David V napisał:
Pružnost motoru spíše souvisí s obsahem, respektive použitím turbodmychadla. Vezmi si dva stejné obsahy atmosférické a potom přeplňované. Dycinky bude uživatelsky příjemnější ten benzín. Srovnávat přeplňovaný diesel s atmo benzínem byť stejného obsahu není košer. Taky není košer přizpůsobovat srovnávací otáčky dieselu. Pružnost se dá srovnávat za stejných podmínek, což je v místě největšího točivého momentu obou agregátů. Čili buď sprint z 0 na 100, tam jsou stejné podmínky a v pružném zrychlení...
S těmi geny je to myšleno tak, polopaticky řečeno, že pokud měla rakovinu vaše babička a vaše matka, tak ji nejspíš (je velká pravděpodobnost) dostanete taky. Ale je to diskuze na hodně dlouho a o " ho*nu ". Můžeme se bavit o tom, že rakovina vlastně není nemoc, ale zhoubné -nekontrolovatelné- bujení vašich vlastních buněk a vědci sami dodnes přesně neví, co je jejím spouštěčem a čím ji účině léčit-apropo naši vědci jsou ve výzkumu asi nejdále, ale taková diskuze sem dle mne skutečně nepatří. Někdy mi příjde, že si zde jen určití lidé musí sami sobě odůvodnit, proč si diesel nekoupili a ještě se tady sami pochválit...:) Já mám dvě naftová auta, dvě benzínová a jedno na LPG a ani s jedním problém nemám, ani "motorický", ani "myšlenkový"...nafťák je ÚSPORNÝ a vhodný na PRÁCI, pokud někdo našourá 10tis. km za rok a jezdí EKOrally, ať si koupí klidně 2,5 -3 -4 litr v benzínu a napíše nám sem, že jezdí za 8-9-10 l/100km, a že teda neví, k čemu ty diesly vlastně jsou dobré a na víc jsou tak poruchové a zdraví škodlivé, protože mu to říkal Venda od vedle a taky to někde četl na netu...diskuze je vcelku o ničem, stejně se tu opakují dokola ty samé věci, ti samí lidé (mne nevyjímaje) :))) ... staří pardálové sem již nechodí, buď změnili nicky a nebo vědí proč:). Tak si jen budu přát, aby mne ze silnice nesestřelil nějaký ekologický benzíňák, až vyjedu dnes odpoledne se svým lidmi nenáviděným tfujchrochťákem:)))) Hezký den všem a jezděte opatrně. jh