0
powrót
 

diskuze k tématu: Jak dosáhnout nižší spotřeby u Renaultu Clio 1,2i?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, vše o spotřebě, francouzská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.06.2011 09:45, Tolik faktorů...
...které spotřebu ovlivní je... Zato informace o používání vozu je k dispozici málo. Tak holt to jede za 7,4, na vodu to jezdit nebude. Takže - buďto do servisu, nebo se naučit jezdit, nebo koupit TDI s měkčenejma plastama jako bonus. Nebo všechno dohromady...
To jsou mi dotazy, tohle
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.06.2011 10:52,
Lidé čatso zmatení ve snaze mermomocí uspořit každou korunku skočí na lep lecčemu. Očekávat od nízkoobjemového motoru se kterým nebudu vyloženě brzda provozu při pouhém foukání na plynový pedál, že bude jezdit za výrobcem udávaných hodnot, je pochopitelně pitomost.
Racionálně smýšlející člověk raději utrousí pár KáČé ročně na PR a ono se mu to vrátí a dokonce rychle vrátí na spotřebě.
Bohužel je známo spoustu lidí kteří si myslí že zákonitě nižší objem/výkon musí mít nižší spotřebu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.06.2011 11:06, Co to je za rady?
Tak předně, to rozhořčení není úplně mimo mísu, ale rady jsou doslova pouťové.
Hned první rozbor kdy rozdíl mezi 7,4 a 5,9 je necelý litr, je na Nobelovu cenu.
Pasáž o huštění pneumatik je také velmi působivá. Doporučuji hustit pneumatiky podle toho, jak předepisuje výrobce a ne jak radí někdo na Tipcars. Pokud chci malilinko ušetřit, tak je nahustím na horní hranici předepsaného rozptylu. Ovšem mě jejich tvrdost může na nerovném povrchu potom obtěžovat. Souhlasím s tím, že měření se dělá na studené pneumatice, ale při jízdě se zvýší její teplota spolu s tlakem plynu uvnitř. Je to normální stav, se kterým se počítá.
Co se týká zvýšení spotřeby při zvýšení převážené hmotnosti. Kdo si koupí auto, tak chce něco vozit, nemůže se pak ohlížet na to, že ten převoz něco stojí a 0,5 litru /100 km na každých 100 kg navíc je údaj získaný pohledem z okna. Je to velmi individuální a neexistuje jeden obecný údaj platný pro všechna vozidla.
Spíš bych řekl, že velký vliv bude mít zapnutá klimatizace a jiné spotřebiče, které se do údajů stanovovaných výrobcem nepočítají, ale odebírají i několik kilowat. Nejmarkantnější rozdíly jsou ve městě, kde např. klimatizace klidně činí i 50% potřebného výkonu a naupak nejmenší vliv má při ustálené jízdě.
Jinak vliv řidiče je obrovský. Moje žena při výrazně pomalejším tempu cestování dosahuje výrazně horších hodnot spotřeby, protože nečte situaci a krajinu před sebou ve větší vzdálenosti než už vyžaduje reakce. Příklad: vidí cyklistu a protijedoucí auto, ovšem pokračuje stejnou rychlostí až k němu a teprve vidí, že jí to nevychází, tak brzdí, aby se v zápětí musela zase rozjet, místo toho, aby buď zvolnila nebo přidala hned, když se ten problém vyskytne a má dost času jej vyřešit řekněme plynule.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.06.2011 11:16, Renault
7.4??? To je opravdu dost když vezmu že C3 1.1 bere 6 litrů kombinovaná a to i s častou jízdou na dálnici.

Moje rada? Nekupovat "rencky". Levné auto, na kterém potom značně připlatíte na servisu a se spotřebou na tom nejsou také nejlíp.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.06.2011 12:30, RE: Renault
Citroenář napisał:
7.4??? To je opravdu dost když vezmu že C3 1.1 bere 6 litrů kombinovaná a to i s častou jízdou na dálnici.

Moje rada? Nekupovat "rencky". Levné auto, na kterém potom značně připlatíte na servisu a se spotřebou na tom nejsou také nejlíp.
tak 7,4 na takovyhle maly auto je dost - holt nasledek maloobjemovych motoru, ktery je potreba vytacet. Ja jezdim s Mazdou 6 2,0 benzin, 104 kW dlouhodobe za 7,6. Vzdy klimatizace, 70% s rodinkou s plne nalozenym autem.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.06.2011 12:59, RE: Co to je za rady?
David V napisał:
Tak předně, to rozhořčení není úplně mimo mísu, ale rady jsou doslova pouťové.
Hned první rozbor kdy rozdíl mezi 7,4 a 5,9 je necelý litr, je na Nobelovu cenu.
Pasáž o huštění pneumatik je také velmi působivá. Doporučuji hustit pneumatiky podle toho, jak předepisuje výrobce a ne jak radí někdo na Tipcars. Pokud chci malilinko ušetřit, tak je nahustím na horní hranici předepsaného rozptylu. Ovšem mě jejich tvrdost může na nerovném povrchu potom obtěžovat. Souhlasím s tím, že měření se dělá na s...
Petr Varadi
Dobrý den,

souhlasím s Vámi v tom, že největší úspory je schopen docílit sám řidič svým stylem jízdy a předvídáním.

Rozdíl zhruba jednoho litru ve spotřebě jsem myslel tak, že údaj uváděný výrobcem, tj. 5,9l v kombinovaném režimu je nutno brát s rezervou a tudíž i při této rezervě je spotřeba stále ještě o přibližně litr vyšší, než by měla být. Za udělení Nobelovy ceny tímto děkuji

Co se týče tlaku v pneumatikách: údaj od výrobce je pochopitelně směrodatný (a mimochodem nebude výrazně odlišný od mnou doporučených hodnot), nicméně velká část lidí prostě jezdí na podhuštěných pneumatikách, protože se o tlak v nich buďto nestarají, nebo dokonce podhuštění nesprávně považují za prospěšné.

K převážení nákladu. Bohužel již nemám možnost se autora dotazu zeptat, kolik osob v autě běžně převáží. Proto jsem nastínil, že každá další osoba mimo řidiče znamená zvýšenou spotřebu paliva. Souhlasím s Vámi v tom, že neexistuje jeden správný údaj o tom, kolik přesně to je. Nicméně u malého vozu s takovýmto motorem se podle mne jedná o reálný údaj.

Spotřebiče vliv mají, máte pravdu a já je do svého přehledu nezahrnul. U takto slabého motoru mají vliv jak na výkon, kde pokles může být citelný, tak i na spotřebu.

Děkuji Vám za komentář
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.06.2011 13:31, RE: Renault
Citroenář napisał:
7.4??? To je opravdu dost když vezmu že C3 1.1 bere 6 litrů kombinovaná a to i s častou jízdou na dálnici.

Moje rada? Nekupovat "rencky". Levné auto, na kterém potom značně připlatíte na servisu a se spotřebou na tom nejsou také nejlíp.
Tenhle Rencek by měl jezdit kolem 6.3<br>
http://www.spritmonitor.de/en/overview/41-Renault/368-Clio.html?fueltype=2&constyear_s=2008&constyear_e=2008&power_s=55&power_e=55&gearing=1 <br>
Takže někde nějaký problém asi bude. Buď mezi sedačkou a volantem nebo na autě.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.06.2011 13:51, RE: Co to je za rady?
anonym napisał:
Petr Varadi
Dobrý den,

souhlasím s Vámi v tom, že největší úspory je schopen docílit sám řidič svým stylem jízdy a předvídáním.

Rozdíl zhruba jednoho litru ve spotřebě jsem myslel tak, že údaj uváděný výrobcem, tj. 5,9l v kombinovaném režimu je nutno brát s rezervou a tudíž i při této rezervě je spotřeba stále ještě o přibližně litr vyšší, než by měla být. Za udělení Nobelovy ceny tímto děkuji

Co se týče tlaku v pneumatikách: údaj od výrobce je pochopitelně směrodatný (a mimochodem nebude ...
Ano, když doporučíte údaj tlaku v kolech 2,1 resp. 2,3 baru, tak se strefíte do 90% automobilů, nicméně u mnohých půjde o spodní hranici tlaku. U mého Mondea je např. rozptyl tlaku na zadních kolech 0,8 baru, což je poměrně hodně a právě z toho důvodu se domnívám, že je lepší radou použití horní hodnoty rozptylu od výrobce (doporučuje se při větším zatížení nebo pro cestování na dálnici) nežli udat paušální hodnotu, byť v intervalu předepsaných tlaků leží.
Co se týká spotřeby, tak jsem provozoval 3 ojetá auta a všechna měla za mého provozování kombinovanou spotřebu buď rovnu nebo nižší, než jsou hodnoty doporučené výrobcem. A to byla auta, která už přede mnou někdo měl, čili je nějak zajel a provozoval. Kadetta si nepamatuju, ale s Vectrou A jsem jezdil za 7,6 (výrobce to předepisuje) a s Mondeem jezdím za 9 (výrobce předepisuje 9,8), takže rozhodně nemohu potvrdit obecně opakované, že se musí k hodnotám výrobce něco přidat. A ty moje hodnoty neznamenají, že se po silnicích ploužím, jezdím prostě normálně, ale s ohledem na ekonomiku provozu, třeba když je venku 15°C, tak nepouštím kompresor klimatizace, protože mi to přijde zbytečné.
A také se vrátím ještě k vlivu hmotnosti. Pokud jedu určitou trasu sám, tak ji jezdím za 8 litrů/100, ale pokud jedu s rodinou a krámama, což je dobrých 150 kg navrch (žena, děti, sedačky kočárek, kabele, prostě krámy), tak nemohu potvrdit, že by se mi spotřeba tak drasticky zvedla (podle Vaší kalkulace skoro o 10%). Možná bude lehce vyšší, možná v řádu jednotlivých desetin. To puštěnou klimatizaci pocítím více. Ovšem souhlasím s tím, že slabší motor bude na tyto excesy daleko citlivější.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.06.2011 14:27, RE: Co to je za rady?
David V napisał:
Ano, když doporučíte údaj tlaku v kolech 2,1 resp. 2,3 baru, tak se strefíte do 90% automobilů, nicméně u mnohých půjde o spodní hranici tlaku. U mého Mondea je např. rozptyl tlaku na zadních kolech 0,8 baru, což je poměrně hodně a právě z toho důvodu se domnívám, že je lepší radou použití horní hodnoty rozptylu od výrobce (doporučuje se při větším zatížení nebo pro cestování na dálnici) nežli udat paušální hodnotu, byť v intervalu předepsaných tlaků leží.
Co se týká spotřeby, tak jsem provozov...
Tentokrát trochu nesouhlasu. Je mi jasné, že Mondeo se 170 koňmi moc nepozná zatížení, u slabého motůrku v malém autě se to ale projeví. Zejména pokud bude se bude řidič snažit zachovat alespoň nějaké zdání dynamiky, bude mít cihlu na plynu a spotřeba nahoru poletí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.06.2011 14:45, RE: Co to je za rady?
Koloss napisał:
Tentokrát trochu nesouhlasu. Je mi jasné, že Mondeo se 170 koňmi moc nepozná zatížení, u slabého motůrku v malém autě se to ale projeví. Zejména pokud bude se bude řidič snažit zachovat alespoň nějaké zdání dynamiky, bude mít cihlu na plynu a spotřeba nahoru poletí.
To je alfa omega všeho - "řidič se bude snažit zachovat zdání dynamiky", odtud pramení ta výrazně zvýšená spotřeba u slabých motorů. Pokdu pojede řidič adekvátně nákladu, což u slabého motoru může znamenat i nižší ustálenou rychlostí, tak vliv zvýšené hmotnosti nemusí být tak podstatný, jak je naznačeno v článku. No to jsem se neobratně snažil poukázat a díky za trefnou poznámku, která mě na to navedla.
Mondeo by na limitech mělo stejný problém, nicméně má limity vysoko nad skutečnými potřebami výkonu v reálném provozu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.06.2011 15:00, RE: Co to je za rady?
David V napisał:
To je alfa omega všeho - "řidič se bude snažit zachovat zdání dynamiky", odtud pramení ta výrazně zvýšená spotřeba u slabých motorů. Pokdu pojede řidič adekvátně nákladu, což u slabého motoru může znamenat i nižší ustálenou rychlostí, tak vliv zvýšené hmotnosti nemusí být tak podstatný, jak je naznačeno v článku. No to jsem se neobratně snažil poukázat a díky za trefnou poznámku, která mě na to navedla.
Mondeo by na limitech mělo stejný problém, nicméně má limity vysoko nad skutečnými potřebam...
Je to tak napůl. Moje Mondeo má jen 145 koní a poznám, jestli jedu sám nebo s rodinou. Je to cítit na dynamice jízdy, opravdu je potřeba občas přišlápnout víc, ale na spotřebě se to takřka neprojeví. Ale u malého motoru se to projeví jak na dynamice, tak na spotřebě, což nemusí napadnout člověka zvyklého na něco silnějšího..

A ještě mě napadla jedna věc, která nebyla zmíněna - co takhle oblíbené aerodynamické brzdy - zahrádka na střeše a podobně. Lidi to nemusí napadnout, ale on to ten litr klidně může dát.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.06.2011 15:16, RE: Co to je za rady?
Koloss napisał:
Je to tak napůl. Moje Mondeo má jen 145 koní a poznám, jestli jedu sám nebo s rodinou. Je to cítit na dynamice jízdy, opravdu je potřeba občas přišlápnout víc, ale na spotřebě se to takřka neprojeví. Ale u malého motoru se to projeví jak na dynamice, tak na spotřebě, což nemusí napadnout člověka zvyklého na něco silnějšího..

A ještě mě napadla jedna věc, která nebyla zmíněna - co takhle oblíbené aerodynamické brzdy - zahrádka na střeše a podobně. Lidi to nemusí napadnout, ale on to ten litr klidně může dát.
Pokud mate 145 koni, tak hadam, ze mate 2.0 16V, a pak by me zajimalo kde jste vzal udaj o kombinovane spotrebe 9.8?Mama ma taky 2.0 benzin v mondeu kombi 2004 a spotrebu ma v realu tez 9 litru, ale v TP ma rozhodne nizsi hodnotu nez 9.8. Jinak u naseho mondea na spotrebe nejsou zasadni vykyvy ani v nalozeni auta a ani se stylem jizdy. NEkde ho honim a tak si vezme 9 a nekdy ho setrim a tak si vezme okolo 8.5. ANo, jel jsems nim i za 7 litru, ale to bylo uspavaci a taky jsem s nim jel za 10, i kdyz pres 10 kombinovane uz je tezke dosahnout. Ale za cca 40 tis km se drzime podar plus minus 9 litrum.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.06.2011 15:25, RE: Co to je za rady?
Koloss napisał:
Je to tak napůl. Moje Mondeo má jen 145 koní a poznám, jestli jedu sám nebo s rodinou. Je to cítit na dynamice jízdy, opravdu je potřeba občas přišlápnout víc, ale na spotřebě se to takřka neprojeví. Ale u malého motoru se to projeví jak na dynamice, tak na spotřebě, což nemusí napadnout člověka zvyklého na něco silnějšího..

A ještě mě napadla jedna věc, která nebyla zmíněna - co takhle oblíbené aerodynamické brzdy - zahrádka na střeše a podobně. Lidi to nemusí napadnout, ale on to ten litr klidně může dát.
Neboj, i já poznám na dynamice, jestli jedu sám nebo vezu plný auto a jestli klima běží nebo neběží.
Pokud má auto pod 10kg na 1 koně, tak už se s ním jezdí pohodlně, nemusí se tak často řadit a má celkem odpich, takže to "jen" není úplně na místě, pokud to nebylo myšleno jako srovnání k výkonnějšímu motoru. Nicméně pokud řidič není úplný mameluk, tak prostě pozná rozdíl v dynamice mezi plným a prázdným autem, a to i u motorů klidně přes 200 koní. Nebude ho to obtěžovat, ale pozná to.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.06.2011 16:02, Soutěž o nejlepší věštění z křišťálové koule
Já typuju zataženou ručku! Leda tak ještě zapomenutý vozík za autem.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.06.2011 16:53, RE: Renault
Petr S napisał:
Tenhle Rencek by měl jezdit kolem 6.3<br>
http://www.spritmonitor.de/en/overview/41-Renault/368-Clio.html?fueltype=2&constyear_s=2008&constyear_e=2008&power_s=55&power_e=55&gearing=1 <br>
Takže někde nějaký problém asi bude. Buď mezi sedačkou a volantem nebo na autě.
Brát za bernou minci údaje ze sprintmonitoru má asi takovou relevanci,jako kdybych já napsal,že mě ta spotřeba vyšla v kartách.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.06.2011 17:35, RE: Soutěž o nejlepší věštění z křišťálové koule
ivan2 napisał:
Já typuju zataženou ručku! Leda tak ještě zapomenutý vozík za autem.
Jo, ten z Lidlu, narvanej pivem, krkovicí a buřtama z housek...
Opakuju, pokud někomu vadí, že mu auto "žere", ať se naučí jezdit, nebo jezdí na kole. Z hlediska celkových nákladů je nějakej ten litr (u takovýho auta, kde asi nebude nájezd moc přes 15tkm/rok) relativně zanedbatelná položka.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.06.2011 18:18, RE: Renault
centaur napisał:
Brát za bernou minci údaje ze sprintmonitoru má asi takovou relevanci,jako kdybych já napsal,že mě ta spotřeba vyšla v kartách.
Radši se spolehnu na průměr 20-200 aut ze spritmonitoru daného modelu, kde se měří aspoň podle dotankování, než když někdo třeba napíše, že si jednou vyjel na výlet a PP mu ukázal nějaké hausnumero. Jestli znáš lepší zdroj o reálné spotřebě aut, tak ho sem klidně napiš.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.06.2011 18:40, RE: Co to je za rady?
mufik.martin napisał:
Pokud mate 145 koni, tak hadam, ze mate 2.0 16V, a pak by me zajimalo kde jste vzal udaj o kombinovane spotrebe 9.8?Mama ma taky 2.0 benzin v mondeu kombi 2004 a spotrebu ma v realu tez 9 litru, ale v TP ma rozhodne nizsi hodnotu nez 9.8. Jinak u naseho mondea na spotrebe nejsou zasadni vykyvy ani v nalozeni auta a ani se stylem jizdy. NEkde ho honim a tak si vezme 9 a nekdy ho setrim a tak si vezme okolo 8.5. ANo, jel jsems nim i za 7 litru, ale to bylo uspavaci a taky jsem s nim jel za 10, i ...
To jste popletl, já spotřebu vůbec nepsal, jen jsem napsal, že s rostoucím zatížením nevzroste. Ano, mám Duratec 2.0 a spotřebu ve městě mám do 9 litrů, když město opustím, klesá na dálnici pod 8 a na okreskách na 7. Přesněji trasa Brno-Kyjov (město, vesnice, dálnice a okresky) dávám pravidelně za 7 a je úplně jedno, jestli jedu sám a nebo celá rodina. Limity dodržuju, jezdím dynamicky a nikoho nebrzdím. Jak napsal David, snažím se předvídat a nemusím prudce brzdit na poslední chvíli.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.06.2011 18:44, RE: Renault
Petr S napisał:
Radši se spolehnu na průměr 20-200 aut ze spritmonitoru daného modelu, kde se měří aspoň podle dotankování, než když někdo třeba napíše, že si jednou vyjel na výlet a PP mu ukázal nějaké hausnumero. Jestli znáš lepší zdroj o reálné spotřebě aut, tak ho sem klidně napiš.
Do sprintmonitoru většinou přispívají takoví exoti jako jsi ty(vis.tvoje mazda)takže taková statistika je na dvě vjeci.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 02.06.2011 19:16, Malý motor malá spotřeba
Manželce jsem pořídil místo jejího Peugeotu 207 cc s motorem 1,6 bez turba s automatickou převodovkou (cca 115 koní) nový model Z4 se základním benzínovým šestiválcem 2,5 (204 koní). Měla velký strach ze spotřeby, nicméně její jízdní průměr s Peugeotem byl 9,5 l a se Z4 je to 10,2. Dynamika je jako z jiné planety. Malý obsah znamená jenom jednu výhodu - nízkou pojistku...
reagować
1 2 3


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.