0
powrót
 

diskuze k tématu: Průzkum: Moderní technologie v autech jsou zbytečné

kategorie zaszeregowania tematu:
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Piątek 11.09.2015 13:18, RE: bezp. vzdálenost
driver111 napisał:
ivan2 napisał:
Výrobci by mohli dát do aut systém, který by hlídal bezpečnou vzdálenost. Pokud by jí řidič delší dobu nedodržoval, tak by třeba pípal. Ušetřilo by se hodně plechů a zbytečnejch nehod. Hodně řidičů nedokáže udržovat alespoň minimální vzdálenost, což třeba při 90km/h 5 metrů opravdu neni.
Takže by zase všichni jeli tak, dokud to nezačne pípat? To je blbost. Pokud se všichni budou spoléhat na to, že to auto bude vše za ně řešit, tak je to cesta do pekel. Jednou systém přestane pípat a stejně narazí - protože to mělo přece pípat, ne?


Na jednu stranu - ano, lidi se nesmí spoléhat, že to za ně technika bude hlídat. Ale na druhou stranu - on se ten správný odstup zase odhaduje celkem blbě a zrovna v Německu jsou za to docela mastné pokuty. Tempomat je taky fajn věc a člověk se může lépe věnovat situaci před vozidlem, když nemusí koukat na tachometr. Takže někteří asistenti by nebyli úplně od věci.
reagować
ivan2
ilość wystąpień118
data registracji11.11.2010
Piątek 11.09.2015 13:46, pípák
to driver: Jsem přesvědčenej, že by to fungovalo. Postupně by si lidi na tu vzdálenost zvykli i bez pípání, což by byl účel. A nevidim v tom nic co by lidi zbytečně vodilo za ručičku, což s váma souhlasim, že neni dobře. Máte lepší nápad jak řešit problem toho, že se Vám neustále někdo lepí na zadek? A prosím policii a kamery vynechme, ti tohle neohlídají.
reagować
driver111
ilość wystąpień528
data registracji13.03.2013
Piątek 11.09.2015 14:06, RE: pípák
ivan2 napisał:
to driver: Jsem přesvědčenej, že by to fungovalo. Postupně by si lidi na tu vzdálenost zvykli i bez pípání, což by byl účel. A nevidim v tom nic co by lidi zbytečně vodilo za ručičku, což s váma souhlasim, že neni dobře. Máte lepší nápad jak řešit problem toho, že se Vám neustále někdo lepí na zadek? A prosím policii a kamery vynechme, ti tohle neohlídají.


Nemyslím si, že pokud bude řidiči za mnou auto pípat, že se nebude lepit. Dopadne to totiž tak, že přijede k prvnímu "Jardovi" v servisu, aby to odpojil. Já bych to taky nesnesl, kdyby něco v autě pípalo , byl bych první, kdo by to odpojoval. Nebo se čidla pokazí a jouda to někde napálí, "protože to mělo přece pípat!" Navíc si představ situaci, kdy jede paní cca 60+ dejme tomu v autě a dojede auto před sebou a zničeho nic jí to začné pískat, paní neví co to je, lekne se, pustí volant, zavře oči a při dobré vůli to pošle do škarpy (omlouvám se všem dámám-jde pouze o hypotézu). Je to blbost.
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Piątek 11.09.2015 14:25, RE: pípák
driver111 napisał:
ivan2 napisał:
to driver: Jsem přesvědčenej, že by to fungovalo. Postupně by si lidi na tu vzdálenost zvykli i bez pípání, což by byl účel. A nevidim v tom nic co by lidi zbytečně vodilo za ručičku, což s váma souhlasim, že neni dobře. Máte lepší nápad jak řešit problem toho, že se Vám neustále někdo lepí na zadek? A prosím policii a kamery vynechme, ti tohle neohlídají.
Nemyslím si, že pokud bude řidiči za mnou auto pípat, že se nebude lepit. Dopadne to totiž tak, že přijede k prvnímu "Jardovi" v servisu, aby to odpojil. Já bych to taky nesnesl, kdyby něco v autě pípalo , byl bych první, kdo by to odpojoval. Nebo se čidla pokazí a jouda to někde napálí, "protože to mělo přece pípat!" Navíc si představ situaci, kdy jede paní cca 60+ dejme tomu v autě a dojede auto před sebou a zničeho nic jí to začné pískat, paní neví co to je, lekne se, pustí volant, zavře oči a při dobré vůli to pošle do škarpy (omlouvám se všem dámám-jde pouze o hypotézu). Je to blbost.


Tak jsou řidiči, kteří prostě pravidla nerespektují, pak jsou takoví, kteří je dodržují, ale jak jsem psal, odhadnout správnou vzdálenost je přece jen trochu problém. Sice se to dá změřit, ale rozhodně ne řidičem za jízdy. Takže nějaká pomůcka by se hodila a myslím, že by ji spousta řidičů přijala. Mám na mysli něco, co neodvede pozornost řidiče od provozu, jako že se zafixuju na jeden bod a budu počítat vteřiny.

A pak je tu zase předpoklad, že to bude otravné, to ale nemusí být pravda. Každá věc se dá udělat více způsoby a vybrat si ten nejhorší možný a pak to rovnou odmítnout, to není postup vedoucí ke konstruktivní diskuzi. A předpoklad, že na základě nefunkčního hlídače odstupu to někdo do někoho napálí, tak to je myslím si úplná blbost.

Ale jinak - hlídač odstupu je vlastně dostupný už dnes - je součástí adaptivních tempomatů.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Piątek 11.09.2015 14:45, RE: bezp. vzdálenost
ivan2 napisał:
Výrobci by mohli dát do aut systém, který by hlídal bezpečnou vzdálenost. Pokud by jí řidič delší dobu nedodržoval, tak by třeba pípal. Ušetřilo by se hodně plechů a zbytečnejch nehod. Hodně řidičů nedokáže udržovat alespoň minimální vzdálenost, což třeba při 90km/h 5 metrů opravdu neni.


Na 5008 to je, dokonce je to nastavitelné, ale ještě jsem to ani nezkusil aktivovat...
reagować
ivan2
ilość wystąpień118
data registracji11.11.2010
Piątek 11.09.2015 14:48, re:
To driver: že by potrefená husa ? Ještě jste nenapsal nějaké jiné řešení, jak tenhle zlozvyk řidiče odnaučit. Btw, to bourání kvuli nefungujícímu pípání je rozhodně mimo. Abysme si rozumněli, pípat to bude až při krajnímu přiblížení a po delší době, čili když někdo chce předjíždět, tak by to nebralo v potaz.
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Piątek 11.09.2015 15:01, RE: bezp. vzdálenost
Pepe napisał:
ivan2 napisał:
Výrobci by mohli dát do aut systém, který by hlídal bezpečnou vzdálenost. Pokud by jí řidič delší dobu nedodržoval, tak by třeba pípal. Ušetřilo by se hodně plechů a zbytečnejch nehod. Hodně řidičů nedokáže udržovat alespoň minimální vzdálenost, což třeba při 90km/h 5 metrů opravdu neni.
Na 5008 to je, dokonce je to nastavitelné, ale ještě jsem to ani nezkusil aktivovat...


Proč ne? Jak to funguje? A není to jen součást aktivního tempomatu?
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Piątek 11.09.2015 16:51, RE: bezp. vzdálenost
Koloss napisał:
Pepe napisał:
ivan2 napisał:
Výrobci by mohli dát do aut systém, který by hlídal bezpečnou vzdálenost. Pokud by jí řidič delší dobu nedodržoval, tak by třeba pípal. Ušetřilo by se hodně plechů a zbytečnejch nehod. Hodně řidičů nedokáže udržovat alespoň minimální vzdálenost, což třeba při 90km/h 5 metrů opravdu neni.
Na 5008 to je, dokonce je to nastavitelné, ale ještě jsem to ani nezkusil aktivovat...
Proč ne? Jak to funguje? A není to jen součást aktivního tempomatu?


Blíž jsem to nezjišťoval, ale podívám se do návodu.
reagować
driver111
ilość wystąpień528
data registracji13.03.2013
Piątek 11.09.2015 17:16, RE: re:
ivan2 napisał:
To driver: že by potrefená husa ? Ještě jste nenapsal nějaké jiné řešení, jak tenhle zlozvyk řidiče odnaučit. Btw, to bourání kvuli nefungujícímu pípání je rozhodně mimo. Abysme si rozumněli, pípat to bude až při krajnímu přiblížení a po delší době, čili když někdo chce předjíždět, tak by to nebralo v potaz.


Ivane2, pokud se mi lepí někdo na prdel (autem ) tak mi to nevadí, je to jeho problém a pokud mi dojde trpělivost, tak se odlepím já .Tady těma nesmyslama se nic nevyřeší, pak ti při kdejaké kravině bude v autě všechno blikat, pípat a lidi na to fakt budou spoléhat a když se stane, že to nebude fungovat, tak je průser. To máš jak s navigacema, když kdejaký blb jede tam kam ho vede a pak skončí někde s kamionem, kde musí složitě přijet jeřáb a otáčet ho, nebo příklad z usa - kdy si týpek zapl tempomat a šel si udělat dozadu ve svém obytňáku kafe - a ejhle auto se vybouralo a boreček ještě vysoudil prachy... Blbost lidí nezná mezí. Já to rád nemá a nejsem toho zastáncem
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Piątek 11.09.2015 17:30, RE: re:
driver111 napisał:
ivan2 napisał:
To driver: že by potrefená husa ? Ještě jste nenapsal nějaké jiné řešení, jak tenhle zlozvyk řidiče odnaučit. Btw, to bourání kvuli nefungujícímu pípání je rozhodně mimo. Abysme si rozumněli, pípat to bude až při krajnímu přiblížení a po delší době, čili když někdo chce předjíždět, tak by to nebralo v potaz.
Ivane2, pokud se mi lepí někdo na prdel (autem ) tak mi to nevadí, je to jeho problém a pokud mi dojde trpělivost, tak se odlepím já .Tady těma nesmyslama se nic nevyřeší, pak ti při kdejaké kravině bude v autě všechno blikat, pípat a lidi na to fakt budou spoléhat a když se stane, že to nebude fungovat, tak je průser. To máš jak s navigacema, když kdejaký blb jede tam kam ho vede a pak skončí někde s kamionem, kde musí složitě přijet jeřáb a otáčet ho, nebo příklad z usa - kdy si týpek zapl tempomat a šel si udělat dozadu ve svém obytňáku kafe - a ejhle auto se vybouralo a boreček ještě vysoudil prachy... Blbost lidí nezná mezí. Já to rád nemá a nejsem toho zastáncem


Myslím si, že při nefunkčnosti hlášení nedostatečné vzdálenosti se nic nestane, protože člověk stejně pojede tak, aby to nehlásilo.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Sobota 12.09.2015 06:39, RE: Zbytečnosti v autě
David V napisał:
Zdeny60 napisał:
jednak odvádějí řidiče od sledování dění kolem sebe, ale hlavně z něho dělají vovci, která v prvním městě zabloudí, pokud:- nemá nejlépe dvě 3D navigace- nemá tablet s on-line připojení na fejsbůk- nemá ozrcadlený blbfounMimo jiné moderní doba odnaučuje lidi čumět do zpětných zrcátek při předjíždění a odbočování, dokonce je už odnaučuje parkovat.Jsem ze "staré" školy, kdy ještě vyrůstali dobří a schopní řidiči, kterým svěřili do ruky jak trakař, tak Tatru 813 nebo kombajn,. sedli a jeli. A jeli bez nehody, dojeli všude a dokonce se i vrátili. Sám vlastním auto, které má dost palubní elektorniky a využiji asi 3: klimatizaci, radio a tempomat. Když tam nebude navigace, MP3/4/5/6 a vyšší audio systém, duální klimatizace s pamětí, kdy mám své dny, paměti sedaček, volantu a zracátek, adaptivní tempomat s fuinkcí zastavní, hlídání mrtvých a živých úhlů, vodotrysk, tak bych snad ani nedokázal vyjet z garáže. Díky bohu za pár posledních jedinců na této planetě, kteří připouští, že auto má mít schopné mechanické díly a základní spolehlivou elektriku bez stupidností, nad jejímž smyslem se zamýšlí i její tvůrce, nevěda po pár měsících, proč a za jakým účelem to do auta nasmolil.A měl bych odborný doatz na místní odborníky: může mi někdo polopaticky vysvětlit, k čemu slouží možnost ozrcadlit si údaje z PP do smarfounu? Skutečně neznám odpově´d na tuto otázku a špatně se mi kvůli tomu usíná. Děkuji předem za jasné vysvětlení.Zapomněl jsem dodat, že ročně stále najíždím asi 45.000km a zatím jsem neměl ani jednu nehodu mnou zaviněnou, to vše od roku 1978 při najetáýchj cca 2500000km. Mohu se tedy označit za dobrého řidiče navzdory tomu, že nevyužívám stupidnosti v současné automobilové produkci?
Souhlasím. V autě neberu telefon, protože jsem ten typ, který dělá na 100% jednu věc, takže bych musel dělit pozornost mezi přemýšlení o tématu hovoru a řešit dopravní situaci. Čili nechápu, proč by se mi měl telefon zrcadlit do auta. Když vidím, co dělají lidi s telefonem v autě, tak mám chuť je proplesknout. Když jsem si kupoval nové rádio, tak jsem se nakonec rozhodl bez blue tooth, protože jsem nechtěl telefon z rádia. A v autě fakt ocením tlačítka, který po nějaké době už poznám po hmatu. Multimediální systémy jsou tak do zácpy na ukrácení dlouhé chvíle a vestavěná navi pro cesťáky, co hodně jezdí. Já mám navi v mobilu a používám ji vyjímečně, protože jezdím trasy, které znám. Jediný, co já bych uvítal, je zobrazování provozních hodnot, co jdou do ecu, ale já su magor.


Tady s tebou nesouhlasím. Mám jiný pohled, protože i za volantem často musím řešit pracovní věci. Zrcadlení telefonu na display auta je velmi užitečná věc - nemusíš si totiž kupovat drahou vestavěnou navigaci (která je už při zahájení výroby auta technicky zastaralá) nebo lepit mobil / přenosnou navigaci na čelní sklo kde jednoznačně zavazí. Prostě jen jednou spáruješ telefon s autem a máš velkou "vestavěnou" navigaci, handsfree , hlasové psaní sms, hlasové ovládání systémů auta atd. Přitom se už nemusíš telefonu ani dotknout, všechno lze ovládat z volantu nebo jedním ťuknutím na display auta. A jako bonus - když telefon zastará, snadno ho vyměníš za jiný, to s vestavěnou navigací tak snadno nejde.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Sobota 12.09.2015 12:36, Zrcadleni mobilu v aute
Ano pro specifickou skupinu řidičů je to určitě užitečné, pakliže s telefonovanim nemají na vybranou, ale já bych tuto možnost v soukromém autě nevyužil. U mě jde převážně v autě o soukromé hovory, a ty počkají.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Sobota 12.09.2015 14:26, RE: Zrcadleni mobilu v aute
David V napisał:
Ano pro specifickou skupinu řidičů je to určitě užitečné, pakliže s telefonovanim nemají na vybranou, ale já bych tuto možnost v soukromém autě nevyužil. U mě jde převážně v autě o soukromé hovory, a ty počkají.


Nepochopil jsi mne. Handsfree je pouze méně významnou částí funkce zrcadlení telefonu (handsfree už umí naprostá většina vestavěných audiosystémů v 5-6 letých autech), hlavní devizou (alespoň pro mne) je promítání navigace z telefonu na větší obrazovku auta - tím odpadá lepení přenosné navigace (kterou sám občas používáš) na čelní sklo auta kde zavazí a zbytečně přidává slepý bod výhledu. Navíc bych řekl, že navigace v telefonech jsou dnes na lepší úrovni než přenosné navi (o vestavěných se ani nebavím).
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Sobota 12.09.2015 22:35, RE: Zrcadleni mobilu v aute
David V napisał:
Ano pro specifickou skupinu řidičů je to určitě užitečné, pakliže s telefonovanim nemají na vybranou, ale já bych tuto možnost v soukromém autě nevyužil. U mě jde převážně v autě o soukromé hovory, a ty počkají.


Jak řešíš to když ti běží navigace v telefonu a za jízdy ti někdo zavolá? Vždy hovor odmítneš? Sám tedy rád cestou domů vyřídím některé soukromé hovory. Jízda autem je svým způsobem ztracený čas a přijde mi to stejné jako když se bavím se spolujezdcem.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Sobota 12.09.2015 22:45, RE: Zrcadleni mobilu v aute
Pavlik napisał:
hlavní devizou (alespoň pro mne) je promítání navigace z telefonu na větší obrazovku auta


Ve kterém autě a jaký rok výroby můžeš zrcadlit navigaci telefonu na displeji auta? Jedná se o systém Android Auto nebo Apple Carplay? Měl jsem dojem, že tyto 2 systémy se ještě moc do aut nemontují nebo jen velmi krátce. Nebo tam máš jiný systém?
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Niedziela 13.09.2015 07:22, RE: Zrcadleni mobilu v aute
Petr S napisał:
Pavlik napisał:
hlavní devizou (alespoň pro mne) je promítání navigace z telefonu na větší obrazovku auta
Ve kterém autě a jaký rok výroby můžeš zrcadlit navigaci telefonu na displeji auta? Jedná se o systém Android Auto nebo Apple Carplay? Měl jsem dojem, že tyto 2 systémy se ještě moc do aut nemontují nebo jen velmi krátce. Nebo tam máš jiný systém?


Máme to v prvních několika kusech Octavie III (2015) ve firmě. Zatím se u nikoho neobjevil problém s telefonem, takže to zřejmě spolupracuje s oběma systémy. Sám mám android a bez problémů si to pamatuje a automaticky spáruje telefon i při střídání řidičů.
Co vím, tak je to dnes dostupné pro celý koncern, má to BMW, mercedes, nové modely PSA i renault.
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Niedziela 13.09.2015 08:15, RE: Zrcadleni mobilu v aute
Pavlik napisał:
Petr S napisał:
Pavlik napisał:
hlavní devizou (alespoň pro mne) je promítání navigace z telefonu na větší obrazovku auta
Ve kterém autě a jaký rok výroby můžeš zrcadlit navigaci telefonu na displeji auta? Jedná se o systém Android Auto nebo Apple Carplay? Měl jsem dojem, že tyto 2 systémy se ještě moc do aut nemontují nebo jen velmi krátce. Nebo tam máš jiný systém?
Máme to v prvních několika kusech Octavie III (2015) ve firmě. Zatím se u nikoho neobjevil problém s telefonem, takže to zřejmě spolupracuje s oběma systémy. Sám mám android a bez problémů si to pamatuje a automaticky spáruje telefon i při střídání řidičů.Co vím, tak je to dnes dostupné pro celý koncern, má to BMW, mercedes, nové modely PSA i renault.


Zdravím,tak jste se opět i přes špatné zkušenosti vrátili k Octaviím?
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Niedziela 13.09.2015 09:14, RE: Zrcadleni mobilu v aute
Fanda napisał:
Pavlik napisał:
Petr S napisał:
Pavlik napisał:
hlavní devizou (alespoň pro mne) je promítání navigace z telefonu na větší obrazovku auta
Ve kterém autě a jaký rok výroby můžeš zrcadlit navigaci telefonu na displeji auta? Jedná se o systém Android Auto nebo Apple Carplay? Měl jsem dojem, že tyto 2 systémy se ještě moc do aut nemontují nebo jen velmi krátce. Nebo tam máš jiný systém?
Máme to v prvních několika kusech Octavie III (2015) ve firmě. Zatím se u nikoho neobjevil problém s telefonem, takže to zřejmě spolupracuje s oběma systémy. Sám mám android a bez problémů si to pamatuje a automaticky spáruje telefon i při střídání řidičů.Co vím, tak je to dnes dostupné pro celý koncern, má to BMW, mercedes, nové modely PSA i renault.
Zdravím,tak jste se opět i přes špatné zkušenosti vrátili k Octaviím?


V některých ohledech bohužel, jsme ve firmě 4 spolumajitelé a tři jsou stejní zakonzervovaní škodofilové jako ty - je poznat, že firemní autopark mám na starosti já a ne oni . Já bych škodovky už nekoupil. Na druhou stranu cena nebyla úplně špatná - 370 tisíc bez DPH / kus (2,0TDI Style plus, kombi) při koupi 5 aut. Na jejich výdrž jsem upřímně zvědavý.....
Jen doplním, zkušenosti nejsou úplně špatné, do nějakých 150 -180 tisíc km jezdí bez větších problémů, potom se začíná sypat všechno kromě plechařiny - holt octavie nejsou takové držáky jak se tady i jinde prezentuje. Pro mě je problémem to, že těch cca 150 tisíc nám auta najedou za cca 2 roky a odpisová doba jsou 4 roky - tedy 2 roky se na těch autech pořád dokola něco řeší.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Niedziela 13.09.2015 11:08, RE: Zrcadleni mobilu v aute
Pavlik napisał:
Petr S napisał:
Pavlik napisał:
hlavní devizou (alespoň pro mne) je promítání navigace z telefonu na větší obrazovku auta
Ve kterém autě a jaký rok výroby můžeš zrcadlit navigaci telefonu na displeji auta? Jedná se o systém Android Auto nebo Apple Carplay? Měl jsem dojem, že tyto 2 systémy se ještě moc do aut nemontují nebo jen velmi krátce. Nebo tam máš jiný systém?
Máme to v prvních několika kusech Octavie III (2015) ve firmě. Zatím se u nikoho neobjevil problém s telefonem, takže to zřejmě spolupracuje s oběma systémy. Sám mám android a bez problémů si to pamatuje a automaticky spáruje telefon i při střídání řidičů.Co vím, tak je to dnes dostupné pro celý koncern, má to BMW, mercedes, nové modely PSA i renault.


Pokud je to nejnovejsi Octavie, tak to pak jo. Podle anglicke wikipedie ma mit Android auto zatim jen techto 7 modelu:
Hyundai Sonata (May 2015)
Skoda Fabia (June 2015)
Skoda Superb (June 2015)
Skoda Octavia (June 2015)
Honda Accord (August 2015)
VW Golf/GTI (September 2015)
Chevrolet Cruze (2016)
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Niedziela 13.09.2015 16:08, skutečné vychytávky
Za opravdu dobré vychytávky považuji také kontrolu mrtvého úhlu, výborná věc, nechápu proč na rozdíl od tuny nesmyslů ve většině nových aut není k dispozici. Parkovací kamera a vyhřívaný volant a vyhřívané čelní sklo je taky super.
reagować
1 2 3


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.