0
powrót
 

diskuze k tématu: Renault Megane Grandtour

kategorie zaszeregowania tematu: francouzská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 06.06.2011 21:16, rada
2 Kuko: Dobře, naftu nebrat, to jsem vyčetl. A Megana 3 roky starýho ano nebo ne?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 07.06.2011 09:08, rada
Osobně jsem měl Rendlíka jen jednoho, Vel Satis 3.5V6 Initiale, tedy asi to nejdražší a nejsofistikovanější co kdy vyrobili (PC 1.498.500,-), koupil jsem ho jako cca čtyřletého, najeto 130k, český původ, druhý majitel, pravidelný servis u prodejce, za méně než 25% původní ceny. Poruchy za ten rok co jsem ho měl: ŽÁDNÉ. Předchozí poruchy dle servisu: čidla tlaku v gumách, konektory u airbagů, nějaké žárovky, vše vyměněno na záruku. Trošku náročnější na servis (joke), co 50k tyčky př.stabilizátoru (kosti) 2x á1000, gumové silentbloky zad. stabilizátoru á 650,- a co 70k čepy na předku (10k), jenže ty se dají u VS měnit i bez ramen, na rozdíl od např. A6ky, která vyžaduje repasi pření nápravy co 60k za nějakých 30k (dříve dvojnásobek, když nebyly druhovýrobové díly). Měl jsem ho jen na přechodnou dobu, než mi dovezou ze Států FXko, pak jsem ho nechal tchánovi. Měl ho taky asi rok, poruchy: ŽÁDNÉ. Tedy dokud si nenechal od garážového odborníka namontovat tažné. Ten idiot mu elektriku nacvakal rychlospojkama na stávající kabeláž. V tu chvíli auto přestalo startovat, automatická brzda neodbržďovala, okna se nedala stáhnout či vytáhnout, naskakovaly chybové hlášky...to vše jen kvůli úspoře cca šesti tisíc za originální kabeláž která by se pouze připojila do připravené zásuvky v jakési jednotce, a kterou stejně asi musel posléze koupit a k tomu ještě vyměnit poškozenou kabeláž neboť řídící jednotka vyhodnocuje odpory v drátech. O dalším osudu nevím, s tchánem jsem se rozešel ve zlém. VS bych si rozhodně koupil znovu, jezdil jsem v hodně autech ale VS byl to nejpříjemnější a nejpohodlnější a co se týče zpracování interiéru a použitých materiálů tak to bylo na úrovni podstatně dražších aut. Ale chtěl ho bych opět jen s japonskou VQ35DE od Nissanu a nejlépe po FL v roce 2006, ostatní motorizace ani omylem (možná ještě 2.0 dCi ale ten se sehnat téměř nedá).
V mém okolí je několik lidí co jezdí Renaulty-sousedi mají dva Megany, kombíky, první a druhou gen., oba 1.4, v rodině od novoty. Denodenně v provozu, bez poruch. Kolega Espace první gen., benzín, najeto asi 400k, vyjma drobností bez problémů. Safrane 2.5 nafta najeto 300k, pořád ve slušné kondici. A potom tři Laguny, dvě v naftě, 2.2dCi, motory katastrofa až k zadření, třetí 1.9dCi pořád problémy s elektrikou. Všechny tři jsou myslím 2002-3, jenže s neprokazatelným nájezdem a historií.
Vzhledem k tomu že Renault je třetí největší prodejce v ČR, po Škodě a VW, tak i ty počty prodaných aut jsou vysoké. Takže logicky je i vysoký počet problémů.
Ostatní prodejci je mají taky, o tom nepochybuji, jen je dovedněji maskují (viz. Oktávka 2001 2.0 benzín, za půl roku tři stahovačky oken, dvě lambdy a spotřeba oleje dva litry na 10k, což u auta s ověřeným nájezdem 120k a pravidelným autorizovaným servisem nepovažuji za normální).
Takže resumé-Megana v benzínu ANO, pokud nebude mít neodborné zásahy v elektroinstalaci, nebude z prvních let výroby, ideálně po FL, bude mít doložený servis a původ.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 07.06.2011 10:25, rada
Dobrý den, k dotazu ještě jednou , pokud požadujete odbornou radu jaký motor koupit, doporučuji s nájezdem do 15.000km ročně benzín. Spotřeba je sice o 2 litry vyšší než u nafty ale cena vozu a bezproblémový motor je na prvním místě. Pokud chcete naftový motor doporučuji provedení 1.9DCi. zde je kroutící moment 300Nm a ten Vás přežije. Otázka výběru vozu , k tomu snad že se dívejte na pohodlí a prostor , který Vám bude vyhovovat. Důležité upozornění nakonec, Renault servis má propojenou databázi vozidel, před nákupem doporučuji nechat si vůz prověřit, dokáží načíst pomocí VIN předešlé zásahy a potvrdí skutečné kilometry a to je ten největší problém v republice. Pokud bude vše OK není žádný důvod vůz nekoupit.
Přeji šťastný výběr
Kratochvíl
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 07.06.2011 11:14, rada
Pokial hladate auto na bezne pouzivanie a nie ste vyslovene fanda Renault...Volil by som Octaviu, kludne moze byt aj na take slabe km dieselova. Alebo A4 avant, VW Golf variant...a teraz preco, kvalitativne a komfortom a uzitkovou hodnotou splni tie najvyssie ocakavania. Nemusite sa zaoberat tym, ci sa Vam oplati diesel alebo benzin, proste chcete naftu tak si ju kupite, nie je to cukrove komonrejlove vozitko. Staci jazdit podla zakladnych pravidiel preplnaneho dizla a je to OK. Uspori Vam urcite viac paliva ako dci a aj ostatnych nakladov. Teraz je to tu sama rada o dieloch a ne-poruchovosti renaultu ale nikto z dotycnych tu na fore Vam potom s preoblemami nepomoze. S mnou doporucenymi autami mozete ist do servisu v okoli 3 km a takmer kazdy si s tym poradi...mozete si niektore veci trebars kupit a to skoro hocikde a opravit sam alebo u znameho...napr s nulovanim servisneho inetrvalu je u rencka problem...len ako priklad. Urcite Vas VW koncern neprekvapi nejakym pruserom a nemusite ani tak bedlivo riesit povod km....Nehanim Renault - sam som jeden mal a nebol som z neho urazeny, ale tvrdim, ze pokial nie ste fanda R, tak mnou vymenovane vozy poskytnu lepsiu prevadzku.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 07.06.2011 12:24, rada
to David V

Vámi zmiňované ročníky 2007/8 jsou poslední roky výroby druhé generace, takže by to měli být nejvychytanější modely. Osobně bych se jich nebál, spolehlivost bude plně srovnatelná s konkurencí. Asi bych se vyhnul modelům před F/L v roce 2005 (i když ten můj je kromě očekávaných cívek bezproblémový), a preferoval bych koupi přes autorizovanou síť. U 2008 modelů třeba teď budou končit 3/4 leté leasingy, takže se jako protiúčet budou vracet. A benzinové určitě nebudou mít natočené ty porce KM jako služební nafťáky.
Osobně jsem se díval spíš po Lagunách, ale viděl jsem i pár Meganů z těchto let které bych zahrnul do svého výběru.
Ono těžko ultimativně říct že bude vše OK - někdo si koupí nový auto aby se vyhnul rizikům s ojetinou a sype se mu. Někdo klidně veme podivína z bazaru, 3x stočený, 2x nabouraný a funguje v pohodě další 3 roky.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 08.06.2011 14:09, rada
no nevim, renalda jen v nouzi a na kratkou dobu. Jak se rika - nekupuj nic od F: fiat, ford, a fsechny francouze :) I kdyz posledni roky je ford uz v pohode az na korozi.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 08.06.2011 17:19, rada
Prosím Vás, klidně si Renaulta kupte...mám Renault Megane 1.6 benzín 2 roky s ročním nájezdem 15 tisíc km a nemám vůbec žádné problémy. Každý z nás má někoho známého, kterému se auto kazí a jsou zastoupeny všechny značky a porouchat se může jakékoliv auto.Já osobně značku auta moc neřeším, protože si říkám, že auta musí být všechna v dobré kvalitě, protože by nemohla být konkurenceschopná...to jsou fakt strašné kecy, co tady někteří " odborníci " píší.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 08.06.2011 19:02, rada
Mam Renault Megane kombi 1.6 uz 5 let a zatim slape jak svycarsky hodinky,koupil jsem novy a jedine zavady jsou obcas praskajici zarovky v potkavackach.Na mou radu si ho koupili i dalsi 4 znami a take nevim,ze by meli problemy.Specialne tento model mohu vrele doporucit.Take jsem se pri koupi bal povesti Renaultu,ale jsou to jen kecy v kleci...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 08.06.2011 22:04, rada
Jo jasný kupujte renaulty, hlavně nikdo nechtějte ty předražený japonský krámy ať zbyde větší výběr na mě :D
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 09.06.2011 07:50, rada
Máme v práci jednu 1,6 těch 110 koní.Je to pohodlné auto jen ve vyšších rychlostech je znám měkčí naladění.Osobně bych si uz megana nekoupil z důvodu opotřebovanosti po cca 40 000Km. Prostě jsme asi měli smůlu na tento kus.Nyní stojí na Zličíně a hledá kupce.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 09.06.2011 07:55, rada
Nejlepší na něm je že se do něj vejdou celkem v pohodě 3 dětské sedačky oproti octavii je tam více místa.To byl důvod ke koupi.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 09.06.2011 14:39, rada
určitě nekupovat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 09.06.2011 16:28, rada
Otázka nezněla Megane nebo něco jiného, nýbrž Megane benzín nebo nafta. Při nájezdu 10-15tkm si chrochták pořiďte (nejspíš jednu z 1,5 dCi, 1,9 budou méně zastoupené a na 2,0 asi nenarazíte), pokud bude nájezd spočívat v dlouhých cestách a auto bude mít jasně doložitelný nájezd a zkrácení servisních intervalů oproti doporučeným 30tkm. Jinak raději benzín, 1,6 by měla stačit. Výměny cívek vás vyjdou levněji než vstřikovače u dCi. Můj bratr zvažuje koupi stejného meganu (o pár let staršího) od prvního majitele (kterého dobře zná) s velmi nízkým nájezdem a dobrým zacházením. Říkám mu, že to je lepší volba než srovnatelně starý Focus nebo Golf Variant, co je 2x stočený a hrubě zneužívaný.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 09.06.2011 17:11, rada
Muron vidis to sam to tvrdis, ze v renaultoch vyberas medzi poruchami dizla a poruchami benzinu - teda medzi poruchami, u VW koncernu medzi drahotou a lacnou olietaninou, ku ktorej sa chovali otrasne....Ale v com bude stoceny VW Golf Variant a oplieskany horsi ako zachovaly renault, ktory sa kazi...? Je blbost takto pristupovat k nakupu. Aj ja poznam dost ludi, ktori su spokojny s Renckami, sam som kedysi jedneho vlastnil a az na par vrtochov bol okej a mal dokonca velmi pochybnu minulost ale pravda je ta, ze VW su konstruovane solidnejsie...preto tvrdim, ze ak tazatel neni vyslovene fanda Rencka nech ho neriesi ako uzky vyber. Ano ak natrafi na cukrikovy kus, nie je o com...Mal som lagunu a ta sa zvonku tvari nadherne, vnutri je to otazka vkusu - mne pripada ako detska hracka, je to celkom prakticke auto ale akonahle sa na to pozries zo spodu uvidis tie odflakaniny a kable vedene okolo kolies a naprav, zhrdzavene trubky brzd a nosniky - toto vsetko nicim nechranene - to VW nerobi...Motor je v R len tak uplacany aby to proste fungovalo a je jedno aky chaoz je pod kapotou, proste odflaknute auto. Rozober passat a na taketo hrubky nepride, jednoduchu je to solidnejsie auto.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 09.06.2011 23:03, rada
Pán kolega, len som reagoval na dotaz. Pán je rozhodnutý pro Megane a jen váhá nad motorizací. Kdyby se ptal, jestli Megane nebo něco od konkurence, v drtivé většině případů bych ho poslal ke konkurenci. Sám mám 10ti leté koncernové auto a libuji si, že mě roční náklady na servis stojí méně než kdybych jezdil s autem v záruce na předepsané servisní prohlídky do značkového servisu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 10.06.2011 00:07, rada
auto s píííči neníí auto
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 10.06.2011 10:19, zavada
presuvnik vacky
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 10.06.2011 10:38, Náhodou Renaulty jsou velmi kvalitní auta
Pouze mi činí obrovský problém najít v recenzi alespoň jeden normální typ renaulťáckýho motoru, o němž by autor recenze nepsal jako o šmejdu roku.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 10.06.2011 11:17, RE: Náhodou Renaulty jsou velmi kvalitní auta
rojack napisał:
Pouze mi činí obrovský problém najít v recenzi alespoň jeden normální typ renaulťáckýho motoru, o němž by autor recenze nepsal jako o šmejdu roku.
V recenzi uvádím, že benzínová 1.4 se hodí pro velmi klidné řidiče jezdící na krátké trasy. 1.6 využijí dokonce i rodiny, jen řidič nesmí mít vysoké požadavky. Oba jsou na tom se spolehlivostí jen průměrně. Nejlepší volbou pro běžné smrtelníky je 1.5 dCi s 78 kW. Pokud však patříte stejně jako k náročnějším řidičům, určitě bych hledal dvoulitrové přeplňované benzíny nebo 2.0 dCi. Bohužel jich je tak málo, že se budete muset vydat do Francie. Myslím, že je stále z čeho vybírat, pokud tedy toužíte po Méganu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 10.06.2011 11:31, Motory
Autor článku pouze potvrzuje fakt, že koupit ojetý diesel od Renaultu, pokud nevím přesně jaký mělo auto servis, může jedině blázen nebo někdo kdo hodlá následně do oprav motoru investovat víc než byla pořizovací cena auta a to minimálně dvojnásobně. Benzínové motory jsou na tom líp, vyplývá to i z článku, ale i tam je potřeba velmi dobře vybírat a vyvarovat se některých motorů. Ono obecně platí, že jediným dlouhodobě použitelným autem z francouzské produkce jsou Citroeny (i když už to taky u některých modelů není pravda). Peugeot si dost pomohl v koncernu PSA, kdy některé jeho modely sdílí jisté komponenty s japonskou Toyotou. Ovšem Renault trpí ještě na jednu nepěknou věc, která v článku není, poměrně extrémně se ošoupávají plasty v interiéru. Co se týče elektriky v nových Renaultech i Peugeotech, to je noční můra každého slušného elektrikáře a zlatý důl pro každého "patlala", kterému je fuk jak kvalitní udělá práci. U Francouzů platí dvojnásob, že i zdánlivě banální závada v elektrice se může stát noční můrou na několik měsíců a černou dírou na peníze. Autor správně poznamenal v článku, že zejména elektrická okna si žijí vlastním životem nezávisle na požadavcích a potřebách majitele. Nemožnost vytáhnout okénko, když v létě náhodou začne pršet, je potom chuťovka kterou si každý jen velmi nerad zopakuje
reagować
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.