Key1 napisał:
"Velikost instalovaného výkonu nemá při ustálené jízdě přímý vliv na spotřebu." - tim chces rict, ze fabka pri tacho 140ti bude s 1,2HTP a rekneme 60k papat stejne, jako 1,4 s 16v a 100k pod kapotou? to asi tezko
. velikost instalovaneho vykonu ma pri ustalene jizde primy vliv na spotrebu. jen ten vliv neni jednoznacny. kdybych ve svem prikladu pouzil misto 140km/h treba jen 70km/h, bude spotreba naopak mluvit ve prospech htp
Přečtěte si článek Slávka Stýbla, ten to krásně rozebírá.
Výkon motoru je podle následujícího vztahu:
P=F*v
F.... odporová síla
v.... rychlost pohybu ve směru působení síly (v podstatě proti tomuto směru)
Odporová síla se rozpadá na aerodynamickou, valivou a třecí složku. Aerodynamická a valivá závisí na konstrukci vozidla, zatímco ta třecí se týká motoru a převodového ústrojí - tahle jediná složka v podstatě dělá ty hlavní rozdíly ve spotřebě.
Tohle není problematika, která se dá popsat v diskusním příspěvku.
Prostě při ustálené jízdě instalovaný výkon nemá přímý vliv na spotřebu. A můžu Tě tady odkázat na atmosférické motory a jejich oturbené bratry stejného obsahu, ale odlišného výkonu, kde měřené spotřeby se neliší poměrem výkonů.
Mám 1,5 tuny těžký auto se 170-ti koněma v benzínu, se kterým se dálniční povolená maximálka dá jet průměrně za 8 litrů (bez klimy). O kolik je to víc, než kdybyby se jelo adekvátním 100 koňovým benzínovým autem? O kolik % .