lexus.rx napisał:
no svuj názor na odborníka p. Šikla jsem tu již několikrát vjádřil, tazatel se opět dozvěděl technické udaje o autě, o spolehlivosti p. Šikl opět neřekl nic, to že 2,5 litr žere víc a jede líp než 2 litr je asi jasný, na to se nemusel věnovat celý odstavec, to že se musí měnit rozvody je taky jasný každýmu. Nicméně pane Šikl shodou okolností jsem majitelem 2,5V6 z roku 2001, tak VAše obecné údaje doplním. Se spotřebou to není tak hrozné, vzhledem k tomu že 6ti válec je mimořádně pružný a motor n...
Dobrá recenze, je vidět, že máte Galanta rád.Ale podívejte se na přední nápravu, ta není McPherson ani náhodou. Jedná se o lichoběžníkovou nápravu, u které se při vytáčení kol do rejdu neotáčí tlumič s vinutou pružinou, takže řízení pracuje bez nepříjemných rázů a zcela plynule podobně jako na BMW nebo Mercedesu. Zvláštností této nápravy jsou dvě samostatná spodní rameno. jedno je rovné (je toto přední) a druhé tzv laterální je ve tvaru bumerangu.Zde se také kolo neotáčí na jednom spodním čepu, ale na dvou (každé rameno má jeden), čímž se při vytáčení kol do rejdu mění osa rejdu. to má za následek jeho zvětšování při vytočení kola do rejdu a naopak jeho téměř nulovou hodnotu jsou-li kola rovně. Při jízdě rovně je žádoucí, aby byl poloměr rejdu v ideálním případě 0, což lze málo kdy splnit, tak aspon co nejblíže 0. Naopak jsou-li kola v rejdu, tak jenutné, aby byl poloměr co nejdále od nuly (kladný u zadního náhonu, záporný u většiny předokolek). To sabilizuje jízdu v zatáčce a díky tomu se pneumatika dotýká co největší plochou. Jde o tzv. nápravu s proměnným poloměrem rejdu (je to výmysl firmy BMW rterá tyto nápravy používá od 1. generace řady 7 z r 1977, dnes to mají také všechny Mercedesy).