0
powrót
 

diskuze k tématu: Dacia Logan nebo Renault Thalia – který vybrat?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, francouzská vozidla, francouzská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.02.2011 08:58, RE: servisní prohlídky
TOM napisał:
Tyto dvě auta jsou mi uplně jedno, ale myslím, že obecně zájemce o nový vůz by mimo jiné dost zajímala četnost a cena servisních prohlídek. To jsou informace, které prodejci někdy dost rádi opomíjejí předat. To si myslím, že mělo v článku zaznít - nebo to sem dokáže ted někdo doplnit?
Cenou servisních prohlídek patří Renault k dražším, ale zas je velkorysý v intervalech. U thalie 1,2 16V je stanovil 30tkm/2 roky. První výměna oleje v 30tkm mi přijde zrůdnost.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.02.2011 09:09, RE:
Renda28 napisał:
Jsem se pobavil při výčtu výbavy u Dacie ))), topení, osvětlení......
......a taky má stěrače!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.02.2011 12:17, RE:
rojack napisał:
......a taky má stěrače!
Pozor! DVOURYCHLOSTNÍ stěrače!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.02.2011 12:22, RE:
Renda28 napisał:
Jsem se pobavil při výčtu výbavy u Dacie ))), topení, osvětlení......
"Designéři se však snažili, jak mohli, aby zamaskovali jednoduchá řešení, která se již u současných evropských vozů běžně nepoužívají.".... nutno ovšem dodat, že se snažili málo a marně. To už i Fabie Junior vypadá vedle Dacie jako luxusní limuzína...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.02.2011 12:40, RE:
Renda28 napisał:
Jsem se pobavil při výčtu výbavy u Dacie ))), topení, osvětlení......
Mimochodem do Thálie není možnost doobjednání klimatizace ani za příplatek...ono by to už potom vůbec stejně nejelo,takže možná proto :)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.02.2011 13:04, RE:
Zrbit napisał:
"Designéři se však snažili, jak mohli, aby zamaskovali jednoduchá řešení, která se již u současných evropských vozů běžně nepoužívají.".... nutno ovšem dodat, že se snažili málo a marně. To už i Fabie Junior vypadá vedle Dacie jako luxusní limuzína...
Berte to tak, že v Loganu alespoň něco odvezete, nemluvě o kombíku, kdežto Fábie mi příjde jako primárně navrhovaná pro Větnam a podobné země, kde jsou lidé s výškou těla nad 160 cm a hmotností nad 70 kg považováni za obry :).
Pokud nás kdysi jezdilo 5 chlapů ve firemní Felicii, nechalo se to snést, později ve Fábii to byl sadomasochismus (kolena nemohla být ani pod bradou, ale musela do stran, což bylo strašné - mluvím o zadních sedadlech)...děkuji, už ne...nyní jezdím v Galaxy a tak si na nedostatek prostoru nemohu stěžovat. Takže pokud by nastala volba mezi Fábií a Loganem, šel bych do Loganu v kombíku, který se nechá jako ojetý pořídit např. r.v. 2007 již okolo 80 tis.Kč. Pro živnostníky a firmy ideální, prostorný, levný a nenáročný pracant.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.02.2011 13:04, RE:
V-tec napisał:
Mimochodem do Thálie není možnost doobjednání klimatizace ani za příplatek...ono by to už potom vůbec stejně nejelo,takže možná proto :)
To zas přeháníš. V nejvyšší verzi Privilege zima je (manuální) a u střední Expression je za příplatek (ale ten příplatek je vyšší než rozdíl mezi Expression a Privilege), pouze do nejnižšího stupně výbavy nejde dokoupit.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.02.2011 13:46, RE:
Joska napisał:
Berte to tak, že v Loganu alespoň něco odvezete, nemluvě o kombíku, kdežto Fábie mi příjde jako primárně navrhovaná pro Větnam a podobné země, kde jsou lidé s výškou těla nad 160 cm a hmotností nad 70 kg považováni za obry :).
Pokud nás kdysi jezdilo 5 chlapů ve firemní Felicii, nechalo se to snést, později ve Fábii to byl sadomasochismus (kolena nemohla být ani pod bradou, ale musela do stran, což bylo strašné - mluvím o zadních sedadlech)...děkuji, už ne...nyní jezdím v Galaxy a tak s...
žádný kombík od Loganu za 80tis Kč nevidím. Vy ano?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.02.2011 13:47, Trochu za srovnání
Klady a zápory obou aut jsou v článku napsané pěkně (jen nesouhlasím s výborným podvozkem a malými náklony u Thalie). Logan boduje vnitřním prostorem, Thalia větší útulností a lepší antikorozní ochranou. Nicméně je potřeba připomenout, že obě auta částečně přišly o svou výsadní pozici levných "rodinných" (=kufr na kočárek) aut. Možná ještě v základní výbavě, ale jakmile jdete do vyšších výbav (které obsahují to, co je u dalších francouzských, korejských a pár dalších aut v základu) a doplatíte třeba za boční airbagy, blížíte se dalším "rodinným" vozům, které v cenovém boji spadly hluboko pod 300tis. (to se netýká Loganu MCV, který je vnitřním prostorem bezkonkurenční) - od Clia Grandtour, Peugeota 207SW, Fabii Family 1,4, přes Fusion, Roomster Family, ix20, Vengu, SX4, po Megane Generation, Hyundai i30, Ceed, Astru Classic (a kombiky od nich odvozené) atd. Třeba teď je doprodej asi 12 let starého modelu Xsary Picasso za 265tis. ve slušné výbavě SX (a technika v ní není zastaralejší než v Thalii nebo Loganu).
Tím chci, říct, že plně vybavená Thália za 190tis. (jak byla na konci loňského roku) je zajímavá, ale přes 200tis. už se nabízí možnost ještě trochu připlatit za modernější a praktičtější auto (byť v základních výbavách a motorizacích).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.02.2011 13:51, RE: servisní prohlídky
Muroň napisał:
Cenou servisních prohlídek patří Renault k dražším, ale zas je velkorysý v intervalech. U thalie 1,2 16V je stanovil 30tkm/2 roky. První výměna oleje v 30tkm mi přijde zrůdnost.
Co znamená dražší? V porovnání s čím?A kolk to cca je?
K tý výměně oleje - není to třeba tak, že první výměna je dřív a pak každá další po 30tis km? Já vím, že tady je 30tis km výměna oleje často od diskutujících kritizována, ale já bych v tom zas takový problém neviděl, kor u jednoduchých benzínových motorů bez turba, dyt to dnes nabizí kdekdo a že by se nák hromadně zadíraly motory právě kvůli dlouhému intervalu výměny oleje nevím.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.02.2011 14:02, ojetý logan za 50
V článku je napsáno, že Logany rok 2004 se dají pořídit za 50tis Kč - tak koukám, ale spíš bych řekl, že nedají, pokud se samozřejmě nabavíme o bouraných autech. Někdy mi takový nepřesnosti docela vadí....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.02.2011 14:11, RE: servisní prohlídky
TOM napisał:
Co znamená dražší? V porovnání s čím?A kolk to cca je?
K tý výměně oleje - není to třeba tak, že první výměna je dřív a pak každá další po 30tis km? Já vím, že tady je 30tis km výměna oleje často od diskutujících kritizována, ale já bych v tom zas takový problém neviděl, kor u jednoduchých benzínových motorů bez turba, dyt to dnes nabizí kdekdo a že by se nák hromadně zadíraly motory právě kvůli dlouhému intervalu výměny oleje nevím.
Na foru Thalií píšou olej+filtry+kontrola náplní 4-5tis. To mi přijde dost, ale možná proto, že do značkových a záručních servisů nejezdím. S tou výměnou je to tak, že první je stanovena na 30tkm. Samozřejmě si to můžeš nechat vyměnit dřív, ale spousta nových majitelů Renaultů je nadšená, že 2 roky po koupi nebo 30tkm (pokud se neobjeví porucha) nikam nemusí. A najezdit na původní náplň se syrovým motorem 30tkm je opravdu moc.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.02.2011 14:11, RE:
TOM napisał:
žádný kombík od Loganu za 80tis Kč nevidím. Vy ano?
Na Tipcars jeden za 89tis. Kč je a do 120tis. je jich 6. Ale za 80 žádný.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.02.2011 14:15, RE: ojetý logan za 50
TOM napisał:
V článku je napsáno, že Logany rok 2004 se dají pořídit za 50tis Kč - tak koukám, ale spíš bych řekl, že nedají, pokud se samozřejmě nabavíme o bouraných autech. Někdy mi takový nepřesnosti docela vadí....
To máš pravdu, slušnější se začinají více objevovat až kolem 70tis. Kč. Možná je to myšleno tak, že kdo se snaží, rezavého Logana z prvních sérií za 50tis sežene.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.02.2011 14:22, RE: ojetý logan za 50
Muroň napisał:
To máš pravdu, slušnější se začinají více objevovat až kolem 70tis. Kč. Možná je to myšleno tak, že kdo se snaží, rezavého Logana z prvních sérií za 50tis sežene.
No možná, ale sám určitě víš jak je to vždy s nejlevnějšími kousky daného modelu a ročníku. Dneska si většina lidí snadno zjistí za kolik se co dá prodat a pokud někdo nabízí něco nejlevněji tak jen extra extra vyjímečně proto, že spěchá na peníze nebo jede pryč, ale většinou stav takovýho auta stojí za prd.
jak říkáš - adekvátnější informace by byla, že jakžtakž slušný logan z prvních roků výroby se dá koupit od 70tis. Já vím - 20tis Kč není velkej peníz, mně jde ale o to, že informace se liší o 40procent - a to je dost.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.02.2011 14:28, RE: servisní prohlídky
Muroň napisał:
Na foru Thalií píšou olej+filtry+kontrola náplní 4-5tis. To mi přijde dost, ale možná proto, že do značkových a záručních servisů nejezdím. S tou výměnou je to tak, že první je stanovena na 30tkm. Samozřejmě si to můžeš nechat vyměnit dřív, ale spousta nových majitelů Renaultů je nadšená, že 2 roky po koupi nebo 30tkm (pokud se neobjeví porucha) nikam nemusí. A najezdit na původní náplň se syrovým motorem 30tkm je opravdu moc.
To souhlas, na novým motoru bych to asi taky vyměnil raději dřív a 4-5tis za servisní prohlídku na takovým autě je fakt dost ( to je běžná cena na vozech střední třídy, samozřejmě ne na všech) a na malých autech typu fiesta atp (zrovna Ford je na tom v tomto fakt dobře) se běžně servisní prohlídky pohybují kolem 2,5tis Kč
Takže 4-5tis za servisní prohlídku považuji fakt za drahý. To by si měl zájemce o takové auto fakt uvědomit a vůbec nechci dělat reklamu, ale třeba Hyundai má prohlídky na pěl let zdarma (nevím, znám jen z reklamy, ted mě napadlo - není to prohlídka a práce zdarma,ale olej a filty se platí? - kdo toto ví?)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.02.2011 14:30, RE: ojetý logan za 50
TOM napisał:
No možná, ale sám určitě víš jak je to vždy s nejlevnějšími kousky daného modelu a ročníku. Dneska si většina lidí snadno zjistí za kolik se co dá prodat a pokud někdo nabízí něco nejlevněji tak jen extra extra vyjímečně proto, že spěchá na peníze nebo jede pryč, ale většinou stav takovýho auta stojí za prd.
jak říkáš - adekvátnější informace by byla, že jakžtakž slušný logan z prvních roků výroby se dá koupit od 70tis. Já vím - 20tis Kč není velkej peníz, mně jde ale o to, že informace se liš...
Nedávno jsem se bavil s prodejcem Dacií a ten říkal, že ty z prvního roku výroby (2004) začaly houfně rezavět a od dalšího roku se údajně antikorozní úprava zlepšila (i když pozink to před facelidtem nemělo nikdy a po facelitu částečně). Tak proto ty první můžou být levnější než ty z roku 2005, kdy se prodávaly víc, míň rezly a je jich víc v nabídce ojetin. Ale to je jen moje hypotéza.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.02.2011 14:38, RE: servisní prohlídky
TOM napisał:
To souhlas, na novým motoru bych to asi taky vyměnil raději dřív a 4-5tis za servisní prohlídku na takovým autě je fakt dost ( to je běžná cena na vozech střední třídy, samozřejmě ne na všech) a na malých autech typu fiesta atp (zrovna Ford je na tom v tomto fakt dobře) se běžně servisní prohlídky pohybují kolem 2,5tis Kč
Takže 4-5tis za servisní prohlídku považuji fakt za drahý. To by si měl zájemce o takové auto fakt uvědomit a vůbec nechci dělat reklamu, ale třeba Hyundai má prohlídky na pěl...
http://www.hyundai.cz/prodej-a-sluzby/zaruky/
To jsou kondiční prohlídky - obejdou auto a podívají se na hladinu nápní. Dole v textu je: Podmínkou uznání záruky je provedení předepsaných periodických prohlídek a jejich potvrzení v garanční knížce. Prohlídky hradí majitel vozidla.
Kdyby měl Hundaj kompletní péči po dobu záruky zdarma, tak si to koupím .
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.02.2011 14:41, výměna po 30tkm
TOM napisał:
To souhlas, na novým motoru bych to asi taky vyměnil raději dřív a 4-5tis za servisní prohlídku na takovým autě je fakt dost ( to je běžná cena na vozech střední třídy, samozřejmě ne na všech) a na malých autech typu fiesta atp (zrovna Ford je na tom v tomto fakt dobře) se běžně servisní prohlídky pohybují kolem 2,5tis Kč
Takže 4-5tis za servisní prohlídku považuji fakt za drahý. To by si měl zájemce o takové auto fakt uvědomit a vůbec nechci dělat reklamu, ale třeba Hyundai má prohlídky na pěl...
ta výměna oleje po 30tkm je nesmyslná a podle mě oprávněně. Údajně totiž i longlife ztratí po 17tkm svoje vlastnosti a pak už nechrání motor hlavně při startu, kdy je vše studené. Následkem takového opotřebení je třeba, že motor začne žrát olej (přes pístní kroužky). Např. proto máš u operativních leasingů ve smlouvě, že musíš měnit olej po 15tkm (většina oper. leasů je nafta).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 11.02.2011 15:07, RE:
Zrbit napisał:
"Designéři se však snažili, jak mohli, aby zamaskovali jednoduchá řešení, která se již u současných evropských vozů běžně nepoužívají.".... nutno ovšem dodat, že se snažili málo a marně. To už i Fabie Junior vypadá vedle Dacie jako luxusní limuzína...
Logan byl o 20 % levnější a o 20% větší (ve své době) než Junior. Junior neměl v základu ani posilovač řízení a krásné černé plasty jej katapultovaly mezi TOP hnusy automobilového průmyslu na pomyslnou špici. Motor 1.0 MPi o výkonu 37kW z něj dělal městkou štiku se spotřebou kolem 10 litrů na 10 km bez ohledu na jízdní dynamiku. Hlavně že měl měkčené plasty kterými se majitel mohl ukájet, když mu majitelé loganu a thálií ukázaly záda.... Jediné co Junior reprezentoval tak to, že koncern VW není připraven a nemá platformu "levného" vozu a vykatováním kostů nejlevnějšího vozu s produkce nevznikne levné auto. Logan je zcela jiná filozofie produktu - již odepsaná a několikrát zaplacená technika se zužitkuje v dobře naplánovaném low-cost produktu a výsledkem je relativně spolehlivé a na údržbu nenáročné vozidlo pro nenáročného zákazníka ale zároveň splňující přísné limity EU. A jako takový nemá Logan/Sandrero na trhu absolutně žádnou konkurenci. To se o Fabii říct nedá, ta má konkurence až nad střechu...
reagować
  1 2 3 4 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.