mufik.martin napisał:
Dost me zarazla spotreba. Vim, ze MPI nepatrili zrovna k uspornym motorum, ale aby to pri 90 zralo pres 7 litur to je orpavdu trosku moc ne? Nevim jak HTP, ale moje Punto pri konstatni 90 na okresce jede za rovnych 5 litru. A pri 130 me to zere 6.5. Nemluvne o poctu oprav, ktere majitele postihly. Nerekl bych, ze to bylo zavineno havarii, spise mel smulu. Ale pokud je auto 2005 jak autor pise, tak mel vetsinu nejspis v zaruce.
....mam fabii combi 1.4 16V 74kW, koupeno pri 93000km.....(vsechny udaje o spotrebe budu psat del palubnich ukazatelu)
....uvodem bych rekl, ze tenhle motor je pro tohle auto maximalne dostacujici
.....je pravda, ze pri jizde po dalnici (130-140 km/h) ukazuje PP aktualni spotrebu okolo 7l (tohle prisuzuju tomu, ze prevodovka u kombiku je udelana do kratka a pri tech 130 motor toci dost hodne otacek - uvital bych v prevodovce 6ku).....jinak mimo mesto pri klidne jizde se da dostat pod hranici 5l (5,5 se norm. vzduchovym filtrem a pod 5 se sportovnim)...bezne ale jezdim okolo 5,9l (sem tam predjizdeni, prudsi akcelerace)
ve meste se spotreba pohybuje okolo 6-7-8 l (zalezi samozejme na provozu, cetnosti semaforu atd, atd...)
celkove jde motor snadno do otacek a neni zadny problem s predjizdenim...dokonce i do tech 190ti to tahne dost slusne (to uz jsme ale uplne teste pred cervenyma otackama)...
PS.: ano, u nas na nasich dalnicich (dle me sileny a neohleduplny ridic nejsem)....a kdo mi bude tvrditm ze u auta nikdy nezkousel kolik to vlastne jede, tak mu nebudu verit ani nos mezi ocima....
co se tyce samotneho auta, tak jsem spokojem...pri me vysce 202 cm nemam problem s mistem a to nemam ani sedacku posunotou uplne dozadu....design a umisteni ovladacich prvku palubni desky je vyresen dle me dokonale + spousta dokladaciho mista, prehlednost, libivost
bzdy jsou na vybornou (kde kod by mohl rict, ze jsou az moc ostre - viz. bratranec - fabia hatch. 1.4 MPI, kde zase naopak podle me uplne gumove a clovek se do toho pedalu musi opravdu oprit)....
posilovac rizeni optimalne serizeny jak pro parkovani, pomalou jizdu tak i pro dalnici. Volant vubec nereaguje na podelne nerovnosti (neda se rict o nove Audi A4 1.9TDi quattro), kde pri prejizdeni vyjetych koleji jsem ten volant radsi chytl pevne obema rukama.
- jak autor clanku pise: je pravda, ze pri pri parkovani obcas taky tocim jenom jednim prstem...
o spolehlivosti toho zatim moc rict nemuzu, protoze auto nemam nijak dlouho, ale jak by se dalo cekat u kazdeho ojeteho auta - neco se vzdycky najde...mi napr odeslo "hydraulicke cerpadlo" abs/asr
muzu rict, ze jsem ridil (mel moznost se projet) uz s dosti novymi auty (pres jednoho sefredaktora auto serveru - zdravim Karle
a na kazdem se mi vzdycky neco nelibilo, nebo jsem s necim nesouhlasil, ale fabie je jedno z tech, na kterem mi "vadi" veci uplne nejmin
proste ceske auto pro ceskeho cloveka - dovolim si rict, ze fabie 1.4 16V 74kW je hodne podarene auto....