0
powrót
 

diskuze k tématu: Opel Ampera: „elektromobil“ pro všední dny

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.08.2011 09:26, RE: Tak nevim.
olda napisał:
Též by mě zajímalo jak to třeba topí v zimě když je -20 a auto stojí venku,o kolik to zkrátí el.dojezd?
V autě je přítomen standardní benzínový motor o objemu 1,4 litru. Takže jak to asi tak topí....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.08.2011 12:01, RE: Energie v benzínu
David V napisał:
A uvědomte si ještě jednu věc. To že elektrifikujeme automobilovou dopravu bude mít za následek, že to co rozmělněně pálíme v autech, budem muset centralizovaně pálit/štěpit jinde a já se domnívám, že ve větším objemu. Na solár zapomeňte, bude se dobíjet převážně v noci, takže pojedou základní zdroje. Bude to značný nárůst potřeby energie s nevyzpytatelnou dynamikou zátěže, takže se budou muset stavět nové elektrárny a hádejte jaké.
Suma sumárum to není ani ekonomické ani ekologické. Je to jen...
Zajímavý názor, ale vem si celý ten proces získávání benzínu i z druhé strany od těžby ropy, dopravy přes půl zeměkoule do rafinerie, výrobu benzínu a pak dopravu stovky kilometrů na pumpu a pak jaksi účinnost spalovacího motoru je skoro nepodstatný údaj.
Samozřejmě elektrická energie se musí někde vyrobit, ale i tepelné elektrárny jsou vysoce sofistikované zařízení kde je účinnost procesu spalování a odsíření na slušné úrovni. Kdybychom všichni najednou sedli do elektrických aut tak na tohle není elektrická soustava připravená ani náhodou a ještě dlouhou dobu nebude. Ale já takovým autům fandím někde se začít musí abychom za x let mohli koupit mnohem dokonalejší a i relativně levnější auta
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.08.2011 12:55, RE: Energie v benzínu
ctverak napisał:
Zajímavý názor, ale vem si celý ten proces získávání benzínu i z druhé strany od těžby ropy, dopravy přes půl zeměkoule do rafinerie, výrobu benzínu a pak dopravu stovky kilometrů na pumpu a pak jaksi účinnost spalovacího motoru je skoro nepodstatný údaj.
Samozřejmě elektrická energie se musí někde vyrobit, ale i tepelné elektrárny jsou vysoce sofistikované zařízení kde je účinnost procesu spalování a odsíření na slušné úrovni. Kdybychom všichni najednou sedli do elektrických aut tak na tohle ...
A myslíš, že těžba uhlí, doprava, třídění a pak drcení a likvidace popela či těžba a obohacování uranu jsou na tom nějak výrazně lépe?
Nám na vysoké říkali, že totální využitelnost energie z fosilních paliv je kolem 8%. Je v tom těžba, distribuce, výroba energie, její distribuce a využití koncovým zařízením. Proč dělat elektromobily, aby se místo ropného kartelu pakoval ten eletrický?
Navíc hustota energie v benzínu je nesrovnatelně vyšší a stabilnější než uložená do akumulátoru. Týden v zimě nejezdi a dobíjíš, zatímco odpar benzínu je minimální. V zimě topím odpadním teplem, v čem se topí v elektromobilu? Tady se totiž náklady nesumarizují, udělá se srovnání v omezeném čase, a zvolí se vhodně kriteria. Udělejte sumář v našich podmínkách za rok provozu. Srovnatelný komfort klasického pohonu a úplného elektromobilu, a to ja ten palubní (topení, klimatizování), tak uživatelský dojezd, síť čerpadel, délka doplňování energie, ale i odezvy el-motoru, hluk, ať je tam vše. Zhodnoťte náklady na provoz a definujte úsporu energie. Na základě těchto čísel, se dají dělat závěry o výhodnosti provozu. A pak tu máme výrobní náklady, které pokud odráží cena jejich skutečnou velikost a není tam marže za trendy výrobek 150%, jednoznačně ukazují, že bylo na výrobu jednoho auto spotřebováno 2,5x více zdrojů (vyjádřeno v penězích) než na klasickou koncepci. Nemyslím si, ne že nemyslím, jsem hluboce přesvědčen o tom, že tento deficit se už tím provozem NIKDY nedá dohnat.
Já fandím zdravému rozumu a rozvoji toho, co má smysl. Tady ale dobrý nápad zvítězil nad zdravým rozumem.
Jsem otevřen věcné diskusi na toto téma, nechám si rád rozšířit obzory a pokud dostanu přesvědčivé argumenty, dokážu uznat, že jsem se spletl. Bohužel to zatím nenastalo. Ideálním by pak bylo porovnání nákladů na přepravu. 10 let provozování aut si vedu slušné záznamy o vydavých částkách a ujeté vzdálenosti. Lze z toho s vysokou přesností spočítat, kolik jsem na každý kilometr jen v palivu vypustil skleníkových plynů. Mít tyhle údaje pro hybrid, či eletromobil, klidně to srovnám. Ale tam bych potřeboval jednak spotřebu paliva a jednak i elektřiny, kterou si pak na palivo transformuji. Máte, je?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.08.2011 13:23, RE: Energie v benzínu
David V napisał:
A myslíš, že těžba uhlí, doprava, třídění a pak drcení a likvidace popela či těžba a obohacování uranu jsou na tom nějak výrazně lépe?
Nám na vysoké říkali, že totální využitelnost energie z fosilních paliv je kolem 8%. Je v tom těžba, distribuce, výroba energie, její distribuce a využití koncovým zařízením. Proč dělat elektromobily, aby se místo ropného kartelu pakoval ten eletrický?
Navíc hustota energie v benzínu je nesrovnatelně vyšší a stabilnější než uložená do akumulátoru. Týden v zimě...
Pro plug-in hybridy údaje asi nebudou k dispozici když se vyrábí teprve krátce. Tady je ale celkem slušná historie pro Prius z roku 2001, data za posledních 5 let:<br>
http://www.spritmonitor.de/en/detail/153989.html<br>
Průměrná spotřeba 4,76 za 5 let. A těžko asi získáme údaje o tom kolik energie stálo vyrobit Mondeo a kolik Prius. Taková data asi taky předpokládám nemáš. Ale nemyslím si že relativně malá baterka co je v Priusu je až takový problém. Horší je to s elektromobilama, ty mají baterky mnohem větší.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.08.2011 13:33, RE: Energie v benzínu
Petr S napisał:
Pro plug-in hybridy údaje asi nebudou k dispozici když se vyrábí teprve krátce. Tady je ale celkem slušná historie pro Prius z roku 2001, data za posledních 5 let:<br>
http://www.spritmonitor.de/en/detail/153989.html<br>
Průměrná spotřeba 4,76 za 5 let. A těžko asi získáme údaje o tom kolik energie stálo vyrobit Mondeo a kolik Prius. Taková data asi taky předpokládám nemáš. Ale nemyslím si že relativně malá baterka co je v Priusu je až takový problém. Horší je to s elektromobilama, ty mají baterky mnohem větší.
A pokud budeme brát energetickou náročnost výroby podle ceny auta (někdy se to tak zjednodušeně počítá nejen u aut), tak např. silný benzín ve střední třídě a Prius vyjdou +- cenově nastejno. Výbavou budou taky nejspíš srovnatelný. Přijde mi že zrovna tenhle koncept docela funguje už 14 let v praxi. Fakt ale je, že Priusů aspoň v ČR moc vidět není. Tady si lidi radši koupí turbodiesel s FAP a jezdí s tím po městě.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.08.2011 15:00, RE: Energie v benzínu
Petr S napisał:
Pro plug-in hybridy údaje asi nebudou k dispozici když se vyrábí teprve krátce. Tady je ale celkem slušná historie pro Prius z roku 2001, data za posledních 5 let:<br>
http://www.spritmonitor.de/en/detail/153989.html<br>
Průměrná spotřeba 4,76 za 5 let. A těžko asi získáme údaje o tom kolik energie stálo vyrobit Mondeo a kolik Prius. Taková data asi taky předpokládám nemáš. Ale nemyslím si že relativně malá baterka co je v Priusu je až takový problém. Horší je to s elektromobilama, ty mají baterky mnohem větší.
A zase je to tady. Proč mícháš dohromady Prius a Mondeo? Je to stejná třída, stejný výkon motoru? Co Focus, není tomu náhodou blíž?
To že mám Mondeo neznamená, že ho chci stavět do boje proti hybridům a elektromobilům. Chci porovnávat auta, která zákazníkovi nabídnou stejnou uživatelskou hodnotu a porovnat náklady a dopad na ekologii.
K Mondeu bych čekal data od nějakého hybridního Lexusu, pokud se do dá vůbec srovnat
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.08.2011 15:27, RE: Energie v benzínu
David V napisał:
A zase je to tady. Proč mícháš dohromady Prius a Mondeo? Je to stejná třída, stejný výkon motoru? Co Focus, není tomu náhodou blíž?
To že mám Mondeo neznamená, že ho chci stavět do boje proti hybridům a elektromobilům. Chci porovnávat auta, která zákazníkovi nabídnou stejnou uživatelskou hodnotu a porovnat náklady a dopad na ekologii.
K Mondeu bych čekal data od nějakého hybridního Lexusu, pokud se do dá vůbec srovnat
Tak s Focusem bych spíš porovnával hybridní Auris. Prius má výbavu spíš srovnatelnou se střední třídou. Např. promítání údajů na čelní sklo. A i rozvor 2700cm snad nespadá do nižší střední. Kombinovaný celkový výkon motoru (současného Priusu) 100 kW je málo? Je to snad o tolik méně než např 125 kW co máš?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.08.2011 16:51, RE: Energie v benzínu
Petr S napisał:
Tak s Focusem bych spíš porovnával hybridní Auris. Prius má výbavu spíš srovnatelnou se střední třídou. Např. promítání údajů na čelní sklo. A i rozvor 2700cm snad nespadá do nižší střední. Kombinovaný celkový výkon motoru (současného Priusu) 100 kW je málo? Je to snad o tolik méně než např 125 kW co máš?
Ale ty vnější rozměry se spíš blíží Focusu kombi. Je tam rozdíl 30cm. To je docela dost. Rozvor to má vskutku impozantní. A zase nesrovnávej současný Prius s 10-ti letým Mondeem. 100 kW není málo, ale není to 125. Chci srovnávat obdobná auta a ne hmouřit oči.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.08.2011 17:13, RE: Energie v benzínu
David V napisał:
Ale ty vnější rozměry se spíš blíží Focusu kombi. Je tam rozdíl 30cm. To je docela dost. Rozvor to má vskutku impozantní. A zase nesrovnávej současný Prius s 10-ti letým Mondeem. 100 kW není málo, ale není to 125. Chci srovnávat obdobná auta a ne hmouřit oči.
Tobě se člověk nezavděčí Mondea se taky vyráběly slabší než 125 kW a výrazně pod 8L se asi nedostaly. Kufr má Prius 450L, nižší střední má v hatchbacku o 100L méně. No dlouhodobá reálná spotřeba kolem 5L u 100 kW benzínu s automatickou převodovkou mi přijde celkem dobrá. Klasický 100 kW benzín s automatem se nejspíš pod 9L nedostane, ani když to bude Focus.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.08.2011 17:48, RE: Energie v benzínu
Petr S napisał:
Pro plug-in hybridy údaje asi nebudou k dispozici když se vyrábí teprve krátce. Tady je ale celkem slušná historie pro Prius z roku 2001, data za posledních 5 let:<br>
http://www.spritmonitor.de/en/detail/153989.html<br>
Průměrná spotřeba 4,76 za 5 let. A těžko asi získáme údaje o tom kolik energie stálo vyrobit Mondeo a kolik Prius. Taková data asi taky předpokládám nemáš. Ale nemyslím si že relativně malá baterka co je v Priusu je až takový problém. Horší je to s elektromobilama, ty mají baterky mnohem větší.
no jo, ale hodně záleží kde a jak se s tím jezdí. Třeba tady v tom testu jeli za 6,9l
http://www.auto.cz/toyota-prius-na-plny-plyn-1847
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.08.2011 18:25, RE: Energie v benzínu
ivan2 napisał:
no jo, ale hodně záleží kde a jak se s tím jezdí. Třeba tady v tom testu jeli za 6,9l
http://www.auto.cz/toyota-prius-na-plny-plyn-1847
A závěr testu je: troufáme si tvrdit, že by to srovnatelný turbodiesel nezvládl o mnoho lépe
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.08.2011 18:36, RE: Energie v benzínu
Petr S napisał:
A závěr testu je: troufáme si tvrdit, že by to srovnatelný turbodiesel nezvládl o mnoho lépe
Já bych to s turbodieselem moc nesrovnával, ono to jde těžko. Dokonce tak těžko, že v seriálu závodů cestovních aut WTCC už to jestli se nepletu vzdali, to srovnávání benzínu vs turbodiesel a v budoucnu už tam diesely nebudou.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.08.2011 19:53, RE: Energie v benzínu
Petr S napisał:
Tobě se člověk nezavděčí Mondea se taky vyráběly slabší než 125 kW a výrazně pod 8L se asi nedostaly. Kufr má Prius 450L, nižší střední má v hatchbacku o 100L méně. No dlouhodobá reálná spotřeba kolem 5L u 100 kW benzínu s automatickou převodovkou mi přijde celkem dobrá. Klasický 100 kW benzín s automatem se nejspíš pod 9L nedostane, ani když to bude Focus.
Ale jo, snažíš se hezky. I stím Mondeem by to srovnání bylo zajímavé. Třeba během 15-ti let.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 04.08.2011 23:07, RE: Tak nevim.
free78 napisał:
V autě je přítomen standardní benzínový motor o objemu 1,4 litru. Takže jak to asi tak topí....
....těch prvních cca 40km v "bez emisním" režimu pouze na el.pohon...
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.