0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1,9 SDI po 200 tis. km.

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.04.2009 12:58, Odkud je tazatel?
S ním se fakt raději nepotkat... A opravovat auto po totálce? No comment, jistě to bude jednou opět výstavní bazarový kus. Jestli je z fabie dobrý výhled, tak to fakt nevím, odkud tazatel koukal, protože ze 3 krátkých fabií, které jsem řídil či řídím (bohužel jsem v práci znovu dostal toto auto), je výhled přinejlepším průměrný, a to hlavně dozadu přes tlusté sloupky a titěrné pravé zrcátko. Lepší výhled poskytuje i autorova předcházející Škoda 105 (i když chápu, že vůči ní je ten A-sloupek opravdu tlustý, v porovnání s jinými vozy vyrobenými po roce 1990 si autor ale opravdu stěžovat nemůže).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.04.2009 12:59, RE: Odkud je tazatel?
Giorgio napisał:
S ním se fakt raději nepotkat... A opravovat auto po totálce? No comment, jistě to bude jednou opět výstavní bazarový kus. Jestli je z fabie dobrý výhled, tak to fakt nevím, odkud tazatel koukal, protože ze 3 krátkých fabií, které jsem řídil či řídím (bohužel jsem v práci znovu dostal toto auto), je výhled přinejlepším průměrný, a to hlavně dozadu přes tlusté sloupky a titěrné pravé zrcátko. Lepší výhled poskytuje i autorova předcházející Škoda 105 (i když chápu, že vůči ní je ten A-sloupek opra...
Houby tazatel, ale pisatel, samozřejmě.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.04.2009 13:11, Francouzká konkurence
Pán se zřejmě směje tomu, že až někdo levně prodá svého ojetého francouze, koupí si poté jeho drahou ojetou škodu. Tak tomu se tedy musím smát také
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.04.2009 13:24, Fajne
vcelku souhlasím. Závad mi přijde tedy poněkud více než méně, ale pravdou je, že to jsou zvětšiny opravdu prkotiny.
S čím si dovolím polemizovat, je antikorozní ochrana. Na základě čeho by měla být LEPŠÍ než na O1? Naopak - jsou zvěsti, že taková O2 má horší antokorozní ochranu než O1 - důvod zcela prostý - na O1 je zbytečně předimenzovaná a tím pádem zbytečně nákladná. Možná mi to někdo vyvrátí, pokud bude přímo od plotny z Boleslavi, budu jen rád. Fabia je novější než O1, tudíž také dost pochybuji, že by na tom měla být s antikorozní ochranou lépe.
S čím si ale rozhodně dovolím nesouhlasit, je prostornost na zadních sedadlech. Čísla:
Fabia:
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 550

Octavia:
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 560

Určitě toto srovnání není nějak lichotivý výsledek pro octavii. Ale hovořit u Fabie o VĚTŠÍM prostoru? Má zkušenost je naopak taková, že do Fabie se nacpat za sebe je bohužel utrpení (samozřejmě v rámci třídy to tenkrát bylo dobré). V Octavii (i před faceliftem) vcelku bez problémů. Roli totiž také hraje výška sedáku, kterou se mi bohužel nepodařilo zjistit. Ale POCITOVĚ jsem se mnohem lépe "poskládaný" opravdu cítil v Octavii.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.04.2009 14:15, Perličky
V jednu chvíli jsem s nostalgií zavzpomínal na DODO - dodělej doma. Dodatečné těsnění dveří, aby mi neteklo dovnitř, to už v dnešní domě snad není obvyklé.

Totální havárie - to je technický termín, kdy je auto ve stavu, že už není ekonomicky výhodné ho opravovat a nelze po opravě zajistit bezpečnost posádky. Jestliže to byla havárie zboku, pak by při totální škodě nebyl řidič nezraněn. Takže já bych to na totálku neviděl - narovnat sloupek, vyměnit dveře, airbagy, pár plastů uvnitř a nalakovat. To je spíše drobná škoda než totálka.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.04.2009 15:58, Fábka
S timhle autem sem najel cca 100 000km(firemní). Výkon je opravu špatný, jízda po dálnici byla někdy o nervy, protože když vás v kopci zbrzdil kamion, nebo důchodce vezoucí plato vajec, bylo auto hodně těžké znovu rozjet, jelikož když ste tam nechali pětku, tak to opravdu nejelo, když ste tam dali čtyřku, tak to sice jelo o troch rychleji, ale zase sem měl pocit že motor, vzhledem blížícímu červenému pásmu otáček vyskočí z podkapoty a rychlost udželo jenom do opravdu mírného kopce, jinak razantně klesala. Co bylo ale nejlepší, byly zimní starty, ne že by nechtěl chytnout, ale když byl motor studený tak to bylo, jak kdybych nakopnul tank. Jednou sem ho takhle nastartoval ve dvoře jednoho hotelu a myslel sem, že se jim vysypou okna. Taky to místo na zadních sedadlech, je opravdu nedostatečné, ale u auta z malé třídy se ani nic víc čekat nedá. Jinak co se týče spolehlivosti, tak o tom žádná, za celou tu dobu jsem neměl žádný výrazný problém, opouštěl jsem ho s cca 220 000 km a měl sem pocit že pro motor by nebyl problém dalších 300 000.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.04.2009 17:57, RE: Fajne
rohYpnol napisał:
vcelku souhlasím. Závad mi přijde tedy poněkud více než méně, ale pravdou je, že to jsou zvětšiny opravdu prkotiny.
S čím si dovolím polemizovat, je antikorozní ochrana. Na základě čeho by měla být LEPŠÍ než na O1? Naopak - jsou zvěsti, že taková O2 má horší antokorozní ochranu než O1 - důvod zcela prostý - na O1 je zbytečně předimenzovaná a tím pádem zbytečně nákladná. Možná mi to někdo vyvrátí, pokud bude přímo od plotny z Boleslavi, budu jen rád. Fabia je novější než O1, tudíž také dost pochy...
Také si myslím, že je vzadu ve Fabii a O1 v podélném směru plus mínus stejně. Fabie je ale proklatě úzká a tudíž působí dojmem většího podélného prostoru. Ale jen působí. Jinak je v ní zoufale málo pro nohy u spolujezdce, když mám tu čest na tomto místě sedět a vzadu jsou děti (a nemohu tedy posunout libovolně sedačku), připadám si jako v autíčku na pouti. A k tomu ta malá šířka. Vůbec mi příjde, že je celá přístrojová deska hrozně nízko. O1 je prostě vpředu o třídu výše, mám zde pocit jako v normálním autě. Motor SDI neznám, osobně bych si ho nekoupil. Podle mě je zvěrstvo cpát tak těžký nafťák do malého auta. Je to jako návrat do doby Peugetů 205 s legendární naftou 1.9 (ta měla tuším také podobný výkon). Podvozek Fabie sice sedí dobře, ale za cenu velké (a pro mne přílišné) tvrdosti. Jízda po "hradecké dálnici" připomíná pověstnou jízdu Pantografem na trase Praha - Kolín.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.04.2009 20:24, parodie?
Po přečtení tohoto příspěvku se musím ptát zda jde o parodii nebo to autor myslí vážně. Tohle auto znám ze zaměstnání a řeknu rovnou: nechtěl bych ho ani zadarmo. Motor je naprostá katastrofa - lenoch k pohledání, není dokonce ani pružný, hlučný a na tohle malinké auto také pořádně těžký. A vzhledem k faktu že u dvou aut se nám ve firmě v cca 220 tisících rozlomila klikovka... asi výsledek ježdění těch 150 a více po dálnici kdy motor má vibrace Zetoru Super. Jediné pozitivum je opravdu spotřeba, těch 5 litrů i méně je realita. Osobně ale radši akceptuji půl až litr navíc a dokážu předjet i něco jiného něž traktor. Počet závad které autor uvedl bych také označil za podivný - zvlášť po chvále jak je auto super spolehlivé, no škodofkář. Měnit kotouče po 80 tisících atd. nevypovídá o kvalitě produktu, já měnil na renaultu megane po 80 tisících destičky... Jediné co mu věřím - je to skok proti jeho bývalé š-105.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.04.2009 20:56, RE: parodie?
Pavlik napisał:
Po přečtení tohoto příspěvku se musím ptát zda jde o parodii nebo to autor myslí vážně. Tohle auto znám ze zaměstnání a řeknu rovnou: nechtěl bych ho ani zadarmo. Motor je naprostá katastrofa - lenoch k pohledání, není dokonce ani pružný, hlučný a na tohle malinké auto také pořádně těžký. A vzhledem k faktu že u dvou aut se nám ve firmě v cca 220 tisících rozlomila klikovka... asi výsledek ježdění těch 150 a více po dálnici kdy motor má vibrace Zetoru Super. Jediné pozitivum je opravdu spotřeba,...
SDi by byl dobrý motor, kdyby se dával např. do Fanouše z 80.let :) Každopádně to už raději ten tříválec 1.4 TDi. Chvilku jsem s ním jezdil, byl hodně slyšet (v porovnání s konkurencí, ovšem oproti Feldě to byl klídek) ale nadruhou stranu vzhledem k objemu slušně tahal a okolo těch 5l jsem tam byl taky. Upřímně, do fábie patří 1.9 TDi nebo 1.4-16V (jak 55 tak v 74kW variantách), maximálně 12V HTP kdo toho moc nenajezdí. nějaké SDi, 6V HTP nebo 1.0 MPi (to jsem na živo nikdy nepotkal - naštěstí) bych hodil do kotle přetavit.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 15.04.2009 00:04,
Další co viděl japonské auto leda když kolem něj projelo.O naprosté nudnosti a nekomunikativnosti vozú od VW se raději zmiňovat nebudu.Výčet závad je na Fabku obvyklý,3 roky v servisu škoda mě o tom přesvědčily,ovšem ten motor SDI je katastrofa,zlatý HTP,navíc ta klikovka je poddimenzovaná,takže pokud se tomu dává zabrat tak stopro rupne.Ovšem kde pan pisatel přišel na to,že diesel se musí prostě časem vyplatit,to nechápu,jinak doporučuji sebrat opčanku a řidičák
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 15.04.2009 00:11, Byla to či NEbyla "parodie"?
Pavlik napisał:
Po přečtení tohoto příspěvku se musím ptát zda jde o parodii nebo to autor myslí vážně. Tohle auto znám ze zaměstnání a řeknu rovnou: nechtěl bych ho ani zadarmo. Motor je naprostá katastrofa - lenoch k pohledání, není dokonce ani pružný, hlučný a na tohle malinké auto také pořádně těžký. A vzhledem k faktu že u dvou aut se nám ve firmě v cca 220 tisících rozlomila klikovka... asi výsledek ježdění těch 150 a více po dálnici kdy motor má vibrace Zetoru Super. Jediné pozitivum je opravdu spotřeba,...
Mne "dostalo" to úvodní ".... s úsměvem na rtech jsem na ceně vozu moc NEprodělal" a "znovu si něco takového koupím" v KOMBINACi s opravdu HROZNÝM MOTORem!
Tak já snad raději více "PRODĚLÁM" a ty deseti/sta-tisíce kilometrů MEZi - TÍM si "užívám"
Buď autor NIKDY NEjel v ničem "konkurenčním" (a je JEDNO jestli v toyota, citroën či fiat), NEBO je to OPRAVDU jen "parodie"
Pěkný den ,-)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 15.04.2009 01:05, RE: ROVER623
Rover623 napisał:
Další co viděl japonské auto leda když kolem něj projelo.O naprosté nudnosti a nekomunikativnosti vozú od VW se raději zmiňovat nebudu.Výčet závad je na Fabku obvyklý,3 roky v servisu škoda mě o tom přesvědčily,ovšem ten motor SDI je katastrofa,zlatý HTP,navíc ta klikovka je poddimenzovaná,takže pokud se tomu dává zabrat tak stopro rupne.Ovšem kde pan pisatel přišel na to,že diesel se musí prostě časem vyplatit,to nechápu,jinak doporučuji sebrat opčanku a řidičák
Doporučuji sebrat spíš tobě vysvědčení ze základky nebo ze speciální pokud už ti bylo 15 ty opčanko. Klikovku jsem u SDI prasklou zatím neviděl, ale u HTP přeskočený řetěz asi 100x. Proč se vyplatí diesel? Možná když žere o 3 litry méně, nafta je levnější o 2kč a cena ojetého auta v benzínu je téměř podobná..tak se stejně vyplatí benzín já vím..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 15.04.2009 06:57, RE: ROVER623
fabia2 napisał:
Doporučuji sebrat spíš tobě vysvědčení ze základky nebo ze speciální pokud už ti bylo 15 ty opčanko. Klikovku jsem u SDI prasklou zatím neviděl, ale u HTP přeskočený řetěz asi 100x. Proč se vyplatí diesel? Možná když žere o 3 litry méně, nafta je levnější o 2kč a cena ojetého auta v benzínu je téměř podobná..tak se stejně vyplatí benzín já vím..
Jak jsem psal výše, já už viděl prasklou kliku 2 x u nás ve firmě - asi následek dálničního provozu.
A proč se "vyplatí diesel" nějak nechápu : nižší spotřeba je pěkná, ale vše ostatní je dražší: povinné ručení, kvalitní oleje, baterie, servis přetížené přední nápravy a při mechanické závadě je oprava mnohem mnohem náročněší. HTP je kapitola sama pro sebe. Kdybych se už zbláznil a kupoval fabii , beru jedině motor 1,4 16V s výkonem 55 kw, ale to se nestane. Ze škodofek mě už přístup jejich dealerů a ceny jak aut samotných, tak servisních prací dokonale vyléčily.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 15.04.2009 07:33, RE: ROVER623
fabia2 napisał:
Doporučuji sebrat spíš tobě vysvědčení ze základky nebo ze speciální pokud už ti bylo 15 ty opčanko. Klikovku jsem u SDI prasklou zatím neviděl, ale u HTP přeskočený řetěz asi 100x. Proč se vyplatí diesel? Možná když žere o 3 litry méně, nafta je levnější o 2kč a cena ojetého auta v benzínu je téměř podobná..tak se stejně vyplatí benzín já vím..
Asi taky patřím mezi "neznalce" v porovnávání motorizací.Pořizovací cena u auta na benzín je nižší,stejně jako servis,oproti auta v naftovém provedení.Jízní vlastnosti má o něco lepší lehčí benzínový,opotřebení kotoučů a nápravy-to na rozdíl u VW je výsledek ještě horší.Cena nafty je stejná,ne li vyšší.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 15.04.2009 11:45, RE: ROVER623
Kobyla napisał:
Asi taky patřím mezi "neznalce" v porovnávání motorizací.Pořizovací cena u auta na benzín je nižší,stejně jako servis,oproti auta v naftovém provedení.Jízní vlastnosti má o něco lepší lehčí benzínový,opotřebení kotoučů a nápravy-to na rozdíl u VW je výsledek ještě horší.Cena nafty je stejná,ne li vyšší.
To mě to zase pobavilo!!!Hlavně těch 180Km/h!!!několikrát jsem měl čest s tímto brčkem jet a předjíždění i Avie je celkem adrenalinový sport,musí se vyčkat až dlouho nikdo vproti nejede,pak nechat avii poodjet a pak se rozjet a se stěstím předjet!!!!O SPOLEHLIVOSTI auta mám téže své představy a Fóbie k nim opravdu nepatří!!!Např. el. posilovač se opravdu kazí často přední náprvava zatížená moderním litinovým ingotem atd...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 15.04.2009 14:51, RE: ROVER623
dagoš napisał:
To mě to zase pobavilo!!!Hlavně těch 180Km/h!!!několikrát jsem měl čest s tímto brčkem jet a předjíždění i Avie je celkem adrenalinový sport,musí se vyčkat až dlouho nikdo vproti nejede,pak nechat avii poodjet a pak se rozjet a se stěstím předjet!!!!O SPOLEHLIVOSTI auta mám téže své představy a Fóbie k nim opravdu nepatří!!!Např. el. posilovač se opravdu kazí často přední náprvava zatížená moderním litinovým ingotem atd...
Už v první části článku jsem se začal těšit na komentáře, protože tohle opravdu asi autor nemyslel úplně vážně. Pohádka o tom, jak vlastně ušetřil je fajn, ale totální srážka s Avii, po které následoval jen šok a spálené palce od airbagu je ještě větší perla. On i ten interval výměny oleje nějak pokulhává..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 16.04.2009 00:57, RE: ROVER623
Kobyla napisał:
Asi taky patřím mezi "neznalce" v porovnávání motorizací.Pořizovací cena u auta na benzín je nižší,stejně jako servis,oproti auta v naftovém provedení.Jízní vlastnosti má o něco lepší lehčí benzínový,opotřebení kotoučů a nápravy-to na rozdíl u VW je výsledek ještě horší.Cena nafty je stejná,ne li vyšší.
Kolegovi v autorizovanem sevisu u Fabie 1.2 HTP menili kotouce s destickama uz po 4 letech a 50 tisicich km (kupoval ji novou). Celkem me to prekvapilo. Mel kotouce z jedne strany divne sjete, asi 2-3 desetiny milimetru vysoky hrbol pres pulku plochy kotouce. V servise mu rekli ze by asi neprosel technickou a je treba vymenit s destickama i kotouce.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 16.04.2009 03:51, RE: ROVER623
Petr S napisał:
Kolegovi v autorizovanem sevisu u Fabie 1.2 HTP menili kotouce s destickama uz po 4 letech a 50 tisicich km (kupoval ji novou). Celkem me to prekvapilo. Mel kotouce z jedne strany divne sjete, asi 2-3 desetiny milimetru vysoky hrbol pres pulku plochy kotouce. V servise mu rekli ze by asi neprosel technickou a je treba vymenit s destickama i kotouce.
Nevím sice co je tím myšleno..ale fabie 1.2htp ve verzi pro chudé má uplně jiné brzdy než fabie ve výbavě comfort, elegance či rs. Junior nemá kotouče chlazené, má je menší a stejně tak destičky. Jejich výdrž je poloviční a mění se běžně na 40tkm. Jestli si myslíte že jsou všechna ta auta stejná a mají jen jiné motory a nějakou el. výbavičku navíc, tak se velmi pletete. Zákl. verze fabie stála 220tkč a výše zmiňovaný střed 440tkč. Rozdíl je značný a to opravdu nenavyšuje jen slabý dieselový motor a el.okna. Jinak, když se mění kotouče mění se i destičky. Je to standardní postup, který nedoporučuje, ale přikazuje servisům výrobce. Málo kde v servisu..nejspíš nikde si dovolí ošulit tak zásadní věc jako brzdy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 16.04.2009 18:24, RE: ROVER623
fabia2 napisał:
Nevím sice co je tím myšleno..ale fabie 1.2htp ve verzi pro chudé má uplně jiné brzdy než fabie ve výbavě comfort, elegance či rs. Junior nemá kotouče chlazené, má je menší a stejně tak destičky. Jejich výdrž je poloviční a mění se běžně na 40tkm. Jestli si myslíte že jsou všechna ta auta stejná a mají jen jiné motory a nějakou el. výbavičku navíc, tak se velmi pletete. Zákl. verze fabie stála 220tkč a výše zmiňovaný střed 440tkč. Rozdíl je značný a to opravdu nenavyšuje jen slabý dieselový moto...
To je blbost, protože přední brzdy - 1.4 comfort a 1.2 HTP ambiente je má úplně stejné, nevím jak junior, ale clasic to má stejné jako ambiente ci elegance, bez rozdilu morotizace, od 100koní jsou navíc vzadu kotouče...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 16.04.2009 20:40, zkušenosti
Giorgio napisał:
S ním se fakt raději nepotkat... A opravovat auto po totálce? No comment, jistě to bude jednou opět výstavní bazarový kus. Jestli je z fabie dobrý výhled, tak to fakt nevím, odkud tazatel koukal, protože ze 3 krátkých fabií, které jsem řídil či řídím (bohužel jsem v práci znovu dostal toto auto), je výhled přinejlepším průměrný, a to hlavně dozadu přes tlusté sloupky a titěrné pravé zrcátko. Lepší výhled poskytuje i autorova předcházející Škoda 105 (i když chápu, že vůči ní je ten A-sloupek opra...
Fabii SDi combi ve výbavě Elegance mám 4 rokem, najeto lehce přes 120t.km. Za celou dobu pouze 4x prasklá žárovka v předních světlech a 2x v zadních světlech. Ve 120t.km výměna silentbloků na přední nápravě, jinak je vše původní. Auto dostává celkem zabrat a opravdu tachometrově není problém po dálnici dosáhnout rychlost lehce přes 180km/h. Jinak předjíždění je potřeba rozmyslet, ale na slabší HTP stačí. Zvuk je kultivovanější a po zahřátí ustálenou rychlostí na svou třídu tichý a téměř bez vibrací oproti 1,4 TDI. Vyjímkou jsou pouze zimní starty. Nevím jestli je nějaký rozdíl v odhlučnění u Fabií po modernizaci a před.
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.