Koloss napisał:
Opravdu to s tím nesouvisí, protože v zadané cenové relaci bude nejčastější servisní interval 80-100 tisíc km / 4-5 let, podle toho co přijde dřív. A nižší střední třída znamená, že ty auta můžou za těch 8 let najezdit jak 120 tisíc km, tak klidně 300. Takže nediskutovat - vyměnit, tedy pokud nemáte na beton jisté, že to bylo dělané třeba loni a od té doby to ujelo 20 tisíc.
A s těmi násobky bych byl přece jen opatrnější, širší guma stárne stejně jako užší. Tam bude spíše jiný důvod delší výdrž...
... u bazarového vozu - navíc staršího (a dle statistik v česku s více jak 90% jistotou s PODtočeným tachometrem) je to to NEJrozumější - kompletně vše ZKONTROLOVAT a asi i VYMĚNIT!
PS: S tou "výdrží" - NEjsem až tak "znalá/kvalifikovaná" abych mohla posoudit, zeptala jsem se a na ŠÍŘKA (tedy že ty pro Citroën motory bývají širší) mi byla na prvním místě řečena, já jen "předávám" dál jak jsem "nakoupila" ,-)
Ale nedávno jsem četla o voze jež během jednoho roku
400.000 km najel a motor uložený na silentblocích o sobě vibracemi skoro NEdával vědět (cituji ze SOUČASNÉHO testování vozu: "... do kabiny pronikají jen jemné vibrace...motor odpovídá zhruba tomu co známe ještě zpřed nějakých 20ti let" - ehm asi NEznáte model Citrën Traction Avant - ono NENí divu - je maličko "starší" - narodil se L.P. 1934 - je mu právě 75 let
Pěkný den ,-)