0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1,9 SDI - zkušenosti po třech letech

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.01.2008 11:33, RE: SDI
anonym napisał:
1,9SDI opravdu není žádný sprinter, ale jel jsem několikrát do německa s tímto motorem v octávii....... A ujde to. Katastrofa to není. Motor je velmi odolný, vydrží statisíce km a je úsporný. Což je podstatné.
Presne tak, mam 11 let stare polo s timto motorem (jeden z prvnich kusu), najeto 200.000 a 900 km z CZ do belgie jezdim pres nemecko pri rychlosti 130-140 se spotrebou 5l. Na motoru dodnes zadne vetsi zavady, stejne tak i na celem aute
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.01.2008 14:23, RE: SDI
anonym napisał:
mám pocit, že tento motor se do felicií nemontoval. tam byl 1,D bez přímého vstřiku. ale pokud se pletu, tak mě opravte.
do felicii se opravdu 1,9 SDI nedaval, byl tam 1,9 D, stejne jako ve VW Polo. Pozdeji se do Pola SDI uz davalo, do felicie ale nikdy. Myslim si, kdyztak me opravte, ze 1,9 D neni predkomurkovy diesel. Konstrukcne jsou tyto dva motory temer shodne (SDI urcite predkomurkovy neni), SDI uz ale ma oproti 1,9 D nejakou ridici jednotku a dalsi elektronicke vychytavky. JJ
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.01.2008 15:05, SDi
mám Fabii Combi 1,9 Sdi, 2003, koupil jsem ji před 3 roky s 80 tis. km a najel cca 60 tis. km, auto je držák, byl jsem s ním 3x v Chorvatsku a s total naloženým autem a rakví na střeše spotřeba po dálnici 5,5l a to jsme jel stabilně 130 km/h. Jak psal autor recenze, opravdu je problém tohoto auta přední náprava, po ujetí 100 000 km jsem 2x měnil kosti a silentbloky na ramenech, navíc mi ted zacina mlatit prava strana - asi uloženi tlumiče nebo tlumiš sám, jinak je to fajn sříč za slusný peníza
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.01.2008 16:24, Málo km
Zdravím, myslím si, že ujet 3O tis. km za 3 roky je pro testování auta docela málo, docela mě překvapil počet závad při takhle malých km. Všude se píše o spolehlivosti Fabie a ostatních aut z koncernu, zřejmě to tak nebude. Najezdím ročně 70 tis. km s Mazdou, pohoda, závady nejsou. Jinak článek byl pěkně napsaný, autor si dal docela práci. Pěkný den.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.01.2008 16:27, RE: SDI..
Martaslover napisał:
SDI skutečně není žádný závoďák, ale jezdím s ním pravidelně Praha Brno a brzda provozu to není, pouze do kopce hodně ztrácí. Spotřeba to vyvažuje, dlouhodbý průměr mám 5,3l. Ty přední gumy na nápravách mohu potrdit, auto na větší nerovnosti když se zhoubne tak zavrzá, motor je moc těžký
Vzhledem k tomu ze na Praha-Brno jsou koupce asi tak na 3/4 cesty tak asi trochu brzdit budes
Ja osobne mam zkusenost s SDI podobnou - slaboucky motorek s dlouhou zivotnosti, jizdni vlastnosti ocekavatelne - idealni nakupni taska nebo na jezdeni mezi vesnicemi. Na dalnici opravdu utrpeni (140 na tachometru ve fabii znamena neco pres 120 v realu), v kombinaci se zapnutou klimou ( zmrzle predlokti, zbytek uvarenej) jeste horsi.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.01.2008 16:30, RE: SDi
anonym napisał:
mám Fabii Combi 1,9 Sdi, 2003, koupil jsem ji před 3 roky s 80 tis. km a najel cca 60 tis. km, auto je držák, byl jsem s ním 3x v Chorvatsku a s total naloženým autem a rakví na střeše spotřeba po dálnici 5,5l a to jsme jel stabilně 130 km/h. Jak psal autor recenze, opravdu je problém tohoto auta přední náprava, po ujetí 100 000 km jsem 2x měnil kosti a silentbloky na ramenech, navíc mi ted zacina mlatit prava strana - asi uloženi tlumiče nebo tlumiš sám, jinak je to fajn sříč za slusný peníza
souhlas, v Chorvatsku jsou fabie casto videt - typicky HTP nebo SDI s rakvi a predjizdi je do kopce plna cisterna Vatrogasci
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.01.2008 17:01, Výměna zadního obložení
Něco mi tu nesedí - pokud se nepletu, Fabka v SDI nemá vzadu kotouče, ale bubny. Autor píše, že měnil zadní obložení - ale že by obložení na bubnech po 130 tis km bylo na výměnu??? Nomálně vydrží mnohem víc, nebo ne?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.01.2008 17:55, RE: SDI
anonym napisał:
do felicii se opravdu 1,9 SDI nedaval, byl tam 1,9 D, stejne jako ve VW Polo. Pozdeji se do Pola SDI uz davalo, do felicie ale nikdy. Myslim si, kdyztak me opravte, ze 1,9 D neni predkomurkovy diesel. Konstrukcne jsou tyto dva motory temer shodne (SDI urcite predkomurkovy neni), SDI uz ale ma oproti 1,9 D nejakou ridici jednotku a dalsi elektronicke vychytavky. JJ
Ježiš, tady je zase někdo chytrej. Dříve než napíšeš něco do netové diskuze, tak si ověř fakta, odborníku. Motor 1,9 D (AEF) 47 kW je starý diesel s nepřímým vstřikem do vířivé komůrky - komprese 22,5, je úplně jiný od SDI (AGP/AQM), který je již s přímým vstřikem - komprese 19,5. Dalo by se zjednodušeně říci, že SDI je odvozen (bez turbodmychadla) od 1,9 TDI 66 kW (AGR) - mají plno společných komponentů a oproti AEF se jedná o daleko modernější motor a díky menšímu kompr. poměru , i tišší motor.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.01.2008 19:16, RE: SDI
anonym napisał:
Tak to nesouhlasím, SDI je velmi dobrý a úsporný motor s obrovskou životností. Jeho papírový výkon není sice nijak oslnivý, ale ve skutečnosti jede velmi slušně. Žádný rozumně uvažující člověk přece nemůže očekávat, že bude jezdit třista z místa a zároveň bude mít spotřebu 4,5 l.
Mně spíš na článku zaujalo, že autor v jedné větě chválí výborný podvozek a přitom své výtky směřuje právě k podvozku.
A mě zaujalo, že měl poruchy startéru, ale auto mu i v mrazech startovalo na natocení.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.01.2008 19:24, RE: SDI..
Martaslover napisał:
SDI skutečně není žádný závoďák, ale jezdím s ním pravidelně Praha Brno a brzda provozu to není, pouze do kopce hodně ztrácí. Spotřeba to vyvažuje, dlouhodbý průměr mám 5,3l. Ty přední gumy na nápravách mohu potrdit, auto na větší nerovnosti když se zhoubne tak zavrzá, motor je moc těžký
Motor SDI je naprosto ideální pro lidi, co nespěchaja maj možnost nějaké levnější nafty od Franty, co je na kamionu)) Tento motor je věčný a schroupne na rozdíl od moderních CR skoro všechno neí to zas takový lenoch, párkrát jsem s tím jel a když se to rodýchá, tak to jede.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.01.2008 19:24, -SDi-
Tenhle motor mám ve svojí služební fabii kombi, jezdím s ním půl roku a za tu dobu jsem najel 35 000 km a opravdu si nemůžu stěžovat, není to sice nějaký trhač asfaltu, ale na dálnici se stím dá v pohodě jet 160 stále, když nepočítám táhlé stoupání, protože tam mu opravdu dochází dech, jel jsme s tim už dokonce i 190, ale to už bylo uplně na krev a nedoporučoval bych. Jinak spotřeba je solidních 5,2 litru, takže je to podle mě dobré auto, ale rozhodně bych ho nedoporučoval jako nějakou nákupní tašku, protože pak motor zbytečně trpí, to si radši pořiďte 1,2 htp.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.01.2008 20:17, RE: SDI
anonym napisał:
Ježiš, tady je zase někdo chytrej. Dříve než napíšeš něco do netové diskuze, tak si ověř fakta, odborníku. Motor 1,9 D (AEF) 47 kW je starý diesel s nepřímým vstřikem do vířivé komůrky - komprese 22,5, je úplně jiný od SDI (AGP/AQM), který je již s přímým vstřikem - komprese 19,5. Dalo by se zjednodušeně říci, že SDI je odvozen (bez turbodmychadla) od 1,9 TDI 66 kW (AGR) - mají plno společných komponentů a oproti AEF se jedná o daleko modernější motor a díky menšímu kompr. poměru , i tišší motor.
vo co ti de? Snad se vyjadril slusne ne, tak proc ty trapny vykriky "tady je zase nekdo chytrej"
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.01.2008 20:23, RE: Výměna zadního obložení
anonym napisał:
Něco mi tu nesedí - pokud se nepletu, Fabka v SDI nemá vzadu kotouče, ale bubny. Autor píše, že měnil zadní obložení - ale že by obložení na bubnech po 130 tis km bylo na výměnu??? Nomálně vydrží mnohem víc, nebo ne?
Já jsem v Octavii měnil obložení v zadních bubnech (mám Tdi 66) měnil na cca 80 tis. km.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.01.2008 22:03, bleju...
Jo jako, z tohodle autaku se mi chce blejt, jo, meli sme fabii v rodine jako, bylo to otrasny jako, furt se to sralo, hlavne motor, ja nevim, najel sem neco pres 120 000 km a ozval se takovej divnej zvuk, pak to zdechlo a bylo to v prdeli, prej se potkal motor nebo co, pak mi mechanik rekl, ze sem mel vymenit rozvody, ja se ptam, co jsou to rozvody, ze jo, a von se na mne kouk jak na totalniho blba vole. Fabku uz vic nechci, jako uplne bleju z tohodle auta, chci auto bez rozvodu, aspon se nemusi menit, nac slouzi vlastne ty rozvody?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 30.01.2008 22:51, RE: bleju...
anonym napisał:
Jo jako, z tohodle autaku se mi chce blejt, jo, meli sme fabii v rodine jako, bylo to otrasny jako, furt se to sralo, hlavne motor, ja nevim, najel sem neco pres 120 000 km a ozval se takovej divnej zvuk, pak to zdechlo a bylo to v prdeli, prej se potkal motor nebo co, pak mi mechanik rekl, ze sem mel vymenit rozvody, ja se ptam, co jsou to rozvody, ze jo, a von se na mne kouk jak na totalniho blba vole. Fabku uz vic nechci, jako uplne bleju z tohodle auta, chci auto bez rozvodu, aspon se nemusi...
Ty jeden poblitej jestli chceš auto bez rozvodů tak jseš totální blb(ten mechanik koukal asi správně).když má auto najeto 120 000km tak už ty rozvody měly být vyměněný. s pozdravem M.Z.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 31.01.2008 08:08, RE: bleju...
anonym napisał:
Ty jeden poblitej jestli chceš auto bez rozvodů tak jseš totální blb(ten mechanik koukal asi správně).když má auto najeto 120 000km tak už ty rozvody měly být vyměněný. s pozdravem M.Z.
jako, znamej mel ziguli a jo, to bylo jako auti fakt suprove, a von nikdy nemusel menit nejake rozvody, tak jako jak sem to mel vedet, ze jo jako, kdyz si tak chytrej ty vole ze jo
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 31.01.2008 12:03, RE: bleju...
anonym napisał:
jako, znamej mel ziguli a jo, to bylo jako auti fakt suprove, a von nikdy nemusel menit nejake rozvody, tak jako jak sem to mel vedet, ze jo jako, kdyz si tak chytrej ty vole ze jo
to ma byt vtip nebo se takhle nekdo opravdu vyjadruje? jako
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 31.01.2008 13:37, RE: SDI
anonym napisał:
Ježiš, tady je zase někdo chytrej. Dříve než napíšeš něco do netové diskuze, tak si ověř fakta, odborníku. Motor 1,9 D (AEF) 47 kW je starý diesel s nepřímým vstřikem do vířivé komůrky - komprese 22,5, je úplně jiný od SDI (AGP/AQM), který je již s přímým vstřikem - komprese 19,5. Dalo by se zjednodušeně říci, že SDI je odvozen (bez turbodmychadla) od 1,9 TDI 66 kW (AGR) - mají plno společných komponentů a oproti AEF se jedná o daleko modernější motor a díky menšímu kompr. poměru , i tišší motor.
Já to beru tak nějak to asi bude, ale je zajímavé že oba motory 1,9D i 1,9SDI byť jsou tak hrozně rozdílné mají úplně stejný psaný výkon 47kw. A zase 1,9SDI v oktávii má najednou 50kw.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 31.01.2008 15:45, Přední náprava
O tom, že části přední nápravy u fabie mají spíš podprůměrnou životnost už bylo napsáno mnoho,. Ale že autor uvádí potřebu výměny ložisek po 15 000 a o několik příspěvků výše je uvedeno, že majitel měnil kosti a silentbloky po 100 000 už 2x (má najeto 140 000) spíš svědčí o tom, že by měli změnit buď servis anebo alespoň dodavatele náhradních dílů - MADE in CHINA od Autokelly apod asi není až tak kvalitní :)))
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 31.01.2008 16:11, RE: bleju...
anonym napisał:
Jo jako, z tohodle autaku se mi chce blejt, jo, meli sme fabii v rodine jako, bylo to otrasny jako, furt se to sralo, hlavne motor, ja nevim, najel sem neco pres 120 000 km a ozval se takovej divnej zvuk, pak to zdechlo a bylo to v prdeli, prej se potkal motor nebo co, pak mi mechanik rekl, ze sem mel vymenit rozvody, ja se ptam, co jsou to rozvody, ze jo, a von se na mne kouk jak na totalniho blba vole. Fabku uz vic nechci, jako uplne bleju z tohodle auta, chci auto bez rozvodu, aspon se nemusi...
to je ale ocas
reagować
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.