anonym napisał:
"Nechápu, proč skoro v každém článku, recenzi a diskuzi se musí někdo navážet do Fabie HTP"
Coby - píšou to zamindrákovaci.
Majitelů nových či zánovních Fabií HTP znám řadu - vesměs spokojenost. Všichni samozřejmě seděli ve větším či silnějším autě - ale oni to prostě nepotřebujou. A nový auto si kupujou asi tak stejně jako nový oblečení, novýho mobila, novou ledničku a nechodí po všelijakých second-handech. A na dovolenou jezdí s cestovkou a nikoliv aby polomrtví únavou jezdili na odpočinek d...
A zase ta Fabia HTP. Kouknu-li se na ni objektivně, pak je třeba říci, že vlastně existují motory HTP dva. Slabší s dvouventilovým rozvodem není opravdu žádný dravec, avšak kdysi jsem s ním a poslední VW Polo absolvoval cestu do Sosnové u České Lípy a po té jej používal celý víkend. Ve městě se tato verze jeví jako dostatečná, ikdyž samozřejmě na kličkování v zácpě to určitě není. Naprosto staršná je ovšem jízda na okresní silnici plné zatáček, kde jakákoliv snaha o předjetí vyžaduje opravdu dlouhou rovinku, jelikož pružné zrychlení je opravdu bídné. Motor má sice vcelku krátké převody, avšak v nějakých 4000 otáčkách najednou naprosto a neočekávaně zvadne, jakoby ztratil dobrou polovinu výkonu. Naopak na dálnici se vcelku držel a to zase díky kratším převodům. Trvale s ním šlo udržet rychlost 150-160 km/h dle rychloměru, ikdyž se ručička otáčkoměru v tomto režimu dotýkala pomalu červeného pole. Právě díky kratší pětce se tak motor na ni dokáže dotočit až téměř na doraz povolených otáček. Čtyřventilová verze je v tomto naprostoi stejná, avšak ve 4000 ot zdaleka tolik nevadne a tudíž předjíždět s ní už není naštěstí takové dobrodružství. Vlivem převodů se také zejména silnější HTP vcelku ochotně rozbýhá třeba na 140 km/h z čehož právě pramení jeden zde prezentovaný příspěvek, že se někomu může zdát, že vidí HTP dosti často v levém pruhu. Co je u těchto motorů objektivně špatné, je kultura chodu a to asi i díky obřímu setravčníku, který je nutný z důvodu vyvážení pouze tří válcového motoru. Nedávno mi zrovna jeden kamrád psal, že s Fabií Kombi HTP se čtyřmi ventily na válec udělal na rovině a s jední spolujezdcem tachometrových 180 km/h. tudíž reálných jel tak mezi 162-165 km/h. Je fakt, že jízda v tomto režimu neprospívá ani posádce, ani motoru samotnému. Není to žádná Honda, nebo Alfa Romeo. Shrnuto: Komu Fabia s motrem HTP stačí, nechť si ji koupí, já osobně používám technicky horší a starší auto, ale i tak bych si raději koupil větší, ikdyž třeba o dost starší auto a to nejspíš japonské značky.
). Tomáš Dusil.