anonym napisał:
Poruchy a slabiny: 3 čidla, praskající žárovky, svítící kontrolky na palubce, kosti stabilizátoru, choulostivá p. náprava (stále na geometrii), vadné těsnění pod hlavou, odešla baterie, vrzání palubovky, světe div se koroze prahu a předního blatníku (ne vlivem oděrky, ale poctvě zevnitř - klasické puchýřky na laku) to je vše, na nové auto nic moc, ale vždy to může být horší, vzpomínám na ni v dobrém.
1.4 MPi 50 kW - 2002 koupě nová -2007 prodáno, najeto 70000 km.
1 rok - praskl blok topení s vylitím chladící kapaliny do klimatizace, všechny okna okamžitě orosená (opraveno v záruce) 4 žárovky do světlometů (garančka)
2 rok - ve 30 tis. táhla stabilizátorů (opraveno v záruce) následná geometrie už z mé kapsy. 3 žárovky do světlometů
3 rok - pokroucené kotouče předních kol. 9 tisíc korun, s tím, že když brzdím nesmí pršet a vyhýbat se kalužím. Pche. 2 žárovky, občas problikující kontrolka elektroniky, několikrát návštěva servisu, jen vyčtení jednotky.
4 rok- táhla stabilizátorů při 50 tis km. (nové vydrží méně než staré?), prasklá vodní pumpa a ještě cosi, oprava cca 10 tis + geometrie. 7!žárovek do světlometů. Opět barevná hudba z palubky, vždy stačí zajet do servisu a nechat vytáhnout data z jednotky. Je to votravný..
5 rok jsem se auta zbavil, kotouče už zase vybrovaly, palubovka vrzala od doby výměny prasklého topení, tj od 1 roku, byl to velice nepříjemný zvuk, byl to skřípot kovu o plast, humus.
Vlastnosti:
Motor byl, tichý nízkootáčkový, byl použitelný na poklidnou jízdu po okreskách ve městě si vzal deset, mimo město s klimou 7, bez klimy 6,5-7 ve dvou lidech, dálnice kolem 7,5-8 při jízdě do limitu, nad žral 8 a více. Použitelnost motoru byla od 1500 do 3000 otáček, pak se nedělo už nic navíc, je to osmiventil, hůř se vytáčí (zůstaly mu favorití vlastnosti). Jízdní vlastnosti na nerozbité silnici v zatáčkách jsou excelentní, na dírách vypadávají plomby ze zubů. Podvozek je vynikající do doby, než se objeví na cestě píseček, nebo je mokro, pak pánbů pomáhej, fabie se utrhne a kombinace měkých per a tvrdých tlumičů nedovoluje získat nad vozem znovu kontrolu, prostě opustíte zatáčku po tečně. Zepředu je Fabie docela povedená, z boku jsou některé linie nepřekousnutelné (neopakující se motivy, u blatníku a u oken řez, zadní dveře do oválu, atd) zezadu se to dá, ale to je věc vkusu. Interiér mi vyhovoval, jsem 192 cm vysoký a vyhovují mi tvrdší sedáky s bočním vedením, v tomhle směru a s těmito mými požadavky byla fabie etalon. Průser byla nepolstrovaná ručka ve dveřích, byla hnusná a měl jsem z ní tenisový loket. Volant je super, řazení také, strohost interiéru mi vyhovovala, jsem duší minimalista. Celé auto, vyjma motoru (ten má základ ještě v MB 1000) je udělané z relativně hodnotných materálů, ale naprostu v duchu simply clever. Je to lacině vyrobená plechovka, která obsahuje předpotopní ale bezporuchový motor, kterému stejně jako favoritovi selhávají periferie (viz zkušenosti ostatních majitelů v článku). To jen dokazuje, že starého čokla novým kouskům nenaučíš a VW jej záhy nahradil ještě větším průserem 1,2.
Resumé:
Znova? leda s 1,4 59 kW s klimou, tak do 250 táců, jinak se nemáme o čem bavit. 1,2 a její odporný zvuk, vlastnosti a spotřeba to auto deklasují na roveň chevroletu spark. U nové fábie jsem naprosto nepochopil zúžení interiéru a zvýšení karoserie. I ve staré fábii jsem měl při své výšce cca 10 cm místa nad hlavou a chyběl mi prostor na lokty. V tomhle jsem si při zkušebce připadal jak sardinka. Hůř řadila, hůř seděla, byl z ní horší výhled a interiér mi připadal jak sesypání zbytků produkce VW, bez nápadu, bez myšlenky. Reálná hodnota fábie s novou tváří poklesla, jedná se o stejnou technologii, ale je oblečená do těsnějších šatů a dobré vlastnosti předchozí byly potlačeny. Cena bohužel ne. Sbohem šáde.