0
powrót
 

diskuze k tématu: Mazda6 - spořivá atletka

kategorie zaszeregowania tematu: japonská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 14:03, RE: Pro p. Šikla
Koloss napisał:
Myslím si, že na celkových výsledcích spotřeby se podapsalo spojení dobrého benzínu s dobrou šestistupnovou převodovkou. Mohl byste napsat, kolik má motor otáček při dálniční 130 km/h a jak se vypořádává na šestku s dálničními stoupáními na D1?
Než pan Šikl na tenhle dotaz odpoví, dovolím si "zasuplovat". Nepamatuji si přesné otáčky, ale tohle je jedna z mála "slabinek" mazdy a benzínového dvoulitru. Nejedná se (v žádném případě!) o "problém", ale otáčky by mohly být nepatrně nižší (dálniční Shinkansen prostě 6ka není). Dálniční stoupání ani jakýkoliv jiný provoz jí nedělají sebemenší problém, ale jako typické auto (určené) pro dálkové dálniční trasy bych jí neviděla .. (alespoň s tímhle motorem ne)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 14:46, RE: Pro p. Šikla
Koloss napisał:
Myslím si, že na celkových výsledcích spotřeby se podapsalo spojení dobrého benzínu s dobrou šestistupnovou převodovkou. Mohl byste napsat, kolik má motor otáček při dálniční 130 km/h a jak se vypořádává na šestku s dálničními stoupáními na D1?
Dvoulitr je velmi živý motor, skvěle reagující na povely řidiče. Bohužel šestý rychlostní stupeň je posazen velmi blízko k pátému. Motor proto točí při 90 km/h na šestku 2100 ot./min a při 140 km/h už téměř 3600 ot./min.
Mazda je vyniká v zatáčkách, na dálnici však nebude patřit k nejrychlejším a nejúspornějším automobilů. V běžných (povolených) cestovních rychlostích je však plně dostačující.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 16:04, RE: Pro p. Šikla
Petr - TipCars.com napisał:
Dvoulitr je velmi živý motor, skvěle reagující na povely řidiče. Bohužel šestý rychlostní stupeň je posazen velmi blízko k pátému. Motor proto točí při 90 km/h na šestku 2100 ot./min a při 140 km/h už téměř 3600 ot./min.
Mazda je vyniká v zatáčkách, na dálnici však nebude patřit k nejrychlejším a nejúspornějším automobilů. V běžných (povolených) cestovních rychlostích je však plně dostačující.
Tak trochu mě to zklamalo. Moje Mondeo 2001 s dvoulitrem (snad je stále téměř shodný s tím od Mazdy) se nedělalo se šestikvaltem a na pátý stupeň točí 3700 otáček při 130 km/h. To je minimální rozdíl a ten šestý stupeň tak téměř postrádá smysl. Tím pádem je také jasné, že na takovouto šestku bude Mazda zvládat i dálniční stoupání. Je to škoda, takto jsou převody pro benzínový motor zbytečně blízko sebe a rychloběžka tomu chybí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 16:50, RE: Spotřeba
Kylie napisał:
Doporučuji "mrknout" na "new" Mazda 3 (ofic. bude představena příští měsíc ..), nejsem si s tou octavií jista ..
Srovnavat se da to co se da koupit, coz neni aktualne pripad nove Mazdy 3, a v porovnani s tou starou na tom O2 neni zle ani cenove.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 16:52, RE: Spotřeba
Kylie napisał:
Ano, v kategorii "předražený vůz" titul (opět) získává .. Octavia czechVWmade!
PS: Naprosto zaslouženě ,-)
Nejaky argument, krome stadniho zvolani "Octavia je predrazena", by nebyl? :o)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 17:24, RE: sympaticke
isis2000 napisał:
symapticke auto, motor i spotreba ... vedle noveho Accordu vevodi sve tride :) ... Nove Mondeo je velky a abych se priznal, uz jsem se ho prejedl, az se sam divim jak rychle se mi jeho design okoukal.
Přesně to jso auta mezi kterými bych se v téhle kategorii rozhodoval, Mazda 6, Honda Accord a Ford Mondeo, ještě bych doplnil Subaru Legacy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 20:22, RE: Spotřeba
mikes napisał:
Nejaky argument, krome stadniho zvolani "Octavia je predrazena", by nebyl? :o)
..vzhledem k statistice prodejů bych "stádem" viděla tu "druhou" stranu ...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 20:24, RE: Pro p. Šikla
Koloss napisał:
Tak trochu mě to zklamalo. Moje Mondeo 2001 s dvoulitrem (snad je stále téměř shodný s tím od Mazdy) se nedělalo se šestikvaltem a na pátý stupeň točí 3700 otáček při 130 km/h. To je minimální rozdíl a ten šestý stupeň tak téměř postrádá smysl. Tím pádem je také jasné, že na takovouto šestku bude Mazda zvládat i dálniční stoupání. Je to škoda, takto jsou převody pro benzínový motor zbytečně blízko sebe a rychloběžka tomu chybí.
Takový Accord (když zůstaneme v japonsku) s motorem 2.4 je (daleko) lepší dálniční křižník!
PS: O C5 nemluvě, to ale už stejně všichni ví ,-)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 20.10.2008 20:25, RE: sympaticke
honzyk napisał:
Přesně to jso auta mezi kterými bych se v téhle kategorii rozhodoval, Mazda 6, Honda Accord a Ford Mondeo, ještě bych doplnil Subaru Legacy.
To není špatný předvýběr, jen bych doplnila, že mezi nimi docela dost výrazné rozdíly jsou ..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.10.2008 11:04, RE: Pro p. Šikla
Kylie napisał:
Takový Accord (když zůstaneme v japonsku) s motorem 2.4 je (daleko) lepší dálniční křižník!
PS: O C5 nemluvě, to ale už stejně všichni ví ,-)
A ten accord ma dle stejneho testu +/- stejnou spotrebu, ale 200 koni...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.10.2008 15:52, RE: Pro p. Šikla
Konrad napisał:
A ten accord ma dle stejneho testu +/- stejnou spotrebu, ale 200 koni...
No ta spotřeba je přece jen o trochu vyšší, ale ten motor bych bral všema deseti.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 21.10.2008 16:02, RE: Pro p. Šikla
Kylie napisał:
Takový Accord (když zůstaneme v japonsku) s motorem 2.4 je (daleko) lepší dálniční křižník!
PS: O C5 nemluvě, to ale už stejně všichni ví ,-)
No jo, ale 2.4 je přece jen větší než 2.0 a tak při stejném počtu válců jsou ty hrnky prostě větší a krouťák lepší už jen z tohoto důvodu -

Honda/Mazda = 2.4/2.0 = 220Nm/184Nm (je to přesně).

Jinak tam je navíc vyspělejší (a dražší) technika (VTEC), takže výsledek je nasnadě. Těch 200 koní se z toho taky ždímá při o něco vyšších otáčkách.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 26.10.2008 11:33, http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
S tou spotřebou je to relativní, ale dvoulitřík v mazdě se tak nějak přesně trefuje do "průměru" (potřeb x výkon x spotřeba). Kdo chce (potřebuje) jezdit "dálkotrasy" zvolí třeba ...
Pár foteček "jízdních výkonů" a "spotřeby" a "průměrných rychlostí" jsem nechala dát na stránku svou (snad již tam jsou,-)
reagować
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.