dpwagen napisał:
Fabia 1 je ve sve tride nejbezpecnejsi. Nechapu, pro c se tu porad srovnava fabia 1 a treba c1,C2, kdyz se jedna o auta o generaci novejsi - nerikam ze lepsi. Kdyz Fabia první generace vysla, nemela konkurenci. Astra G byla fajn, ale nestacila podvozkem, a byla o tridu vyse...stavala se neovladatelnou pri velke zatezi. Focus 1 byl zase lepsi jizdne, mel silnejsi motory, zase nadruhou stranu byl uvnitr snad po favoritu nejhuře opracovaným autem. Jakostni dojem byl utrpnej. O rovnocených autech ja...
Na téma fabia 2 se shodneme, přinejlepším to byl krok "stranou".
Na téma podvozek P 206 x fabia 1 - nevím, ale klidně věřím.
Na téma srovnání vozu typu fabia (ibiza) s focus či astra - to že je např. v EuroNCAP najdete v jiných "třídách" není náhoda - to je "v pořádku" - a to se netýká jen bezpečnosti - to bych třeba já mohla srovávat C5 s Jaguar XF (nebo Lexus GS, nebo ..) - NEsrovnávala bych (nesrovnatelné .-)
Fabia 1 byla a je "rozumně" bezpečným vozem, nejsem si jista, z čeho z jakým pramenů čerpáte informace pro slova "nejbezpečnější vůz" své kategorie.
Pokud vím, když už máme jít do (ne až tak podstatných - při havárii záleží také na souhře náhod a "štěstí", než na bodíku sem/tam) detailů, o "fous" lépe dopadl i ten dárce orgánů - Polo (2002); Yaris (2000); - nachlup stejně pak třeba malé Lupo (2000) či Ibiza (2002) nebo Clio (2000) či Punto (2000)
Takhle staré vozy, ale asi Michaelu nebudou (muset) zajímat, současná situace jí umožní koupit buď nový, či zánovní vůz a zatímco fabia i v druhé generaci zůstala zcela stejná (je to spíše takový "facelift"), některé jiné značky přišly opravdu s novými (lepšími a bezpečnějšími) konstrukcemi.
Na samý vrchol (v bezpečnosti) momentálně patří Mini, Grande Punto a 500, Mazda 2, Corsa, P 207 a 1007, Clio i Modus, Ibiza a Yaris - fabia II zůstala "o krůček" pozadu.
V tom bych ale neviděla její mínus, osobně bych (a DOMA v německu to tak je) nejvíce kritizovala benzínové i naftové tříválce - myslím, že výrobce sice ušetřil - ale "přespříliš" - prostě konkurence má v těchto letech maloobjemové motory LEPŠÍ - benzíny i diesly.
Věta: "...první auto, které pokořilo fabii .." je už vyloženě chybná! Přesný odkaz na testy vozů kategorie supermini jsem dala výše .. (byť bych opravdu tím nejpodstatnějším co by Michaelu mělo zajímat neviděla zda vůz měl 4 či 5 hvězdiček - samozřejmě čím více bodů i hvězdiček tím lépe, ale už 4 * považuji za "rozumné" - což mají i obě verze fabie). Mne tatínek učil, že velmi důležitý je motor - a opravdu i naprostý "laik" pozná jestli jede s ... nebo s ...