0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1.2 HTP a zkušenosti majitele po 30 tis. km

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.12.2010 14:09, RE: Simply Never
wimmer_day napisał:
Není :( Všechny odstavce jsem poctivě odentroval a je to furt v jednom bloku...
Vlož tam <br>
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.12.2010 14:30, RE: Tak ne!
typek napisał:
Taky máš na autě takové milé vtipné detaily ? http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=im_4a51a4ee07612&ga_id=GA_4a5198254a58c ?
Myslím, že vzhledem k tomu, že hadička není přichycena přeně v místě, kde je povrch zesílen nástřikem matného bílého pásku, tak by si to zasloužilo reklamaci ;D
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.12.2010 14:39, RE: Tak ne!
rohYpnol napisał:
Myslím, že vzhledem k tomu, že hadička není přichycena přeně v místě, kde je povrch zesílen nástřikem matného bílého pásku, tak by si to zasloužilo reklamaci ;D
Přesně, výrobce přece nevymyslel takovou hitech fíčuru ala "drátek z věšáku na šaty" jen proto, aby ho kdejakej lempl z výrobní linky dal vedle bílýho proužku na hadičce. Drátek z věšáku na šaty musí být umístěn hned vedle otvoru, kterým skrz nosnou konstrukci odtékají sračky od stěračů
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.12.2010 14:44, Jen k porovnání
nechci tady vůbec vyzdvihovat Ceeda a chápu, že situace před rokem a půl mohla být mírně odlišná - přesto:
Ceed MY2011 Active Plus Navigátor
1) 1.4 66kW - rozhodně min. o 1/3 lepší než HTP
2) autor rád hrany - na Ceedu jich vidím mnohem víc
3) cena 290 000 bez jakéhokoliv doprošování slevy
4) autor je hračička - navigace Mio, USB+aux konektivita, CD + MP3 rádio + 6 repro, parkovací asistent vzadu...
5) 7-letá záruka bez příplatku (nedělám si iluze o uplatňování záruky, ale aspoň za to nemusím připlácet jako u Škody...)
6) 100 000 km bez generálky to určitě vydrží

Zkrátka každý svého štěstí strůjce...
Jinak zavádím nový slogan pro značku Škoda:
ŠKODA - DIE DIAGNOSE
(pro porovnání VOLKSWAGEN - DAS AUTO)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.12.2010 15:25, RE: Jen k porovnání
rohYpnol napisał:
nechci tady vůbec vyzdvihovat Ceeda a chápu, že situace před rokem a půl mohla být mírně odlišná - přesto:
Ceed MY2011 Active Plus Navigátor
1) 1.4 66kW - rozhodně min. o 1/3 lepší než HTP
2) autor rád hrany - na Ceedu jich vidím mnohem víc
3) cena 290 000 bez jakéhokoliv doprošování slevy
4) autor je hračička - navigace Mio, USB+aux konektivita, CD + MP3 rádio + 6 repro, parkovací asistent vzadu...
5) 7-letá záruka bez příplatku (nedělám si iluze o uplatňování záruky, ale aspoň za to nemu...
Cha argumenty. Použiji náhodný algoritmus argumentů Škodovkáře:<br>
1) HTP míň žere, protože má míň válců a velký točivý moment <br>
2) hrana na ceedu je esteticky nezajímavá, tepve škodovka naučila designu automobilový průmysl (vždyť si vezmi, kolik britů si ji ročně koupí a ve všech kategoriích škodovka zvítězí) <br>
3) fábie je už za 199 900 a je v ní úplně všechno, seznam prvků výbavy je přes dvě strany, je tam i volant a dva klíčky do zapalování atd. za to se u ostatních automobilek strašně připlácí <br>
4) No jo, jenže teprve škodovka má ty věci vyladěný, ty čudlíky u ostatních mají špatnou ergonomii a barvu <br>
5) u škodovek je doživotní záruka mobility a záruka na kastli 12 let. <br>
6) nevydrží, pepa od franty mi říkal, že brácha od jeho setry má tetu, které tchán měl kiu a ty se mu furt sypala a já viděl před rokem kiu na odtahovce......<br>


Nemáš šanci <br>
navíc není lepší: Škoda - Dieagnose
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.12.2010 15:36, RE: Tak ne!
typek napisał:
Taky máš na autě takové milé vtipné detaily ? http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=im_4a51a4ee07612&ga_id=GA_4a5198254a58c ?
Tak tomu zrovna náhodou rozumím, nesnáším povislé bovdeny ruční brzdy
Já jsem houby tuner. Mám rád auto tak, jak vyjede z fabriky. Nenápadné aby neprovokovalo a nevybízelo k soupeření, ale dostatečně výkonné, aby se mi pohodlně v té džungli cestovalo. Co je pro mě na autě podstatné, to na něm většinou není na první pohled vidět.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.12.2010 16:25,
No dobré čtení i ta diskuze. to pro david V:1,6 má fakt 100 koní . (ale zapotřebí)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.12.2010 17:30, RE: Simply Never
Petr S napisał:
Vlož tam &lt;br&gt;
Opravdu velmi děkuji za uveřejnění tohoto článku, konečně začínám tušit, co to znamená žít s diagnózou Simply Clever!<br>
(Podotýkám – že proti Škodovkám nemám vůbec nic a beru je jako průměrná auta, která mají jak své plusy, tak i mínusy. Co mi vadí, je jejich nebetyčná adorace v tuzemských podmínkách.)<br>
Z prvních řádků jsem si myslel, že se snad jedná o recesi. Naštěstí mě to neodradilo a pokračoval jsem ve čtení dále a díky tomu konečně vím, jak funguje uvažování běžného Čecha, respektive jak funguje argumentace, vedoucí k nákupu té naší staré dobré české Škodověnky.<br>
„Autoškolu jsem si odjezdil v zánovní Fabii. Fabia mi vyhovovala, tak jsem si řekl, že mé auta musí být Škodovky, a jednou určitě i Fabia“<br>
Taky jsem měl jednou párky z Lidlu, ale i když jsem po nich hlad už neměl, rozhodně se k nim vracet nechci.<br>
„Stále jsem i váhal, zda koupit větší a ojeté nebo nové a menší. Z ojetých se mi nejvíce zamlouvala Audi A4 1.6 2002-2003, Honda CR-V 2003-4 a Ford FocusII 1.4, 1.6 2005-6“<br>
I když autor nevěděl, jestli zvolit auto nové nebo ojeté, měl zcela jasno v tom, co musí splňovat. Musí být premiové a luxusní (jako Audi, případně Passat TDi, který ve výčtu chybí), prostorné (SUV Honda) a mít slušné jízdní vlastnosti (Ford). Zdánlivě neřešitelný problém? Kdepak, existuje auto, které splňuje všechny tyto požadavky – Škoda Fabia.<br>
„U Audi a Hondy by mě asi zrujnovala pojistka, cena originálních náhradních dílů a nemožnost to nechat stát kdekoliv a Focus-asi ta spolehlivost-pár už jsem jich na odtahovce vidě“<br>
Soudruh není línej zvednout prdel a jít si vyjednat 8%ní slevu do autosalonu. Zjistit ale třeba něco takového, že nabídky pojišťoven, udávané třeba na webu, jsou jen návnada pro Lojzy jeho typu, už problém je. Mantru o nízké ceně náhradních dílů na Škodovku nekomentuju, stejně jako to, že by někdo chtěl cpát do 9 let starého Audi značkové díly (a předpokládám že asi i servisovat v autorizovaném servisu). O Focus na odtahovce? Tak já nevím, já viděl odtahovat veškeré možné značky aut. Pravda je, že nejvíce Škodovek, ale usuzuji z toho maximálně to, že jich jezdí nejvíc.<br>
„Kritéria pro hledání: technické vychytávky (jsem hračička)“<br>
Zde autora pochválím, neboť nákupem HTP si tento požadavek dozajista splnil. Dále jistě viděl tuto reportáž - http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/209452801081105-cerne-ovce/diskuse/?streamtype=WM3, po které bude moci uplatnit ty „zlatý český ručičky“.<br>
„Nakonec z výběru vylezla Fabia2. Přesvědčil mě i 27 stránkový test ze Světa Motorů“<br>
Gratuluju k výběru auta na základě koncernového plátku s nečekaným výsledkem. <br>
„Cítím se v tom autě bezpečně“<br>
Za 300k lze sehnat nové auto o třídu výše, případně ještě větší zánovní, což je třeba pro mě pádnější argument, co se bezpečnosti týče, než „pocit“. Je ale fakt, že asi nebudou mít čep dole ve dveřích.<br>
„Přístrojovka je robustní, kvalitně vyrobená, na dotek příjemná. I auto za 300tis. Kč má měkčené plasty“<br>
K čemu jsou měkčené plasty, když po 30 000km vržou?<br>
„Děsili mě, že v rámci úspor tam možná nebude schránka na brýle a schránky pod sedačkami, ale jsou tam“<br>
Taky jsem si oddychl, nechápu jak vůbec mohli uvažovat nad vyhozením těchto životně důležitých (a měkčených!) kusů plastu.<br>
„V předních dveřích se mi nezamlouvá držák na 1,5lt láhev. Vypadá to divně“<br>
Naštěstí je to jediná věc, která na Fabii 2 vypadá divně.<br>
„U Fabie je podvozek jedním slovem skvělý“<br>
Lepší než Ve Felície určitě je, ale doporučuji si nesedat třeba do výše zmíněného Focuse.<br>
„Myslím si, že 100tis bez fatální poruchy asi nevydrží. Ještě že repase není tak drahá“<br>
Unikl mi poslední racionální argument pro koupi nového auta?<br>
„(Poruchy? Samozřejmě nee + spolehlivost 1) vs. (10869km- PP žárovka dokupovaná praskla11562km- LP žárovka dokupovaná praskla, 15144km- výměna LP mlhovky v záruce)“<br>
Jistě, není to nic fatálního, a já konečně chápu argumentaci, že Škodofky se prostě nes*rou.<br>
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.12.2010 19:20, z diskuse na moje.auto - bez komentáře
Re: Fabia

Nevhodný příspěvek?

04.08.2009 09:39 RichtrJan

Já klimu nechtěl, kvůli těm zbytečným nákladům. (cca 1300,- ročně). I při 25 venku je vevnitř s větrákem na 2 příjemně. S klimou si myslím, že to pojede obstojně, na dálnici do dlouhých stoupání asi bude lepší ji vypnout. Spotřeba cca 1-1,5 navíc. Teď je klima zdarma.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.12.2010 19:32, RE: Legrace?
Pavlik napisał:
Přiznám se, že generálku motoru (i když je to HTP) za 15 tisíc bych chtěl vidět - to je dnes tak cena za práci.
V pohode, ale ne v autorizovanem servise: takze hlava stoji 6 tisic - na 6 ventil, na 12 ventil asi drazsi, pak nejaky ten ventil, retez, ozubena kola, par dalsich drobnosti plus par tisic za praci a bude to kolem 15 tacu. Znam cloveka co to dela, pro zajemce muzu dat kontakt.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.12.2010 20:32, škoda
Nezbývá po třech dnech uveřejnění (či dvou to je fuk) si postesknout nad tím jáká velká škoda je že Jenda nemá koule na to aby argumentoval v diskuzi.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.12.2010 20:55,
Pánové,vlastním autoservis,dle mého názoru je motor 1.2 HTP totální propadák co se týče kultivovanosti i spolehlivosti. Jak vidím ty přeskočené rozvody a podpálené ventily již v cca 40 tis.km od novoty a majitelkou ja většinou zena,která jezdí velice opatrně,je mi z toho opravdu špatně. Zákazníci na mě hledí jak na debila,když jím zděluju,ze auto nepojede,protože se musí udělat GO hlavy motoru třeba ve 40 tis.km!!!!!!!!!!!! Myslím si,že za tyto peníze jde koupit jakékoli ČTYŘVALCOVE auto!!!!!!! Projev motoru bude vždy luxusní oproti 1.2 HTP!!!!!!!!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.12.2010 22:39, RE:
Michal napisał:
tříválce bude dělat i BMW, to jsem hodně zvědavej
Možná, že bude... ale ještě nedělá! Stejně jak většina automobilek.
Čeká nás krize víceválcových motorů, tak proč zbytečně "podválcovávat" motory už teď...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.12.2010 23:03, RE:
david1982 napisał:
Pánové,vlastním autoservis,dle mého názoru je motor 1.2 HTP totální propadák co se týče kultivovanosti i spolehlivosti. Jak vidím ty přeskočené rozvody a podpálené ventily již v cca 40 tis.km od novoty a majitelkou ja většinou zena,která jezdí velice opatrně,je mi z toho opravdu špatně. Zákazníci na mě hledí jak na debila,když jím zděluju,ze auto nepojede,protože se musí udělat GO hlavy motoru třeba ve 40 tis.km!!!!!!!!!!!! Myslím si,že za tyto peníze jde koupit jakékoli ČTYŘVALCOVE auto!!!!!!!...
Škoda Fabia HTP je tak kvalitní a spolehlivá, že si může dovolit i fatální poruchu :DDD
Jinak stříbrná 66kW rotační čerpadlo s kočičíma očima vzadu? Jestli jo tak zdravím ;)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.12.2010 23:07, RE:
david1982 napisał:
Pánové,vlastním autoservis,dle mého názoru je motor 1.2 HTP totální propadák co se týče kultivovanosti i spolehlivosti. Jak vidím ty přeskočené rozvody a podpálené ventily již v cca 40 tis.km od novoty a majitelkou ja většinou zena,která jezdí velice opatrně,je mi z toho opravdu špatně. Zákazníci na mě hledí jak na debila,když jím zděluju,ze auto nepojede,protože se musí udělat GO hlavy motoru třeba ve 40 tis.km!!!!!!!!!!!! Myslím si,že za tyto peníze jde koupit jakékoli ČTYŘVALCOVE auto!!!!!!!...
Motor se skutečně při startování a volnoběhu chová nekultivovaně,ale za jízdy s ním problém není,největší slabinou htp jsou cívky zapalování,vím ve svém okolí o několika htp,které mají nájezd okolo sto tisíc km. bez závady na motoru,ale kolegovi z práce vypověděla cívka při 17 oookm.Redaktoři AutoBildu podrobili motor htp 47 kw 100 000 kilometrovému testu ve Volkswagenu Polo.Během testu auto nijak nešetřili,bohužel ve 43 000 km odešla cívka prvního válce a v 99 956 km cívka prostředního válce.Motor napravil svou reputaci,až po rozebrání na konci testu,cituji,pečlivé rozebrání vozu zlepšilo celkový dojem.Míra opotřebení pístů a pracovních ploch válcůse pohybovala v toleranci nových dílů.Dlouhodobé namáhání agregátu ve vysokých otáčkách se poněkud podepsalo na sedlech ventilů.K funkčnosti,opotřebení a vůlím převodovky i spojky neměli technici výhrady,ostatně to platí pro celý hnací řetězec,jehož stav je příslibem řady dalších kilometrů provozu.Tolik redaktoři a technici AutoBildu,viz letošní vydání Auto Tipu speciál str.172,dobré čtení.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.12.2010 23:29,
Dovolím si tady vypustit pár svých výlevů a komentářů, protože tahle recenze mě fakt
dostala.

"celkově robustnější dojem, což Fabia splňuje."
Dělá si autor srandu? Oproti prvné generaci Fabie je tato nová užší a vyšší. Být o něco vyšší, tak má svůj vlastní papa-mobil. Co se týče dojmu z designu.. to je všelijaký, ale rozhodně ne robustní.

"a vpředu u mlhovek je jedna plastová krytka s otvory a druhá plná. Vypadá to tak nějak divné. Zkusím zjistit, jestli to mají v Anglii naopak a sehnal bych si i druhou plnou a časem tam nainstaloval světla na denní svícení."
Pana autora asi nenapadlo, že třeba jedna krytka s otvory by pravděpodobně z nějakého důvodu měla mít nějakou svojí funkci a z toho důvodu má otvory. A nějak mi nejde do hlavy, proč v Anglii by měly být Škodovky ve všem zrcadlově sestrojené. Dobře si pamatuji, že výrobcům se ani nechce zrcadlit sestrojení převodovek (rychlosti jsou stejné jako u levostranného).

"za 1.4 se připlácí 30tis, výkon není až tak znát kromě dálničních kopců, má rozvody řemenem a zbytečně vyšší pojistku"
Tohle nějak nechápu. Pan autor si ochotně připlatil za elektroniku. Z celého textu mám dojem, že pro autora není tenhle automobil jen prostředek na přesun z bodu A do bodu B a přesto odmítl investovat do srdce auta, což je samotný motor. Zbytečně vyšší pojistka .. o kolik? O 500 korun ročně? To příjde autorovi moc na to, aby se dobrovolně vzdal vyšší kultivovanosti, bezesporu lepší dynamiky a jak to říct jinak.. a mnohem většího pozitivního dojmu z auta?
Jestli pro autora znamenají auta něco více než dopravní prostředky, tak v tomhle ohledu dost zklamal.


"snadno se vytáčí a když se člověk naučí řadit, motor předvádí divy"
Snadno se vytáčí? Jakože se šlápne na plyn a motor zvyšuje otáčky? Jak tohle autor může vůbec tvrdit,
když motor evidentně nevytočil nad 4000 rpm. Jaký má motor vlastnosti v oblasti otáček nad 4000 rpm?
Má nějakou výraznou výkonovou špičku? To se asi nedozvíme...


"Odkládací plocha na levou nohu je také příjemná novinka."
Příjemné to je určitě, ale nevím jestli se dá za novinku považovat věc koncepčně starou více jak dekády let.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.12.2010 00:33, zkusenosti s 1,2htp
Po 2 letech provozu (kupovano pro ženu jako druhé auto do města , rok staré s 5ti tisícema km) musím pouze pochválit, že na nynějších 11tis km po dvou letetch pouze s jedním problémkem to auto vydrželo). Nefungovali brzdy, velice ztuha se muselo šlapat na pedál, jako při vypnutém posilovači. Dle servisu to je tím že se s autem málo jezdí :) budiž
v ČR má Škoda zakořeněnou mezi generacemi asi předávanou mystickou pověst, tak jsem to respektoval, nicméně do města na vyřizování ok, jinak na 50 km/h ztrácí motor to čemu autor říká šmrnc a pochopitlně při delší trase a vyšší rychlosti se dostává na spotřebu našeho třílitra, a to hravě .
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.12.2010 06:43, RE: Legrace?
gottak napisał:
V pohode, ale ne v autorizovanem servise: takze hlava stoji 6 tisic - na 6 ventil, na 12 ventil asi drazsi, pak nejaky ten ventil, retez, ozubena kola, par dalsich drobnosti plus par tisic za praci a bude to kolem 15 tacu. Znam cloveka co to dela, pro zajemce muzu dat kontakt.
To je repase hlavy motoru. Kde je výměna ložisek na klice, minimálně překroužkování pístů, atd.? Generálka je "trochu víc" než opravit zničenou hlavu motoru.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.12.2010 08:03, špatně vybrat může každý
anonym napisał:
Re: Fabia

Nevhodný příspěvek?

04.08.2009 09:39 RichtrJan

Já klimu nechtěl, kvůli těm zbytečným nákladům. (cca 1300,- ročně). I při 25 venku je vevnitř s větrákem na 2 příjemně. S klimou si myslím, že to pojede obstojně, na dálnici do dlouhých stoupání asi bude lepší ji vypnout. Spotřeba cca 1-1,5 navíc. Teď je klima zdarma.
No, když uvážím teploty letos v červenci, tak tam těch 25°C vidím snad jen v noci (prý se globálně otepluje). Bez klimatizace to je sebeobětování, jsme v 21.století a ta klima by v autě neměla chybět. 3 válce na čtyři doby tu klimu těžko utáhnout a stejně si dovedu představit jak tomu nic výkonu užere ještě ASR teď v prosinci. Tady je všechno marný.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.12.2010 08:25, RE:
RadekJ napisał:
Možná, že bude... ale ještě nedělá! Stejně jak většina automobilek.
Čeká nás krize víceválcových motorů, tak proč zbytečně "podválcovávat" motory už teď...
ne možná, určitě. A navíc bude jedničková řada předohrab...
reagować
  1 ... 3 4 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.