David V napisał:
Ty s tím vtipkovanim nepřestaneš. Pokud je rozdíl účinnosti 10%, tak benzin má o těchto 10% větší ztráty, což není zas taková darda. Rozdíl v náběhu topení je dán vyšší hmotností dieselu a větším množstvím chladiva. Rozhodně je nesmysl, že si chrocht vyrobí tolik tepla kolik potřebuje, to by jaksi bylo zbytečné mít chladicí systém. Nebo mi chceš tvrdit, že v zimě jezdíš se studeným chladičem?Vyhřívání jde zmínil, abych ukázal, že má taky setrvačnost, že to není hned. Za rychlé teplo se musí extra platit.
Já jen poukazuju na poněkud lehkou absurditu danou nekonzistencí tvých argumentů. To, že to vyzní jako vtipkování, není primární záměr. Vyšší spotřeba ti nevadí, větší odpadní teplo ti nevadí, ale přídavný předehřev ano? Potažmo když si sám pustíš smažení vajec? (teď pominu zdravotní nevhodnost). Ano, chladič studený není, ale toho tepla je míň. Když je třeba motoru (a celému okruhu) pomoct, tak se pomůže, pak se to vypne. Ano, za rychlé teplo se připlácí, proto mám v dodávce nezávislý topení do vody. Nemusím lézt po nárazníku, abych oškrábal okno, vevnitř je teplo, motoru to taky prospívá... Těch pár deci denně mi za to stojí...