0
powrót
 

diskuze k tématu: Náhrada za Punto do 100 tisíc Kč? Vybrali jsme dva vozy

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, japonská vozidla, americká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.10.2011 06:37, rada
Sečteno podtrženo hledáme vozidlo které "žere" co nejméně a pokud možno se za dobu provozu ani jednou neporouchá. Sen každého motoristy.
Trošku nechápu logiku myšlenkového pochodu. Soudě podle zmínění Octavie by se pán chtěl výměnou posunout o třídu spíše dvě výše oproti Puntu. Zde bych ale řekl že zmíněné motorizace 1,3-1,6 jsou úplně mimo mísu. Tuplem to platí když budete chtít jezdit svižněji jak píšete. Když už chceme šetřit pár korun na povinném ručením ( což asi nechceme když je následně zmíněná 1,9TDI) tak bych se poohlédnul alespoň po 1,8i která ještě spadá do nižší sazby. A zde bych doporučil Opel Vectra B po faceliftu s motorem 1,8i (tuším 92Kw). Měl jsem ještě verzi s 85KW a za celých 70tisíc co jsem s ní najezdil (prodavaná v 220tkm) jsem nad rámec běžné údržby měnil akorát svody výfuku. Jinak běžné díly za celkem směšné ceny, a nezájem zlodějů bych zařadil též jako plus.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.10.2011 07:15, rada
Octavia byla zmíněna spíš kvůli TDi motorům, ne? Z toho dotazu mi nevyplývá, že by se pán chtěl mermo mocí posunout o třídu, dvě výš. Takže pokud tomu tak opravdu je, místo starých Vecter B, bych se zaměřil naopak na relativně nové auta podobných rozměrů. Díval jsem se na Autoscout a za daných podmínek lze sehnat Fiesty, Getze, Clia atd. do 5 let stáří.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.10.2011 10:54, rada
Ja by som to riesil xsarou 1.4-1.6 a hned by som pomenil rozvody, manzety, olej a asi by som repasol zadnu napravu. Viac na aute robit netreba, ak je v dobrom stave, a pojde dalsich vela rokov. Auto je to pohodlne, tiche, a spolahlive. Hovorim o vlastnej skusenosti. A aj s tymito opravami budete dost pod rozpoctom.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.10.2011 13:37, rada
Cena za zvýšené povinné ručení je pakatel. Spíše hledejte auto, které se neservisuje a nežere
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.10.2011 16:53, rada
Z mého pohledu se jeví ve velice dobrém světle : Ford Fiesta, minulá generace, nejlépe po FL, ideálně 1.4 16V, pohybují se zde na TC kolem 100tKč, čili do 100 byste se měl vejít i s ukecáním prodejce. Dále Ford Fusion, nejlépe také 1.4 16V. Osobně to auto moc rád nemám, ale svým majitelům slouží většinou nadprůměrně dobře. Zatřetí Honda Jazz, zajímavé auto, spolehlivé, dá se již za danou cenu sehnat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.10.2011 18:49, rada
Záleží na tom v jaké kondici je současné punto pokud je trochu udržované tak doporučuji si schovat cca 30 000,- na případné opravy zbytek penízků roztočit s děvčaty v šantánu nebo pozvat celou hospodu na panáka či nějakou pěknou dovču a podobně( dle svého gusta.) A za 5 let našetřit znovu oněch 100 000,- a pak něco koupit a s vaším předpokládaným nájezdem 10-15 000 km/rok je v podstatě jedno co to bude jestli rencek nebo bmv záleží na kusu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.10.2011 22:00, rada
A já bych zase chtěl auto co jezdí 200 zalesněným terénem, podvozek nerozbije občasný náraz do pařezu a má spotřebu 5 na sto. To vše samozřejmě do 100 tis Tazatel by si měl rozmyslet co vlastně chce. Obdobné přibližovadlo jako Punto, ale se silnějším motorem? Větší pohodlné auto? Nebo jenom slyšel od souseda Vomáčky, že to TDI bere 5 na sto a vubec se nesype. Zmíněné Punto je na popisovaný způsob využití jedno z vozidel s nejlepším poměrem cena/výkon - rozumná spotřeba, minimální náklady na servis, celkem obstojně jede. Octavia TDI (zejména PD) bude mít při popisovaném způsobu užívání podstatně vyšší náklady na 1 km (započtena pořizovací cena, servisní náklady, pojistky, palivo). Při popisovaném nájezdu (tj. 10-15 tis. km ročně) je nesmysl uvažovat o ivestičně i servisně dražším naftoklapovi. Stejně tak je de facto jedno zda si tazatel koupí malého benzína se spotřebou 6l nebo trochu většího co bude brát 8l. Pokud Vám vyhovuje Punto, tak bych klidně doporučil zůstat u značky a koupil Stilo 1,6 nebo 1,8 benzín - jedná se o auto, které je kvalitativně i servisně srovnatelné s Golfem nebo Octavii, ale z důvodu nevalné pověsti Fiatu se prodává za směšné cenovky. Dle konkrétních preferencí lze samozřejmě doporučit celou řadu konkurenčních vozidel, například Valnohou zmíněná Opel Vectra B 1,8 92 kW (za ty peníze taky skvělé auto).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.10.2011 23:07, rada
Pokud Stilo, tak 1.6. 1.8 je rozežranější a nejede o moc líp, nafta nemá smysl, 1.6 jede v tomto autě velice slušně, osobní zkušenost. Pokud se narazí na nějaký pěkný kus, je to také velmi dobrá volba. Kazí se především cokoliv elektrického, nějaké čidlo semtam, jinak jde o celkem nenáročný vůz, že by upadnul motor, to tedy ne.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.10.2011 23:09, rada
Ve Stilu je také dobrý motor 1.4i 16V, dává se až později od prvního faceliftu a je vždy spojem s 6ti stupňovou převodovkou, díky níž má docela dobrou spotřebu. Závoďák to není, ale ostudu neudělá, motor nadprůměrně spolehlivý.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.10.2011 09:02, rada
Souhlasím s tím stilem a vybíral bych v něm výhradně motor 1.4 16V s 6kvaltem. Problém je, že většina stil je u nás s JTD motory a tento benzinový se shání špatně, navíc cena bude nad 100 000 Kč, a není jasné, zda tazatel je schopen toto akceptovat, nebo zda je 100 000 horní strop i s rezervou na servis. Podobně, a dokonce se stejným motorem, by se dalo poradit grande punto, ale tam je to s cenou ještě horší.

Pakliže má respondent jen 100 000 se vším všudy a je s puntem spokojený, může se klidně podívat po faceliftovaném modelu s 1.4 16V motorem, když bude mít štěstí, najde i kus s automatickou klimatizací.

Další, a myslím zajímavá alternativa, je Fiat Idea - taktéž s 1.4 16V, podle výbavy s 5 nebo 6stupňovou převodovkou. Shodou okolností ji koupil otec před pár týdny místo punta II po FL, zatím spokojenost, mechanicky je to shodné auto, uvnitř prostorné a už i na delší cestu se ukázalo jako pohodlné.

Naopak fusion z vlastní zkušenosti nedoporučuji, jeho spotřeba i mimo město je celkem vysoká (jezdím v rozmezí 6,8-7,6; čistě dálky za 6,5) a samo o sobě mě zklamalo jak auto, tak hlavně přístup Fordu (dealer, autorizované servisy, importér).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.10.2011 10:13, rada
diskuze opět nezklamala, jako nadprůměrně spolehlivá auta doporučujeme Stilo a Xsaru...to už snad někdo děláš schválně. V této cenové relaci je nadprůměrně spolehlivé auto něco jako Corolla 1,6 (2002-2004), Civic 1,6 (2001-2005). Oba splní požadavky na výbavu, na motor i prostor. Z evropských bych hledal Golfa, Focuse a A3, ale ta je většinou jen 3.dv.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.10.2011 10:33, rada
Tomi> Ideální je někomu radit to nejdražší, co v segmentu je, tudíž za stejné peníze nejolítanější a v nejhorším stavu (pokud se bavíme o té evropské provenienci - golf, A3, focus - z toho ten focus jediný dává smysl, ale za dané peníze pouze v první generaci a u té pozor na korozi). Xsaru soudit nemůžu, ale stila 2 ano, z toho jedno koupené jako funglovka (právě s 1.4 16V a 6kvaltem) a druhé ojeté (2.4 abarth) a s tím menším motorem to mohu jednoznačně doporučit, abarth je velmi náchylný na zacházení a údržbu, což u ojetiny je vždycky problém doložit, jak se k tomu kdo choval.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.10.2011 14:55, rada
Giorgio: proč myslíš, že Golf, Focus, budou nejolítanější a v nejhorším stavu,navíc nejdražší? Právě naopak, kvůli široké nabídce se dá vybrat snadněji pěkný kus. Za 90tis můžeš vybrat z obrovské nabídky obou modelů. ...Já bych volil výhradně japonce, s ohledem na požadavky. Tam to teprve bude oříšek, za 100tis dosáhneš jen na pár kousků Civica ,model od 2001, Corolla to samé.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.10.2011 15:59, rada
Auto se nesere a jste s ním spokojen? S vaším nájezdem bych si ho nechal a peníze využil smysluplněji, nebo ještě pár let šetřil a koupil si něco lepšího než ojetinu za 100k.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.10.2011 16:16, rada
Na obrazku je PuntoI a pan ma v sucasnosti PuntoII (2001)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.10.2011 17:08, rada
Mohu doporučit Seat Leon 1.4 16V - první generaci z konce výroby, tedy roky 2004/05. Nenáročný bezporuchový provoz, při většinové jízdě mimo město spotřeba cca 6,5 l při dodržování rychlostních limitů. Při městském provozu - kolony, krátké vzdálenosti, 7,5-8 l. Díky jednoduché konstrukci atmosférického motoru a osvědčeným prvkům koncernu VW (Golf IV, OI, A3) jde o vhodné vozidlo z pohledu spolehlivosti a dostupnosti servisu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.10.2011 18:50, rada
Seat Leon 1.4 16V, díky jednoduché konstrukci motoru a osvědčeným prvkům okolo něj tento motor mohu velice doporučit. Žere často olej, žere nepřiměřeně benzínu a nejede ani trochu, musíte ho točit. Velmi doporučeníhodný motor ve všem, včetně prvního Leona.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.10.2011 20:04, rada
Co mate proti xsare? Videli ste ju niekde stat a nepacila sa vam? Ja mozem porovnavat xsaru a corolu (1.6 myslim, ta skareda vyskerena z 2000) a poviem len tolko, ze jej majitela som skoro nemohol dostat z auta, ked sa previezol. Diely su na nu lacne, motor 1.4 ma celkom solidnu silu a ide svizne (a to som sa viezol so xsarou rok 1997 s tymto motorom) a dobru spotrebu. Mna ta toyota vobec nepresvedcila, ale je to len moj nazor. Dizajn nebudem hodnotit, lebo moja xsara je na peknych elektronoch a z angel eyes :)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 20.10.2011 08:24, rada
Tomi> Na přelomu ledna a února jsem se známým vybíral auto v identické cenové hladině (respektive tam byla rezerva až do 150, ale s nevůlí ji použít) a s velmi podobnými požadavky na cestování, jen to auto navíc mělo být kombi, takže vím naprosto přesně, co se za ty peníze dá sehnat a v jakém stavu. Mimochodem, nakonec koupil mondeo II 1.8 s vědomím toho, že je před smrtí, a tak ho prostě dojezdí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 20.10.2011 12:54, rada
na obrazku je naozaj PUNTO II, Punto I sa vyrabalo do roku 1999.
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.