0
powrót
 

diskuze k tématu: Mazda 6 - první generace

kategorie zaszeregowania tematu: japonská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 29.06.2011 14:26, rada
VALNOHA: To, že si dám pár let staré auto preventivně nastříkat, aby neshnilo mě rozhodně v pořádku nepřijde, ale taková je holt dnešní doba... Auto JE prostě spotřební zboží, ať se nám to líbí nebo ne..

Osobně mám M6 po faceliftu (2006, benzín 2.3l) a dle mého názoru, je tohle opravdu jediný problém těhle aut. Jsou prostě náchilnější ke korozi, takže je třeba tomu věnovat trochu víc pozornosti a péče. Navíc u modelů po faceliftu je to daleko lepší, osobně zatím žádný problém s korozí nemám.. Ale tím negativa končí. Jinak je to naprosto spolehlivé auto se skvělými jízdními vlastnostmi - podvozek je trochu tvrdší, sportovně laděný, ale přesto pohodlný, což mě naprosto vyhovuje. Je tam přímo vynikající převodovka s přesnými a krátkými drahami (radost řadit, to snad v dané třídě nemá konkurenci), motor je také výborný - má 166 koní a dlouhodobou spotřebu 8,7l, což je myslím také dobré. Auto je dost prostorné, interiér kvalitně zpracovaný... Opravdu mě nenapadá, co jiného (krom té nachlnosti ke korozi) bych vytknul. Zkrátka bych neměnil, tohle auto je prostě radost řídit :)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 29.06.2011 14:48, rada
Mě osobně ještě vadí neosvětlené ovladače na okna. V noci je člověk loví půl hodiny.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 30.06.2011 09:29, rada
Musim predeslat ze nemam zadne zkusenosti s Mazdou 6. Ale o japonskych automobilech uvazuju jako o moznem pristim voze. V podvedomi mam ulozeno japonsky automobil stredni tridy s 2,0i je synonymum kvality a predurceni pro vysoke najezdy km bez problemu. Nevim osobne me mazda 6 moc nezaujala. koroze by nemela u tohodle auta byt problem. Servisne nenarocne auto to taky dle zkusenosti ostatnich neni. Navic interier a jeho opotrebeni take nevynika kvalitou. Diesel dle meho nazoru hodne hlucny a pritom nenabizi nizkou spotrebu. Design taky nejaky takovy divny neni to mazda usedla a ni mazda sportovni. Toyota a Honda jsou v tomto daleko vyhranenejsi a dle meho i vyspelejsi auta. Proto bohuzel mazdu osobne mazdu urcite nevyberu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 30.06.2011 11:17, rada
Mazda 6 je určitě povedené auto. Zvlášť s 1.8 nebo 2.0 benzínem. Dieselu bych se raději vyhnul. Nemá smysl riskovat sumu za opravu, kvůli pár ušetřeným korunám. Akorát se budete muset smířit s tím že trochu rezne (to ale i Mazda 3). Zvlášť verze před faceliftem. Pokud bych mohl doporučit alternativu, tak stejně starou Hondu Accord 2.4 benzín. Krásně jezdí, při nezanedbané údržbě příkladně spolehlivá, a spotřeba je při běžné jízdě překvapivě nízká (není problém jezdit za 8l na 100). Také jsem neviděl ani neslyšel, že by nebourané kusy rezly. Dynamika je pochopitelně na daleko vyšší úrovni než u dvoulitrové Mazdy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 01.07.2011 12:44, Doporucuju
Osobne mam Mazdu 6, rv 2004, 2,0 benzin a jsem spokojeny. Spotreba 7,6 benzinu dlouhodobe, s velmi lehkou nohou a sam jsem jel i za 5,8. Na svuj vek stale pekne a sportovne vypadajici auto, ktere neni masovka. Koroze je u techto aut trosku problem (ja zatim nekvetu), ale dulezitejsi je pro mne spolehlivost a spotreba nez par puchyrku na kastli.Za mensi penize se daji sehnat auta stejne kategorie - Mondeo apod, ale osobne jsem fanousek Mazdy, takze volba byla jasna.Accordy a Subarka byly drazsi a Avensis se mi nelibil. VW koncern osobne nemusim (nerikam, ze nedelaji kvalitni auta), navic to jsou tuctovky.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 01.07.2011 13:37, RE: Doporucuju
zeneva napisał:
Osobne mam Mazdu 6, rv 2004, 2,0 benzin a jsem spokojeny. Spotreba 7,6 benzinu dlouhodobe, s velmi lehkou nohou a sam jsem jel i za 5,8. Na svuj vek stale pekne a sportovne vypadajici auto, ktere neni masovka. Koroze je u techto aut trosku problem (ja zatim nekvetu), ale dulezitejsi je pro mne spolehlivost a spotreba nez par puchyrku na kastli.Za mensi penize se daji sehnat auta stejne kategorie - Mondeo apod, ale osobne jsem fanousek Mazdy, takze volba byla jasna.Accordy a Subarka byly drazsi a...
Mám už skoro 4 roky M6, benzín 104kw kombi, r.v. 2002, koupený v Autopointu v AutoPalace Spořilov se serviskou. Nemůžu si stěžovat. V rámci roční záruky opravili kapání vody z klimy na nohy spolujezdce (asi jen utěsnili vzduchovou rouru). Pak rozhýbali levé zadní okénko, co se nestahovalo. Pak jsem dlouho nic neřešil až teď u 9 roků starého auta jsem nechal vyměnit 1 zadní brzdič, byl problém s ruční brzdou. Mezitím jsem bez problémů absolvoval 2 STK bez závad. Jediná extra investice tedy byla 1 zadní brzdič. <br>
Co se týče koroze, tak to auto bylo naštěstí na svolávačce na ošetření zadním lemů. Podle mě se lemy celé neměnili jak se píše v článku, ale jen nějak v rámci svolávačky ošetřili (přeci by nevyřízli celý lem z keroserie).<br>
U 9 roků starého auta mám na levém zadním lemu puchýřky na ploše cca 4 cm čtvereční a jeden malý puchýřek asi 0,5cm na zadních dveřích. Puchýřky se nezvětšují (možná proto, že je 1x za rok přetřu hammeritem určeným pro auta). Jestli mám rezatý výfuk jako je na fotce, to je mi docela jedno, prostě se pak vymění.<br>
Ad olej. Od poslednní výměny jsem najel 14 tisíc a chybí asi 0,5 litru.<br>
Ad vysoká spotřeba. Autem jezdí hlavně manželka krátké trasy do 8 km a pak dálnice, Morava, Německu, Rakousko. A dlouhodobá spotřeba podle dotankování je 7,9L.<br>
Ad to konkrétní auto z Esa. Přijde mi lepší kupovat ojeté auto z autosalonu. Stojí třeba o 20 tisíc víc, ale rozhodně se to vyplatí. Zvlášť když mám roční záruku a udělanou čerstvou garančku. Když se auto dostane do obyč. bazaru, přestože vypadá že je bez vad, tak k tomu většinou jsou zřejmě nějaké důvody.<br>
Takže za mě... Nemám si na co stěžovat. Jediný problém je koroze lemů. Ale tady záleží kus od kusu. Viděl jsem 5ti letý kousek v polním bazaru co měl zadní lemy oba prožrané skrz na skrz. A i starší kusy bez problémů. Auto je prostě potřeba předem vidět. Rozhodně všechny 6tky nejsou ve stejném stavu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 01.07.2011 21:32, Je to záměr
Mám 2.0 benzin, rv 2006 a mohu potvrdit korozi nejen v oblasti zadnich lemu, ale např. i v motorovem prostoru. Podezřívám Mazdu, že to udělala schválně, aby veškeré výtky směřovaly pouze k této "banalitě". Jinak mi nikdo nevysvětlí, že by byl v průěhu 5 let takový problém upravit technologii výroby. Jinak přidám ještě pár postřehů:
- po modernizaci 2005 má dvoulitr také dvě koncovky výfuku. Motor je víc slyšet, ale jen když se přidává plyn, což je záměr v duchu známého a vysmívaného sloganu zoom-zoom, tedy česky "vrrr-vrrr"
- dlouhodobá kombinovaná spotřeba (rozdělená víceméně rovnoměrně město-okresky-dálnice) je dle počítače 8,1l, reálně to odpovídá. Oleje dolévám cca 1 l na 10,000km
- v článku nezaznělo, že už v základu má každá M6 tempomat, ESP a další kvanta blbostí
- co mě dovádí v zimě k zuřivosti, je počítání zubů v převodovce prvních pár kilometrů, než se zahřeje olej (je čerstvě měněný!), v létě je řazení naprosto precizní
- ještě k sezení: mám necelé 2 metry, ale sedačku musím mít až v zadu a u podlahy a ještě bych si klidně nějaký cenťák dopřál. V tomto směru je rozsah nastavení u koncernových aut nepřekonatelný (byť na úkor zadních cestujících). Taky sedáky by mohly být delší.
- subjektivně vzatu, je málo výkonná i ventilace, kde se asi počítá s častým využitím klimatizace. Když se chci osvěžit jen náporem vzduchu, je to slabota i na max.výkon
- podvozek je opravdu skvělý, daní za něj je pak velmi malý rejd, kdy do parkovací mezery nebo do vrat běžně najíždám na dvakrát. Taky mě rozčilují nějaké tupé rány od pravého kola a to jen v létě, když je teplo. Patrně nějaký silentblok.
- ESP mě nejprve nemile překvapilo svým pozdním nástupem, když jsem si chtěl zkoušet limity na horách, ale teď jsem při reálné situaci (prudký vyhýbací manévr za deště na dálnici a s prudkým bržděním) pochopil, že je nastaven opravdu na krizové situace.
- Převodovka je odstupňována tak, že pro předjetí je třeba běžně podřadit na 3, ale pak je zátah naprosto plynulý až do omezovače (jestli se nepletu, tak zmiňované proměnné časování ventilů nastupuje někde okolo 5000 otáček), nicméně udávaná hodnota zrychlení 0-100 je asi 9,8. takže zas takový odvaz to není.
- co je skvělá vychytávka u kombíku, že když na zadek naložíte víc než 150 km, dojde během jízdy k vyrovnání výšky. I plně naložené auto je skvěle ovladatelné, nijak neplave
- a co je naopak vražda, tak to je značkový servis - výměna oleje 3,5 tis.Kč
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 01.07.2011 22:09, RE: Je to záměr
BohuslavB napisał:
Mám 2.0 benzin, rv 2006 a mohu potvrdit korozi nejen v oblasti zadnich lemu, ale např. i v motorovem prostoru. Podezřívám Mazdu, že to udělala schválně, aby veškeré výtky směřovaly pouze k této "banalitě". Jinak mi nikdo nevysvětlí, že by byl v průěhu 5 let takový problém upravit technologii výroby. Jinak přidám ještě pár postřehů:
- po modernizaci 2005 má dvoulitr také dvě koncovky výfuku. Motor je víc slyšet, ale jen když se přidává plyn, což je záměr v duchu známého a vysmívaného sloganu zoom...
Dobrý den pane, zaujala mě Vaše poznámka o drahém servise. Měl bych dotaz, těch 3,5tis. kč je za všechny úkony, co se obvykle dělají zhruba po roce, nebo opravdu jen za olej? Mám totiž forda a tam platím 3,5tis. kč taky za všechno po roce, ale to mi přijde jako celkem rozumná cena.. dík
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 01.07.2011 22:40, RE: Je to záměr
BohuslavB napisał:
Mám 2.0 benzin, rv 2006 a mohu potvrdit korozi nejen v oblasti zadnich lemu, ale např. i v motorovem prostoru. Podezřívám Mazdu, že to udělala schválně, aby veškeré výtky směřovaly pouze k této "banalitě". Jinak mi nikdo nevysvětlí, že by byl v průěhu 5 let takový problém upravit technologii výroby. Jinak přidám ještě pár postřehů:
- po modernizaci 2005 má dvoulitr také dvě koncovky výfuku. Motor je víc slyšet, ale jen když se přidává plyn, což je záměr v duchu známého a vysmívaného sloganu zoom...
Ano, Mazda 6 měla bohatou bezp. základní výbavu. Od roku 2005 základ v podobě výbavy Comfort zahrnoval ABS+EBD+EBA, systém řízení jízdní stability DSC, protiprokluzový systém TCS, 8x airbag atd. Následovala výbava Touring, Exclusive, Sport a pak MPS. Do roku 2005 se výbavy jmenovaly Base, Touring, Touring+ a Sport.

Stabilizační systém zasahuje oproti konkurenci o něco později, to je pravda. Celý vůz je vytvořen s odkazem na zábavné svezení. To potrhuje i fakt odstupňování převodovky a motory milující vyšší otáčky (z 6tky na trojku pro předjíždění úplně běžně).



reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 01.07.2011 23:24, RE: Je to záměr
ivan2 napisał:
Dobrý den pane, zaujala mě Vaše poznámka o drahém servise. Měl bych dotaz, těch 3,5tis. kč je za všechny úkony, co se obvykle dělají zhruba po roce, nebo opravdu jen za olej? Mám totiž forda a tam platím 3,5tis. kč taky za všechno po roce, ale to mi přijde jako celkem rozumná cena.. dík
Ta cena 3500 je z autorizáku a za komplet garančku pro Mondeo? Za velkou (sudou) nebo za malou? Když se mění zrovna (iridiové) svíčky nebo olej v převodovce, tak cena vyskočí ještě výš, to jsem u M6 absolvoval loni ve 100 tkm a nechal v servisu cca 11 tisíc (včetně geometrie).<br>
Jinak na příští garančku Mazdy 6 si do autorizáku přinesu olej vlastní, který jsem koupil přes net za cca 280/litr. Castrol 5W-30, stejná specifikace ACEA podle doporučení výrobce. Tuším že za olej minule chtěli kolem 800/Litr s DPH. Přitom Castrol doporučuje dokonce Mazda přímo v servisce.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 01.07.2011 23:42, RE: Je to záměr
Petr - TipCars.com napisał:
Ano, Mazda 6 měla bohatou bezp. základní výbavu. Od roku 2005 základ v podobě výbavy Comfort zahrnoval ABS+EBD+EBA, systém řízení jízdní stability DSC, protiprokluzový systém TCS, 8x airbag atd. Následovala výbava Touring, Exclusive, Sport a pak MPS. Do roku 2005 se výbavy jmenovaly Base, Touring, Touring+ a Sport.

Stabilizační systém zasahuje oproti konkurenci o něco později, to je pravda. Celý vůz je vytvořen s odkazem na zábavné svezení. To potrhuje i fakt odstupňování převodovky a motory mi...
Už od roku 2002 měla i základní výbava 8 airbagů a tuším měl i ESP, ale nejsem si 100% jistý (ztratil jsem původní leták v PDF). Střední výbava na 100% ESP má, tu mám doma. Base model neměl jen zadní okna v elektrice a automatickou klimu (jen ruční) a chybělo dalších pár drobností. Nejnižší model se pozná snadno podle výkonu. Má 88 kW, benzín i diesel. Kdo chce automatickou klimu a zadní okna v el., tomu stačí filtrovat 100 kW a víc. V tomhle je výběr ojetiny celkem jednoduchý
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 02.07.2011 08:31, RE: Je to záměr
ivan2 napisał:
Dobrý den pane, zaujala mě Vaše poznámka o drahém servise. Měl bych dotaz, těch 3,5tis. kč je za všechny úkony, co se obvykle dělají zhruba po roce, nebo opravdu jen za olej? Mám totiž forda a tam platím 3,5tis. kč taky za všechno po roce, ale to mi přijde jako celkem rozumná cena.. dík
Jakého forda a v jakém servisu? Roční prohlídka na fusiona v Dankaru v Ostravě vyjde mě 2x vyšla na víc jak 5 700, po skončení záruky jsem už vloni jel ke "svému" mechanikovi. Auto před zimou lépe ošetřil, udělalo se více úkonů (včetně geometrie, ošetření těsnění dveří i oken a přehození kol na zimní sadu), použil se lepší olej a filtry včetně kabinového a vyšlo mě to na 4 000.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 02.07.2011 11:23, RE: Je to záměr
Giorgio napisał:
Jakého forda a v jakém servisu? Roční prohlídka na fusiona v Dankaru v Ostravě vyjde mě 2x vyšla na víc jak 5 700, po skončení záruky jsem už vloni jel ke "svému" mechanikovi. Auto před zimou lépe ošetřil, udělalo se více úkonů (včetně geometrie, ošetření těsnění dveří i oken a přehození kol na zimní sadu), použil se lepší olej a filtry včetně kabinového a vyšlo mě to na 4 000.
mám focus II 1.6 benzín, jezdím do autor. servisu v Písku, malá garančka mě vychází na těch 3,5tis. a velká asi na 4,5tis. Je v tom olej, všechny filtry, přehození kol, a myslím že i vyčištění klima. Prostě všechny běžný úkony. Dávaj mi i nějakou slevu, nevim ani proč, ale to je jen řádově pár procent. Svíčky mám obyčejný
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 02.07.2011 14:19, RE: Je to záměr
Petr S napisał:
Už od roku 2002 měla i základní výbava 8 airbagů a tuším měl i ESP, ale nejsem si 100% jistý (ztratil jsem původní leták v PDF). Střední výbava na 100% ESP má, tu mám doma. Base model neměl jen zadní okna v elektrice a automatickou klimu (jen ruční) a chybělo dalších pár drobností. Nejnižší model se pozná snadno podle výkonu. Má 88 kW, benzín i diesel. Kdo chce automatickou klimu a zadní okna v el., tomu stačí filtrovat 100 kW a víc. V tomhle je výběr ojetiny celkem jednoduchý
Ano, i první modely měly již 8 airbagů.

Aktivní brzdový asisten EBA + systém řízení jízdní stability DSC + protikluzový systém TCS byly však dostupné pro základní výbavu až po modernizaci. V ceníkách z roku 2002 a 2003 nejsou tyto položky pro základní výbavu BASE ani za příplatek.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 02.07.2011 20:52, RE: Je to záměr
ivan2 napisał:
Dobrý den pane, zaujala mě Vaše poznámka o drahém servise. Měl bych dotaz, těch 3,5tis. kč je za všechny úkony, co se obvykle dělají zhruba po roce, nebo opravdu jen za olej? Mám totiž forda a tam platím 3,5tis. kč taky za všechno po roce, ale to mi přijde jako celkem rozumná cena.. dík
Ano, 3,5 tis. je opravdu jen za olej, filtr a práci. Koupil jsem 1l oleje na dolití (Castrol 5W-30) a ve značkovém servisu jsem za něj dal 450, minulý týden jsem ten samý kupoval přes internet za 190. Totéž platí originál/neoriginál díly - tyčky stabilizátorů 1ks za 2200 nebo za 1ks neorigo za 1000. Ale to u japonců není žádné překvapení.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 03.07.2011 02:06, RE: Je to záměr
Petr - TipCars.com napisał:
Ano, i první modely měly již 8 airbagů.

Aktivní brzdový asisten EBA + systém řízení jízdní stability DSC + protikluzový systém TCS byly však dostupné pro základní výbavu až po modernizaci. V ceníkách z roku 2002 a 2003 nejsou tyto položky pro základní výbavu BASE ani za příplatek.
S tou stabilizací to je možné. Při přeinstalaci počítače jsem přišel o původní ceník pro 1. generaci M6. Teď mám už jen ceník z roku 2007 (po faceliftu) a tam mají ESP všechny modely. To mě asi zmátlo. Vím že jsem při koupi auta ESP filtroval tehdy benzínové modely s výkony v rozmezí 90-110 kW (tedy střední výbavu), možná jsem základní model vyřadil hlavně kvůli chybějícímu ESP, už si hlavní důvod nepamatuju. Chtěl jsem se tehdy vyhnout i 122 kW 2,3jce, asi hlavně kvůli zdejšímu článku http://www.tipcar.cz/poradna--znovu-mazda-6--tentokrate-pohled-ze-zakulisi-1997.html.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 03.07.2011 11:05, RE: Je to záměr
Petr S napisał:
S tou stabilizací to je možné. Při přeinstalaci počítače jsem přišel o původní ceník pro 1. generaci M6. Teď mám už jen ceník z roku 2007 (po faceliftu) a tam mají ESP všechny modely. To mě asi zmátlo. Vím že jsem při koupi auta ESP filtroval tehdy benzínové modely s výkony v rozmezí 90-110 kW (tedy střední výbavu), možná jsem základní model vyřadil hlavně kvůli chybějícímu ESP, už si hlavní důvod nepamatuju. Chtěl jsem se tehdy vyhnout i 122 kW 2,3jce, asi hlavně kvůli zdejšímu článku http://ww...
Pošlete mi email na sikl@tipcars.com - ceníky pošlu. Přiložte prosím ceník z roku 2007
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 03.07.2011 23:01, RE: Je to záměr
Petr - TipCars.com napisał:
Pošlete mi email na sikl@tipcars.com - ceníky pošlu. Přiložte prosím ceník z roku 2007
Posláno, i s menším bonusem navíc
reagować
slevos
ilość wystąpień3
data registracji18.12.2016
Poniedziałek 19.12.2016 07:45, lez
Lzete mel sem mazdu a jedina oprava byla vodni pumpa 700kc original cidlo na olej 450kc original daval sem ji pric mela přes 200 tisíc a nebyl sni zadny problém ale je jeasne ze cesi a hlavne otrepane kamarad kamaráda atd. 1 koupil si beztak srot který mel najeto přes 600 tis ale koupil ji za 150 s 150tis natoceno ze .rez?? ano kasles na to a zrezne proc to neosetril hned??? A jinak hlavne reznou mazdy bourany a tech je plny kotel bazaru.vlastim ještě 2 auta mondeo 400 tis krom spojky vse puvodni 2001 2,0tddi a podle cechu nejhorsi moznou fabii 2 http 51kw ta ma najeto 170tis a ted to vase levne evropske auto za spojku na fabii sem dal skoro 8 tisíc a rozvody 7. na mazde sem delal rozvody za 6.Starejte se o auta mente olej jak mate a je jedno co mate bude slouzit každý.
reagować
MasterBrno
ilość wystąpień2
data registracji27.08.2017
Niedziela 27.08.2017 15:56, Mazda ne-Mazda a jak to tedy je v roce 2017?!
Pane autore, jste pekny hlupak. Pisete o necem a pal si protirecite. To se na mne nezlobte ale date do (ano, je velice rozsahlej a v mistech pravdivej) clanku ze vyfuky v provedeni duplex maji pouze tyto auta s motorem 2.3 122kW a protom testujete bastl ktery ma blbou dvoutisicovku 2.0 ktera duplex ma taky. Sakra co je to za informace? Stejne tak je to i s olejem kde pisete ze ma spotrebu 2dcl na 1000 km co take neni pravda! Me auto ma najeto vice nez 270 000 km a nesebere ani kapku oleje coz muzu nazorne predvest ci natocit. Stejne tak je to s hucicimi lozisky ktere u meho vozu M6 2003, 2.3 122kW neni vubec slyset a ty jsou stald originalni. Nestaci se pouze projet a neco procist. Je potreba takove auto mit a jezdit s nim. Neurazte se ale jsou to polopravdy a auto z ESA ktere jste testoval vyl pekny bastl.
reagować
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.