lunaris napisał:
Pavlik napisał:
Tak mi prosím sdělte, v čem byla (případně je) Fabia 1 nadprůměrná - tedy kromě pořizovací ceny, tuto nadprůměrnost znám.
Mluvíme o třídě malých aut - z hlavy mě teď napadá např. dílenské zpracování, bytelnost, tuhost karoserie, jízdní vlastnosti, možnosti příplatkové výbavy, antikorozní ochrana, solidní řazení i řízení. Určitě by mě napadly i další věci.
Tak ten nadprůměr rozebereme od konce:
- solidní řazení i řízení je ve třídním průměru, horší má třeba 206/208, ale stejné nabízí yaris nebo například clio
- antikorozní ochrana je pravda solidní, ale opět nic mimořádného v rámci třídy, kde negativně vybočovala snad jen Fiesta
- možnosti příplatkové výbavy jsou vskutku velké, proto většina Fabií 1 žádnou výbavu nemá a to co měla škodovka za příplatek měla konkurence ve standardu
- jízdní vlastnosti Fabie představují ukázkový průměr, kdy nerovnosti netlumí právě ukázkově a přitom je současně značně nedotáčivá při rychlejší jízdě, výrazně horší byla v tomto směru snad jen 206, ale ta byla zase mnohem pohodlnější
- tuhost karoserie bych raději nevyzdvihoval, protože VW kvůli Fabii 1 změkčoval své vnitřní normy. Konečně 4* za nárazový test nebyly ani tehdy žádná sláva a konkurence byla trochu dál.
- bytelnost je co? Že nic v interiéru nevrže? Nebo to, že přední náprava potřebuje generálku většinou již po 50-70 tisících km? Nějak nevím, co je lepší...
- dílenské zpracování je slušné, ale opět nic světaborného. Ve třídě malých aut byla v té době lepší i horší auta.
Co tedy ospravedlňuje pohádku o výborné Fabii? Snad jen nezkušenost autora, kdy nemá možnost srovnávat...
PS: abychom si rozuměli, nepovažuji Fabii za špatné auto, zvláště s recenzovaným motorem. Jen se občas divím nekritickému hodnocení majitelů, kterým naprosto chybí srovnatelná zkušenost a zůstávám v úžasu stát nad částkami, které jsou lidé v ČR za Fabii a škodovky obecně zaplatit.