anonym napisał:
Pokud nekdo fakt nema prachy, urcite bude almera dobrou koupi. Pokud je opravdu tak spolehliva, bude jezdit, s rozumnou spotrebou a nebude to uplna socka jako treba zrezlej Favorit. Na prvni pohled, pokud jde o dejem, bych tohle tohle auto srovnal s felici. Nissan sice feldu predci v ledas cem, ale v nakladech na provoz a hlavne designu ma felda naskok - obzvlaste palubni deska, ktera ve felicii pusobi mnohem modernejsim dojmem a hlavne podsvetleni i ergonomie je leps. Jinak vsechna jmenovana au...
Nevím jak zde někdo přišel na to srovnávat Almeru s Felicií. Almera je oproti ní opravdu Lexus, jak zde někdo napsal, ale ne pouze v několika věcech, ale úplně ve všech. Jak můžete porovnávat auto, jehož nejvýkonnjěší verze má 75 koní (Feliucie 1,6) a auto, jehož špičková verze disponuije 143 konmi (Almera 2,0 GTI). To je téměř dvakrát tolik. U všech almer dostanete v základu třeba veledůležitý posilovač řízení. U Felicie byl v sérii jen u 1,9 D a navíc úplně hrozný (měl jsem to kdysi jako služební auto). Zejména topornost řízení v zatáčce je téměř bezpříkladná v negativním slova smyslu. Opravdu tato dvě auta nelze porovnávat. Srovnávat to může pouze člověk, který jel jen možná jen v té Felicii a Almeru zná akorát z obrázků v rpospektech. Z časopisů je znát nemůže, neboť tam by na ni mnoho kritiky neslyšel. Spíše možná až podezřele oslavné texty by na ni našel. A to u většiny novinářů, které nelze všechny do jednoho obvyňovat z nekritičnosri a zaujatosti. To spíše mnozí si něchtěli v devadesátých letech připustit, že felicie je pouze a jen modernizovaný Favorit. Je to stejné, jako když srovníte Citroen Saxo z roku 1996 a Peugeot 106 z roku 1991, či třeba Ford Fiesta z roku 1989 a 1996. Almera sice používá pohonné jednotky z modelu Sunny N14, ale jinak je konstrukčně zcela nová, včetně podvozku. Mimochodem ty motory jsou dodnes skvělé a to jak jízdně, tak spolehlivostí. Pouze spotřeba může být trochu vyšší. Tomáš Dusil.