anonym napisał:
Có ? Jakou chybu ! Vezměme případ "motůrek (letecký ) a babetový, řekněme že mají stejný výkon 2 kW ale krouťák 1 a 10 Nm tak motůrek musíš zpřevodovat 10 x ! Proti Tatrováckému 1000 x ! Ovšem tím dostáváš k elementu rychlosti, páč Watt je Joule.sekunda a Joule = m.a.s , a jsme doma ! Krom toho krouťák si můžeš představit jako sílu na páce otáčející se kolem pevného bodu, pokud je délka páky konstantní (průmer pneumatiky) pak 1/10 krouťáku logicky vykoná desetinový výkon ! No a jsme u toho, pro...
letecký *motůrek* o výkonu 300kW se oproti tatrováckému určitě nemusí převodovat 1000x
Tam bude stačit tak maximálně 5x.
No a že se do některých lokomotiv dávají motory z autobusu, ale patřičně zpřevodované... No co je na tom divného?
Tvoje chyba je v tom, že na začátku vlákna tvrdíš, že výkon nic neznamená, důležitý je krouťák. No a já jsem ti jasně ukázal, že výkon něco znamená a krouťák lze dohnat zpřevodováním.
Zkus si dát motor o výkonu 300kW s tím megakrouťákem z lokomotivy do většího dopravního letadla, které potřebuje alespoň 1000kW...
To nepoletí a můžeš převodovat jak chceš. Kdežto 1000kW motor z letadla ti lokomotivu v pohodě utáhne, když použiješ správné převody. Koneckonců i 300kW z menšího letadla.