mufik.martin napisał:
Moc jsem nepochopil vetu: protoze neni preplnovany, tak 85% krouticiho momentu je uz od 2 tis otacek? to by znamenalo, ze v pripade preplnovatni na tom bude auto hure, ale podle me je to naopak ne? Ze prave diky preplnovani, je kroutak jeste vetsi, a od jeste nizsich otacek nebo jak to je? Kdyz vezmu jakykoliv motor, ktery automobilka nabizi ve verzi S i BEZ turba, tka je krasne videt, kde a jak velky maji kroutak. Turbo vzdycky zvysi kroutak a dosahuje ho v mnohem nizsich otackach
Tohle, co popisuješ, přesně platí pro naftové motory, ale mám obavu, že u benzínových je to jinak. Naftový motor tlačí do válce neustále maximální množství vzduchu a jen dávkováním paliva se dosahuje požadovaného výkonu. U benzínového motoru se stlačuje už hotová směs, takže při nízkých režimech není sepnutí turba potřebné a dokonce ani žádoucí. Benzínový turbomotor má díky hrozbě detonačního spalování (čili samovznícení směsi ještě před okamžikem zážehu) snížen kompresní poměr o 10-20% oproti atmosférickému, a proto v nízkých otáčkách (docházelo by totiž k zmíněnému detonačnímu spalování) je turbomotor lenivější, neboť turbo ani nespíná. O to výraznější nárůst tahu může řidič pociťovat v okamžiku, kdy se roztočí turbodmychadlo. Rád to s někým prodiskutuji, abychom to úplně principielně dotáhli.