vasapasa napisał:
No tak ten odkaz naštěstí nefunguje..... jinak inkriminovanou větu doporučuji přečíst ještě jednou zas tak blbě jsem to nenapsal pochopout se to dá
*****************
"Jako novej určitě stojí za to, ale pokud má někdo v hledáčku vůz r.v. 2003 (tzn. 5,5roku provozu) a budu-li vycházet z toho že za tento HDi si 1.majitel nebude připlácet desítky tisíc oproti základním typům benzinů, aby s ním následně najezdil 10 tisíc ročně po nákupech v lidlu a jednou za měsíc na výlet....vychází mi z toho služeb...
TAKHLE je správná adresa té stránky - omlouvám se .. (popravdě NEvyhovuje mi, že příspěvky musím psát přes TipCars - na LN se dají nově již jen číst - pro mé "blesko-rychlo-psaní" to bylo ze strany Lidovek.cz .. "praktičtější" "rychlejší" - prostě mně osobně VÍCE vyhovovaly) .. to byla maličko "výmluva", abych "chybku" omluvila, ale trošičku je to i pravda ..
Já tu vaši větu trochu "nepochopoula" (to byl VTÍPEK, že jsem to "po vás" opsala .., neb jednak mi (kurs rychločtení doporučuji a je bezva a funguje, ale občas ..) "vypadlo" NEbude připláce (to NE pak v "souvislostech" trochu "smysl" změnilo ... PROTO ta má reakce o cenách!)
Jinak průměrný roční "nájezd" v evropě u auta je počítán cca 20.000 km (v česku je to trochu méně) a opravdu to celkem odpovídá. TÜV teď nově zavádí do svých tabulek průměrný nájezd u každého hodnoceného vozidla (celkově se jedná snad o 10.000.000 vozů, takže statisticky docela vypovídající) a docela to "sedí" - zmiňovala jsem se tady o tom v souvislostí s něčí "teorií", že některé modely najezdí výrazně/násobně více - no .. až tak ne (šlo "klasicky" o passat a C5 a rozdíl po několika letech byl v průměru jen několik tisíc km - v praxi tedy spíše "nic")
Pokud někomu odejdou (např.) vstřikovače po třeba/například oněch 205.000 km ... je to vlastně "normální". Při nájezdu cca 20 t./rok se to stane 11tým rokem a to je ... normální/očekávatelné. Pokud mi doma odejde 11 let starý mixer, pračka televize - NEjsem "šťastná", ale je to (víceméně) "běžné/nepřekvapující", tedy "nijak výjimečné"
Např. u té tchýně, která mezi 1.4 benzín a 1.4 HDi volila (já OPRAVDU "obecně" raději benzín!), tak "lepší" motor prostě vybrala (vnouček má onen ford fusion s 1.4 benzín). I kdyby docela (ultra) smůlu měla a třeba již po 6ti - 7mi letech jí vstřikovače odešly (zrovna u tohoto motoru se to prý opravdu NEstává), tak by mi (a vzhledem k její spokojenosti s vozem asi i jí - byť konkrétní cenu opravy opravdu NEznám, ale obecně ceny servisu citroën nebývají nějak "děsivé") přišlo rozumné "opravit" a stejně spokojeně s tím "lepším" motorem dalších 6-7 let jezdit (vpodstatně do morální "smrti" vozu) - ta "investice" někde uprostřed jeho "životního cyklu" mi příjde "rozumnější", než-li těch třeba 13 let jezdit s motorem který je teoreticky "bezporuchovější" - což je ale také otázka (na níž NEznám odpověď - "provozně" "chováním" schopností se vyrovnat i s plně zatíženým vozem atd. je ale "v TOMTO případě " opravdu "lepší/příjemnější" diesel).
Ano znám "vtípky" v českých servisech (na 3x - tedy 3 měsíce trvalo než reklamaci uznali - šlo o ViDITELNĚ!!! "prosakující" tank na vodu -jsem nedávno musela reklamovat PROKAZATELNĚ tekoucí žehličku), ale vězte/věřte, že to je spíše "českým" specifikem, stačí "popojet" z prahy nějakých 200 km na jih, západ či sever a vše je "snazší" ... to mi připomnělo tchýni, která loni před vánoci v Deutschland jako dárek "box 3 dvd" manželovi koupila a omylem tam 2 stejné disky byly. Po 3/4 roce se konečně do stejného města dostala a v tamním Media Markt "vysvětlila" ... a neb onen titul již neměli, omluvili se a peníze vrátili .. v TOMTO jsem vyrůstala a TO považuji za NORMÁLNÍ/PŘIROZENÉ - ŽÁDNÁ jiná "varianta" ani NEexistuje (no existuje, já /už/ vím .-) vlastně .-(
Zatím mám pocit (alespoň v Deutschland i Österreich vám to řekne vpodstatě každý), že se "přenáší" spíše ty "špatné" vlastnosti a zvyky, ale ... třeba jednou ... pravda a láska zvítězí - to BYLO .. no JE moc pěkné heslo a třeba by mohlo i "fungovat/naplněno být" (když už máme ty vánoce ... i když buřtík mi ukazoval co zas "napáchal" v pátek před vánoci "Jirka Oranžový, zvaný NEústupný" s vojáky v NATO ... no NEbudu si kazit náladu
Ano s kvalitou paliv (nafty snad ještě více než benzínu) máte pravdu, to opravdu JE problém. Zrovna motory citroën (i benzínové, můj brumla mne až překvapil svou "náročností" na "potravu", tedy že TAK bude poznat co má v bříšku jsem NEčekala) jsou na palivo docela náročné. Není třeba sice něco "speciálního", ale pokud dostanou "vodosměsku" či co se to prodává, opravdu s tím MAJí problém (až výrazně menší "zátah" motoru) a opakovaně hodně nekvalitní nafta může vstřikovače opravdu poškodit. NEmyslím si ale že to je "chyba" motorů, opravdu postačí naprosto "obyčejné" nijak aditivované palivo a vše je ok (za to kvalitní/kvalitnější se vám ale opravdu a doslova "odvděčí" - zmínku o tom najdete i v návodech, víceoktanové i vícecetanové palivo jim vyloženě "chutná"), ale palivové směsi "made in doma po večerech" NE - ty jim NEvyhovují - ne Ne NE!!!
Končím, jdeme se procházet se - pěkný den