0
powrót
 

diskuze k tématu: Mitsubishi Galant se čtyřválcem nebo šestiválcem?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, japonská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.08.2006 07:16,
Jen tak pro informaci, pane Šikl, motor 2.4 GDI není dieslový, ale benzínový s přímým vstřikem paliva.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.08.2006 07:55, RE: bez předmětu
Peet napisał:
Jen tak pro informaci, pane Šikl, motor 2.4 GDI není dieslový, ale benzínový s přímým vstřikem paliva.
Jj presne tak. GDI=Gasoline Direct Injection , primy vstrik benzinu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.08.2006 08:06, -)))odbornik na VW se holt "seknul"
-je to zvlastni - neco podobneho uz se tady resilo u motoru 1.8GDI - carisma - nejak "odbornici" jak vidi "neco DI".....je z toho vW TDI-))))....jenze mysaci jsou napred a to jejich GDI je soucasne FSI-))))

- ale jinak ten motor GDI vzhledem kë kvalite zdejsich benzinu(obsah siry) je asi opravdu riziko

Galant se delal TD - 2.0 - nejaky hodne stary diesel
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.08.2006 09:20, RE: -)))odbornik na VW se holt "seknul"
karlik napisał:
-je to zvlastni - neco podobneho uz se tady resilo u motoru 1.8GDI - carisma - nejak "odbornici" jak vidi "neco DI".....je z toho vW TDI-))))....jenze mysaci jsou napred a to jejich GDI je soucasne FSI-))))

- ale jinak ten motor GDI vzhledem kë kvalite zdejsich benzinu(obsah siry) je asi opravdu riziko

Galant se delal TD - 2.0 - nejaky hodne stary diesel
Od kolikátého února to bylo s tím dieselem ?)
Já měl 1,8 GLSI z roku 1995 a měnil jsem originál destičky i s kotoučema ve 182 000 km, fakt nekecám. A to se mi asi v půlce jednou zkroutily a musely se stočit. Spotřeba nikdy pod 6 a nikdy přes 10.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.08.2006 09:21, Hrubky
Ještě si opravte hrubky - bývalý se vždy psalo s oběma tvrdými y
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.08.2006 09:21, RE: -)))odbornik na VW se holt "seknul"
karlik napisał:
-je to zvlastni - neco podobneho uz se tady resilo u motoru 1.8GDI - carisma - nejak "odbornici" jak vidi "neco DI".....je z toho vW TDI-))))....jenze mysaci jsou napred a to jejich GDI je soucasne FSI-))))

- ale jinak ten motor GDI vzhledem kë kvalite zdejsich benzinu(obsah siry) je asi opravdu riziko

Galant se delal TD - 2.0 - nejaky hodne stary diesel
no svuj názor na odborníka p. Šikla jsem tu již několikrát vjádřil, tazatel se opět dozvěděl technické udaje o autě, o spolehlivosti p. Šikl opět neřekl nic, to že 2,5 litr žere víc a jede líp než 2 litr je asi jasný, na to se nemusel věnovat celý odstavec, to že se musí měnit rozvody je taky jasný každýmu. Nicméně pane Šikl shodou okolností jsem majitelem 2,5V6 z roku 2001, tak VAše obecné údaje doplním. Se spotřebou to není tak hrozné, vzhledem k tomu že 6ti válec je mimořádně pružný a motor není třeba vytáčet tak i ve městě se bez problému vejdu na 9,5L, na dálnici má výhodu velmi dlouhá pětka ve 140 si motor pobrukuje cca 3300 otáček a při této rychlosti se dá jet v pohodě za 8,5L já mám běžný průměř 8,5-9L jezdím cca 70% město a zbytek dálnice. Motor je vynikající, papírově je sice 163 koní málo ale při zrychlování se nestačíte divit kde se tam ty koně berou. motor se dá vytočit až na 7tis, nad 4 tis motor chytne saze a silně táhne. na dvojku se dá vytočit až na 110km, trojka jde až na 160....přitom po městě se dá v pohodě pobrukovat na 1500-2000ot. a bez řazení plynule zrychlovat. Jízdní vlastnosti velmi dobré, předek klasický MC pherson v zadu víceprvkový závěsy, pérování je docela komfortní v zatáčkách se auto sice trošku víc naklání ale víceprvky auto bezpečně drží, jen se nebát v zatáčce trošku přitáhnout volant a bez problému se to projede i hodně ostře. S tím však souvisí nevýhoda a to že víceprvky nemají zorvna velkou životnost, mám cca 150tis km a už je potřeba výměna a ta nebude levná počítám tak 8-10 tis na jednu nápravu. Je nutno dodzžovat výměny oleje používá se 10W40 já jej měním už po 10tis km. Pár korun navíc mě nezabije a motor mi poděkuje. Dál trošku zlobí klima, to je ale problém u všech galantů, někdy mám pocit že si dělá co chce, nastavím nějakou tepolotu a nedokáže ji udržet, takže jsem nucen teplotu neustále přenastavovat, bud to hřeje a nebo šíleně chladí - nic mezi tím. Celkově je auto dost pohodlné, motory jsou hodně spolehlivý jediný co potká snad každýho galanta jsou hydroštely (hydraulický zdvihátka ventilů) pozná se tak že při nastartování motor "chrastí" po chvilce to přestane, je to že hydroštely jsou netěsné neudrží olej a nebo se naopak olejem zanesou a nefungují správně. Pokud hydroštely "chrastí" jen chvili po nastartování než se motor zahřeje je to v pohodě, doporučuji akorát zkrátit výmeny oleje tak na 7tis. km. pokud však hydroštely chrastí pořád je potřeba je vyměnit což je 24x500kč jinak se opotřebovávají ventilová sedla a vačkový hřídel.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.08.2006 10:18, RE: -)))odbornik na VW se holt "seknul"
lexus.rx napisał:
no svuj názor na odborníka p. Šikla jsem tu již několikrát vjádřil, tazatel se opět dozvěděl technické udaje o autě, o spolehlivosti p. Šikl opět neřekl nic, to že 2,5 litr žere víc a jede líp než 2 litr je asi jasný, na to se nemusel věnovat celý odstavec, to že se musí měnit rozvody je taky jasný každýmu. Nicméně pane Šikl shodou okolností jsem majitelem 2,5V6 z roku 2001, tak VAše obecné údaje doplním. Se spotřebou to není tak hrozné, vzhledem k tomu že 6ti válec je mimořádně pružný a motor n...
No, tak TOMUHLE říkám recenze. Ještě k těm hydroštelům - zdá se, že jsou na ně háklivý všechny japonský motory, já mám Mazdu a pro ni to platí taky. Pro zachování zdraví hydroštelů je třeba striktně dodržovat intervaly výměny oleje a používat kvalitní oleje.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.08.2006 10:33, RE: -)))odbornik na VW se holt "seknul"
lexus.rx napisał:
no svuj názor na odborníka p. Šikla jsem tu již několikrát vjádřil, tazatel se opět dozvěděl technické udaje o autě, o spolehlivosti p. Šikl opět neřekl nic, to že 2,5 litr žere víc a jede líp než 2 litr je asi jasný, na to se nemusel věnovat celý odstavec, to že se musí měnit rozvody je taky jasný každýmu. Nicméně pane Šikl shodou okolností jsem majitelem 2,5V6 z roku 2001, tak VAše obecné údaje doplním. Se spotřebou to není tak hrozné, vzhledem k tomu že 6ti válec je mimořádně pružný a motor n...
No, u každého auta, které má "hydroštely" - a má je dnes naprostá většina motorů, to chviličku malinko cvaká - než se "natlakují hydroštely", ale to trvá tak možná minutu. Jinak k tomu motoru - kamarádovi zemřel táta a tak zdělil šestiválcového Galanta r.v. 1997 (a má jej dodnes, protože se to auto prostě nedá za slušnější peníze prodat) - sám jsem to auto několikrát řídil, ten motor je vážně bezva - až na tu spotřebu, to auto žere, jak se říká "i trávu kolem cesty". Ještě k těm výměnám oleje - těch sedm tisíc, to už je opravdu brutálně krátký interval a připomíná mi to starou dobrou "stodvácu". Já jsem měl kdysi CRX, tam se měnil olej cca po 15.000 km, pak Focus (taky po 15.000 km), teď mám Volvo S 40 a po dvaceti tisících v pohodě...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.08.2006 10:56, RE: -)))odbornik na VW se holt "seknul"
jiriez napisał:
No, u každého auta, které má "hydroštely" - a má je dnes naprostá většina motorů, to chviličku malinko cvaká - než se "natlakují hydroštely", ale to trvá tak možná minutu. Jinak k tomu motoru - kamarádovi zemřel táta a tak zdělil šestiválcového Galanta r.v. 1997 (a má jej dodnes, protože se to auto prostě nedá za slušnější peníze prodat) - sám jsem to auto několikrát řídil, ten motor je vážně bezva - až na tu spotřebu, to auto žere, jak se říká "i trávu kolem cesty". Ještě k těm výměnám oleje - ...
no, brutálně krátký interval to sice je, ale 10W40 sotjí okolo 600Kč je fuk jestli je to castrol, nebo taxaco pořád je to stejný olej, a to je věc na které já nikdy nešetřím, těch 15tis co se uvádí jako interval výměny je bráno jako nejdelší možný interval, pokud se jezdí ve městě, častější studený straty, krátký popojíždky, tak se olej velmi rychle "vyčerpává" a nemaže tak dobře, když já si měním olej po 10tis, hydroštely se mi začínají taky už ozývat tak hodlám výměny ještě víc zkrátit, motoru to jenom a pouze prospěje, za rok ujedu tak 30tis km což mě vychází na na tři výměny oleje za rok cca 1800Kč - pokud udělám 4 výměny oleje za rok je to cca 2400Kč - těch šest set navíc není problém propít za večer v baru - já je raději investuju do auta, možná proto taky jezdím do 9litrů.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.08.2006 10:57, RE: Hrubky
Nagy Sándor napisał:
Ještě si opravte hrubky - bývalý se vždy psalo s oběma tvrdými y
Děkuji za upozornění. Již opraveno.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.08.2006 11:07, RE: -)))odbornik na VW se holt "seknul"
lexus.rx napisał:
no svuj názor na odborníka p. Šikla jsem tu již několikrát vjádřil, tazatel se opět dozvěděl technické udaje o autě, o spolehlivosti p. Šikl opět neřekl nic, to že 2,5 litr žere víc a jede líp než 2 litr je asi jasný, na to se nemusel věnovat celý odstavec, to že se musí měnit rozvody je taky jasný každýmu. Nicméně pane Šikl shodou okolností jsem majitelem 2,5V6 z roku 2001, tak VAše obecné údaje doplním. Se spotřebou to není tak hrozné, vzhledem k tomu že 6ti válec je mimořádně pružný a motor n...
Děkuji za doplnění a poznatky z osobní zkušenosti. Během testů jsem jel s motorem 2.0 i s 2.5 V6 a jen musím potvrdit pružnost šestiválce, a jak sám píšete dokáže plynule a táhle zrychlovat, což v poradně také uvádím. Má slabost pro šestiválce díky stálému zátahu, dostatku výkonu téměř kdykoliv a skvělému zvukovému projevu by měla mluvit pro tento motor. Přesto po svezení doporučuji čtyřválec, díky naměřené spotřebě a slušné pružnosti spolu s o něco nižšími náklady na servis.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.08.2006 11:16, RE: -)))odbornik na VW se holt "seknul"
lexus.rx napisał:
no, brutálně krátký interval to sice je, ale 10W40 sotjí okolo 600Kč je fuk jestli je to castrol, nebo taxaco pořád je to stejný olej, a to je věc na které já nikdy nešetřím, těch 15tis co se uvádí jako interval výměny je bráno jako nejdelší možný interval, pokud se jezdí ve městě, častější studený straty, krátký popojíždky, tak se olej velmi rychle "vyčerpává" a nemaže tak dobře, když já si měním olej po 10tis, hydroštely se mi začínají taky už ozývat tak hodlám výměny ještě víc zkrátit, motoru...
U své Mazdy jsem s hydroštely řešil stejný problém, který se vyřešil zkrácenou pravidelnou výměnou kvalitního oleje (5W40). Od té doby nic neklepe a jede lehčeji.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.08.2006 11:31, RE: -)))odbornik na VW se holt "seknul"
Petr - TipCars.com napisał:
U své Mazdy jsem s hydroštely řešil stejný problém, který se vyřešil zkrácenou pravidelnou výměnou kvalitního oleje (5W40). Od té doby nic neklepe a jede lehčeji.
jo a ještě něco, galanty fakt nejsou moc drahý, muj stál asi 200tis ale je to 2001 v plné výbavě krom kůže. Co se mi na galantu líbí že je to hezký auto a hlavně v tý záplavě fobií, koktavií, "folksvágnů", bavoráků potkám za týden tak dva možná tři galanty ( Brno) i těch mých oblíbených lexusů snad jezdí víc:)))
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.08.2006 12:16, RE: -)))odbornik na VW se holt "seknul"
lexus napisał:
jo a ještě něco, galanty fakt nejsou moc drahý, muj stál asi 200tis ale je to 2001 v plné výbavě krom kůže. Co se mi na galantu líbí že je to hezký auto a hlavně v tý záplavě fobií, koktavií, "folksvágnů", bavoráků potkám za týden tak dva možná tři galanty ( Brno) i těch mých oblíbených lexusů snad jezdí víc:)))
Dekuji za recenzi, ikdyz ne presne takovou jako jsem ocekaval, a mnohokrat za nazory v prispevcich. Tech galantu je tak malo, ze pokud bude vhodny tak bych asi bral obe varianty, navic mam dost zuzeny vyber tim ze touzim po cerne metalize... teprve v ni ma galant ten spravny zabijacky vyraz :)

Nez servisu se bojim nejvice dvou veci - 1) nasledny prodej. Dejme tomu ze bude slouzit 3 roky, a opravdu si nejsem jist jestli bude poptavka po 13 let starem vozu, a jeste galantu (tim myslim ze nepujde na pulku porizovaci ceny)
no a 2) tim ze jezdim nejvic v praze, tak se trosku bojim te delky. precejenom ma 4m60cm a to uz je slusnej korab. Tim ze jezdim nejvic sam/ve dvou bych vubec tak velke auto neuvazoval, ale ta prid... achjo :)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.08.2006 12:21, RE: -)))odbornik na VW se holt "seknul"
Jan R. napisał:
Dekuji za recenzi, ikdyz ne presne takovou jako jsem ocekaval, a mnohokrat za nazory v prispevcich. Tech galantu je tak malo, ze pokud bude vhodny tak bych asi bral obe varianty, navic mam dost zuzeny vyber tim ze touzim po cerne metalize... teprve v ni ma galant ten spravny zabijacky vyraz :)

Nez servisu se bojim nejvice dvou veci - 1) nasledny prodej. Dejme tomu ze bude slouzit 3 roky, a opravdu si nejsem jist jestli bude poptavka po 13 let starem vozu, a jeste galantu (tim myslim ze nepujde...
s délkou si starosti nedělej, rejd je slušnej s parkováním není problém....jen najít dost dlouhou mezeru:)))
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.08.2006 12:29, RE: -)))odbornik na VW se holt "seknul"
Jan R. napisał:
Dekuji za recenzi, ikdyz ne presne takovou jako jsem ocekaval, a mnohokrat za nazory v prispevcich. Tech galantu je tak malo, ze pokud bude vhodny tak bych asi bral obe varianty, navic mam dost zuzeny vyber tim ze touzim po cerne metalize... teprve v ni ma galant ten spravny zabijacky vyraz :)

Nez servisu se bojim nejvice dvou veci - 1) nasledny prodej. Dejme tomu ze bude slouzit 3 roky, a opravdu si nejsem jist jestli bude poptavka po 13 let starem vozu, a jeste galantu (tim myslim ze nepujde...
jinak pokud budeš vybírat, tak si nech auto zvednout a dobře si projdi spodek, pokud bude na tacho do 150 tis a vše bude viditelně původní (výfuk, ramena, závěsy) tak si bud jistej že to auto má skutečný km, není to stočený pač hlavně ty víceprvky vic jak 150 opravdu nevydrží.....pokud to vyměnený bude, a na tacho třeba 110 tis tak počítej s tím že je stočený tacho, popř. zjisti více informaci o autě, možná taky havárie apod.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.08.2006 12:58, hydroštely
Petr - TipCars.com napisał:
U své Mazdy jsem s hydroštely řešil stejný problém, který se vyřešil zkrácenou pravidelnou výměnou kvalitního oleje (5W40). Od té doby nic neklepe a jede lehčeji.
Mám Mazdu 626, hydroštely mi začnou cvaka ve vedru, když ve městě popojíždím. To zřejmě olej tak zřídne, že to cvaká. Používám olej 5W40. Při normální jízdě je ticho.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.08.2006 13:14, RE: hydroštely
PV napisał:
Mám Mazdu 626, hydroštely mi začnou cvaka ve vedru, když ve městě popojíždím. To zřejmě olej tak zřídne, že to cvaká. Používám olej 5W40. Při normální jízdě je ticho.
5W40 je ideální olej přes zimní období, zkuste přes léto 10W40
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.08.2006 13:37, RE: hydroštely
Petr - TipCars.com napisał:
5W40 je ideální olej přes zimní období, zkuste přes léto 10W40
Příší sezonu to zkusím. Kdysi někdo radil do motoru s hydroštely olej 10W60 od Castrolu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.08.2006 14:07, RE: hydroštely
PV napisał:
Příší sezonu to zkusím. Kdysi někdo radil do motoru s hydroštely olej 10W60 od Castrolu.
Mě u omegy 2.5TD to už cvaká i při normální jízdě.když vyměním olej tak to pomůže ale jenom tak 500km a pak co zas cvrliká.dát tam nějakej hustší olej?
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.