David V napisał:
Nerozumím oddělování úspor a levnějšího provozu. Kolik činí časová ztráta hodnoty přepočtená na 1 kilometr versus palivové náklady na 1 km? Levnější provoz má levnější auto. Na to se hodí Šimkovo a Grossmannovo "Nechci slevu zadarmu, řekl Zelí a položil na stolek stokorunu." Tehdy jsme se tomu smáli, protože jsme to považovali za vtip.
Dám za auto 1,5 M, mám ho 5 let ujedu s ním 150 tisíc km (ne každý v autě nocuje), což je u takovýho auta řekněme 0,5 M v naftě a 0,65 M v benzínu. Za 5 let bud...
Začnu odzadu:
- lidé mající na vůz za 1,5 milionu a více si kupují vozy nové, tudíž se zárukou a závady je nezajímají
- nevím jak Vás, ale mě docela zájímá, zda utratím za těch 5 let cca 150 tisíc navíc "zbytečně". Prostě žádnou výhodu benzínu nevidím. Aby dotáhl parametry dieselu 3,0 musel by míti min. 2,5 + turbo nebo 4,0 atmosféru a tam se opět dostáváme na brutální spotřebu. A současný trend zmenšování benzínových jednotek je úplně smrtící. Je to krásně vidět na testech spotřeby maloobjemových turbomotorů - papírově krásná spotřeba - reálně (když nejede ecorally) minimálně +2litry a čím větší auto, tím hůře.
Samozřejmě ztráta hodnoty je obrovská, ale ta postihuje všechna auta bez rozdílu. Navíc typický zákazník Vámi uvedených vozů např. o octavii 1,4 TSI (aby ztratil méně) ani nezavadí.
Pokud by člověk chtěl opravdu ušetřit, auto by si nikdy nekoupil.