anonym napisał:
Docela blabol.
VYKON = prace / cas
nebo VYKON = kroutici_moment * uhlova_rychlost
z cehoz vyplyva, ze vykon dopoctu z krivky krouticiho momentu a znalosti uhlove rychlosti motoru v danem bode!
Zrychleni v danem spektru otacek se urci podle velikosti krouticiho_momentu a JEHO ZMENY v danem spektru. Pokud je krivka krouticiho_momentu spicata (=ma ostry vrchol s velkou hodnotou) motor ma dobry zatah pri otackach odpovidajici spicce. Zrychleni vsak bude spatne.
Benzinove motory maji maly kroutici m...
Tak s tím zrychlením v daném spektru otáček nesouhlasím.
Co když má motor papírově změnu krouťáku k horšímu, ale přesto se při MALÉ zátěži při daných startovních otáčkách ochotněji vytočí než jiný motor, který má plochou křivku? Je vidět, že jsi nepochopil, co jsem myslel. Jde taky o rychlost reakce řídící jednotky, časování všeho možného - vstřiku, zážehu, ventilů a podobné serepetičky, které můžou být při nezměněné momentové charakteristice u některého motoru prostě lepší a tím se líp vytáčí.
A ještě jednou polopaticky: krouťák ani jeho změny nerovná se ochota motoru zvyšovat otáčky při nízké nebo nulové zátěži (po rovině na 1-čku nebo 2-ku, případně prošlápnutí plynu na neutrál). Chápu, že při plné zátěži by se to dalo brát, ale o tom jsem nemluvil.
Jinak papírově hodnota zrychlení cca odpovídá průběhu momentu, výkonu i váze auta, ale u některých aut je to trochu jinak - oproti těmhle papírovým předpokladům zrychlují trochu víc nebo míň. To je právě ta vytáčivost, na kterou se ptám.