Přemek napisał:
Jsem jedním z těch, co tu psali o jízdě s naloženou dodávkou vyšší rychlostí - konkrétně 150. To ale není rychlost, se kterou bych s ní já nebo zaměstnanci jezdili. To prostě jen člověk skusí na přehledném úseku dálnice jak to jede naložené (cca 1T). Samozřejmě že jakákoliv prudší změna směru jízdy, vyjeté koleje, brždění apod. je "o hubu" a smyslplná rychlost je cca 110-120. Ale myslím že každý kdo má auto (tedy dámy asi vždycky ne...) někdy zkusí co to dá. Na druhou stranu není vyjímkou že je...
Všem děkuji za příspěvky a pokusím se na některé z nich, které se opakovaly, reagovat. Master o němž píši, měl skutečně 84 kW/115 k, a je pravdou, že nyní již na nejsilnější verze Mercedesů Sprinter či VW LT nestačí. V roce 1998/9, kdy jsme ho brali, však měl Sprinter 2,9 TDI 90 kW, Ducato 2,8 TD také 90 kW, VW LT 2,8 TDI 92 kW, a Iveco 2,8 TDi 90 kW, takže na dálnici mne nepředjíždělo ani jedno z nich..
K rychlosti - 160 km rychlost je maximum, kterého jsem dosáhl celkem bez problémů na rovné dálnici s autem naloženým cca.1,2 tuny nákladu. Běžná a rozumná cestovní rychlost je někde kolem 130-140, ovšem to mám na mysli italské, rakouské a německé dálnice..V českých pseudodálnicích jsou koleje skutečně limitujícím faktorem.
K trvanlivosti - hodně zmiňujete problémy Masterů s převodovkami. Toto se skutečně týkalo starší generace Masterů kde se u všech třech, které jsme měli, někde kolem 150-180 tkm měnila převodovka. Kromě toho se na těchto starých Masterech vysypalo téměř vše, a to několikrát. Oproti tomu generace od roku 1998, o které jsem recenzi psal, znamenala kvalitativní veleskok vpřed. Máme dva, u obou najeto přes 300 tkm, s původními převodovkami. Do 200 tkm oba jezdily jen na oleje, a teprve pak se začaly objevovat drobné závady - svíčky, lanka atd..Já jsem odpůrce "žabožroutů", ale musím přiznat, že jejich trvanlivost v porovnání s dva roky starým Ivecem Daily, které také máme, mne překvapila. Iveco po roce začalo hnít, po 40 tkm jsme měnili jakési čepy v přední nápravě, a více dalších závad. Jízdní vlastnosti Iveca Daily jsou tragické co se stability týče, a v zimě je prázdné naprosto vražedné. V 80 km rychlosti v Alpách na mírně zasněžené dálnici a dobrých zimních pneu kolega pouze sundal nohu z plynu a málem jsme se zabili..Zadek začal okamžitě lítat ze strany na stranu a předjíždět předek, a měli jsme kliku, že jsme to srovnali..