Honza napisał:
Dobrý den, upřímně, ta spotřeba se mi zdá taky až moc úžasná na tento typ motoru s poměrně malým výkonem v tak těžkém autě, ale neříkám, že to není možné, s japonským dieselem mám zkušenosti jen s Hondou Civic r.v 1997 2,0 iTD a pokud jsem chtěl jet jen trochu svižněji, tak jsem rozhodně průměr 5l. neměl. jenže otázka je kdo jak čemu říká sportovní jízda. Jinak jezdím s TDi a zase....v zimě se moc pod 5,5 nedostanu(podotýkám jezdím denně delší trasy) takže nevím. Spíš by mě zajímalo, jakým způso...
Ta spotřeba 5l/100km je dlouhodobý průměr, který počítám poměrem počtu litrů v nádrži k najetým kilometrům. To, že je tak nízká je jedním z důvodů, proč jsme to auto kupovali a stále ho máme. Je zvláštní, jak se na podobných diskusích najdou vždy lidé, kteří nedokážou pochopit, že někdo může jezdit s takovou spotřebou. Pokud pojedu bez brždění stále 75km/h tak se dostanu na necelé čtyři litry. Jestliže pojedu stylem brzda-plyn, tak pojedu za 6L. Věřte, nebo ne , ale na plnou nádrž 60l najedu cca1200km. Ono taky dost záleží, co člověk tomu autu dopřeje. S kvalitní naftou, špičkovými oleji v motoru a převodovce a lépe propustným vzduchovým filtrem může spotřeba dost klesnout, o čemž jsem se sama přesvědčila u obou aut, se kterými jezdím. Gétéčko taky původně spotřebovalo skoro o 1l benzínu víc než teď. Pokud bych do nádrže nalila nekvalitní benzín, pak bych se dostala na zcela jinou hodnotu.Takže to má něco do sebe. Co se týče těch lehkých úprav na motoru, jedná se o sportovní vzduchový filtr a seřízení palivového čerpadla. Zásluhu na zlepšení chodu motoru a převodovky mají samozřejmě kvalitní oleje. Konstrukce auta je odlehčena.