Wtorek 07.06.2011 09:08,
rada
Osobně jsem měl Rendlíka jen jednoho, Vel Satis 3.5V6 Initiale, tedy asi to nejdražší a nejsofistikovanější co kdy vyrobili (PC 1.498.500,-), koupil jsem ho jako cca čtyřletého, najeto 130k, český původ, druhý majitel, pravidelný servis u prodejce, za méně než 25% původní ceny. Poruchy za ten rok co jsem ho měl: ŽÁDNÉ. Předchozí poruchy dle servisu: čidla tlaku v gumách, konektory u airbagů, nějaké žárovky, vše vyměněno na záruku. Trošku náročnější na servis (joke), co 50k tyčky př.stabilizátoru (kosti) 2x á1000, gumové silentbloky zad. stabilizátoru á 650,- a co 70k čepy na předku (10k), jenže ty se dají u VS měnit i bez ramen, na rozdíl od např. A6ky, která vyžaduje repasi pření nápravy co 60k za nějakých 30k (dříve dvojnásobek, když nebyly druhovýrobové díly). Měl jsem ho jen na přechodnou dobu, než mi dovezou ze Států FXko, pak jsem ho nechal tchánovi. Měl ho taky asi rok, poruchy: ŽÁDNÉ. Tedy dokud si nenechal od garážového odborníka namontovat tažné. Ten idiot mu elektriku nacvakal rychlospojkama na stávající kabeláž. V tu chvíli auto přestalo startovat, automatická brzda neodbržďovala, okna se nedala stáhnout či vytáhnout, naskakovaly chybové hlášky...to vše jen kvůli úspoře cca šesti tisíc za originální kabeláž která by se pouze připojila do připravené zásuvky v jakési jednotce, a kterou stejně asi musel posléze koupit a k tomu ještě vyměnit poškozenou kabeláž neboť řídící jednotka vyhodnocuje odpory v drátech. O dalším osudu nevím, s tchánem jsem se rozešel ve zlém. VS bych si rozhodně koupil znovu, jezdil jsem v hodně autech ale VS byl to nejpříjemnější a nejpohodlnější a co se týče zpracování interiéru a použitých materiálů tak to bylo na úrovni podstatně dražších aut. Ale chtěl ho bych opět jen s japonskou VQ35DE od Nissanu a nejlépe po FL v roce 2006, ostatní motorizace ani omylem (možná ještě 2.0 dCi ale ten se sehnat téměř nedá).
V mém okolí je několik lidí co jezdí Renaulty-sousedi mají dva Megany, kombíky, první a druhou gen., oba 1.4, v rodině od novoty. Denodenně v provozu, bez poruch. Kolega Espace první gen., benzín, najeto asi 400k, vyjma drobností bez problémů. Safrane 2.5 nafta najeto 300k, pořád ve slušné kondici. A potom tři Laguny, dvě v naftě, 2.2dCi, motory katastrofa až k zadření, třetí 1.9dCi pořád problémy s elektrikou. Všechny tři jsou myslím 2002-3, jenže s neprokazatelným nájezdem a historií.
Vzhledem k tomu že Renault je třetí největší prodejce v ČR, po Škodě a VW, tak i ty počty prodaných aut jsou vysoké. Takže logicky je i vysoký počet problémů.
Ostatní prodejci je mají taky, o tom nepochybuji, jen je dovedněji maskují (viz. Oktávka 2001 2.0 benzín, za půl roku tři stahovačky oken, dvě lambdy a spotřeba oleje dva litry na 10k, což u auta s ověřeným nájezdem 120k a pravidelným autorizovaným servisem nepovažuji za normální).
Takže resumé-Megana v benzínu ANO, pokud nebude mít neodborné zásahy v elektroinstalaci, nebude z prvních let výroby, ideálně po FL, bude mít doložený servis a původ.
reagować