Lukáš napisał:
Pravdou je, že se Fabia s motorem 1,2l nehodí jako služební auto, které má najet ročně x desítek tisíc kilometrů. Jedná se o motor pro chalupáře nebo obchodníky s "teplou vodou", kteří jezdí denne vzdálenosti kolem 50-ti km. Vím, že v době vzniku Fábie nebylo na trhu auto s lepším podvozkem. Nemůžete srovnávat auto 7 let po uvedení na trh s nejnovějšími modely. Vím, že do uvedení nových modelů se technicky nedal nějaký Peugeot 206, Renault Clio aj. srovnat s Fabií. Ke kazivosti bych napsal jen t...
Ale lze srovnávat i 7 let staré auto. Tam se totiž dá srovnávat cenou. Zatímco stejně konstrukčně stará Clia, Punta, 206, za chvíli Corsa pořádně zlevnila, tak Fabia drží cenu s jejich následovníky, kteří jsou ale někde úplně jinde. Já netvrdím, že Fabia je špatné auto, já tvrdím, že je to pouze průměrné auto. A nejlepší podvozek? Ale auto netvoří pouze podvozek a drtivá většina řidičů ani nezkusí vyždímat ze svého auta maximum. Také si vzpomeňte na tehdejší motor 1,4MPI, který byl srovnatelný sotva s 1,2 konkurence. Ten už nejlepší nebyl. A nové motory HTP ve mne také vzbuzují rozpaky, točivý moment dobrý, ale ten zvuk je mi přímo odporný a bohužel je slyšet i uvnitř. Prostornost je prakticky stejná s Puntem, sedadla má Punto lepší, zavazadelník taky. Kdyby se tu Fabia prodávala pod jinou značkou, tak ani zdaleka nemůže dosahovat takových prodejních úspěchů, protože češi prostě "na ty své škodovky" slyší.