anonym napisał:
Jo jo, Golf IV má podvozek na úrovni Trabantu (-:
S N15 (r.v.1998 po faceliftu) jezdím asi dva roky a po ujetí cca. 30000 km (150000km na tachometru) udělal jsem následující zkušenost:
- motoricky a mechanicky bez problémů, nutné si jen pohlídat interval a kvalitu oleje. Auto je po prvním majiteli, který ho nijak nešetřil (tažné - postavil s ním barák), přesto je na podvozku vše původní, stejně jako výfuk
- motor 1.4 16V 64 kW (116 Nm) dnes již za moderními agregáty zaostává, chybí mu zejména kroutící moment. Klidně se přiznám, že s obsazeným autem nemám při rozjezdu šanci proti třívalcovým Fábiím. Na druhou stranu se motor lehce vytáčí (maximum kroutícího momentu je ve 4,000 ot., max. výkon v 6,000 ot., omezovač lehce přes 7,000) a pokud se jezdí kolem maxima krouťáku, je dynamika slušná
- jízdní komfort slušný, podvozek spíše tvrdší. Zadní víceprvková náprava při projíždění zatáček je skvělá, víc však pasuje kratšímu hatchbacku, já se sedanem a naloženou rodinou zatáčky většinou neřežu
- pověsti o úsporném provozu nejsou tak úplně pravdivé, zejména po jízdě ve městě (v létě navíc klima) je spotřeba přes 8.5 l, můj průměr po dvou letech je 7.8l (cca. 80% město, zbytek dálnice)
- obrovským problémem je koroze zadní části prahů a podběhů zasahujících do kufru, doporučuji každému majiteli almery oddělat tapecírung v kufru a i při malém náznaku koroze okamžitě řešit. Prahy hnijí zevnitř, takže dlouho není nic poznat...
- design, interiér, použité materiály - typická nuda, šeď japonců poloviny devadesátých let... Zase mě ho nikdo před barákem neobjede klíčem nebo neukradne
- celkově spolehlivé, nenáročné auto pro každodenní ježdění
S pozdravem,
Redboost