Reno napisał:
David V napisał:
Reno napisał:
pilkar napisał:
Tak mi to nedalo a trošku jsem brouzdal... A výsledky jsou zajímavé.
1. prémiová SUV jsou více méně 100% 4x4. Asi platí, že čím dražší, tím větší jistota, že je auto 4x4.2. u Nisanu QQ + Juke je 4x4 jen necelé 4% prodaných vozů. U podobných módních výkřiků je 4x4 v těžké menšině...3. v Top 10 nejprodávanějších "SUV" je podíl předokolek 70%! ok, přiznávám, že jsem těch 80 střelil od pasu, ale měl jsem to vysoké procento někde v hlavě.Zajímavý odkaz:
http://www.autorevue.cz/cesky-trh-2015-jen-polovina-prodanych-suv-mela-pohon-vsech-kolTo, že je předokolka SUV v zimě okorát na ostudu (hrabe pomalu i na rovině, co teprve v kopečku) viz test nového Outlanderu 2.0 FWD LPG na Tipcars (
http://www.tipcars.com/magazin-mitsubishi-outlander-20-lpg-opravdu-usetrite-8339.html). Podobných hodnocení předokolek SUV je na internetu spousta... A to považuju Outlander za jedno z poctivých aut, ale jako FWD? Hmmmm, nevím...
Ještě poznámka k šedé - určitě je praktické, ale taky velmi nebezpečná, zvlášť v zimě, mlze a za horší viditelnosti. Moje manželka by mohla vyprávět, jak ji ženská nabrala, i když jela v koloně aut - před ní a za ní byly nápadnější barvy, a tak ji panička prostě neviděla. Nepomohlo ani celodenní svícení.
Ok, chápu, že takové klenoty jako IX35 nebo Kadjar se považují taktéž za SUV:)nicméněhttp://www.autorevue.cz/cesky-trh-2015-jen-polovina-prodanych-suv-mela-pohon-vsech-kol50% je dost vzdáleno od 80%. A ještě je to na českém trhu.
Člověče mám z Tebe pocit, že se nemůžeš smířit s tím, že většina prodaných SUV vlastně žádný skutečně hmatatelný benefit svému kupci nenabízí, de-facto jde jen o pozlátko.
Davide, ty tomu nebudeš věřit, ale já tě respektuju a mám tě rád. Vím, že opačně to moc neplatí a lezu ti na nervy, ale nevadí mi to, to je pro začátek:)S čím, že se to nemůžu smířit? Já bych SUV nechtěl ani náhodou. Ale pohon 4x4 se dvakrát do roka opravdu hodí, zvýšený posez je někomu příjemný, manželce bych ho klidně pořidil, kdyby ho chtěla. Fakt je ten, že MPV umí totéž co SUV a faktem je taky to, že MPV není moc sexy, na rozdíl od pěkného SUV. A že spousta lidí chce mít auto nejen funkční a praktické, ale i pěkné...Za mně osobně bych předokolkové SUV nekoupil nikdy.Ale lidi co mi stavěli barák a projektovali apod. na SUV nedají dopustit, pohybujou se po blátivých stavbách, potřebujou tam dojet atd. A pravověrný off-road nepotřebujou, je pro ně zbytečný. Každé zboží má svého kupce, a že něco nepotřebuješ ty nebo já neznamená, že to nepotřebují nebo nevyužijí ostatní. Ale hlavně - ať si každý koupí co chce, třeba SUV kabrio:)http://i.auto-bild.de/ir_img/1/1/0/0/7/7/2/Range-Rover-Evoque-Cabrio-2016-1200x800-30633ad8e1befd9f.jpg
Tak to se omlouvám, toho dojmu jsme nabyl z té vaší přestřelky se Zdenym.
Rovněž si vážím přízně a k tomu, zda zde mám nebo nemám někoho rád se nebudu vyjadřovat. Měl jsem také přestřelky s lidmi, s kterými jsem zase v jiných oblastech souhlasil. Je to prostě tím, do jakého prostředí je kdo zasazen a jaké jsou jeho možnosti a schopnosti.
Co se týká SUV, tak ano, lidé si kupují různé věci tak, aby jim posloužily a i dělaly radost. Mám pocit, že tohle o autech platí dvojnásob, a proto konkrétně SUV dle mého vnímání spadá do kategorie "dělat radost", protože, jak bylo mnoho komentáři výše popsáno, ve většině případů poslouží lépe vozy jiné kategorie, ať jde o provozní hledisko, přepravu lidí/bagáže, jízdní vlastnosti na površích, po kterých se pohybuje 95% času, rozměrů (s rakví vysoké, čili se do rakve blbě leze a ještě se nevejde do garáží).
Toto mé vnímání podporuje i diskuse na téma prodejnost pohonů 4x2. Je to prostě móda, kdy si koupím stejnou techniku zabalenou do větší hroudy železa.