zvolena Fabie tak ja sam za sebe říkám 1.9 TDI ma 74 kw a fakt jede
ja ji mam jako firemni auto a plně obsazena do kopcu uplně v pohodě vali na TDI
a spotřeba je 7l/100km.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 11.11.2008 17:59, rada
s těmito kylometry za rok staci motor 1.2 12v se 47 KW jinak bych doporučil 14 16v se 74KW
reagować
  1 2 3 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.