Petr S napisał:
Vlož tam <br>
Opravdu velmi děkuji za uveřejnění tohoto článku, konečně začínám tušit, co to znamená žít s diagnózou Simply Clever!<br>
(Podotýkám – že proti Škodovkám nemám vůbec nic a beru je jako průměrná auta, která mají jak své plusy, tak i mínusy. Co mi vadí, je jejich nebetyčná adorace v tuzemských podmínkách.)<br>
Z prvních řádků jsem si myslel, že se snad jedná o recesi. Naštěstí mě to neodradilo a pokračoval jsem ve čtení dále a díky tomu konečně vím, jak funguje uvažování běžného Čecha, respektive jak funguje argumentace, vedoucí k nákupu té naší staré dobré české Škodověnky.<br>
„Autoškolu jsem si odjezdil v zánovní Fabii. Fabia mi vyhovovala, tak jsem si řekl, že mé auta musí být Škodovky, a jednou určitě i Fabia“<br>
Taky jsem měl jednou párky z Lidlu, ale i když jsem po nich hlad už neměl, rozhodně se k nim vracet nechci.<br>
„Stále jsem i váhal, zda koupit větší a ojeté nebo nové a menší. Z ojetých se mi nejvíce zamlouvala Audi A4 1.6 2002-2003, Honda CR-V 2003-4 a Ford FocusII 1.4, 1.6 2005-6“<br>
I když autor nevěděl, jestli zvolit auto nové nebo ojeté, měl zcela jasno v tom, co musí splňovat. Musí být premiové a luxusní (jako Audi, případně Passat TDi, který ve výčtu chybí), prostorné (SUV Honda) a mít slušné jízdní vlastnosti (Ford). Zdánlivě neřešitelný problém? Kdepak, existuje auto, které splňuje všechny tyto požadavky – Škoda Fabia.<br>
„U Audi a Hondy by mě asi zrujnovala pojistka, cena originálních náhradních dílů a nemožnost to nechat stát kdekoliv a Focus-asi ta spolehlivost-pár už jsem jich na odtahovce vidě“<br>
Soudruh není línej zvednout prdel a jít si vyjednat 8%ní slevu do autosalonu. Zjistit ale třeba něco takového, že nabídky pojišťoven, udávané třeba na webu, jsou jen návnada pro Lojzy jeho typu, už problém je. Mantru o nízké ceně náhradních dílů na Škodovku nekomentuju, stejně jako to, že by někdo chtěl cpát do 9 let starého Audi značkové díly (a předpokládám že asi i servisovat v autorizovaném servisu). O Focus na odtahovce? Tak já nevím, já viděl odtahovat veškeré možné značky aut. Pravda je, že nejvíce Škodovek, ale usuzuji z toho maximálně to, že jich jezdí nejvíc.<br>
„Kritéria pro hledání: technické vychytávky (jsem hračička)“<br>
Zde autora pochválím, neboť nákupem HTP si tento požadavek dozajista splnil. Dále jistě viděl tuto reportáž - http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/209452801081105-cerne-ovce/diskuse/?streamtype=WM3, po které bude moci uplatnit ty „zlatý český ručičky“.<br>
„Nakonec z výběru vylezla Fabia2. Přesvědčil mě i 27 stránkový test ze Světa Motorů“<br>
Gratuluju k výběru auta na základě koncernového plátku s nečekaným výsledkem. <br>
„Cítím se v tom autě bezpečně“<br>
Za 300k lze sehnat nové auto o třídu výše, případně ještě větší zánovní, což je třeba pro mě pádnější argument, co se bezpečnosti týče, než „pocit“. Je ale fakt, že asi nebudou mít čep dole ve dveřích.<br>
„Přístrojovka je robustní, kvalitně vyrobená, na dotek příjemná. I auto za 300tis. Kč má měkčené plasty“<br>
K čemu jsou měkčené plasty, když po 30 000km vržou?<br>
„Děsili mě, že v rámci úspor tam možná nebude schránka na brýle a schránky pod sedačkami, ale jsou tam“<br>
Taky jsem si oddychl, nechápu jak vůbec mohli uvažovat nad vyhozením těchto životně důležitých (a měkčených!) kusů plastu.<br>
„V předních dveřích se mi nezamlouvá držák na 1,5lt láhev. Vypadá to divně“<br>
Naštěstí je to jediná věc, která na Fabii 2 vypadá divně.<br>
„U Fabie je podvozek jedním slovem skvělý“<br>
Lepší než Ve Felície určitě je, ale doporučuji si nesedat třeba do výše zmíněného Focuse.<br>
„Myslím si, že 100tis bez fatální poruchy asi nevydrží. Ještě že repase není tak drahá“<br>
Unikl mi poslední racionální argument pro koupi nového auta?<br>
„(Poruchy? Samozřejmě nee + spolehlivost 1) vs. (10869km- PP žárovka dokupovaná praskla11562km- LP žárovka dokupovaná praskla, 15144km- výměna LP mlhovky v záruce)“<br>
Jistě, není to nic fatálního, a já konečně chápu argumentaci, že Škodofky se prostě nes*rou.<br>