0
powrót
 

diskuze k tématu: Rozvody 1,5 dci 63 kW, meniť alebo nemeniť?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, technické dotazy, automobilky, francouzská vozidla, typ vozidla, osobní
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Cztwartek 14.05.2015 23:16, RE: k
Miro2 napisał:
kristian2 napisał:
to je teda něco renault klio v naftě najezd 7500 km za rok ??? takhle vznika fama o nezpolehlivosti značky auto je od toho aby jezdilo ne aby stalo .pneumatika za deset let i kdyby měla vzorek nevím jaky je uplně kničemu. jinak na ceně za servis nevidím nic katastrofalního
Rekcie rôzne. Predpokladal som, že sa tu niekto vyjadri k veci. Kto v minulosti niečo podobne s týmto motorom prekonal a má osobnú skúsenosť, ale čo už. Najazdene km sú skutočné, auto mam odnova. Bol som takmer tri zimné sezóny pracovne mimo SR, preto taký nájazd km. Autom jazdím len ja a šetrným spôsobom zodpovedajúcim naftovým motorom.


Jasně že rozvody vyměnit. Tady neni vůbec co řešit, i ten olej po roce bez debat. Bud v autorizáku za plnou cenu nebo třeba u specialisty na rendla za méně, to už je asi jen o tom kolik se chce investovat.
Je škoda pro pár ušetřeních eur zničit auto, i když je z Francie
p.s. - třetí prohlídka za šest let.... to jste ani olej neměnil po roce? Nehledě na nájezd.
reagować
JARDA3
ilość wystąpień89
data registracji15.01.2010
Cztwartek 14.05.2015 23:20, RE: k
Miro2 napisał:
kristian2 napisał:
to je teda něco renault klio v naftě najezd 7500 km za rok ??? takhle vznika fama o nezpolehlivosti značky auto je od toho aby jezdilo ne aby stalo .pneumatika za deset let i kdyby měla vzorek nevím jaky je uplně kničemu. jinak na ceně za servis nevidím nic katastrofalního
Rekcie rôzne. Predpokladal som, že sa tu niekto vyjadri k veci. Kto v minulosti niečo podobne s týmto motorom prekonal a má osobnú skúsenosť, ale čo už. Najazdene km sú skutočné, auto mam odnova. Bol som takmer tri zimné sezóny pracovne mimo SR, preto taký nájazd km. Autom jazdím len ja a šetrným spôsobom zodpovedajúcim naftovým motorom.

rozvody řeš až budeš mít najeto min.150t.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Piątek 15.05.2015 01:07, RE: km
stréc od piva napisał:
ono je jendo jestli se ten řemen točí 160 000km někde po dálnici v ustáleném tempu..anebo 6 let jen startuje aby po km zas přestal....materiál prostě stárne i tím,že prostě je...Přijde mi to uplně stejný dotaz jako když se někdo zeptá (ale takoví lidé se neptají,ti prostě co se nekazí neřeší),jesli musí měnit olej po roce i když za ten rok najeli jen 1000km...


S autem po záruce běžně jezdím na garančku po 1,5 roce, tzn. když dosáhnu 15 tkm. Mám začít panikařit, že si zničím motor?

Stréci od piva, prosím uveď zdroj odkud čerpáš informace, že olej starý více než rok je špatný. Rád si o tom něco přečtu. Díky.
reagować
stréc od piva
ilość wystąpień652
data registracji23.11.2007
kristian2
ilość wystąpień273
data registracji31.03.2015
Piątek 15.05.2015 06:46, k
ano ma pravdu ty rozvovy mužou vydržet i 150 t ale nemusí a poto až to praskne nějde mimo domov třeba v jugošce tak pujde do kopru celí motor a to se vyplatí nebo ne ?
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Piątek 15.05.2015 08:06, RE: km
Petr S napisał:
stréc od piva napisał:
ono je jendo jestli se ten řemen točí 160 000km někde po dálnici v ustáleném tempu..anebo 6 let jen startuje aby po km zas přestal....materiál prostě stárne i tím,že prostě je...Přijde mi to uplně stejný dotaz jako když se někdo zeptá (ale takoví lidé se neptají,ti prostě co se nekazí neřeší),jesli musí měnit olej po roce i když za ten rok najeli jen 1000km...
S autem po záruce běžně jezdím na garančku po 1,5 roce, tzn. když dosáhnu 15 tkm. Mám začít panikařit, že si zničím motor? Stréci od piva, prosím uveď zdroj odkud čerpáš informace, že olej starý více než rok je špatný. Rád si o tom něco přečtu. Díky.


Ten olej nepozná, jestli je v autě rok nebo 18 měsíců. Kvalitu oleje daleko více ovlivňuje způsob provozu. Nejhorší jsou studené stary a krátké trasy, tam degraduje nejrychleji, ale s tisícem km/rok bych olej klidně bez obav měnil po 2 letech.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Piątek 15.05.2015 08:28, RE: k
Miro2 napisał:
kristian2 napisał:
to je teda něco renault klio v naftě najezd 7500 km za rok ??? takhle vznika fama o nezpolehlivosti značky auto je od toho aby jezdilo ne aby stalo .pneumatika za deset let i kdyby měla vzorek nevím jaky je uplně kničemu. jinak na ceně za servis nevidím nic katastrofalního
Rekcie rôzne. Predpokladal som, že sa tu niekto vyjadri k veci. Kto v minulosti niečo podobne s týmto motorom prekonal a má osobnú skúsenosť, ale čo už. Najazdene km sú skutočné, auto mam odnova. Bol som takmer tri zimné sezóny pracovne mimo SR, preto taký nájazd km. Autom jazdím len ja a šetrným spôsobom zodpovedajúcim naftovým motorom.


Mám 1,5 DCi v Meganu (viz výše). Ve stejné situaci jako vy jsem byl s modusem 1,2 benzín, což bylo druhé auto v rodině. Nájezd do 10 tis ročně a rozvody předepsány po 120 tis nebo 5 letech. Nic moc jsem neřešil a rozvody vyměnil jak doporučuje výrobce (najeto 44 tis km). Jednoduše proto, že riziko potkaného motoru mi za pár ušetřených korun nestojí. Způsob jízdy ani způsob používání nemá na rozvody valný vliv, oboje ovlivňuje rychlost degradace oleje a celkové opotřebení motoru. Je prostě třeba akceptovat, že provoz auta něco stojí....
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Piątek 15.05.2015 09:18, RE: k
PetrT napisał:
Miro2 napisał:
kristian2 napisał:
to je teda něco renault klio v naftě najezd 7500 km za rok ??? takhle vznika fama o nezpolehlivosti značky auto je od toho aby jezdilo ne aby stalo .pneumatika za deset let i kdyby měla vzorek nevím jaky je uplně kničemu. jinak na ceně za servis nevidím nic katastrofalního
Rekcie rôzne. Predpokladal som, že sa tu niekto vyjadri k veci. Kto v minulosti niečo podobne s týmto motorom prekonal a má osobnú skúsenosť, ale čo už. Najazdene km sú skutočné, auto mam odnova. Bol som takmer tri zimné sezóny pracovne mimo SR, preto taký nájazd km. Autom jazdím len ja a šetrným spôsobom zodpovedajúcim naftovým motorom.
Jasně že rozvody vyměnit. Tady neni vůbec co řešit, i ten olej po roce bez debat. Bud v autorizáku za plnou cenu nebo třeba u specialisty na rendla za méně, to už je asi jen o tom kolik se chce investovat.Je škoda pro pár ušetřeních eur zničit auto, i když je z Francie p.s. - třetí prohlídka za šest let.... to jste ani olej neměnil po roce? Nehledě na nájezd.


předpokládám obligátní doporučení 30k/2 roky. ať žije longlife. rozvody vyměnit v normálním servisu, cena do 200 euro. a olej pro příště co rok/max. 15k. vyjde to nastejno jako jednou za dva roky v autorizáku protože to bude stát polovinu. uvědomte si lidi že olej degraduje nejen provozem ale i stářím. a toho trolla Jardu přestaňte krmit, beztak je to zase Gablenz nebo podobnej ychtyl co tu jen rozdmýchává flame
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Piątek 15.05.2015 09:24, RE: k
Pavlik napisał:
Miro2 napisał:
kristian2 napisał:
to je teda něco renault klio v naftě najezd 7500 km za rok ??? takhle vznika fama o nezpolehlivosti značky auto je od toho aby jezdilo ne aby stalo .pneumatika za deset let i kdyby měla vzorek nevím jaky je uplně kničemu. jinak na ceně za servis nevidím nic katastrofalního
Rekcie rôzne. Predpokladal som, že sa tu niekto vyjadri k veci. Kto v minulosti niečo podobne s týmto motorom prekonal a má osobnú skúsenosť, ale čo už. Najazdene km sú skutočné, auto mam odnova. Bol som takmer tri zimné sezóny pracovne mimo SR, preto taký nájazd km. Autom jazdím len ja a šetrným spôsobom zodpovedajúcim naftovým motorom.
Mám 1,5 DCi v Meganu (viz výše). Ve stejné situaci jako vy jsem byl s modusem 1,2 benzín, což bylo druhé auto v rodině. Nájezd do 10 tis ročně a rozvody předepsány po 120 tis nebo 5 letech. Nic moc jsem neřešil a rozvody vyměnil jak doporučuje výrobce (najeto 44 tis km). Jednoduše proto, že riziko potkaného motoru mi za pár ušetřených korun nestojí. Způsob jízdy ani způsob používání nemá na rozvody valný vliv, oboje ovlivňuje rychlost degradace oleje a celkové opotřebení motoru. Je prostě třeba akceptovat, že provoz auta něco stojí....


kamarádku jsem loni málem zabil když mi řekla že u 1.2 Clia GrandTour 2008 najeto 180 ještě neměnila rozvody... člověk by předpokládal že když má někdo auto od nova tak se o něj bude starat. a to ještě přišla s tím že jestli by nestačilo měnit jenom řemen, proč kladky a pumpu... naštěstí to dopadlo dobře, motor přežil, ale divila se když viděla řemen kde chyběly kusy gumy i se zubama...
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Sobota 16.05.2015 00:16, RE: a


Díky za link. Docela by mě zajímalo jak na tom ten olej po 1,5 roce provozu doopravdy je, ale do laboratoře se mi kvůli tomu chodit nechce. Zatím dokud mám auta v záruce, tak ten rok dodržuju.
reagować
stréc od piva
ilość wystąpień652
data registracji23.11.2007
Sobota 16.05.2015 15:48, RE: a
Petr S napisał:
Díky za link. Docela by mě zajímalo jak na tom ten olej po 1,5 roce provozu doopravdy je, ale do laboratoře se mi kvůli tomu chodit nechce. Zatím dokud mám auta v záruce, tak ten rok dodržuju.


následující odkaz je spíš pro to jelito co se tu ptalo proč vyměnovat oleje...

Takže můžete hádat,který je nový a který je po intervalu


poprzez klik pojawi się oryginalne zdjęcie
reagować
kristian2
ilość wystąpień273
data registracji31.03.2015
Sobota 16.05.2015 21:40, k
zajimave počtení. jestli jsem to dobře pochopil tak dle stavu oleje u tech slavnych nizkoobjemovíchmotoru z vyhnanym vykonem , dostavaji pekně zabrad což asi bude mít vliv na jejich životnost?jinak motory od renaultu asi nebudou špatné když je lze objevit pod kapotou mercedesu
reagować
stréc od piva
ilość wystąpień652
data registracji23.11.2007
Sobota 16.05.2015 21:53, RE: k
kristian2 napisał:
zajimave počtení. jestli jsem to dobře pochopil tak dle stavu oleje u tech slavnych nizkoobjemovíchmotoru z vyhnanym vykonem , dostavaji pekně zabrad což asi bude mít vliv na jejich životnost?jinak motory od renaultu asi nebudou špatné když je lze objevit pod kapotou mercedesu


a to si vemte,kolik lidí z principu pomlouvá Fiat motory...a přitom jejich CR systém od Fiatu odkoupil VW group,která na nich postavila byznys ...
reagować
kristian2
ilość wystąpień273
data registracji31.03.2015
Sobota 16.05.2015 22:17, k
to je pravě to že s principu. fantazie většiny českých lidiček končí u skody oktavie s tdi .ikdiž oktavie není špatne auto ale jeto proste golf s velkým kufrem
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Sobota 16.05.2015 23:07, RE: k
kristian2 napisał:
zajimave počtení. jestli jsem to dobře pochopil tak dle stavu oleje u tech slavnych nizkoobjemovíchmotoru z vyhnanym vykonem , dostavaji pekně zabrad což asi bude mít vliv na jejich životnost?jinak motory od renaultu asi nebudou špatné když je lze objevit pod kapotou mercedesu


No že motory dci (a tento 1,5dci 63kW zvlášt) jsou velmi problémové je známá věc. To že se po 120t km doporučuje malá generálka spodku neni normální a mluvit u tohoto motoru o kvalitě jen proto že ho díky nějakým dohodám převzal Mercedes je vážně úsměvné. Výrobce se snažil problémy vyřešit, ale úplně se to nikdy nepovedlo, i když třeba prodejce Mercedes vám to bude při zájmu o Citan tvrdit. Jinak je opravdu zajímavé o kolik lépe Citan oproti Kangu jezdí, mělo by to být stejné ale neni. Mercedes určitě něco změnil, krom interieru.
Bohužel s kvalitou Renault mám osobní, opakovanou, zkušenost a nikdy už o něm nebudu ani uvažovat.
Nicméně 1,6dci bude asi ok, minimálně dobře jezdí.

Pokud vim tak Fiat nikdy žádný systém CR sám nevyvíjel, všichni výrobci nakupují u specialistů (Bosh, Delphi, Continental ... ) . Ale možná se pletu. Každopádně na rozdíl od renaultu bych se skoro ničeho od Fiatu nebál.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Sobota 16.05.2015 23:38, RE: a
stréc od piva napisał:
Petr S napisał:
Díky za link. Docela by mě zajímalo jak na tom ten olej po 1,5 roce provozu doopravdy je, ale do laboratoře se mi kvůli tomu chodit nechce. Zatím dokud mám auta v záruce, tak ten rok dodržuju.
následující odkaz je spíš pro to jelito co se tu ptalo proč vyměnovat oleje...Takže můžete hádat,který je nový a který je po intervalu

poprzez klik pojawi się oryginalne zdjęcie


Úchvatný obrázek Takto vypadá olej po roce provozu a najetých 1000 km? Nebo po 5 letech a 100 tkm? Bez této informace je ta fotka tak nějak vytržená z kontextu.
reagować
kristian2
ilość wystąpień273
data registracji31.03.2015
Niedziela 17.05.2015 07:36, k
copak citan ale ty motory davají i do A. B. C .nebo do vita to je poton otazka co koupit jestli trafika nebo vito za jine peníza samozrejmě nejde jen o motor ale motor je dost klicová věc u auta
reagować
M.See
ilość wystąpień40
data registracji15.02.2014
Niedziela 17.05.2015 11:45, RE: k
Každý výrobce udává jak pro výměnu rozvodů - kilometry / roky podle toho CO NASTANE DŘÍVE
a
výměnu oleje - kilometry / roky podle toho CO NASTANE DŘÍVE. U oleje jde ještě o faktor režimu ve kterým je motor používán. Tímto to výrobce jasně definoval!

Pokud tazatel najel za 6 let 45000km = 7500km ročně, to by odpovídalo popojížkám, tzn kyselost oleje po roce bude značná. Nevím jaké TBN olej který tam doteď používal měl, ale longlife nebo milleroils s nano těžko, takže výměna oleje otázkou spíš jak si motoru váží a jak dlouho chce aby mu ještě fungoval.

Zamyšlení - na 7500km za rok kupovat diesel s turbem??
reagować
Zvirak
ilość wystąpień459
data registracji09.09.2012
Niedziela 17.05.2015 14:28, RE: k
PetrT napisał:
Pokud vim tak Fiat nikdy žádný systém CR sám nevyvíjel, všichni výrobci nakupují u specialistů (Bosh, Delphi, Continental ... ) . Ale možná se pletu. Každopádně na rozdíl od renaultu bych se skoro ničeho od Fiatu nebál.


Teda Petře, teď mam pocit, že od tebe je to pokus o flame, protože Commonrail vyvinul Fiat (ve spolupráci s Magneti Marelli) a jako první ho nasadil už v roce 1997 do aut generace Bravo, Brava, Marea pod obchodním označením JTD. Když zavítáš např na Fiatmareaclub, dozvíš se, že spousty JTD má 400 tis + a ještě jsou kolkrát stočené. 1.9JTD a 2.4JTD, jsou téměř nesmrtelné jako TDI ale co se týká jízdy, je to uplně jiná liga.
Od Fiatu CR patent koupil Bosch a Mercedes, o pár let později i VW. Ano, Bosch ani Mercedes CR nevyvinuli.
Nejvíc zábavný je slyšet oktávkáře jak někoho odrazujou od fiatí nafty, že to nic nevydrží. Tomu říkám ironie
reagować
kristian2
ilość wystąpień273
data registracji31.03.2015
Niedziela 17.05.2015 16:26, RE: k
M.See napisał:
Každý výrobce udává jak pro výměnu rozvodů - kilometry / roky podle toho CO NASTANE DŘÍVEavýměnu oleje - kilometry / roky podle toho CO NASTANE DŘÍVE. U oleje jde ještě o faktor režimu ve kterým je motor používán. Tímto to výrobce jasně definoval!Pokud tazatel najel za 6 let 45000km = 7500km ročně, to by odpovídalo popojížkám, tzn kyselost oleje po roce bude značná. Nevím jaké TBN olej který tam doteď používal měl, ale longlife nebo milleroils s nano těžko, takže výměna oleje otázkou spíš jak si motoru váží a jak dlouho chce aby mu ještě fungoval. Zamyšlení - na 7500km za rok kupovat diesel s turbem??


to je přimo učebnicoví příklad nevhodneho motoru .to klio najede min150 000 a tímhle stilem mu klekne turbo protože bude totalně zasrané a pán prohlasi že renault je nespolehliví vždid on jenom jezdi a jezdil lije naftu a ono se to najednou pokazí
reagować
1 2 3


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.