Koloss napisał:
No já si kontroluju tlak v pneumatikách zpravidla při výměně zimní/letní a pak na tom jezdím půl roku. Pokud náhodou při kontrole nějaká vykazuje úbytek tlaku, tak to bývá hřebíkem nebo nějakou podobnou záležitostí a ostatní mají tlak stejný. Foukám to normálně u pumpy vzduchem. Cena krabičky cigaret není dnes tak malá a pokud si necháte nafoukat dusíkem 4 kola, tak se výměna pneumatik hned prodraží o 50%.
Možná má dusík menší tepelnou roztažnost, ale ve směsi s kyslíkem se to příliš nezmění, k...
Já myslím, že Koloss odpověděl v podstatě za mě. Dusíkem nehustím a jevy, které popisuješ nejsou způsobeny dusíkem v pneu, ale pouze těsností ráfků a gumy a ventilku. Pokud je guma dobře namontována, tak z ní médium neunikne i kdyby byla napuštěna třeba Heliem. 10 let plním vzduchem,a když na jaře při průměrné teplotě kolem 10°C nafoukám na horní povolenou hranici, tak v parném létě obvykle tlak upouštím, protože se průměrná teplota zvedne a s tím i tlak v kole. S příchodem podzimu zase dofouknu tu cca desetinku až 2 zpátky. Teď jsem měl v jednom kole opravdu o půl baru nižší tlak, ale to mi podcházel ventil, takže lehce povolit profouknout a utáhnout.
Mám 2 sady, takže vzduch, který nafoukám je tam několik let a foukám ho vlastním bezolejovým kompresorem v garáži.
Já nenutím lidi používat vzduch, já z toho nic nemám, jen mi vadí, když někdo ostatní vodí za nos. Velmi často jsem se setkal s tím, že lidé prostě věřili, že ten dusík je něco, tak tlak raději ani nekontrolovali, protože každé měření stojí klidně i 5 kPa a pak se zdráhali si to doplnit vzduchem -tak byli zmasírovaní, raději jezdili na podhuštěném kole. Apropos nepamatuju si, že by mi pneuservis někdy po výměně gum nafoukal ten správný tlak, abych si ho nemusel upravovat.