*autofans* napisał:
Motory 1.6 diesel jsou přebrandované 1.6HDI od Peugeotu a o těch už bylo napsáno spoustu textu. Zjednodušeně řečeno, když auto jezdilo na olejový servis po max. 15tkm a řidič nebyl prase tak jsou spolehlivé, úsporné a na diesel s celkem příjemnou zvukovou i výkonovou charakteristikou. Bude se Vám obtížně vybírat, neboť v Mazdě na rozdíl od tehdy sesterského Fordu Focus neměl diesel v prodeji takový podíl. Na druhou stranu je zde daleko větší šance koupit auto po fyzické osobě, neboť Mazda 3 se nikdy nestala fleetovým autem. U Fordu Focus bude zcela určitě daleko větší výběr, podvozek stejný, antikorozní ochrana lepší, kufr větší a na výběr z více karosářských verzí (kombi ) . Ruce pryč od aut s operáků kde je Ford celkem etablovaný, tam se jezdí na max. dlouhý doporučený servisní interval a po 150000km jde auto do aukce a leasingovce je celkem jedno jestli turbo dá ještě 100tkm nebo 10tkm.
A kdybych chtěl mermomocí 1,6HDI, tak bych si vzal P407SW 1,6HDI. To píšu proto, že jsem jej měl, kupované v Auto-re jako dovoz z D se "zaručenými" 140.000km. ve skutečnosti to mělo asi víc, ale právě proto nebo přesto, když jsem jej po roce prodával a přešel na bnzín, tak ve 170tkm jsem neměl jedinou závadu, až na rozsvícenou kontrolku FAP. 5ešení stálo asi 2 nebo 3 tisíce, doplnilo se aditivum ajezdilo se dá. Když jsem po roce potkal nového majitele, pěl chválu, že ani on neměl poruchu, ale FAP musel vyměnit - za 10 litrů včetně práce a má před sebou dalších min. 200tkm. Proti Fordu a mazde má 407 lepší antikorozní ochranu (ostatně jako všechn auta od PSA), daleko pohodlnější podvozek, více výbavy včetně navigace, telefonu, vyhřívaých sedaček atd... A stojí málo, protože lidé mjsou stádo ovcí a mají poříd v palicích zafixované, že francouzi neumějí vyrobit auta. Umějí. Zejména řada 406 a posléze i 407 toho je jasným důkazem. Zatímco Mazda 3 z daného roku bude napadrť, P407 bude vesele jezdit dál bez náznaku koroze.