0
powrót
 

diskuze k tématu: Renault Fluence 1.5 dCi 78 kW v redakčním testu

kategorie zaszeregowania tematu: francouzská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 17.05.2010 08:23, turboefekt
Zajímalo by mne, jako uživatele meganu II s identickým motorem, zda Renault vivinul novou převodovku. Jinak totiž nerozumím poklesu otáček pod 2000 při rychlosti 130 km/h. Můj megane točí při uvedené rychlosti na šestku cca 2600 ot/min a síly má dostatek. Je pravda, že turboefekt je citelný - můj motor zabírá od 1800 ot/min - výrazněji se tento nedostatek projevuje od čtyřky nahoru, trojka v pohodě vezme 1500 ot/min. Dle mého názoru je za tímto jevem především malý objem motoru - za skvělou úspornost to ale stojí, při dálniční 150sátce jedete za 5,5 litru.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 17.05.2010 08:36, 1.5 dCi 78kW
Tento motor mam ve sluzebnim Kangoo, povazuji jej za velmi povedeny. Jake zkusenosti s nim mate vy ostatni?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 17.05.2010 09:21, RE: 1.5 dCi 78kW
briketomet napisał:
Tento motor mam ve sluzebnim Kangoo, povazuji jej za velmi povedeny. Jake zkusenosti s nim mate vy ostatni?
Zkušenost je velice pozitivní, za 4,5 roku mám najeto 145 tisíc km a jedinou závadou na motoru bylo prasklé těsnění pod přepadem nafty (vyřešeno bez problému v záruce - jinak oprava za cca 500,-). Průměrná spotřeba je mezi 5 litry na okresce a 5,5 litru na dálnici při reálné 150tce dle GPS.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 17.05.2010 09:54, RE: 1.5 dCi 78kW
Pavlik napisał:
Zkušenost je velice pozitivní, za 4,5 roku mám najeto 145 tisíc km a jedinou závadou na motoru bylo prasklé těsnění pod přepadem nafty (vyřešeno bez problému v záruce - jinak oprava za cca 500,-). Průměrná spotřeba je mezi 5 litry na okresce a 5,5 litru na dálnici při reálné 150tce dle GPS.
Nechci rejpat, ale nekoresponduje mi spotřeba 5,5 při dálniční 150-ce se spotřebou 5 po okreskách. Na 150 km/h potřebuji 4,5 násobný hnací výkon ve srovnání s 90-kou, zatímco spotřeba je vyšší pouze o 10%?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 17.05.2010 11:07, RE: 1.5 dCi 78kW
David V napisał:
Nechci rejpat, ale nekoresponduje mi spotřeba 5,5 při dálniční 150-ce se spotřebou 5 po okreskách. Na 150 km/h potřebuji 4,5 násobný hnací výkon ve srovnání s 90-kou, zatímco spotřeba je vyšší pouze o 10%?
Nechci zpochybnovat spotrebu 5.5 pri 150, ale extra, supet, hyper sporilek TDI v toledu 81kw si bral pri nejmensim 6 litru pri teto rychlosti, ano, mel jen petikvalt, ale zase TDI je legendarni spotrebou....u mnohem teezsiho mondeo TDCI mam na sestku pri 130 cca 2200. Je ale pravda, ze kdyz jsem jel na tempomat plzen-praha tak jsem mel 140 od kraje dalnice do druheho kraje a palubak za tech cca 80 km ukazal 5.7 (skutecnost 6.2) jel jsem sam a prazdny kufr. Takze mozna mnohem lehci auto s 1.5 motorem by mohlo dosahnout okolo cca 6 litru na 150 kmh....jestli jim nekeca palubak jako mondei o pul litru :)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 17.05.2010 11:58, RE: 1.5 dCi 78kW
mufik.martin napisał:
Nechci zpochybnovat spotrebu 5.5 pri 150, ale extra, supet, hyper sporilek TDI v toledu 81kw si bral pri nejmensim 6 litru pri teto rychlosti, ano, mel jen petikvalt, ale zase TDI je legendarni spotrebou....u mnohem teezsiho mondeo TDCI mam na sestku pri 130 cca 2200. Je ale pravda, ze kdyz jsem jel na tempomat plzen-praha tak jsem mel 140 od kraje dalnice do druheho kraje a palubak za tech cca 80 km ukazal 5.7 (skutecnost 6.2) jel jsem sam a prazdny kufr. Takze mozna mnohem lehci auto s 1.5 mot...
To já bych ji klidně zpochybnil.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 17.05.2010 12:17, RE: 1.5 dCi 78kW
David V napisał:
To já bych ji klidně zpochybnil.
Zrovna tohle jsme sáhodlouze řešili s kolegou a nebyli jsme sto se ujednotit. Oč šlo? Jezdil se superbem 1,9 TDI /silnější verzí/ a tvrdil mi, že průměrnou spotřebu měl 8,5 - zatímco já s A6 s dvojnásobým výkonem, pohonem 4 kol a o 200 kg větší rychlostí jezdím za 9,5 (a navíc je to 3,0 TDI tudíž common rail). Prý spotřeba nezáleží na výkonu ale jen na hmotnosti.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 17.05.2010 12:48, RE: 1.5 dCi 78kW
Reno napisał:
Zrovna tohle jsme sáhodlouze řešili s kolegou a nebyli jsme sto se ujednotit. Oč šlo? Jezdil se superbem 1,9 TDI /silnější verzí/ a tvrdil mi, že průměrnou spotřebu měl 8,5 - zatímco já s A6 s dvojnásobým výkonem, pohonem 4 kol a o 200 kg větší rychlostí jezdím za 9,5 (a navíc je to 3,0 TDI tudíž common rail). Prý spotřeba nezáleží na výkonu ale jen na hmotnosti.
Spotřeba záleží převážně na odporech. Na všech. Hlavní odpory jsou odpory prostředí - nejvýznamnější je aerodynamický odpor a potom valivý odpor. Významnou roli hraje hmotnost auta pro potřeby rozjezdu, což se nejvíce projeví při jízdě ve městě. Další věcí, která ovlivňuje spotřebu je samotná konstrukce motoru - šestiválec má jistě vyšší vnitřní třecí ztráty než čtyřválec.
Velikost instalovaného výkonu nemá při ustálené jízdě přímý vliv na spotřebu. Spotřeba se odvíjí od výkonu pouze při stylu jízdy, kdy je tento potenciál plně využíván - když mají koně táhnout, musí dostat nažrat. Pokud vozidla jedou souběžně a mají podobné jízdní odpory, tak jejich motory dodávají velmi podobný výkon (u rozdílných instalovaných výkonů se motory pohybují v různé oblasti účinnosti). Litrový rozdíl spotřeb mezi Audi a Superbem se mi zdá reálný a odráží vyšší hmotnost a vyšší vnitřní režiji šestiválce a vnitřní režiji pohonu všech kol, přičemž nic nevím o čelních plochách obou vozidel.
To bylo tak letem světem....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 17.05.2010 13:01, RE: 1.5 dCi 78kW
David V napisał:
Nechci rejpat, ale nekoresponduje mi spotřeba 5,5 při dálniční 150-ce se spotřebou 5 po okreskách. Na 150 km/h potřebuji 4,5 násobný hnací výkon ve srovnání s 90-kou, zatímco spotřeba je vyšší pouze o 10%?
Tady bych asi problém viděl v tom, že při jízdě po dálnici 150km/h jedeš touto rychlostí víceméně stále - nezpomaluješ a tudíš ani nezrychluješ. Ale na té okresce - alespon tak jak já znám okresky-neustále brzdíš a zase zrychluješ a právě to zrychlování tu spotřebu výrazně zvyšuje - kdyby byla řeč o ustálené rychlosti 90 km/h je to uplně o něčem jiném.
Prostě není okreska jako okreska, není jízdní styl jednoho podobný jinému, takže taková spotřeba se velmi těžko hodnotí nebo porovnává.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 17.05.2010 13:06, RE: 1.5 dCi 78kW
David V napisał:
Spotřeba záleží převážně na odporech. Na všech. Hlavní odpory jsou odpory prostředí - nejvýznamnější je aerodynamický odpor a potom valivý odpor. Významnou roli hraje hmotnost auta pro potřeby rozjezdu, což se nejvíce projeví při jízdě ve městě. Další věcí, která ovlivňuje spotřebu je samotná konstrukce motoru - šestiválec má jistě vyšší vnitřní třecí ztráty než čtyřválec.
Velikost instalovaného výkonu nemá při ustálené jízdě přímý vliv na spotřebu. Spotřeba se odvíjí od výkonu pouze při stylu j...
V laboratorních podmínkách, při kterých výrobce stanovuje spotřebu - tj. na válcích někde v hale - se simuluje jízda v různých režimech - tzn. chvilku jede auto na válcích třeba 130-km rychlostí, chvilku 90-km rychlostí. Ty časy a rychlosti jsou přesně stanoveny v podmínkách testu. Nebudeme se bavit o tom, že to je vzdáleno na hony realitě, berme v potaz, že podmínky jsou pro všechny automobily stejné.
jak je možné, že při tomto laboratorním testu (ze kterého se vychází při určování hodnot, které se napíšou do oficiálních materiálů, a nebudeme teď řešit, jestli do nich lžou nebo ne) dosahuje např. 520i poloviční spotřebu oproti M5, na silnici potom bude odpor naprosto stejný, vždyť se jedná o stejné auto, tak by mělo žrát v rozdílu jen minimálně více, ne?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 17.05.2010 13:07, spotreba
David V napisał:
Spotřeba záleží převážně na odporech. Na všech. Hlavní odpory jsou odpory prostředí - nejvýznamnější je aerodynamický odpor a potom valivý odpor. Významnou roli hraje hmotnost auta pro potřeby rozjezdu, což se nejvíce projeví při jízdě ve městě. Další věcí, která ovlivňuje spotřebu je samotná konstrukce motoru - šestiválec má jistě vyšší vnitřní třecí ztráty než čtyřválec.
Velikost instalovaného výkonu nemá při ustálené jízdě přímý vliv na spotřebu. Spotřeba se odvíjí od výkonu pouze při stylu j...
"Velikost instalovaného výkonu nemá při ustálené jízdě přímý vliv na spotřebu." - tim chces rict, ze fabka pri tacho 140ti bude s 1,2HTP a rekneme 60k papat stejne, jako 1,4 s 16v a 100k pod kapotou? to asi tezko . velikost instalovaneho vykonu ma pri ustalene jizde primy vliv na spotrebu. jen ten vliv neni jednoznacny. kdybych ve svem prikladu pouzil misto 140km/h treba jen 70km/h, bude spotreba naopak mluvit ve prospech htp
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 17.05.2010 13:07, RE: 1.5 dCi 78kW
Reno napisał:
V laboratorních podmínkách, při kterých výrobce stanovuje spotřebu - tj. na válcích někde v hale - se simuluje jízda v různých režimech - tzn. chvilku jede auto na válcích třeba 130-km rychlostí, chvilku 90-km rychlostí. Ty časy a rychlosti jsou přesně stanoveny v podmínkách testu. Nebudeme se bavit o tom, že to je vzdáleno na hony realitě, berme v potaz, že podmínky jsou pro všechny automobily stejné.
jak je možné, že při tomto laboratorním testu (ze kterého se vychází při určování hodnot, kte...
P.S. většina lidí uvádí tu spotřebu u Superbu samozřejmě daleko menší, v testech se píše při ustálené rychlosti 130 km/h okolo pěti litrů, což je u A6 3.0 TDI naprosto nemyslitelné...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 17.05.2010 13:09, RE: spotreba
Key1 napisał:
"Velikost instalovaného výkonu nemá při ustálené jízdě přímý vliv na spotřebu." - tim chces rict, ze fabka pri tacho 140ti bude s 1,2HTP a rekneme 60k papat stejne, jako 1,4 s 16v a 100k pod kapotou? to asi tezko . velikost instalovaneho vykonu ma pri ustalene jizde primy vliv na spotrebu. jen ten vliv neni jednoznacny. kdybych ve svem prikladu pouzil misto 140km/h treba jen 70km/h, bude spotreba naopak mluvit ve prospech htp
Přesně tak to píšu, na válcích bude při stejné rychlosti žrát M5 dvakrát tolik co 520i. A v reálném světě zrovna tak, jen ta hodnota bude u obou trochu vyšší.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 17.05.2010 13:20, RE: 1.5 dCi 78kW
TOM napisał:
Tady bych asi problém viděl v tom, že při jízdě po dálnici 150km/h jedeš touto rychlostí víceméně stále - nezpomaluješ a tudíš ani nezrychluješ. Ale na té okresce - alespon tak jak já znám okresky-neustále brzdíš a zase zrychluješ a právě to zrychlování tu spotřebu výrazně zvyšuje - kdyby byla řeč o ustálené rychlosti 90 km/h je to uplně o něčem jiném.
Prostě není okreska jako okreska, není jízdní styl jednoho podobný jinému, takže taková spotřeba se velmi těžko hodnotí nebo porovnává.
Já nezpochybňuju, že po okresce jede za 5, to mi přijde normální, mně se nezdá, že by jel při 150-ti za 5,5.
A co, že je to ustálenou rychlostí? Když pojede 75 po okresce, což se dá na hodně okreskách zvládnout, jako ustálená rychlost a po rovině i na nejvyšší rychlostní stupeň, tak je potřeba dodávaného výkonu 8x nižší ve srovnání se 150-kou. 8x!! Takže i kdyby musel někde přibrzdit na padesát a pak to zase rozjet, tak je to nic proti tomu, jaký výkon motor dodává při konstantní 150-ce.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 17.05.2010 13:25, RE: 1.5 dCi 78kW
David V napisał:
Já nezpochybňuju, že po okresce jede za 5, to mi přijde normální, mně se nezdá, že by jel při 150-ti za 5,5.
A co, že je to ustálenou rychlostí? Když pojede 75 po okresce, což se dá na hodně okreskách zvládnout, jako ustálená rychlost a po rovině i na nejvyšší rychlostní stupeň, tak je potřeba dodávaného výkonu 8x nižší ve srovnání se 150-kou. 8x!! Takže i kdyby musel někde přibrzdit na padesát a pak to zase rozjet, tak je to nic proti tomu, jaký výkon motor dodává při konstantní 150-ce.
nerozciluj se. ja Pavlikovi pri 150ti tech 5,5l nafty taky neverim. tim spis kdyz to meril gpskou . bud jel z hodne velkeho kopecka, nebo mel v zadech uragan
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 17.05.2010 13:35, RE: 1.5 dCi 78kW
Reno napisał:
V laboratorních podmínkách, při kterých výrobce stanovuje spotřebu - tj. na válcích někde v hale - se simuluje jízda v různých režimech - tzn. chvilku jede auto na válcích třeba 130-km rychlostí, chvilku 90-km rychlostí. Ty časy a rychlosti jsou přesně stanoveny v podmínkách testu. Nebudeme se bavit o tom, že to je vzdáleno na hony realitě, berme v potaz, že podmínky jsou pro všechny automobily stejné.
jak je možné, že při tomto laboratorním testu (ze kterého se vychází při určování hodnot, kte...
Porovnej si následující hodnoty u "stejného" auta:
Počet válců v motoru.
Hmotnost vozidla
Převodové poměry v převodovce (včetně stálého v rozvodovce)
Účinnosti motorů při jednotlivých režimech najdeš jen těžko - bohužel.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 17.05.2010 13:54, RE: spotreba
Key1 napisał:
"Velikost instalovaného výkonu nemá při ustálené jízdě přímý vliv na spotřebu." - tim chces rict, ze fabka pri tacho 140ti bude s 1,2HTP a rekneme 60k papat stejne, jako 1,4 s 16v a 100k pod kapotou? to asi tezko . velikost instalovaneho vykonu ma pri ustalene jizde primy vliv na spotrebu. jen ten vliv neni jednoznacny. kdybych ve svem prikladu pouzil misto 140km/h treba jen 70km/h, bude spotreba naopak mluvit ve prospech htp
Přečtěte si článek Slávka Stýbla, ten to krásně rozebírá.
Výkon motoru je podle následujícího vztahu:
P=F*v
F.... odporová síla
v.... rychlost pohybu ve směru působení síly (v podstatě proti tomuto směru)
Odporová síla se rozpadá na aerodynamickou, valivou a třecí složku. Aerodynamická a valivá závisí na konstrukci vozidla, zatímco ta třecí se týká motoru a převodového ústrojí - tahle jediná složka v podstatě dělá ty hlavní rozdíly ve spotřebě.
Tohle není problematika, která se dá popsat v diskusním příspěvku.
Prostě při ustálené jízdě instalovaný výkon nemá přímý vliv na spotřebu. A můžu Tě tady odkázat na atmosférické motory a jejich oturbené bratry stejného obsahu, ale odlišného výkonu, kde měřené spotřeby se neliší poměrem výkonů.
Mám 1,5 tuny těžký auto se 170-ti koněma v benzínu, se kterým se dálniční povolená maximálka dá jet průměrně za 8 litrů (bez klimy). O kolik je to víc, než kdybyby se jelo adekvátním 100 koňovým benzínovým autem? O kolik % .
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 17.05.2010 14:06, RE: spotreba
David V napisał:
Přečtěte si článek Slávka Stýbla, ten to krásně rozebírá.
Výkon motoru je podle následujícího vztahu:
P=F*v
F.... odporová síla
v.... rychlost pohybu ve směru působení síly (v podstatě proti tomuto směru)
Odporová síla se rozpadá na aerodynamickou, valivou a třecí složku. Aerodynamická a valivá závisí na konstrukci vozidla, zatímco ta třecí se týká motoru a převodového ústrojí - tahle jediná složka v podstatě dělá ty hlavní rozdíly ve spotřebě.
Tohle není problematika, která se dá popsat v disku...
M5 je desetiválec a 520i čtyřválec - oboje atmosféra. Ano, bude nějaký rozdíl v hmotnosti obou vozidel. Ale je to opravdu takový rozdíl, že to při stejné rychlosti bude dělat dvojnásobek?
Podle toho co píšeš, tak si můžu pořídit M5 a budu s ní jezdit při stejném stylu jízdy - třeba při přesném dodržování rychlostních limitů - za naprosto stejné peníze jako 520i?
Znovu se proto ptám, proč to na těch válcích ukazuje dvakrát tolik, když v tom není žádný rozdíl?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 17.05.2010 14:19, neexistuje levné a kvalitní
Vzpomínám si na test Megana II. Můj kolega o tom básnil a nakonec si ho vybral jako služební a to s plnou výbavou v benzínu. Za krásných 360 000. A tím asi dobré zprávy končí. Jeho historky bych Vám přál slyšet. Auto používal opravdu hodně, ale když musíte skoro každý měsíc do servisu, na polovinu dostanete odpověd, že to je funkce, ne závada, tak to opravdu asi ne. Díky jeho zručnosti a technickému vzdělání vyřešil na cestách vše bez asistenční služby, ale pokud máte manželku rádi, vyberte ji něco jiného Věřím, že pokud si to někdo koupí místo Favorita na jízdu 1x týdně na chatu, bude zajisté spokojen. Do první poruchy a faktury za servis. Hodně podobně dopadl druhý služební vůz stejné značky, tentokrát Laguna. Takže při nákupu je potřeba mít na paměti, že rozdíl cen bude asi někde znát.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 17.05.2010 14:22, RE: 1.5 dCi 78kW
David V napisał:
Já nezpochybňuju, že po okresce jede za 5, to mi přijde normální, mně se nezdá, že by jel při 150-ti za 5,5.
A co, že je to ustálenou rychlostí? Když pojede 75 po okresce, což se dá na hodně okreskách zvládnout, jako ustálená rychlost a po rovině i na nejvyšší rychlostní stupeň, tak je potřeba dodávaného výkonu 8x nižší ve srovnání se 150-kou. 8x!! Takže i kdyby musel někde přibrzdit na padesát a pak to zase rozjet, tak je to nic proti tomu, jaký výkon motor dodává při konstantní 150-ce.
Diskuze o spotřebě je vždy velmi složitá a málo kdy vedoucí k jednoznačnému výsledku. Ono takové auto při ustálené rychlosti 75 km/h nebude brát 5 l/100km,ale o dost méně. Zároveň mám zkušenost s takovýmito malými diesely a opravdu se s nimi dá jezdit při rychlosti 140-150 po dálnici za 5,5l/100km. V tomto ty malý diesely mají fakt smysl.
ale zeptám se ještě jinak - mulvís o potřebě 8x vetšího výkonu - ano souhlasím-ale znamená to i 8x vetší spotřebu?
A že zrychlování nemá vliv na spotřebu? Jistě máš auto s ukazatelem okamžité spotřeby, takže moc dobře víš, že není vůbec problém (u benzinu) se při zrychlování dostat přes 30l/100km - okamžité spotřeby. u dieselu tato hodnota při zrychlování v pohodě ukazuje přes 20l/100km - takže já myslím, že každé zrychlování má velmi velký vliv na konečnou průměrnou spotřebu.
reagować
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.